az 100km túrára én szoktam vinni 2 szerelővasat meg egy kerékanyakulcsot 1-1 gumibelsőt, pár foltot
egy biciklibowden belsőt, meg pár apróságot
ha jön a wr-es ismerős akkor csak a 2 belsőt meg a foltokat, neki jobb vasai vannak
megvan az olaj:D és a szürö végül is Motul lett bárdinál 15000.- a 4 liter de kedvezménnyel 9700 hozhattam el a motor már a kocsiban van reggel viszem hegesztetni remélem péntekre kész:)
én parábol mindig hordok magamnál patent szemet ..origint a láncomhoz én is nitelhetöset kaptam de nem használtam söt azóta vetem még 2 db patntet biztos ami biztos:)
nekem is ütögetve ment össze, azt elfelejtettem
de ne nagyon üsd össze mert szorulni fog
majd látod, össze tudod hasonlítani a mellette lévő szemmel gondolom tolómérő van otthon
egyik haver elhagyta a patentszem rugós részét
annak a dzsuva tartotta helyén a patentszem másik felét......
ha nem vakargatja a retket a láncról észre sem veszi
szóval nem kell olyan nagy oldalirányú erőkre számítani
A gyakorlat az, hogy 520-as láncig a patentszemet részítik előnyben, az 525 és 530-as láncnál már a nittelés a biztonságosabb. Az 520-as lánc gyakran van olyan motoron, például enduron - ahol esetleg menet közben is cserélni kell, vagy versenykörülmények között kell cserélni, itt az egyszerű bonthatóság nagyon fontos.
Az erősebb, utcai motorknál a nittelő szem alkalmazása előnyösebb. Vigyázni kell azonban, mert a helytelenül, kalapáccsal összevert nittelőszem szoros lesz, jobban melegszik, esetleg tönkreteszi az O gyűrűjét és a szem gyorsabban kopásnak indul. A helyes nittelés úgy jön létre, ha a furatolt nittelőszem-csapot egy megfelelő kúpú nittelő szerszámmal benyomjuk. Ez a csapot nem zömíti, csak a peremet nyitja jobban szét, így a szem nem tud leugrani róla, de nem lesz szorosabb, mint a többi szem.
amúgy lehetne csinálni célszerszámot hozzá
ilyen tekerős cumót mint a pillanatszorító csak sűrűbb menettel
csak amíg a kalapács megoldja az ember gondját......
leírom hogy csináltam, de mivel egyesek szerint ez kókányolás, nem biztatlak hogy te is így csináld(3 motoron évek óta így megy)
alaposan bezsíroztam(folyjon orrán-száján) aztán miután összeraktam a 2 felet(gyűrűket nem kihagyni) megtámasztottam egy betonverő kalapácson(lehet vagy 10kilós) hidegvágóval rákoppintottam
aztán amikor úgy láttam hogy nem lötyög-szorul akkor belekoppintottam még egyet
ilyen x vagy + jel lett a végén
a nittelő vége nincs megedzve, tök lágy szóval nem kell nagyon erőset ráverni
Egy jó tömpqszögű pontozóval is el tudod nittelni. Csak jól támaszd meg a másik oldalról. Ha szétszedhetőre szeretnéd, lehet venni 1000 Ft körül patentszemet.
ez nem patent szem, hanem nittelő
ennek szét kell nyomni a végét
van hozzá célszerszám
bár én egy hidegvágóval teszek bele egy x-et aztán jónapot
jó vastagon kend be avval a zsírral amit adtak hozzá
Hellótok! volna egy kis gondom . most vettem egy X gyűrűs láncot és a patentszemel volna a baj ugyanis az ábra mutatja hogy azt a biztosítót fel kell rakni menet iránnyal ellentétesen az rendben van de nem adtak hozzá olyat és a patent szemben sincs meg a rovátka amibe belemenne. Lehet esetleg hogy ezt összekell nyomni mint pl a GSX-R-nél ? ezt adták hozzá patent szemnek + a 2 x gyűrűt
egy biciklibowden belsőt, meg pár apróságot
ha jön a wr-es ismerős akkor csak a 2 belsőt meg a foltokat, neki jobb vasai vannak
mert az is bármikor beállhat
de ne nagyon üsd össze mert szorulni fog
majd látod, össze tudod hasonlítani a mellette lévő szemmel gondolom tolómérő van otthon
annak a dzsuva tartotta helyén a patentszem másik felét......
ha nem vakargatja a retket a láncról észre sem veszi
szóval nem kell olyan nagy oldalirányú erőkre számítani
A gyakorlat az, hogy 520-as láncig a patentszemet részítik előnyben, az 525 és 530-as láncnál már a nittelés a biztonságosabb. Az 520-as lánc gyakran van olyan motoron, például enduron - ahol esetleg menet közben is cserélni kell, vagy versenykörülmények között kell cserélni, itt az egyszerű bonthatóság nagyon fontos.
Az erősebb, utcai motorknál a nittelő szem alkalmazása előnyösebb. Vigyázni kell azonban, mert a helytelenül, kalapáccsal összevert nittelőszem szoros lesz, jobban melegszik, esetleg tönkreteszi az O gyűrűjét és a szem gyorsabban kopásnak indul. A helyes nittelés úgy jön létre, ha a furatolt nittelőszem-csapot egy megfelelő kúpú nittelő szerszámmal benyomjuk. Ez a csapot nem zömíti, csak a peremet nyitja jobban szét, így a szem nem tud leugrani róla, de nem lesz szorosabb, mint a többi szem.
ilyen tekerős cumót mint a pillanatszorító csak sűrűbb menettel
csak amíg a kalapács megoldja az ember gondját......
alaposan bezsíroztam(folyjon orrán-száján) aztán miután összeraktam a 2 felet(gyűrűket nem kihagyni) megtámasztottam egy betonverő kalapácson(lehet vagy 10kilós) hidegvágóval rákoppintottam
aztán amikor úgy láttam hogy nem lötyög-szorul akkor belekoppintottam még egyet
ilyen x vagy + jel lett a végén
a nittelő vége nincs megedzve, tök lágy szóval nem kell nagyon erőset ráverni
ennek szét kell nyomni a végét
van hozzá célszerszám
bár én egy hidegvágóval teszek bele egy x-et aztán jónapot
jó vastagon kend be avval a zsírral amit adtak hozzá