Szia!
Örülnék, ha találnál, mert addig nem tudom festetni az idomokat.
Már alig várom hogy tesztelhessem a kicsikét...
Egyébként felújítottam, átépítettem már egy seggrakétát is, csak még egy 17"-es karbi kell hozzá... Nézd meg! http://aprod.hu/hirdetes/puch-...
Üdv!
Most lettem gazdája egy felújítandó MBX 80-nak.
Szükségem lenne egy hűtő takaró rácsra és egy hasidomra, jó állapotban.
Ha valaki tudna segíteni ebben azt megköszönném.
naaaaaah, ma feldobtuk a hengert, elvileg jobb lett minden, hangaj egész más , ahogy lenyomom a berugót lehet hallani hogy szuszog a membrán, eddig más volt a berugót is lenyomni, jobb lett :D
ui: ez az a gép amelyikre át tettük az enyémrő la cuccokat mégsem ment úgy mitn az enyém pedig megeltt fúrva mind2 gép stb. minden egyezett mégsem ment úgy.
Ha már az övé ami rosszabb volt, jó lett ettől a kis dologtól, akkor lehet megvalósítom a sajátomon is :D
Ha sikerült befogadni amit összehordtam, aakor mindjárt meg is értettük miért jobb az amegoldás, ha amembrán nem a hengerre szív, hanem a karterba, lehetőleg ott is közvetlenül a dugó alá.
Az iylen hegerre szívós motork azért iylen béna kialakításúak, mert ezeket foltaképpen sima réses motorból faragták át membránosra valamikor, illetve a hagyományos réses logika szerint építették őket.
Ezekben rendszerinte egyszerűen túl mélyen van a főtengely, hogy a membránt ott lehessen elhelyezni ahol kellene.
Lásd még simson, aminek a dugója jó 23 miliméterrel lejjebb jár mint kellene, nem is lehet belőle értelmes membránost csinálni,csak kompromiszumok árán.
Ere utaltam abban a hoszabb litániában csak nem túl értelmesen mert éjjel kettőkor hordtam össze:)
szóval, a dugattyú az ugye egyenes vonalú, de korántsem azonos sebességű mozgást végez le-fel.
Minekt most ebből főleg a fel érdekel.
Ez a le-fel mozgás szorosan kapcsoldik ugye a főci forgó mozgásához.
Vltakppen így alakul át a fel lemozgás hazsálható vonórővé.
Namost, a szekemberek, hogy a dolognak értelme is legyen, a különböző lukak nyitvatartási idejét,illetve, hogy az adott lik-jelen esetben a szívó- mkor kezd nyitni az alsó holtponthoz képest, ezt NEM a hengerre vonatkoztatva miliméterben szokták megadni, mert az vajmi keveset mond el az adott motorról.
Sokkal találóbb értelmesebb a nyílások nyitását illetve nyitvaartási idejét főtenely elfordulási fokban tárgyalni-értelmezni mivel uyge a löket az akármekkor is lehet, ás így maásik embernek az nem mond semmit ha mm ről volna szó.
Viszont, ha azt mondom: a szívó 180 fokot van nyitva, azt bármely motor tulajdnonsa érti, hoszen lökettől függetlenül az minden motoron uygan akkora vezérlési értéket jelent, a gyűszűnyi modellmotortól, az egyméteres dugyttúju hajógépig.
Tehát érdemesebb fokolni mint miliméterezni, már csak azért is, mert nem emlékszem mennyi az mbx lökete, sem a szoknya magassága,s em a hajtórúd hossza, tehát ne tudok értelmeset mondani, viszont azt tudom mondani hogy:
Előnytelen ha membrános motornál 180 foknál kisebb az a nyitvatartás amit a dugószoknya alaaja engedélyez.
(ezért vágtak likat a dugóba, s ezért van a hüvely mögött összenyitva, hogy ne a dugó alja vezéreljen, hanem a membrán)
Nade!
Az oké, hogy meg van nyitva a hüvely mögött, tehát a szoknya nemanynira vezérel, csakhogy az sem előnyös, ha a szívás fő iránya egy cikluson belül össze vissza változik, hol ez a csatorna, hol meg amaz dolgozik főleg, attól függően hogy a dugó éppen hol jár a hengerben.
Ilyen szempontból a honda gyárii megoldása sem anyira szolonképes, hiszen aha megnézed, láthatod hogy a fő szívó nyalás, a dugóba vágott ablak által az alső holtpont környékén VALAMEKKORA felületü ahogy megindul a dugó felfelé, akkor meg a fő szívónyílás felső éle miatt, fel felé menetben CSÖKKENI kezd a felülete.
Ez jó béna mogoldás, mert így a szívás kezdeténél két Kb azonos felületről egy darabig az alsó(hüvel mögötti) nyalásra tevődik át a szívás fő iránya, mert uyge a fő nyílás egy darabig csökeknő méretű, utána meg megint növekedni kezd a fő szívónyílás, ahogy a dugószoknya alja alul a nyílást kinyitja.
Így egy ciklus alatt ha minden mást fiygelmen kívül hgyunk háromszor változik a legnagyobb felület és ezzel a fő áramlási irány is. Ez finoman szólva sem előnyös, mert a membrán azt szeretné, ha őt valami értelmes nyomáshullám vezérelné nem valami ciklusonként többszörváltozó izé.
Tehát:
Azt volna jó elérni, hogy alsó holtponttól kezdve, először a hövely mögötti csatorna dolgozzon, utána folymatosan növekedjen a fő nyílás, így a fő irány csak egyszer változik nem háromszor.
Ergó: a dugó szoknyát annyira volna előnyös felnyitni, hogy amikor mán jelentős felületen kőllene szopókáznia a karternek, akkor a fő nyílás mérete már szveskedjen NEM csökkeni, hanem növekedni.
Magyarul:
a felreszelés akkora legyen, hogy 180 foknál ne legyen rövidebb lehetőleg az a szög amenyi ideig a dugó aljáa reszelt nyílás a fő csatornát nyitvatartja.
Nem lett volna mondjuk teljesen ártalmas lefokolni, hogy most hány fokra nyitja a fő szopónyílst a dugó alja, br nincs sok jelentősége hogy hátul nyitva van.
kattogott az agyam sé rájöttem, de közben mrá írtad is , nagyon jó köszönöm szépen a segítséget :D
Holnap a rendes dugót megcsinálom, lyukakat közelebb és szebbre , ívesebbre az alján a faragást.
Köszi!
Örülnék, ha találnál, mert addig nem tudom festetni az idomokat.
Már alig várom hogy tesztelhessem a kicsikét...
Egyébként felújítottam, átépítettem már egy seggrakétát is, csak még egy 17"-es karbi kell hozzá... Nézd meg!
http://aprod.hu/hirdetes/puch-...
Most lettem gazdája egy felújítandó MBX 80-nak.
Szükségem lenne egy hűtő takaró rácsra és egy hasidomra, jó állapotban.
Ha valaki tudna segíteni ebben azt megköszönném.
Honda mbx-em hez keresek zárható tanksapkát.Tudtok valami oldalt vagy valakit akinek lenne eladó?
: D bocsi ha hülyeség.
ui: ez az a gép amelyikre át tettük az enyémrő la cuccokat mégsem ment úgy mitn az enyém pedig megeltt fúrva mind2 gép stb. minden egyezett mégsem ment úgy.
Ha már az övé ami rosszabb volt, jó lett ettől a kis dologtól, akkor lehet megvalósítom a sajátomon is :D
Köszi még1x. !
Ha sikerült befogadni amit összehordtam, aakor mindjárt meg is értettük miért jobb az amegoldás, ha amembrán nem a hengerre szív, hanem a karterba, lehetőleg ott is közvetlenül a dugó alá.
Az iylen hegerre szívós motork azért iylen béna kialakításúak, mert ezeket foltaképpen sima réses motorból faragták át membránosra valamikor, illetve a hagyományos réses logika szerint építették őket.
Ezekben rendszerinte egyszerűen túl mélyen van a főtengely, hogy a membránt ott lehessen elhelyezni ahol kellene.
Lásd még simson, aminek a dugója jó 23 miliméterrel lejjebb jár mint kellene, nem is lehet belőle értelmes membránost csinálni,csak kompromiszumok árán.
szóval, a dugattyú az ugye egyenes vonalú, de korántsem azonos sebességű mozgást végez le-fel.
Minekt most ebből főleg a fel érdekel.
Ez a le-fel mozgás szorosan kapcsoldik ugye a főci forgó mozgásához.
Vltakppen így alakul át a fel lemozgás hazsálható vonórővé.
Namost, a szekemberek, hogy a dolognak értelme is legyen, a különböző lukak nyitvatartási idejét,illetve, hogy az adott lik-jelen esetben a szívó- mkor kezd nyitni az alsó holtponthoz képest, ezt NEM a hengerre vonatkoztatva miliméterben szokták megadni, mert az vajmi keveset mond el az adott motorról.
Sokkal találóbb értelmesebb a nyílások nyitását illetve nyitvaartási idejét főtenely elfordulási fokban tárgyalni-értelmezni mivel uyge a löket az akármekkor is lehet, ás így maásik embernek az nem mond semmit ha mm ről volna szó.
Viszont, ha azt mondom: a szívó 180 fokot van nyitva, azt bármely motor tulajdnonsa érti, hoszen lökettől függetlenül az minden motoron uygan akkora vezérlési értéket jelent, a gyűszűnyi modellmotortól, az egyméteres dugyttúju hajógépig.
Tehát érdemesebb fokolni mint miliméterezni, már csak azért is, mert nem emlékszem mennyi az mbx lökete, sem a szoknya magassága,s em a hajtórúd hossza, tehát ne tudok értelmeset mondani, viszont azt tudom mondani hogy:
Előnytelen ha membrános motornál 180 foknál kisebb az a nyitvatartás amit a dugószoknya alaaja engedélyez.
(ezért vágtak likat a dugóba, s ezért van a hüvely mögött összenyitva, hogy ne a dugó alja vezéreljen, hanem a membrán)
Nade!
Az oké, hogy meg van nyitva a hüvely mögött, tehát a szoknya nemanynira vezérel, csakhogy az sem előnyös, ha a szívás fő iránya egy cikluson belül össze vissza változik, hol ez a csatorna, hol meg amaz dolgozik főleg, attól függően hogy a dugó éppen hol jár a hengerben.
Ilyen szempontból a honda gyárii megoldása sem anyira szolonképes, hiszen aha megnézed, láthatod hogy a fő szívó nyalás, a dugóba vágott ablak által az alső holtpont környékén VALAMEKKORA felületü ahogy megindul a dugó felfelé, akkor meg a fő szívónyílás felső éle miatt, fel felé menetben CSÖKKENI kezd a felülete.
Ez jó béna mogoldás, mert így a szívás kezdeténél két Kb azonos felületről egy darabig az alsó(hüvel mögötti) nyalásra tevődik át a szívás fő iránya, mert uyge a fő nyílás egy darabig csökeknő méretű, utána meg megint növekedni kezd a fő szívónyílás, ahogy a dugószoknya alja alul a nyílást kinyitja.
Így egy ciklus alatt ha minden mást fiygelmen kívül hgyunk háromszor változik a legnagyobb felület és ezzel a fő áramlási irány is. Ez finoman szólva sem előnyös, mert a membrán azt szeretné, ha őt valami értelmes nyomáshullám vezérelné nem valami ciklusonként többszörváltozó izé.
Tehát:
Azt volna jó elérni, hogy alsó holtponttól kezdve, először a hövely mögötti csatorna dolgozzon, utána folymatosan növekedjen a fő nyílás, így a fő irány csak egyszer változik nem háromszor.
Ergó: a dugó szoknyát annyira volna előnyös felnyitni, hogy amikor mán jelentős felületen kőllene szopókáznia a karternek, akkor a fő nyílás mérete már szveskedjen NEM csökkeni, hanem növekedni.
Magyarul:
a felreszelés akkora legyen, hogy 180 foknál ne legyen rövidebb lehetőleg az a szög amenyi ideig a dugó aljáa reszelt nyílás a fő csatornát nyitvatartja.
azt valamelyik holtpontól kell mérni ? vagy hogyan ?
hétfőn teszt, elvileg.
vélemények ?
Holnap a rendes dugót megcsinálom, lyukakat közelebb és szebbre , ívesebbre az alján a faragást.
Köszi!