Voltam ma gurulni kicsit kesobb teszek fel kepeket...nem volt egyszeru egy ket hely..de a takaritas megint tobb ido volt mint a motorozas!ketszer elfektettem a sarban!de egyedul menni nagyon unalmas dolog...szoval hamar hazahuztam a belem
Azt a cuccot ismerem!ha csak pici a hezag mondjuk 1mm akkor jo de akkor is varni kell vele!azt szoktak hasznalni pl hengerfej tomitest korbekenni es ugy lehuzni a csavarokat meg dekliket szoktak meg korbekenni vele...nem tudom mennyire ragad meg egy nagyobb hezagnal!
Én special 3mm-es klingerit lapból vágtam egy kb 3cm széles csíkot kalapács fokával vigyázva kicsit megkalapáltam hogy hajlékonyl egyen ne törjön majd méretr evágtam hogy 1x pont összeérjen és kész. Minimálisan fúj ki szal egy ideig megteszi :)
En vagnek oda egy 2mmer vastag lemezt meghajtanam korbe aztan ugy fogatnam le!esetleg ha tudsz aszbesztlapot szerezni akkor azt!az birja a tuzet!nem eg ki!
Na csimma kiprobalva...kurva jo volt csak feljebb kellett allitanom a valtokart mert nem fer ala a csizma orra!sarat nem akarok latni tobbet!1ora motorozas alatt sikerult 6kmert megtenni....szoval galazat!de a csizma jol szolgal tenyleg
egy valamit nem próbáltam még a motullal hogy azt alkalmazva nagy lesz-e a kuplung holtjátékom
bár nem tudom van-e köze hozzá, gyanítom hogy nincs
jövő télen azt hiszem berendelek egy gyári készlet kopó/fém
kuplunglamellát, mert engem zavar hogy ha jobban bemelegítem akkor lötyög kar.
Hidegen járatva 1-2 percig olaj nélkül ko. a motornak. A hidegindítás amúgy igencsak levesz a motor élettartamából,és ha még olaj sincs olyankor,akkor annak előbb utóbb annyi lesz,de inkább előbb.
A legjobb a 10W-50 ha már itt tartunk,de az csak tényleg akkor kell,ha valaki használja 0 fok alatt a motort. Én nem használom,ezért nekem tökéletesen megfelel a 15W-50. Az első szám minél kisebb,annál jobban érzi magát a motor hidegindításnál.A nagyobb viszkozitású olaj ledermed,és az olajszivattyú extrém esetben nem tudja szállítani a megdermedt olajat,ezáltal a motor olaj nélkül melegszik fel annyira,hogy az olajszivattyú már működőképes legyen...........ez igencsak rányomja a bélyeget a motor élettartamára.
A második szám minél nagyobb,annál nagyobb az olaj hőtűrése. Ez egy ilyen levegő/olajhűtéses masinánál eléggé fontos,főleg a nyári nagy melegben,vagy sárban pörgetve nulla menetszéllel.
És hogy miért Motul? Mert egy nagyon jó márka,és én mindent megadok a motorjaimnak.
Egy idősebb motornak,ami esetleg fogyasztja is az olajat,viszont teljesen fölösleges drága olajat belerakni,bőven jó bele a Castrol Actevo 20W-50,viszont a cserét azoknál is időben el kell végezni,meghálálják.
Persze, hogy túl van kombinálva, főleg a mi faék bonyolultságú traktor motorjainknál. Különbséget Castrol és Motul között a DL650-emnél éreztem, pedig az sem űrtechnika, egyértelműen csendesebb lett a blokk, és puhább a váltó. XRbe csak Motul-t raktam eddig.
Az írtam, "ha nem megyek sokat mínuszokba valószínűleg nekem is jobb lenne a 15W50", vagyis a meleg miatt váltanék 20w-re.
észrevenni?
nekem a motulra mondták milyen fasza tőle a váltó, hát én nem vettem észre az égvilágon semmi változást a castrol után
max annyit hogy 300ft-al drágább
tegyél bele a legolcsóbb 4t olajat aztán jól van, ha kopottabb akkor 20w50 ha nagyon gyárias akkor 10w40
engedtem már le melegen 10w40wet és 20w50et de nemigen van köztük különbség, flakonban azért látszik melyik a sűrűbb
sőt az xl-be legközelebb kb 15w45 lesz beletéve mert van pár bontott flakon, aztán összeöntünk mindent
motorex castrol valvoline egyveleg
szerintem meg túl van kombinálva az olajkérdés
meg minden cikk mást mond
tesztek meg eléggé elfogultak
meg ezt a hideg dolgot sem értem, mert ugye amikor beindul a gép 1-2 perc és már nem hideg 1-2 percig meg olaj nélkül is elmenne (zsigulival majd 1 km mentem leszakadt olajteknővel hiba nélkül)
amúgy meg ne a hideg miatt válts 20w-re inkább akkor kellene a 10w
Sziasztok