Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

én vagyok felszerelve mert általában nálam van a nagyrésze:))
300 kg a motor felszerelve
az 100km túrára én szoktam vinni 2 szerelővasat meg egy kerékanyakulcsot 1-1 gumibelsőt, pár foltot
egy biciklibowden belsőt, meg pár apróságot
ha jön a wr-es ismerős akkor csak a 2 belsőt meg a foltokat, neki jobb vasai vannak
de svédfogó még nem baszott fejbe mikor taknyoltam:) janszinak is mindig én szervizelem a rontását :D 2 csomag kábelkötegelövel
ne tud meg milyen szerszám arzenál van nálam mindég.)
másik blokkot nem viszel a zsebedben?
mert az is bármikor beállhat
megvan az olaj:D és a szürö végül is Motul lett bárdinál 15000.- a 4 liter de kedvezménnyel 9700 hozhattam el a motor már a kocsiban van reggel viszem hegesztetni remélem péntekre kész:)
én parábol mindig hordok magamnál patent szemet ..origint a láncomhoz én is nitelhetöset kaptam de nem használtam söt azóta vetem még 2 db patntet biztos ami biztos:)
van persze, csak annyira ütöm össze h fogja is de ne szoruljon meg
nekem is ütögetve ment össze, azt elfelejtettem
de ne nagyon üsd össze mert szorulni fog
majd látod, össze tudod hasonlítani a mellette lévő szemmel gondolom tolómérő van otthon
hát igen erősebb motorra már csak nittelőt lehet venni Remélem azért sikerül jó összerakni
tehát annak a puha résznek ki kell lógni egy kicsit mint a patent szemnél mert rohadt nehezen bírom átnyomni a lukakon
ha szarul van összerakva annak meg az az előnye hogy az fog kopni a legjobban szóval csak azt a szemet kell ellenőrizni mennyit kopott
egyik haver elhagyta a patentszem rugós részét
annak a dzsuva tartotta helyén a patentszem másik felét......
ha nem vakargatja a retket a láncról észre sem veszi
szóval nem kell olyan nagy oldalirányú erőkre számítani
Ezt a leírást találtam imént:

A gyakorlat az, hogy 520-as láncig a patentszemet részítik előnyben, az 525 és 530-as láncnál már a nittelés a biztonságosabb. Az 520-as lánc gyakran van olyan motoron, például enduron - ahol esetleg menet közben is cserélni kell, vagy versenykörülmények között kell cserélni, itt az egyszerű bonthatóság nagyon fontos.

Az erősebb, utcai motorknál a nittelő szem alkalmazása előnyösebb. Vigyázni kell azonban, mert a helytelenül, kalapáccsal összevert nittelőszem szoros lesz, jobban melegszik, esetleg tönkreteszi az O gyűrűjét és a szem gyorsabban kopásnak indul. A helyes nittelés úgy jön létre, ha a furatolt nittelőszem-csapot egy megfelelő kúpú nittelő szerszámmal benyomjuk. Ez a csapot nem zömíti, csak a peremet nyitja jobban szét, így a szem nem tud leugrani róla, de nem lesz szorosabb, mint a többi szem.
A pontozó után még egy kicsit kalapáccsal kiperemezheted a szélét a csapoknak. Ne félj, nem fog kicsúszni utána.
amúgy lehetne csinálni célszerszámot hozzá
ilyen tekerős cumót mint a pillanatszorító csak sűrűbb menettel
csak amíg a kalapács megoldja az ember gondját......
Köszönöm szépen a segítségeteket újra . Csomó mindent tanultam már.
leírom hogy csináltam, de mivel egyesek szerint ez kókányolás, nem biztatlak hogy te is így csináld(3 motoron évek óta így megy)
alaposan bezsíroztam(folyjon orrán-száján) aztán miután összeraktam a 2 felet(gyűrűket nem kihagyni) megtámasztottam egy betonverő kalapácson(lehet vagy 10kilós) hidegvágóval rákoppintottam
aztán amikor úgy láttam hogy nem lötyög-szorul akkor belekoppintottam még egyet
ilyen x vagy + jel lett a végén
a nittelő vége nincs megedzve, tök lágy szóval nem kell nagyon erőset ráverni
na köszi pontozó az van és akkor csak rányomom a lapot aztán megütöm azt a felét amit szét kell nyomni ?
Egy jó tömpqszögű pontozóval is el tudod nittelni. Csak jól támaszd meg a másik oldalról. Ha szétszedhetőre szeretnéd, lehet venni 1000 Ft körül patentszemet.
és ha nincs célszerszámom akkor elmagyaráznád bővebben hogy hogy csináljam ha meg kérhetlek ?
ez nem patent szem, hanem nittelő
ennek szét kell nyomni a végét
van hozzá célszerszám
bár én egy hidegvágóval teszek bele egy x-et aztán jónapot
jó vastagon kend be avval a zsírral amit adtak hozzá
Hellótok! volna egy kis gondom . most vettem egy X gyűrűs láncot és a patentszemel volna a baj ugyanis az ábra mutatja hogy azt a biztosítót fel kell rakni menet iránnyal ellentétesen az rendben van de nem adtak hozzá olyat és a patent szemben sincs meg a rovátka amibe belemenne. Lehet esetleg hogy ezt összekell nyomni mint pl a GSX-R-nél ? ezt adták hozzá patent szemnek + a 2 x gyűrűt