Sziasztok!
Keresek Honda Mbx/Nsr/Ns1(Vizes blokk)-hez 80-as Hengert,Dugóval,gyűrűvel(csak hibátlan érdekel,kopott nem kell)
És keresek még kuplung felőli deknit is,vízszivattyúval együtt.
Akinek van kérem jelezzen!
E-mail: tiszo.zsolt@freemail.hu
Ez a blokk nekem is egy NSR50-be van,de használtan vettem,volt már
javítva is valamilyen szinten,de nem elég alaposan.Volt amit kicseréltek,volt amit nem,most az összes csapágy és a kuplung is új.Volt benne Koyo,SKF csapágy is különböző kopotságuak.
A dugattyút meg viheti bárki ingyen odaadom.
ezeknek a kis motoroknak a blokkjai megfelelő kezelés-hazsnálat,karbantartás-szerelés és alkatrészek meleltt iszonyú strapabíróak!
A kiskerekű NSR 50-nek teljesen uygan ez a blokkja, azokon tanulnak a kisgyererekek motorversenyezni, egész életükön át csak nyélen hazsnálják őket, egy egy motor több generációt felnevel, kiszogál, nem ritkák a 20 éves példányok...
Szabó Péterbá mesélte, hoyg van egy iylen motorjuk, ami tizenvvel ez előtt került hozzájuk, Szabó gábor azon tanult meg versenyezni(számtalan magyar kupa bajnok azóta) a kis hondán tanult több másik gyerek, és a motroban uygan az a főtengely van (hibátlan állapotban)amivel vették tizenéve...
Álalpota tökéletes, pedig mondom, csak nyélen megy.
Azt gondolom, akkor jársz a legjobban, ha ontosan megméred furatmikróval a hengert (tartok tőle, hogy alakhelyességben lesz meglepi) és ahhoz rendelsz egy normálisan beleilelszthető megfelelő minőségű duattyút, és azt valami megbízható normális helyen belefuratod.
Ezt a mostani elcsellózottan beillesztett dugódat meg szépen tedd el ahogy van, hátha itt a fórumon valakinek pont ekkora kell valamikor.
Kedves emozoli2237
Tudom,hogy nem lehet megmérni hézagmérővel,de szemléltetésnek a képhez jó.Érdekes,hogy a többiek engem csesztetnek,mert el...@szták a hengerem,te másképp áltál hozzá.Megnéztem az adatlapod,már értem,hogy miért.Te is akkor kezdtél dolgozni,amikor szégyellte az ember,ha rossz munkát adott ki a kezéből.Volt amikor egy kocsit nem engedtem elvinni a tulajnak,mert rossz volt féke is,de nem azzal hozta.
Ez régen általános volt,aki lelkiismeretlenül dolgozott kitúrták a többiek.
Üdv
Elviszem a hengert és a dugattyút egy normális műhelybe,már megbeszéltem.A dugattyú szoknyájánál is bemegy a 0.15 simán.
Ezt a melót meg elbuktam.Aki csinálta,elkötelezte magát annak,hogy 0.06-ra ilessztette.
Nem felül kell mérni, mert akkor ne az ilesztés méred, hanem abban már benne van a dugó kuposéga is.
Ezekbe a motorkba leeht oylan utángyártott dugót venni, aminek a kúpossága 2 tized, ami kb a hét vicce.
Alul kellene megmérni, lehet, hogy az illesztés nem is parverzül nagy, csak a dugó idióta mértékben kúpos.
Mikró-mérés.
Persze, ez 25 század körüli felső hézag azt fogja jelenteni, hogy a bejáratás és a dugó összeesése után, ez a hézag gazdagon 3 tized fölé fog menni:)
Ha tnyleg csak a dugó ennyire őrült kúpos, azt simán be lehetett volna ilelszteni alul majdnem nullásra, iylen geotriáju dugónál mást nem tehetsz.
Ileltve át lehet esztergáltani valakivel, akinek van rezgőkéses gépe.
Ez a cucc a jelen formájában szar.
Működni fog a motor, de mire a gudó bejáródik, majdnem oylan lesz, mintha egy túlmérettel ksiebb dugó került volna bele:)
HA már msot is 1 tized az ilesztés (alul) a dugót kb el is dobhatod.
egyszer megmelegszik rendesebben, és össze fog eseni a dugó, mert 5 rugóért garantáltan a tajvanit kaptad (jó esetben) rossz esetben meg amibikát, ami kb levélnehezéknek jó.
Szóval a dugó össze fog esni, és mire a henger bejáródik, lekopik belőle pár század, és az illesztésed közelíteni fog a 2 tizedhez:)
Kiválón fog kolompolni a hengerben.
ezeket a vahengeeket sem kell nagyon nagyra ileszteni, (pláne, hogy a dugók 0,1 feletti kúposságúak) alul 3-4 századdal már tökéletesen elmennek, mert mire bejáródnak abból lesz 6-8.
Üdvözlök minden motorost!
Főleg azoknak írok most okulásképpen,akik felújításra adják a fejüket.
Tanuljatok az én káromon!Ki lyukadt a dugattyúm,és ennek okán szét-
szedtem az MBX80-as blokkom,és mivel nem túl szép hangja volt úgy
döntöttem,hogy felújítom. Kerestem gépműhelyt és szerencsétlenségemre
a Black Sheep gépműbe estem be Budapesten az Asztalos Sándor utcában.
Pedig már öreg róka vagyok,de úgy látszik,hogy nagyon siettem, elfelej-
tettem,hogy az olyan műhely,amelyik gépmunkával járó felújítást vállal,de
nincs gépe ehhez, az alkalmatlan is erre.Ez egy tök üres helység volt.
Mielőtt mentem,e-mailban kértem árajánlatot.Ez a következő volt:
Prox hajtókarszett :13200 Huf
dugattyú :5300 Huf
hattókar gépmunka:5000 Huf
hengerfúrás :5000 Huf
blokk szét-össze :15000 Huf
Erre írtam nekik,hogy blokkot már elitéztem ,marad a többi,azt mondták OK.
Elvittem a hengert,főtengelyt Októbr 5.-én a határidőre azt mondták,hogy a
jövő héten max Október 14-ig kész lesz minden.Mivel ők nem jelentkeztek
a határidő előtt,megpróbáltam elérni őket a honlapjukon megadott telefonszá-
mokon,de egyik sem volt elérhető.Másnap 14-én szintén elérhetetlenek!
Majd 17-én sikerült őket felhívni,és azt mondták, valószinü,hogy kész van
mindjárt felhívják a gépműhelyt, és visszaszólnak.nem szóltak sehová.
Pénteken hívtak fel (én ne tudtam őket),hogy nem érkezett meg a hajtókar,
csak a jövő hét kedden tudják csinálni. El érkeztünk a 3. ik héthez,ma 19-én
lehetett menni érte.
A megbeszélt árnál 4000 Huf-al többet kértek hivatkozva a szállításra,meg
nem volt blokkszerelés,stb,stb.Megkérdeztem,hogy mennyire állították be a
gyürü hézagot,azt mondták 0,06-ra.Itthon láttam,hogy a gyűrűket tartalmazó
zacskó nincs kibontva.A dugattyú illesztése 0.1mm.
Nem írok véleményt,mindenki döntse el,hogy javittat itt vagy nem.
Bocs ,hogy hosszú lett,de ha kihagyok valamit,nem hiteles.
Üdv.:
gyors teszt
leveszed a membránt
a szádhoz veszed azt a réc ami a karbi oldalon van de rendesen ugy h ne legyen rés sehol rendesen a képedhez nyomod
bele fujsz ha joo akkor ilyen duda-berregös hangja van(rosz csak simán át fujjod a levegöt)
ha szivod, jo esetbe nem tod szivni(rocc esetbe meg tudod szivni :S)
A féknek a gumija szanaszét van. Csavarok berohadva. Nem lehet szétszedni. Létezik ehhez felújítókészlet (kétdugattyús) gumival és karmantyúval? Ha szétfúratom az is kell hozzá.
Vagy valakinek ötlete?
Írhatod e-mailben is: ivadek20@freemail.hu
A féknyerget szét kell kapni darabokra, jól megtisztítani, jól beolajozni és ha nincs elérve a gumi akkor működni fog rendesen.
Hello!
Membránt hogy tudnám le ellenőrizni hogy jó-e :D ?
ha nyoamtok bele benzint és kifolyik az nem jó , igaz ? jól gondolom :D ?
köszi előre is ! :D
Kuplung felőli deknim van de a vizszivattyuja nem tudom mennyire jó. Ha érdekel akkor irj: laci7137@gmail.com