Jah. :) Én most a CRE-mmel szenvedek, nagyon érdekes elektronikája van. Nincs benne aksi, de gyárilag indexes. Váltóáramú indexrelé van benne, meg ilyenek....
Őő valóban, kiment a fejemből, hogy ezen a motron még a simsonnál is primitívebb generátor van, egy tekrecs mindenre oszt szavasz.
(nem fikázás, a célnak nagyon is megfelel)
Akkor szokta kilőni az izzókat, amikor nincs benne, vagy rossz az aksi. Volt, olyan, hogy a srácnak kilőtt az izzókat, mondtam, hogyha nincs benne aksi, akkor csinálja. Azt mondta van benne, megnézte és nem volt jó a kontakt az aksinál. Megcsinálta és jó lett.
Ha lenne ezekben a motorkákban egy normális váltóáramu fesz szabályzó nem tenné.
MAga a darab rendkívül egyszerü lenne egy lemezmag, rajta vastag zománchuzalból pár 10 menet és csók, a fesz nem bírna a megengedettnél magasabbra emelkedni.
(ilyen van a simsonban hásóizzó védelemnek)
Neked vélhetően azért lődözi ki a tompikát,mert akkor nagyobb fesz jut rá,mint országúti állásban.
Ennek az leht az oka hogy gondolom van neked is a műszerfalon egy országútifény visszajelző, ami párhuzamosan van kötve a féynszóróval.
ez a pár watt már elég hogy az országúti szál életben maradjon.
(magyarul ne elég a terhelés a generátornak, kellene városi állásban is még valami pár wattos fogyasztó. Lehet ravaszkodni, és az országútit minden világítás állásra rákötni, vagy bár mit ami hasonló teljesítményű.)
A váltó olaj és a motorolaj ezeknél a motoroknál egy és ugyanaz, ez nem autó Egyébként egyszerű a megoldás nem kell méregetni hanem kicsavarod a kiegyenlítő csavart ( fontos, hogy a motor ,,függöleges,, helyzetben legyen, ne pedig letámasztva) töltöd bele szépen a 10W40-es olajat és amikor elkezd kifolyni a túlfolyón, nem csavarod be! Hanem szépen megvárod amíg a felesleg teljesen kicsöpög (ez akár 20-30 percig is eltarthat) Mivel idő kell az olajnak, hogy szépen lasasn elfolyon mindenhova és így nem lesz töblet olajad.
Láttam mrár sok hozzászólásod, jókat derültél gondolom a nemrégiben írta valaki valamelyik videó alá hogy " nincs áramfeszültsége "
Hihetelen mennyi... ember van :D
UI: Sok mbx esnek kilövi a tompítotatt :D ? mert nekem eddgig az összes izzóban kilőtte ( 35/35w) de az országútit eddgig csak 1 szer.
Még ha én mondanám akkor lehet hülyeség! de azért Zolinak szerintem nem hogy el lehet hanem EL KELL hinni ,
én próbátlam hajto mü olajjal összeragadt a kuplungom.
Egyébként a gyár is 10w 40 et ír bele : )
Nem.
(nem feltétlenül)
Szokásos dogma...
Nézz utána, hány meg hány 4t motor van, ahol a váltót és a hengereket uygan az a 10w40 köenyéki mezei motorolaj keni.
10W40? az kizárt a váltóhoz hajtóműolaj kell. Én konkrétan 70W90-et toltam bele... gondolj csak arra, hogy mekkora hőt kell elviselnie, mivel az MB az léghűtéses. De a kérdésem továbbra is az, hogyan kerül plusz olaj a blokkba? Amikor olajat cseréltem, pontosan kimértem mennyi kell bele, és a leeresztő csavarnál ellenőriztem. Szóval nem értem én ezt.
szevasztok.... 5-7 ezres tartományban ritmusra dalol az MB-m... gondoltam, megnézem mennyi motorolaj van benne... úgy spriccelt kifelé, mint a vízipisztoly ( üzem meleg motornál ). Az előfordulhat, hogy a motorolaj belefolyik a váltóolajhoz? És ez milyen kárt csinál a motorban, elvileg a 2T az úszik a váltóolajon ugye? Hétvégén Balatonra akartam menni mocival... Ha valaki találkozott a problémával, az segítsen. KÖSZI
Skacok segítsetek lécci VÁLTÓ összeszerelésben. (A kiegyenlítő tengely szinkronizálását már megértettem de még nem tartok ott. ) Elméletileg minden fogaskerék a helyén van de nem lehet szépen pörgetni mert elakad. Próbálom rakogatni a sebességeket a váltótengellyel de azt se tudom, hogy hanyadik sebességeket rakom. Merjem így összetenni? Vagy nincs jól valami? Mi a megoldás?
Persze azis számit . Az ár jólenne de a hátsó fogaskerék tul nagy . Még gondolkozok rajta vagy megpróbálok szerezni egy 36-fogast . Lehet hogy lessz is azért várok még hogy mit irnak vissza
3000 kompletten? nekem ez volt rajta, imerosnek is ilyen volt fennt anno. 85-t ment lazan a gep barmikor. ugye az elso kero is szamit nem csak a hatso.
Lényeg a lényeg, hogy a városi mellé köll párhuzanyosan még valami kis fogyasztó.
(nem fikázás, a célnak nagyon is megfelel)
MAga a darab rendkívül egyszerü lenne egy lemezmag, rajta vastag zománchuzalból pár 10 menet és csók, a fesz nem bírna a megengedettnél magasabbra emelkedni.
(ilyen van a simsonban hásóizzó védelemnek)
Neked vélhetően azért lődözi ki a tompikát,mert akkor nagyobb fesz jut rá,mint országúti állásban.
Ennek az leht az oka hogy gondolom van neked is a műszerfalon egy országútifény visszajelző, ami párhuzamosan van kötve a féynszóróval.
ez a pár watt már elég hogy az országúti szál életben maradjon.
(magyarul ne elég a terhelés a generátornak, kellene városi állásban is még valami pár wattos fogyasztó. Lehet ravaszkodni, és az országútit minden világítás állásra rákötni, vagy bár mit ami hasonló teljesítményű.)
csak megjegyzés:)
Hihetelen mennyi... ember van :D
UI: Sok mbx esnek kilövi a tompítotatt :D ? mert nekem eddgig az összes izzóban kilőtte ( 35/35w) de az országútit eddgig csak 1 szer.
(sajnos:)
Naponta tanulok dolgokat tizenévesektől, és nem szégyenlem.
szüval nem feltétlenül van igazam, de eben a z oolajkérdésben nagy esélylel.
én próbátlam hajto mü olajjal összeragadt a kuplungom.
Egyébként a gyár is 10w 40 et ír bele : )
Nem.
(nem feltétlenül)
Szokásos dogma...
Nézz utána, hány meg hány 4t motor van, ahol a váltót és a hengereket uygan az a 10w40 köenyéki mezei motorolaj keni.
am nemtok sajnos segíteni :S
oksa. dobj egy levelet privatban es eggyeztetjuk a reszleteket.
attila.hunter@gmail.com
hatso tengely lehet akad, fekhenger viszont nincs mbxhez.
varom leveled akkor.