Én nem tudom hány éves a tárcsa és milyen használat után alakult ez ki. Ez miből látszik?
Én csupán azon akadtam ki, hogy hát a cnc lézervágott síkköszörült tárcsa itt bakker gányolásként van beállítva, de állítom ha brembóba vennének hasonló cnczett tárcsát, akkor olvadnának az emberek, hogy micsoda fasza, ilyen jó még sosem volt.
Ok, te biztos jobban tudod, mert te lemérted. Ha gondolod lemérem , mennyire van kopás határ alá kopva. Akarod akkor elküldhetem postán a saját költségemre, hogy biztosan elhidd. Gyári csúcsminőség egy kalap fos.
Én megmondom őszintén nem mértem meg, mert kb megkopva sincs. Véletlenül az első és hátsó is éppen így szétrepedezett mint ahogy a korábbi képen betette a srác.
De tudod ez úgy szokott menni a neves gyártóknál, hogy majd ha pár ember sorozatban megdöglik és már nem lehet eltusolni, akkor csinálnak egy szolid visszahívást, mert kiderült, hogy veszélyes a fék vagy reped a váz vagy akármi, de persze az ön modelljét a hiba még véletlenül sem érinti, csak biztonsági okokból mégis kicseréljük :)
Ezek szerint, az eszedbe se jutott, hogy limit alá kopott Nem véletlenül van, megadva az alsó kopási határ.
A csúcs minőségű Riejuba, pedig volt már legalább 1000km. Tényleg, szép eredmény
Majd utána nézek akkor, köszi:) Hát igen, van rajta pár emberes repedés Alulról a harmadik egész lyuknál látszódik, kereszt irányban, meg kisebb repedések vannak még rajta, de azokról nem csináltam képet:)
Repedések a gyári csúcsminőségen? :) Rekem rieju volt így, pedig kb nem is kopott ,agyon se lett tüzelve, annál inkább repedezett. Gondolom valami fos anyag volt.
Izé, tárcsás hirdetés szokott lenni itt is a sportmotor aprójában.
A menzakanál már rég nem alumínium hanem alpakka, mert színes-fémtolvajok már rég ellopták volna az egészet és gyerekeinknek pálcikával kellene enni a húslevest! :D
Vágatsz vastagabb anyagból és visszaköszörülteted méretre, nem muszáj köszörülni, csak akkor ha simább felületet szeretnél, mint a gyári tárcsa.
Szerintetek a mindenféle túlméretes meg mintás tárcsák hogy készülnek, nagy nevű gyártók kínálatában méregdrágán? Akár VFR-re?
Persze amellett van egy háború és békényi marketing bullshit leírva, hogy 543423432.232%-al biztonságosabb, mint a gyári :)
Új autón, mert egy dekával sem gyártják tartósabbra, mint hogy éppen hogy csak kibírja. Ezt azért tegyük hozzá. Ha beköszönt a jégkorszak és a fagyos kutyaszar olyan kemény lesz, hogy jó lesz blokkalapanyagnak, akkor a honda lesz az egyik első aki áttáll a használatára, mert fél forinttal olcsóbb, mint a menzakanál aluminium.
Lehet túlmisztifikálni a dolgot persze, de van realitás is :)
Én sem akarok belevauzni, de ez a megoldás elég ahhoz, hogy magyarországon valaki bajnokságot nyerjen többször. És nem Simson kupában.
Had ne mondjam, hogy ha versenyzésre jó, akkor egy átlag VFR vagy akármilyen motortulajdonos képességeit nagyságrendekkel felűlmúlja egy maszek cucc.
"De mivel mi Magyarok vagyunk ezért megtanultunk a xarból is várat építeni mert sajna abból van jó sok"
Általában ahhoz, hogy versenypályára eredményes motort építs a gyári FOS alkatrészekből elég sokat ki kell cserélni. És egyedi szarokat gyártani.
Nálunk meg a Simson kicsit máshogy szól. 100-ból meg nincs meg egy jó ETZ, ez tévedés. 100-ból talán egy jóállapotú simsont tudsz összehozni :)
Elnézést, hogy beleszólok........
Egyetértek Kozmax-al.....Meg egyébként is Motorkerékpár tárcsát köszörülni.....?Ha már kell...az nagy baj...és a tárcsa azzal jobb nem lesz ( méreten aluli).Én legalább is nem játszok a saját életemmel...Még az autómnál sem köszörültettem , vettem rá újat ...pedig hát a kettő teljesen más "tészta".
Én nem akrok bele vaú, de aki a kommentet írta az Simókat bütyköl. Az én Simóm ha jól emlékszem a gyári adatra 3,7 LE-vot tehát 20-xor volt gyengébb 1 VFR-nél. Ami megfog 1 Simót vagy MZ-t nem fogja megfogni a Viffert. Ezt te Koz nagyon is tudod, mert már vagy olyan tapasztalt hogy tudd. De mivel mi Magyarok vagyunk ezért megtanultunk a xarból is várat építeni mert sajna abból van jó sok (és itt a xart nem a Simóra értem, mert a világ legjobb kismotorja Én is nagyon imádtam az enyémet). Én pl drukkolok annak a srácnak aki kis ETZ-vel stuntozik, qva ügyes és 100-ból meg van a motorja. 1 tény: a kopóalkatrész felújítva soha nem lesz olyan mint 1 gyári új.
Nem biztos, mert, ha rendesen felköszörülteted, akkor az egyenértékű egy újjal. Mondjuk 28.000 froncsi a szegecselés és kb 10.000 a köszörülés, azaz 38.000 a két tárcsa. Azért mégsem 100.000, persze nem is egy vadiúj tárcsa!
Csak alternatíva a kicsit olcsóbb, de szintén járható megoldásra.
Használt tárcsát én sem vennék, mert úgysem tudod milyen emíg fel nem rakod. Igazi zsákbacicus.
Igen, az biztos, hogy újra kell szegecseltetni. Tárcsánként 7db van. Darabja, 2000 Ft volt mikor utoljára szükségem volt ilyenre.
Az két tárcsa esetében 28 ezer. Gondolom a köszörülés is pénzbe kerül. Azt még mindig csak egy használt limit közeli tárcsánk lesz.
Először számolni kell, hogy egyáltalán megéri e. Szerintem, nem.
Az nehézkes lesz, mivel igen távol áll az én szakmámtól. De mivel a bátyám istentudja mióa dolgozik gépműhjelyben, egy két dolgot már láttam én is. Speziel köszörült tárcsát is. A szegecseltet is meg lehet szerintem csinálni. Ha be tudod fogni a gépbe akkor semmi akadálya. Max újra kell szegecseltetni. Még mindíg olcsóbb, mint egy 100.000-es új tárcsa.
És nem mellékesen ez épp a műhelyben van (a sajátban)
Én csupán azon akadtam ki, hogy hát a cnc lézervágott síkköszörült tárcsa itt bakker gányolásként van beállítva, de állítom ha brembóba vennének hasonló cnczett tárcsát, akkor olvadnának az emberek, hogy micsoda fasza, ilyen jó még sosem volt.