na mindegy ezen nem veszünk össze
de ha lett volna xr4 dobfékes és tárcsafékes hátsóval én a dobfékest vettem volna meg
előre nem kell dobfékes, azt szoktam használni
Lángautónál 2500 körül van XL600 hátsó fékbetét pont a minap néztem, hogy milyen azt nem tudom de 2500 nem nagy összeg érte még ha nem bírja évekig akkor se :D.
Ja és azt elfelejtettem leírni,hogy az hogy egy hátsó dobfékes motornak aszfalton könnyen megcsúszik a hátulja nem azt jelenti hogy jó,hanem "bekap" .........rossz az adagolhatósága.
A pontosabb adagolhatóság,és a jobb hűtése miatt,pont ez lenne a lényege a tárcsaféknek.
Persze azért tárcsaféknél is előfordul,hogy egyszerűen xarul van megtervezve,de az más téma
Így van! nekem amikor vizes lett a dob hátul semmi fékem nem volt
de ha már dobfék... megtudná valaki mondani h mennyibe kerül XL 600ba hátsó fékbetét? vagy jobban megéri ferodoloztatni?
Ebben nem értek egyet veletek,egy dobfék soha nem lesz olyan mint egy tárcsafék. Ilyen alapon előre is dobféket kéne raknotok,ha olyan jó Az egészben annyi igazság van hogy a tárcsafék betét hamarabb elkopik,de a tárcsaféknek sokkal jobb a fékhatása, öntisztulása,adagolhatósága,és nem kell állítgatni sem. Éppen ezért tértek át az autóiparban is a tárcsafékre elöl,és hátul is............a verseny autókról/motorokról ne is beszéljünk.
ez éppen olyan. hogy mindig mondták a szakik hogy az endúrós álljon necces helyzetben
egy jó darabig nem mertem, most már kezdek rájönni hogy igazuk van, csak nem mindig tudok bátorságot összeszedni hozzá
ithon sokat mászkáltam tengelyig érő sarakban állva és akárhogy csúszkál a motor eleje-hátulja simán állsz rajta, ülve meg már tuti megborult volna
pár ember ragaszkodik a hátsófékhez, ez biztos valami simsonos beidegződés, vagy nem tudom mi
amikor 2 napig csatangoltunk a bihari hegyekben, szerintem 10x nem fékeztem a hátsóval
amikor nagyon meredek inkább motor leáll aztán 1esben kuplungolni, mondjuk csak akkor ha csúszós, szárazon simán elég az eleje
Én hátsófékpárti vagyok , használom az elsőt is de jobb szeretem ha a hátulja indul meg nem az eleje.
Autónál is így vagyok motornál sincs ez másként .
Pont ez az,sokkal védettebb sárba vízbe ezért a fékhatás sem változik olyan szinten mint mikor a tárcsafék kapja ugyan ezt(legalább is nekem drasztikusan lecsökken a hatása,ha pl belemegyek 30cm iszapos vízbe utána nem vmi hatékony)!
szerintem ne tegyél tárcsaféket hátra
ha lett volna dobfékes xr azt vettem volna meg
semmi értelme a hátsó tárcsaféknek (maximum hegyről lefelé)
mert az igaz hogy jobban fog, de minek? terepen a dobfékes kerék is megcsúszik
dobfék fékpofa "ferodoloztatása" pár ezer ft, évente 1x-2x beállítod aztán ennyi
tárcsafék meg karbantartásügyileg igencsak húzós
meg aztán (legalábbis én) alig van használva a hátsófék....
Hmm akkor mindenesetre egy "szezont" lehajtok dobfékkel meglátom milyen tapasztalatok lesznek aztán kiderül.
Most úgy is cserélni kell valszin a hátsó betéteket meglátom hogy bírják meg mennyire változik drasztikussan a fékhatás ha kapja a sarat meg vizet stbstb...
Pedig jó az:) Nekem sárba olyan gyorsan kopik a hátsó fékbetét,van hogy 1000km et se bír ki és nem 1 olcsó mulatság az sem! Bár dobfék nem hatékony annyira,nomeg nem annyira "esztétikus" de sárba sztem nem rosz! Sztem lehetne konzolt hegeszteni amire a féknyeregt rögzíted(lengővillára),meg kell egy tárcsás kerék...
Én is vidéki vagyok:) Bár van abban is igazság amit Te mondasz,nem jó ha tök tiszta,mert akk én is sajnálom újból összesarazni...ha meg már van rajta,akk nem izgat annyira!
nem semmi ár
de ha lett volna xr4 dobfékes és tárcsafékes hátsóval én a dobfékest vettem volna meg
előre nem kell dobfékes, azt szoktam használni
Persze azért tárcsaféknél is előfordul,hogy egyszerűen xarul van megtervezve,de az más téma
terepen megcsúszik
cagiva dobfékes volt az is simán kicsúszott
aszfalton érezni igazán
mondjuk nekem valami hiba van a hátsófékkel mert szinte 1/0 módon működik
télen ezt is meg kell vizsgálnom
cagivára 2 ezerért ragasztottak másik ferodolt, vagyis ferodolnak tűnő dolgot
de ha már dobfék... megtudná valaki mondani h mennyibe kerül XL 600ba hátsó fékbetét? vagy jobban megéri ferodoloztatni?
régen nem 3 meg 5 évekre vették a motorokat, most meg csomó ember pár évente csereberél mert megunja
ezek a mostani nagyobb endúrók már teljesen furák, mintha nem is terepre készültek volna
Aztán a bátorság megvan már
Visszatérve a teneré,drz sztorira:
Egy videó ami nagyon visszaadja,hogy mennyivel jobb egy régebbi enduro,mint a mai kihegyezett gépek.
http://youtu.be/DPQRB4KxzDo
egy jó darabig nem mertem, most már kezdek rájönni hogy igazuk van, csak nem mindig tudok bátorságot összeszedni hozzá
ithon sokat mászkáltam tengelyig érő sarakban állva és akárhogy csúszkál a motor eleje-hátulja simán állsz rajta, ülve meg már tuti megborult volna
amikor 2 napig csatangoltunk a bihari hegyekben, szerintem 10x nem fékeztem a hátsóval
amikor nagyon meredek inkább motor leáll aztán 1esben kuplungolni, mondjuk csak akkor ha csúszós, szárazon simán elég az eleje
Autónál is így vagyok motornál sincs ez másként .
ha lett volna dobfékes xr azt vettem volna meg
semmi értelme a hátsó tárcsaféknek (maximum hegyről lefelé)
mert az igaz hogy jobban fog, de minek? terepen a dobfékes kerék is megcsúszik
dobfék fékpofa "ferodoloztatása" pár ezer ft, évente 1x-2x beállítod aztán ennyi
tárcsafék meg karbantartásügyileg igencsak húzós
meg aztán (legalábbis én) alig van használva a hátsófék....
Most úgy is cserélni kell valszin a hátsó betéteket meglátom hogy bírják meg mennyire változik drasztikussan a fékhatás ha kapja a sarat meg vizet stbstb...
Mert előrelátóan elgondolkoztam és talán a hátsó dobféket tartom egy eléggé "gyenge" pontnak.