Szia!
ez valóban rossz jel! mielőbb cserélj olajat és szűrőt, majd figyeld meg, hogy fogyassza e az olajat.
ha tutira akarsz menni, akkor méresd meg a kompressziót.
-Hali srácok szomorú lettem :/ ma 3 nap állás után elindítottam a motorom. sajnos nem várt kék füsttel indult a dolog majd el maradt a füstölés de eddig nem vettem volna ezt észre egyszer sem mi lehet a baj ? teljesen nem melegÍTETTEM BE de egy 2 perc után elmaradt mr semmi füst nem jött de a jeléek szerint eszi az olajat
Szia!
Még a 4,25 Liter is nagyon jó fogyasztás! Nagyobb baj, hogy kicsi a tank! Sűrűn kell a kúthoz járni! A télen megszoktam, hogy az Opel Omegámba 60 Litert tankolok, és 2-3 hétig elkocsikázok vele. Ugyan annyi út során, a Hondával 3-szor kell a Shell-hez mennem.
Bocsánatot kérek! én számoltam el magam. 82km nél tankoltam rá 2,7 litert egyszer és hozzá jött még 126km amikor is 5,8 litert tankoltam rá íg összesen 8,5 litert tankolttam 208km re amit ha elfelezek akkor 4,25 liter elnézést
srácok ma voltam Pécsen szezonynitón elmentünk haverokkal gurulni még eggyet és 208 km jött ki a végére! tankolunk és 5,82 liert tudtam beletenni nem hiszem el ilyen nincsen! lol :D
Sziasztok!
Eladnám szeretett motoromat,Honda VT 250 F '83-as évjáratú,sárga színű fényezéssel,jó gumikkal és lánccal,na meg friss műszakival.Az ár irányár:350000.-Érdeklődni lehet itt vagy bodoadamvt(kukac)freemail.hun.
Üdv.:Ády
Ma voltam egy kis motorozáson 80 km... Pécsen voltam igazából eddig ez volt a leghosszab utam a mocival kellemesen lehet vele haladni... 100-110-es utazót mentem vele a fogyasztás zseniális kb 3l volt 80-90 km-en és ebből volt 10 km város volt. igazából amin meglepődtem ,hogy egy autó sem előzött meg, sőt 100 körül én előzgettem az autókat. 6. ban csuklóból ez nagyon tetszett remélem jó marad a gépezet mert eddig elnyerte a tetszésemet
Szia!
MZ ETZ 250-es nekem is volt. Még a '80-as évek közepén. Akkor, voltam 18 éves és születésnapomra vettem. 2 év alatt 22000 Km-t toltam bele. Mindenhova azzal jártam és sohasem volt vele semmi baj. A '90-es években is volt egy a tulajdonomban de a teljesítményére és a fogyasztására már nem emlékezem. De valahogy úgy volt, ahogyan leírtad. Megbízható darab volt. Jártam vele az Alpokban de nem hagyott cserben. A Hondától ugyanezt várom el, igaz ugyan ez több gondoskodást igényel és már idősebb is.
Szia!
Olaj szűrő Hilfo 111.
Így keresd, vagy így kérd!
Nem kell hozzá semmi, ha jók a tömítő gyűrűk, akkor
újra felhasználhatóak.
Olajat 6000 km-ént, szűrőt 12000 km-ént, lehet cserélni.
Sűrűbben szabad, ritkábban nem ajánlott!
Szigorúan ásványi olajat tegyél bele!
Az olaj szinthez, több hozzászólást is elolvastam de egyik sem volt igazán pontos. Főleg a laikusok számára.
A helyes olajszint beállításánál a következőképpen járj majd el:
1; Minden csavar visszatéve+olaj beöntve.
2; Egy ember ül a motoron és egyenesen tartja, a motor a kerekein nyugszik. (tehát, NEM az állványon!)
3; A motor alapjáraton pöfög és ekkor, a kémlelő ablaknál az alsó és felső jel között legyen az olaj szintje.
4; Ha lehet, inkább a felső szinthez legyen közelebb!
Visszaellenőrzés:
A motor hasonló pozícióban áll mint az előbb, csak nincs beindítva.
Ekkor, az olajszint a kémlelő ablakban a felső szint felett kell állnia.
Nem egy bonyolult mutatvány.
Mellékelt képek!
Köszi a kép mellékletet az oil cseréhez Szűrőt kell még rendeljek egy cikkszámot dobhatnál esetleg akkor körbe érdeklődnék a boltokban alul a tömítés hogy van megoldva a szűrőnél? azt is kell ilyenkor cserélni majd? vagy valami strapább darabról van szó. az még hiányzik a gyönyörhöz
Hát igen hasonló az észrevétel hidegen nekem nehezen áll be a szívatóm kb fél perc után visszatolom teljesen és végül is el is indulok csak 5000 fölé nem pörgetem sosem a gépet kb 4-5 km megtételig. utána is csak 7000 ig pörgetem fel nekem az pont jó nem sietős tempó olyan 95 km/h100 környéke. Múltkor azért melegebb volt délután kb 20 C+ akkor amikor meleg lett 110-120 ig kentem neki és simán vitt a gép és még tartalék is volt benne szépen Nos MZ ETZ 251-es motorom volt ez előtt... Az MZ ugye 2 ütemű motor, az ebre azt gondolná nem eszik az sokat mert egy Simo vagy egy átlag robogó is 3l ből elvan 100-on. Na az ETZ nem... ha nem húztam neki 5000 ig pörgettem MAX! és 90 km/h fölé nem mentem akkor kb 5l volt a fogyasztás de olyan 110 körül sajnos már 6 l lett Nem foglalkoztam vele nem sokat mentem vele 5500km-et egy szezont toltam vele le tavaly! Azért tudni kel a 251-es ről hogy már nagyon kiforrott két ütemű motorról van a szó! elektromos jeladós gyújtás, elég jó karbúrációs megoldások... De akkor is csak egy 1990-es szoci két ütemű gép volt... szerettem mert egyszerű volt, és megbízható egyedül csak a biztosítéka szopatott le párszor de azt házilag orvosoltam WD 40... Amit nem szerettem benne kanyarban tolta az elejét könnyű... erő meg ugye nem igen volt hogy kihúzza. azért a Hondánál ha jó sebességi fokozatban érek a kanyarba akkor itt már nincs ilyen gond. Persze ezt még nem tudtam tesztelni mert hideg az aszfalt ehhez még véleményem szerint. A másik dolog amit nem szerettem benne ,hogy a Hondához képest nagyon vibrált rázott elbizsergett a seggem rajta mondjuk 80 km/h nál még elment de afölött nem 60 km elég volt vele egy seggel bőven... kb ennyi
Tehát szerintem sokat evett, Kanyarban labilis kissé, és zsibbasztja a segget rendesen. Azért kiemelem Asszonnyal mentünk vele 2 személlyel és simán ment 110-et120 így is... végre de utazóan a 90-100 volt a nem fáj neki- kategória.
Szia Kölce!
Szóval, akkor Neked is elkezdődött az idei motoros szezon!
Én a múlt hétvégén nyomtam le egy kisebb túrát. A lányunkat látogattuk meg Újpesten. Kézen fekvő volt, hogy autópályán menjünk. Balatonakarattyától a fővárosig 120-130 Km/h tempóban, 8-9000 fordulaton szépen ment a motor. Másnap hazafelé, már megeresztettem és 130-140 Km/h tartottam. Néhol, ahol lejtett a pálya, 150-el is mentünk. Nos, ilyen tempó mellett és persze két személlyel a motor 4,9 L evett 100-on. Ebben a 340 km-es útban azért volt 35 Km fővárosi araszolgatás is, és kb. 80 Km főút (M8). A Bakonyban lakunk! A héten én is motorral jártam dolgozni. A kora reggeli 6-8 fokos hidegben, a friss és sűrű, 20W50 olaj nálam is hasonlókat produkált, amit Te is leírtál. Hideg indítás után, csak 3000-ig pörög fel a motor. A szívatóból visszavéve 2000 fordulattal elindulok. Gázadásra sem fullad, tehát minden ok. Délután, a 15-20 fokos melegben indítva, viszont a gép a régi. Azonban, ez a 20W50 olaj olyan erős motorféket "okoz", hogy csak billegek a motoron. Mondjuk ez nem baj.
Figyu! Neked volt ETZ 250? Ahhoz viszonyítva, milyen különbségeket tudsz mondani?
Sziasztok kinek hogy telnek a napjai ma motorral jöttem ismét dolgozni remek volt hideg sem volt fél hétkor már... Olajcsere hamarosan majd gumicsere talán májusban vagy valamikor olyan-tájt még elmegy rajta a Continental...
Szia!
Szerintem a szívató bowdennel lesz a baj.
Akkor történik ilyen, a túl hosszú a bowden.
Nálam, finoman lehet adagolni de ha nem venném vissza,
akkor az enyém is 5000-ig pörögne!
Ha Tied visszaesik 1500-ra és eltudsz vele indulni, akkor
ne is foglalkozz tovább vele. Végül is alacsony fordulaton kell,
óvatosan bemelegednie!
Reggelt, ma korán jöttem munkába mocival a nap is akkor kelt fel hideg volt. De a kis 250-es vidáman szelte a kilométereket a munkahelyig viszont ismét észre vettem valamiféle problémát Hideg indításkor a szívatót ugye kihúzom ráindítok, elindul de felpörög 5000-ig majd mikor elkezdem visszatolni le is esik a fordulat de, nem tartja ott ahol szeretném magyarul vagy pörög 5000-esen ami hidegen nem jó neki vagy visszaeseik alapjáratra:( 1500-asra és képtelen vagyok közte bármilyen másik fordulatot szinte beállítani
Reggelt köszi simán segítettél:)akkor kb Stihl méretű? csak T ben? vagy az 18-as? Sajna az olaj ra nem tudok mit mondani és Kolégám sem dolgozik ma aki tudna rá valamit mondani.
Hali Kölce!
A gyertyakulcs témában a 19-es méretű és vékonyított falú fér bele lehet venni olcsón ilyen "T"-száras 19-es gyertyakulcsot az pont befér.
Remélem segítettem
Üdv.: Ády
Szia Kölce!
Látom, Te is szíveden viseled a motorodat. Szeretnél megadni neki mindent! Hasonló szerelem ez, mint amilyet a szebbik nem iránt lehet érezni. Mivel, a párom nem olvassa ezt a fórumot, ezért itt bemerem vallani, hogy az idén már többet költöttem a motoromra mint a Őrá!
A minap vettem meg erre a szezonra az olajat.
A forgalmazó 5 év minőség megőrzést garantál, de nem találtam meg rajta a gyártási évet. A sorszámon meg nem sikerült eligazodnom!
Tud valaki segíteni ebben?
ez valóban rossz jel! mielőbb cserélj olajat és szűrőt, majd figyeld meg, hogy fogyassza e az olajat.
ha tutira akarsz menni, akkor méresd meg a kompressziót.
Nekem is kb így van a fogyasztás,olyan 3,8-4,2 liter körül eszik.Egyébként említettem hogy eladósorba került a mocim sajnos.
Üdv.:Ády
Még a 4,25 Liter is nagyon jó fogyasztás! Nagyobb baj, hogy kicsi a tank! Sűrűn kell a kúthoz járni! A télen megszoktam, hogy az Opel Omegámba 60 Litert tankolok, és 2-3 hétig elkocsikázok vele. Ugyan annyi út során, a Hondával 3-szor kell a Shell-hez mennem.
Eladnám szeretett motoromat,Honda VT 250 F '83-as évjáratú,sárga színű fényezéssel,jó gumikkal és lánccal,na meg friss műszakival.Az ár irányár:350000.-Érdeklődni lehet itt vagy bodoadamvt(kukac)freemail.hun.
Üdv.:Ády
MZ ETZ 250-es nekem is volt. Még a '80-as évek közepén. Akkor, voltam 18 éves és születésnapomra vettem. 2 év alatt 22000 Km-t toltam bele. Mindenhova azzal jártam és sohasem volt vele semmi baj. A '90-es években is volt egy a tulajdonomban de a teljesítményére és a fogyasztására már nem emlékezem. De valahogy úgy volt, ahogyan leírtad. Megbízható darab volt. Jártam vele az Alpokban de nem hagyott cserben. A Hondától ugyanezt várom el, igaz ugyan ez több gondoskodást igényel és már idősebb is.
Olaj szűrő Hilfo 111.
Így keresd, vagy így kérd!
Nem kell hozzá semmi, ha jók a tömítő gyűrűk, akkor
újra felhasználhatóak.
Olajat 6000 km-ént, szűrőt 12000 km-ént, lehet cserélni.
Sűrűbben szabad, ritkábban nem ajánlott!
Szigorúan ásványi olajat tegyél bele!
Az olaj szinthez, több hozzászólást is elolvastam de egyik sem volt igazán pontos. Főleg a laikusok számára.
A helyes olajszint beállításánál a következőképpen járj majd el:
1; Minden csavar visszatéve+olaj beöntve.
2; Egy ember ül a motoron és egyenesen tartja, a motor a kerekein nyugszik. (tehát, NEM az állványon!)
3; A motor alapjáraton pöfög és ekkor, a kémlelő ablaknál az alsó és felső jel között legyen az olaj szintje.
4; Ha lehet, inkább a felső szinthez legyen közelebb!
Visszaellenőrzés:
A motor hasonló pozícióban áll mint az előbb, csak nincs beindítva.
Ekkor, az olajszint a kémlelő ablakban a felső szint felett kell állnia.
Nem egy bonyolult mutatvány.
Mellékelt képek!
Tehát szerintem sokat evett, Kanyarban labilis kissé, és zsibbasztja a segget rendesen. Azért kiemelem Asszonnyal mentünk vele 2 személlyel és simán ment 110-et120 így is... végre de utazóan a 90-100 volt a nem fáj neki- kategória.
Szóval, akkor Neked is elkezdődött az idei motoros szezon!
Én a múlt hétvégén nyomtam le egy kisebb túrát. A lányunkat látogattuk meg Újpesten. Kézen fekvő volt, hogy autópályán menjünk. Balatonakarattyától a fővárosig 120-130 Km/h tempóban, 8-9000 fordulaton szépen ment a motor. Másnap hazafelé, már megeresztettem és 130-140 Km/h tartottam. Néhol, ahol lejtett a pálya, 150-el is mentünk. Nos, ilyen tempó mellett és persze két személlyel a motor 4,9 L evett 100-on. Ebben a 340 km-es útban azért volt 35 Km fővárosi araszolgatás is, és kb. 80 Km főút (M8). A Bakonyban lakunk! A héten én is motorral jártam dolgozni. A kora reggeli 6-8 fokos hidegben, a friss és sűrű, 20W50 olaj nálam is hasonlókat produkált, amit Te is leírtál. Hideg indítás után, csak 3000-ig pörög fel a motor. A szívatóból visszavéve 2000 fordulattal elindulok. Gázadásra sem fullad, tehát minden ok. Délután, a 15-20 fokos melegben indítva, viszont a gép a régi. Azonban, ez a 20W50 olaj olyan erős motorféket "okoz", hogy csak billegek a motoron. Mondjuk ez nem baj.
Figyu! Neked volt ETZ 250? Ahhoz viszonyítva, milyen különbségeket tudsz mondani?
Szerintem a szívató bowdennel lesz a baj.
Akkor történik ilyen, a túl hosszú a bowden.
Nálam, finoman lehet adagolni de ha nem venném vissza,
akkor az enyém is 5000-ig pörögne!
Ha Tied visszaesik 1500-ra és eltudsz vele indulni, akkor
ne is foglalkozz tovább vele. Végül is alacsony fordulaton kell,
óvatosan bemelegednie!
A gyertyakulcs témában a 19-es méretű és vékonyított falú fér bele lehet venni olcsón ilyen "T"-száras 19-es gyertyakulcsot az pont befér.
Remélem segítettem
Üdv.: Ády
Látom, Te is szíveden viseled a motorodat. Szeretnél megadni neki mindent! Hasonló szerelem ez, mint amilyet a szebbik nem iránt lehet érezni. Mivel, a párom nem olvassa ezt a fórumot, ezért itt bemerem vallani, hogy az idén már többet költöttem a motoromra mint a Őrá!
A minap vettem meg erre a szezonra az olajat.
A forgalmazó 5 év minőség megőrzést garantál, de nem találtam meg rajta a gyártási évet. A sorszámon meg nem sikerült eligazodnom!
Tud valaki segíteni ebben?