Sziasztok!
Most lettem tag és máris egy problémával fordulok hozzátok. Két éve van Xelvisem, kedvelem. Nekem még nem volt "nagy" motorom, így a teljesítmény nem a mániám. Jól motorozható, ahogy szokták mondani még két személlyel is.
Tehát az aktuális gondom az hogy, a hátsó karburátorba beleszakadt a CO csavar vége és nem tudom kiszedni. Lenne valakinek ötlete erre a problémámra? Találtam egy szakembert Csömörön, sokat segít, de nincs ideje rám. Ő azt mondta, hogy ha nem jutok1-ről 2-re akkor karbicsere. Na szerintem ez drága lesz.
Szóval szívesen venném a tapasztalatokat és öteleteket.
Árpi
Szia.
Van egy olyan bajom, hogy Xelvis karbiba beleszakadt egy CO csavarvég és nem tudom kiszedni. Ha megvan még egy karburátor milyen áron számolnád? Ja és szerinted jó-e a Xelvishez?
Köszönöm.
Örülök, hogy megoldódott a lánc probléma.
Nekem azért kellett a nittelő szem, mert a régit elvágva, összekötve fűztem át az új láncot, mert kellett bontani a blokkot.
Én a gyári lengéscsillapító hiba után vettem használtan két CX400-hoz valót és felújíttattam a Kárászy csapattal. https://karaszy.hu/portfolio/l...
Ez 2011-ben volt és most kezd folydogálni kb. 50.000 km után és 100 kg felett vagyok egy személyben. :)
Hengerfejtömítés 12252-KV0-721 cikkszámon meg a xelvis könyvben, mellékelem az oldalt.
Meghúzási nyomatékokat ismeritek hozzá?
Egyébként jó döntés volt, hogy megvettétek a gépet. Eszméletlen sokat kibír ez a motor, ha rendbe van rakva és jó kezekben van.
Köszönöm a segítséget, sikerült megoldani. Mi is D.I.D. láncot vettünk hozzá, ugyanazt amit fentebb is írtál, viszont nem kellett semmilyen nittelő szem hozzá, gyárilag végtelenítve volt. Igaz így félbe kellett venni a blokkot, de ezt amúgyis megtettük volna, ellenőrizni a dolgokat, így be lehet fűzni nittelés nélkül is. Sajnos az egyik lánc még gyári volt, a másik pedig valamilyen gagyi. Az konkrétan "kockásan" járt, nem csak egy helyen.
Ahogy néztük a feszítő olajos rendszerét, valószínű az egyik oldali a miatt törhetett el, mert az a kis 'L' alakú cső, mely belecsepegteti az olajat, annak a két végén van 1-1 O-gyűrű és valószínűleg azok mellett elment az olaj, így már nem tudott feltöltődni a feszítő csillapítása, aztán a túlzott csapkodásban letört a vége.
Szerencsére amiket amerikából sikerült párban beszerezni feszítőket, tökéletesek voltak. (VTR250 feszítők - lehet nem minden keresztkompatibilis a Xelvies-el, de kép alapján döntöttünk és bevált)
Azóta már össze is raktuk a blokkot és elsőre indult, még csak 100km-t mentünk vele, de szépen jár, majd fokozatosan nőnek a távok is. Megcsináltuk a teleszkópokba az olajcserét is, nem volt túl szép ami kijött belőle...
Ami mostmár a teljes NIRVANA-hoz kellene, az két erősebb hátsó lengéscsillapító (ha két emberre állítjuk, 100kg alatt akkor is szintre koppra ül és nem érezni, hogy levegős lenne a csillapítás, bár amilyen a teleszkóp volt... ja és egy hengerfej tömítés szett, mert amit rendeltünk, az nem lett jó hozzá, mert két helyen hiányzik belőle olyan rész, amit fednie kéne, mellékeltem egy képet, milyenek vannak benne.
Ha egy ponton szorul csak a lánc, akkor lehetséges, hogy tényleg cserélték és nagyon összenyomták a nittelő szemet.
Évekkel kb, 2010-ben cseréltem mindkét láncot, ezt tettem bele:
Típus: D.I.D SCA-0409A SDH 128 L + nittelő szem kell hozzá.
Anno a Pink motors-tól rendeltem, de a talán Nagyvas is beszerzi.
Teszek fel képet az alkatrészekhez. Ha valamit nem tudsz beszerezni, akkor javaslom a Karasnát (Fabó Imre) megkérdezni.
Én tőlük veszem kényes, eredetit igénylő alkatrészeket.
Sziasztok!
Vt250 Spada bontódik. Elég sok mindenben megegyezik a Xelvis-szel. 06709786210 telefonszámon elértek, ha valakit érdekel valamilyen alkatrész.
Köszönöm a gyors választ!
Sajnos muszáj cserélni. Megvettük a motort, volt egy "kis" hangja. Az előző tulaj állítólag cserélte a láncot, mivel nagy fordulatú a motor, úgy voltunk vele, inkább megnézzük.
Ennek az eredménye az lett, hogy szétszedés után látszott, hogy az egyik lánc konkrétan "darabosan" jár, azaz nem nyúlik ki rendesen, mintha egy helyen összeszorultak volna a szemek. A másik láncnál pedig a feszítő aljából hiányzott egy darab.
Feszítőt sikerült szerezni amerikából, de a lánccal nehezebb dolgom volt, mert kifejezetten a típushoz valót csak japánban találtam, aztán ahogy keresgéltem, akkor tűnt fel a dolog a VTR hasonlósággal. (Sőt, nem akarok farkast kiálltani, de találtam olyan oldalt is, ahol a DRZ400-hoz is ugyanezt a láncot adják)
Szóval összefoglalva, ha ilyen állapotban volt a belseje, jobbnak láttuk, ha mindkettőt kicséréljük, mielőtt valami komolyabb gond lenne, mivel az egyik lánc miatt úgyis szét kell szedni a blokkot.
Én úgy tudom, hogy jó bele mivel teljesen azonos a blokk.
Azonban egy HONDA szervizben érdemes megkérdezni.
S megrendelni.
Az OEM PARTS-nál 31ezer Ft/db a gyári lánc.
De biztosan cserélni kell?
Van úgy, hogy csak a feszítő kopott.
Egy hatalmas kérdéssel fordulok hozzátok. Édesapámnak vettem egy Honda Xelvis VT250 1989-es motort és szeretnénk kicserélni benne a vezérműláncot. Feltúrtam az internet bugyrait (ebay) viszont nem találtam hozzá láncot. Ezek után ahogy megpróbáltam hasonló termékeket keresni, feltűnt a sok VTR250-es találat.
A kérdésem az lenne, hogy a 128szemes (14401-KCR-003) VTR lánc jó lehet-e a Xelvis-be (annak is 128szemes a vezérműlánca), mert VTR-hez való láncot találtam.
Üdv és előre is hálás vagyok a segítségetekért.
Tamás
sziasztok arra volnék kíváncsi ,hogy a VT250 Xelevis váza vagyis a méretei tényleg megegyeznek a CB 500 f é vel? vagy hülyeséget írok most? régebben volt egy VTZ 250 esem. nagyon szerettem egy bajom volt vele hogy kicsit kicsinek találtam. de ha ez igaz volna a Xelevis valamivel hosszabb esetleg magasabb építésű motor akkor?
Szia!
A fagyállót érdemes -20 C fokos fagytűrésre beállítani.
Nem csak a hideg miatt hanem, mert a fagyállóban van korrózió gátló anyag.
Lesz még jó idő az idén.
Nagyon remélem, mert nekem még vissza van a szezont záró Balatont kerülő karika! (250km).
Köszi a segítséget foxbed. És neked is vivaldi. Majd így hivatkozok a km-spirálra. Közben megoldottam a gondot ami az indítást illeti. A lefullasztó gomb ment tönkre, ezt áthidaltam, kulccsal állítom le. Az aksi meg jó volt csak az egyik vezeték nem volt rendesen leszigetelve elől, ez hozzáért a vázhoz, ezért merült az aksi. Most már csak a reggeli hideget nem szereti. :) Holnap még Vele megyek dolgozni, de a héten elteszem, megérdemel egy kis pihit. Apropó: fagyállót töltsek bele télire, ugye? Elvileg 10-15 fokon lesz, garázsban, de ártani nem árt gondolom. Milyen mennyiséget töltsek bele, és milyet?
Bowden azonos a CB500S...1995-96 tipussal...
Műszerfal azonos, első villa azonos,kihajtás sem lehet nagyon más.
Remélem trafó dolog már megoldódott, de agam is jártam ahogy vivaldi.
Pótakkuval pöccre indult.
Várunk a FBos csoportunkba.
Honda VT250,Xelvis Spada tulajok
Ott kicsit többen vagyunk és aktívabbak.
Most lettem tag és máris egy problémával fordulok hozzátok. Két éve van Xelvisem, kedvelem. Nekem még nem volt "nagy" motorom, így a teljesítmény nem a mániám. Jól motorozható, ahogy szokták mondani még két személlyel is.
Tehát az aktuális gondom az hogy, a hátsó karburátorba beleszakadt a CO csavar vége és nem tudom kiszedni. Lenne valakinek ötlete erre a problémámra? Találtam egy szakembert Csömörön, sokat segít, de nincs ideje rám. Ő azt mondta, hogy ha nem jutok1-ről 2-re akkor karbicsere. Na szerintem ez drága lesz.
Szóval szívesen venném a tapasztalatokat és öteleteket.
Árpi
Van egy olyan bajom, hogy Xelvis karbiba beleszakadt egy CO csavarvég és nem tudom kiszedni. Ha megvan még egy karburátor milyen áron számolnád? Ja és szerinted jó-e a Xelvishez?
Köszönöm.
Örülök, hogy megoldódott a lánc probléma.
Nekem azért kellett a nittelő szem, mert a régit elvágva, összekötve fűztem át az új láncot, mert kellett bontani a blokkot.
Én a gyári lengéscsillapító hiba után vettem használtan két CX400-hoz valót és felújíttattam a Kárászy csapattal.
https://karaszy.hu/portfolio/l...
Ez 2011-ben volt és most kezd folydogálni kb. 50.000 km után és 100 kg felett vagyok egy személyben. :)
Hengerfejtömítés 12252-KV0-721 cikkszámon meg a xelvis könyvben, mellékelem az oldalt.
Meghúzási nyomatékokat ismeritek hozzá?
Egyébként jó döntés volt, hogy megvettétek a gépet. Eszméletlen sokat kibír ez a motor, ha rendbe van rakva és jó kezekben van.
üdv,
Dave
Köszönöm a segítséget, sikerült megoldani. Mi is D.I.D. láncot vettünk hozzá, ugyanazt amit fentebb is írtál, viszont nem kellett semmilyen nittelő szem hozzá, gyárilag végtelenítve volt. Igaz így félbe kellett venni a blokkot, de ezt amúgyis megtettük volna, ellenőrizni a dolgokat, így be lehet fűzni nittelés nélkül is. Sajnos az egyik lánc még gyári volt, a másik pedig valamilyen gagyi. Az konkrétan "kockásan" járt, nem csak egy helyen.
Ahogy néztük a feszítő olajos rendszerét, valószínű az egyik oldali a miatt törhetett el, mert az a kis 'L' alakú cső, mely belecsepegteti az olajat, annak a két végén van 1-1 O-gyűrű és valószínűleg azok mellett elment az olaj, így már nem tudott feltöltődni a feszítő csillapítása, aztán a túlzott csapkodásban letört a vége.
Szerencsére amiket amerikából sikerült párban beszerezni feszítőket, tökéletesek voltak. (VTR250 feszítők - lehet nem minden keresztkompatibilis a Xelvies-el, de kép alapján döntöttünk és bevált)
Azóta már össze is raktuk a blokkot és elsőre indult, még csak 100km-t mentünk vele, de szépen jár, majd fokozatosan nőnek a távok is. Megcsináltuk a teleszkópokba az olajcserét is, nem volt túl szép ami kijött belőle...
Ami mostmár a teljes NIRVANA-hoz kellene, az két erősebb hátsó lengéscsillapító (ha két emberre állítjuk, 100kg alatt akkor is szintre koppra ül és nem érezni, hogy levegős lenne a csillapítás, bár amilyen a teleszkóp volt... ja és egy hengerfej tömítés szett, mert amit rendeltünk, az nem lett jó hozzá, mert két helyen hiányzik belőle olyan rész, amit fednie kéne, mellékeltem egy képet, milyenek vannak benne.
Köszönöm mégegyszer és további szép hétvégét.
Ha egy ponton szorul csak a lánc, akkor lehetséges, hogy tényleg cserélték és nagyon összenyomták a nittelő szemet.
Évekkel kb, 2010-ben cseréltem mindkét láncot, ezt tettem bele:
Típus: D.I.D SCA-0409A SDH 128 L + nittelő szem kell hozzá.
Anno a Pink motors-tól rendeltem, de a talán Nagyvas is beszerzi.
Teszek fel képet az alkatrészekhez. Ha valamit nem tudsz beszerezni, akkor javaslom a Karasnát (Fabó Imre) megkérdezni.
Én tőlük veszem kényes, eredetit igénylő alkatrészeket.
üdv,
Dave
Ettől függetlenül nagyon kényelmes.
Vt250 Spada bontódik. Elég sok mindenben megegyezik a Xelvis-szel. 06709786210 telefonszámon elértek, ha valakit érdekel valamilyen alkatrész.
Köszönöm a gyors választ!
Sajnos muszáj cserélni. Megvettük a motort, volt egy "kis" hangja. Az előző tulaj állítólag cserélte a láncot, mivel nagy fordulatú a motor, úgy voltunk vele, inkább megnézzük.
Ennek az eredménye az lett, hogy szétszedés után látszott, hogy az egyik lánc konkrétan "darabosan" jár, azaz nem nyúlik ki rendesen, mintha egy helyen összeszorultak volna a szemek. A másik láncnál pedig a feszítő aljából hiányzott egy darab.
Feszítőt sikerült szerezni amerikából, de a lánccal nehezebb dolgom volt, mert kifejezetten a típushoz valót csak japánban találtam, aztán ahogy keresgéltem, akkor tűnt fel a dolog a VTR hasonlósággal. (Sőt, nem akarok farkast kiálltani, de találtam olyan oldalt is, ahol a DRZ400-hoz is ugyanezt a láncot adják)
Szóval összefoglalva, ha ilyen állapotban volt a belseje, jobbnak láttuk, ha mindkettőt kicséréljük, mielőtt valami komolyabb gond lenne, mivel az egyik lánc miatt úgyis szét kell szedni a blokkot.
Azonban egy HONDA szervizben érdemes megkérdezni.
S megrendelni.
Az OEM PARTS-nál 31ezer Ft/db a gyári lánc.
De biztosan cserélni kell?
Van úgy, hogy csak a feszítő kopott.
Egy hatalmas kérdéssel fordulok hozzátok. Édesapámnak vettem egy Honda Xelvis VT250 1989-es motort és szeretnénk kicserélni benne a vezérműláncot. Feltúrtam az internet bugyrait (ebay) viszont nem találtam hozzá láncot. Ezek után ahogy megpróbáltam hasonló termékeket keresni, feltűnt a sok VTR250-es találat.
A kérdésem az lenne, hogy a 128szemes (14401-KCR-003) VTR lánc jó lehet-e a Xelvis-be (annak is 128szemes a vezérműlánca), mert VTR-hez való láncot találtam.
Üdv és előre is hálás vagyok a segítségetekért.
Tamás
plusz kenési feladata is van a fagyállónak, tehát inkább a -25 legyen a cél....nyáron is!!
Továbbra is várunk minden Xelvis, Spada, VT, VTZ, VTR tulajt a csoportba, ott könnyebb a kommunikáció,, több mint százan vagyunk már.
https://www.facebook.com/group...
A fagyállót érdemes -20 C fokos fagytűrésre beállítani.
Nem csak a hideg miatt hanem, mert a fagyállóban van korrózió gátló anyag.
Lesz még jó idő az idén.
Nagyon remélem, mert nekem még vissza van a szezont záró Balatont kerülő karika! (250km).
Műszerfal azonos, első villa azonos,kihajtás sem lehet nagyon más.
Remélem trafó dolog már megoldódott, de agam is jártam ahogy vivaldi.
Pótakkuval pöccre indult.
Várunk a FBos csoportunkba.
Honda VT250,Xelvis Spada tulajok
Ott kicsit többen vagyunk és aktívabbak.