Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja és az olajcserével ,hogy álltok?
Bárkinek odaadod,hogy cserélje le......?
Én nem bízom senkire!
De tudom,hogy az dübörög benne 200-nál is amit beleraktam!
Ja és ha majd a saját kormánycsapágyadat látod szétszedve és látod az aszalódott,beszáradt gyári zsírt ott sírni...az az a pont amikor azt mondod igen...ezért!
Igaz nem mindenki van így vele de amit én megtudok csinálni a karbantartásnál azt megteszem....és tudom ,hogy az 100%.
Láttam ......én csináltam.....és tudom az működni fog! Valószínűleg!
Na nem a Szalonokat ,szerelőket akarom megbántani. Csak azt mondom amit megtudok csinálni azt megteszem!
Gondolom te sem viszed szerelőhöz a láncot lekezelni....ennek sok fokozata van...mennyire konyít valaki hozzá....elmegy addig a határig amit még biztonságosan megtud csinálni..ha érdekli a dolog persze! Engem érdekel és akarom ,hogy jó legyen és működjön! Nem bízok a majdcsak jó lehet-ben!
Nem cseréről beszéltem...Karbantartásról! Cserélni akkor kell ha nem tartod karban!
Ugyanakkor ne feledd a hátsó kerék tűgőrgőjét is takarítani,zsírozni kell! Nekem most kellett első csapágyat cserélni....26 e Km van a gépben...8 éves...Tudom hihetetlen ez a km adat!
De az idő múlásával mindenre figyelni kell!
Nézd a képet ez tavaly készült a motorról. Full szalon állapot!
Ha nem lóg, nem kotyog és tökéletes, mi a fenének cseréni? Azon kívül hogy Kozmaxank is meg kell élni vmiből
Szétszeded...alsó felső "csapágyat", megtakarítod a száradt zsírtól és spec zsírral bezsírzod ,majd összerakod! Nagyon figyelve ,hogy ne kotyogjon és ne szoruljon! 12 e Km ként! Kb 2-3 évente! Gyári előírás : 8000 mérföldnél!
Azt így ebben a formában ami a képen látható, mit csinálsz a kormánycsapággyal
Akkor csak jól emlékeztem első körben.
Most ellenőriztem! A Hátsó fék működtetésekor a bal első középső dugattyú gyakorol fékezőtatást! Mint a gyári képeken! Ez 100%!
Most pont ki van csomagolva a moci és kiszaladtam leellenőrizni..pizsiben!
Ja és a kormánycsapágyat ne feledjétek 2-3 évente!
Magam cseréltem tavaly!
Tanácsom! Mindhárom féknyereg légtelenítő csavarra kb 40 cm átlátszó benzincsövet húzni. Felfelé ívelve magasabbra vinni és egy üvegbe bele. A légtelenítőnél azért magasabbra ,hogy a pumpálásnál amikor "visszaszív" ne kapjon levegőt. És lehet nyitni egyesével..pumpálni..utána önteni...szépen lassan! Ha a hátsót nyitod legyen az első is nyitva..Duál!Ott is meglátod mikor tol az első dugattyú a hátsó fékezésekor! De erre már én sem emlékszem! Amúgy jó lett!
Nehéz elhinni de tényleg!
Sziasztok! Vfr 800 2005 használó vagyok...ha tudok tanácsot...segítek!
Nem tudnád ezt a képet jobb felbontásban elküldeni?Vagy az oldal linkjét?
Köszönöm
Először is köszönöm a segitséget!
Igen,azt már észre vettem hogy az első nyergen ráfutásvezérlő van,de úgy még nem tudtam kipróbálni.Azt nem hiszem hogy vissza van alakitva,mert az ülés alatt van két elosztó is.
Bevallom most a légtelenitéshez kellene tanács.Simán normál módon kell légteleniteni,vagy van valami trükje (a dual rendszer miatt) ?
Kösz a tippet. Végülis letakarítva jobban észrevehető ha mégsem :-).
Én nemrég cseréltem elől fékbetéteket,.Mivel asszimetrikusan kopott,a munkahenger nem szorult jelzem..
szerintem ezt a lánckerék dobta le, csak le kell takarítani.
Én úgy tudom, hogy a hátsó fék használatakor a két szélső dolgozik.
A középső akkor, ha első fékkel fékezel.
De szerintem ha a hátsóval fékezel, és az hat az elsőre, akkor a rendszer nem működteti a hátsó-középsőt.

Az meg tényleg hülyeség, hogy csak az egyik oldalt fogná... instabillá tenné a motort.

Na, ez fényt gyújt :)
Szimering?
Házi eszközökkel?
kozmax meg tudná mondani, én sose cseréltem még...
Végig gondolva a működést, jogos lehet menet közben a hátsó fékkel való fékezéskor, hogy hátul mindhárom dugattyú dolgozik. Ha a hátsó fék működteti az első középső dugattyúját, akkor a bal oldali munkahengerrel ellátott féknyereg is "ráharap" a tárcsára és így visszahat a hátsó középső dugattyúra is. De ez csak menetközben igaz, ha előre mozog a motor. Álló helyzetben nincs ami előre mozgassa a bal első féknyerget.
Sziasztok,

a csatolt képen lévő olaj szivárgásról keresek háttérinfot... Mennyire tipikus? Javítása otthon megoldható (pl. 1 nap, alap szerszámokkal és műszaki háttérrel) vagy inkább szervíz?

Előre is kösz minden segítséget.
tényleg :)
annyi, hogy a dual-nál már a hátsó nyeregre is hat a fékkar.

akkor rosszul emlékeztem. bocs :)
hmm