Azért nem eszik meg 1 litert. De szerintem olyan 100 kilométerenként rá kell töltenem fél-1 decit. Füstölni csak olyan 9 ezer körül kezd, de addig ritkán hajtom fel. A kipufogó nem füstöl, bár lehet rajta kicsit érezni az olajszagot. Egyébként egy helyen csöpög, mégpedig a váltóház(vagy mi a tököm. Oda megy bele a váltókar tengelye) és a blokk síktömítése között. Pont ráfolyik a kipufogódobra, ami onnan többnyire leég, oldalsztenderen pötyizik. Szóval eszi is, meg csöpög is, de ahhoz, h meg lehessen csinálni, ahhoz kipufogórendszer le, hűtővíz le, vázdarab le, és úgy lehetne leszedni, elvileg.
Hali Adam993!
Az írtóztatóan sok olajkajálás
100 km-en kb 1 liter olajat eszik meg? ott valami más baja lesz.nem csöpög?milyen a füstje?tiszta vagy kékes szürke(hasonló mint a kétüteműeknél)?Egyenlőre ennyit kérdeznék.
Üdv.: Ády
Hali Foxbed!
24600 km-el vettem meg és 48000km környékén szétment a főtengely persely nagyon kicsit javítottak "igazítottak" a főtengelyen is a hajtókar részén.Szerencsére nem volt vele baj.A kuplunglamellák is cserélve lettek mert meg voltak égve és az egyik gyújtótrafó is pótolva lett mert waresz trafó volt benne.két szelep az első hengerben és egy szelephimba is cserélve lett mert letört az egyik "füle" így "3"szelepes lett a moci.persze meg apróságok mint a tömítések meg más egyéb dolgok amiket ki kellett cserélni mert egyszer használatosak.de dugattyú gyűrűk sőt még felfuratás sem volt. még.viszont gyanítom hogy a vezérműlánc még az eredeti benne mert az nem lett még cserélve
van már egy kis hangja...
Nagyjából ennyi amit tudni kell "Róla" összességében
Üdv.:Ády
Nekem '84-es VT-m van, az 68000-en áll, de inkább 168000 lesz az. Én nem tudom, hogy mennyi olajat eszik, de általában kell rá minden induláskor töltögetnem. Tehát elindulok nívó felett, megyek 50-100 km-t, és kell rátöltenem. Gyűrűzve volt nem olyan régen, így kicsit csökkent az olajfogyasztás.
szia Ády
Gratula,jól birja a kis VT:)..a 110ezer során hengerekhez,dugattyúkhoz nem is nyúltál?
Egyáltalán ezelatt mik lettek cserélve,javitva rajta és kb mennyi km-nél?
Csak,hogy azért nagyjából képben legyünk, mi akik még 20-30ezer körül járunk.
További sok-sok örömteli km-t nektek:)
Hali Adam993!
Nekem '83-as a motorom és kb 5000km-en eszik meg kb 1 másfél litert(olajcserétől olajcserig).De teszem azt még hozzá hogy nem csoda hogy ennyit eszik mivel már 110ezer km felett van a futásteljesítmény.Ha nem pörgeted 8000rpm fölé akkor alig eszik vagy szinte semmit,ha 8000rpm felett van a fordulat akkor kezdi el "csipegetni" az olajat...
Remélem segítettem
Üdv.:Ády
Én ismerek egy nagyon lelkiismeretes és olcsón dolgozó szerelőt. Ha jól gondolom, hogy a @ mélygarázsban tied a kék Xelvis, keress meg a 114-ben és megadom a számát :D
Köszönöm, de most hirtelen egy vez.lánc lenne fontosabb, valamint egy rugó a karbiba, ami a schubert tűt tolja vissza, mert az egy éjféli szerelés közben kihagytuk, ezért is nem ment a motor. Most egy másik rugó van benne átmenetileg, de ezzel meg fent gyengül a motor.
Szóval ha Neked, vagy akárkinek lenne a fórumról egy db ilyen rugója eladó, azt nagyon megköszönném!
Láncot milyet érdemes venni a Spadába? angol ebay féle jó lenne?
Sziasztok, gondoltam leírom pár sorban az élményeimet ezzel a motor csodával. :D Nem volt nehéz ismerkedős, szomszédnak az újabb VTR van. Megtaláltam a kistestvérét aki egy Honda VT 250 2F-es lett és meg is vettem 180e pénzért. A lánc alapból rossz volt, lánckerekekkel együtt plusz első gumi is elég tükör volt. Úgy voltam vele h ezt benyelem (srác 200e adta volna, de így lesikerült alkudni 180-ra) és örültem mint az állat. Elindultam vele Kecskemétről, az idő is nagyon jó volt kora tavaszi 14-15 pont ideális. Átlagban nem mertem neki húzni mivel a lánc lötyögött tehát a sebesség 80-90 között mozgott. Beértem Szegedre, ahol megtörtént a legrosszabb dolog amitől tartottam. MEGÁLLT A JÓSZÁG! Azt hittem ott gyújtom fel helyben, de már jöttek is segíteni barátaim. Hazakerültem nagy nehezen, másnap szerelőhöz traileren. Szerelőm egyből kezdte, hogy ha még csak hengerfejes akkor megúszom aránylag olcsón, ha nem akkor készüljek fel h mivel belpiacos a jószág ezért alkatrész gyakorlatilag NINCS tehát NINCS hozzá Magyaroroszágon. ( Kiskunhalasi Honda szalonban kinevettek, és mondták h nincs alkatrész hozzá, no komment.) Osztottam, szoroztam és szétszedtük a blokkot. Hát majdnem elsírtam magam. 2 liter DÚRVÁN olaj ami kijött belőle, ébenfekete színnel és vasreszelékkel megfűszerezve. A főtengely elég szarul nézett ki, a hajtókarok menetet vágtak bele, a csapágysorokat nem is merem már mondani sem, tehát csak egy 2mm vastag fém vmi volt benne. -.-" Katasztrófa, egy világ omlott bennem össsze. Alkatrész sehol 1000000 óra gugulizás, szar alkatrész rendelés, stb. nem kommentálom. De nekem kellett ez a motor mert V2 és társai, és mivel szerelem volt első látásra. Találtam egy mostmár cimborámmá váló srácot aki hasonló cipőben volt, és elkezdtünk segíteni egymáson. Csodák csodájára, találtam egy céget Kacsó-Gép Kft.-t akik csak ezekkel foglalkoznak, marás,esztergálás felújítás stb stb stb. :D Nagyon megörültem elküldtem nekik és megmondták mennyi a felújítás összeg (kb 60e) viszont abból az egész blokkom zsír új lesz. :D Már érzem a végét, pénteken küldik vissza és még amiket szereztem alkatrészeket hozzá azokat is aznap foják elküldeni, és ha a jóisten úgy akarja akkor a jövő héten már verethetem az úton, vagyis annyira nem mert bejáratós lesz, óvatosan. Amint újabb élménnyel gazdagodom, leírom. :) Kicsit hosszú vettem, nagyon sok bosszúság ért, 1,5 hónap alatt sikerült intézni mindent h egyenesbe legyek és a motorral csak annyit mentem amennyit hazahoztam. -.-" Tehát már éppen ideje. Széles utat mindenkinek. :) Varjas
Eladó sorba került egy 1984-es, Vt250F. Műszaki 2014 júliusig, most lett gyűrűzve, új dugattyúcsapszeg, új gumik, új olajszűrő, olaj. Kérésre tudok képet küldeni. I.á.:200 000 Ft.
Üdv újra!
Elég régen írtam szóltam már hozzá a témához, külföldi tartózkodásom alatt nem is követtem az eseményeket.
Sajnos nem tudok hozzászólni a friss kérdésekhez, nem értek hozzá.
Még megvan a kék Xelvis :)
Szeretnék én is segítséget, infót kérni. Jönnék fel Pestre a motorral még hungaroringi wtcc futam előtt és szeretném átnézetni valakivel, hogy minden rendben van e, mi szorul rajta cserére, állításra, javításra. Ehhez keresnék valakit, szervízt Budapesten aki / ami megbízható és a lényeg elkészülne szombatig, hogy utána azzal tudjak kimenni megnézni a versenyt.
Még érdekes jelenség, hogy mikor mentem már vele idén csak 140ig mászott el a sebességmérő mutatója, ami 20al elmarad a két évvel ezelőtti értéktől. Amúgy 130nál 10 ezret forog percenként a főtengely az órák szerint, ami meglepő mert már láttam ezt a párost megemlítve itt korábban és nálam ritkán történnek úgy a dolgok ahogy kellene :D
Ne haragudjatok, hogy ennyit írogatok, de némi segítséget szeretnék kérni. Kicsit szétszedtük a motort szelephézag állítás végett, belőttük a karbi szinkront, gyertyákat cseréltünk, levegőszűrőt tisztítottunk, schubert tűt néztünk. Motor összerak, hibátlan. Miután üzemmeleg lett, 3000-4000 fordulat környékéig szenved, majd utána megindul úgy, hogy majdnem leesek róla. Szétszedtük megint, semmilyen benzin, vákuum cső nincs elnyomva, ferdülve, minden a helyén.
Adam
Télleg jó lenne vhol összejönni,vmilyem alkalomból.
Motorozz.hu-n van túra/találkozó naptár..biztos másutt is..onnan kinézve egyet összefuthatunk...
Kár,hogy itt sokan..érthető okokból..kevés adatot adnak meg magukró/pl. én is:) és személyes kapcsolatot sem lehet felvenni/pl.Levél/. Pedig úgy jobban átláthatnánk ki merre lakik,meg egyebek.
Pl. Cortesnek is csak itt tudtam nyilvánosan üzenni, de még nem olvasta..úgy tom,te el tudod érni,lécci szólj neki:1167es üzimet nézze meg,1173on meg elér:)
Köszi
Zoli,nem vagyok szaki,de ismereteim szerint általában a kipuffszeleb a nagyobb hőterhelés miatt mindig nagyobb hézagot kiván.
Nekem a szivő 0.15,kipuf 0.2 tűnik korrektnek.
Alsó spoiler vele volt? VTZmre tennék ilyet. Ötlet?
Csak információként
Szelephézag adatok
Régi VT-k sz 0.10..kp 0.15
Xelvis,VTZ sz 0.17...kp 0.17
Spada,VTR sz 0.15...kp 0.2
Hajrá,motorre fel! :P