naszóval, széjjel kaptam a váltónál lévő dolgokat... az alábbi képek szemléltetik, mivel találkoztam. Amin egy kopott tengelyvég látható, az megy bele az olajszivattyúba, és szabad kézzel ki tudtam húzni. Semmi szimeringet nem találtam, biztos a külön olajzó szerkezetben van benne. A másik kérdésem, hogy vajon mi okozhatta a fordulatszámmérőnél a fogak lekopását? És valakinek van fényképe, hogyan kellene kinéznie eredetileg? a legfontosabb kérdés, hogyan kell összerakni a berúgószerkezetet? Mi a " hivatalos" eljárás?
Az olajszivattyúnál,ha kopott elméletileg folyhat olaj a blokkba.Te tudod,hogy mennyi út megtétele után,mennyivel nő az olajszint.
Én leengedném a keveréktartályból az olajat,ledugóznám a leszerelt szivattyú helyét,és kevernék bele benyát,két tankot,és kiderül,hogy
így nem nő a szint,mert más oda nem mehet bele.
Lehet hüyleség, de én azt olvastam, hogy mivel nagyobb a nyomás belül mint a delkniben ezért inkább a benzines olaj emgy a blokkba,
de simnál is a hajtomüolajam fogyott mikor szimerignes volt szal nemtom.
Jah és szerintetek simóba 10w 40 a blokkba ? mbx be, rs b, is 10 w 40 van akkor simóba is jó lenne , ?
Itt hamarabb kapok választ mint simson fórumban :D
Nem a szimeringnél megyát. Ha szimeringnél lenne akkor nem, hogy több olaj hanem kevesebb olaj lenne és füstölne mint a dög, és még nem is menne. A két blokközépnél mehet át, de az is inkább fordítva lenne, az égéstérbe kerülne. Egyszerű a megoldás éjszaka jön egy kismanó és mindíg önt bele egy picit
dehogyis :S különolajzásnak semmi köze a blokkolajhoz ! különolajzás a főtengő csapágyat,főtengőt keni meg a hengert ennyi!
a blokk olj pedig a váltót kuplungot stb. elvannak zárva egymástól ! :D
OFF... azért szerintem ez mindenki számára egyértelmű... éppen ez a kérdés, hogy MIÉRT LESZ TÖBB OLAJ? Mindig szépen megvárom, amíg kifolyik a többletolaj, de valahonnan újratermelődik? És a kérdés arra vonatkozik, HOGY BELEFOLYHAT A KÜLÖN OLAJOZÁSON KERESZTÜL?
Sajnos a tekercs működőképessége nem mindíg ellenőrizhető pusztán ellenállás méréssel.
Vagy próbapadon üzemszerűen forgatva, és megterhelve, vagy magában amotorban megtehelve kell mérni.
Amit írtál az mindkettő heyles érték, cska nem azponos tipusu a tekercs.
Én leengedném a keveréktartályból az olajat,ledugóznám a leszerelt szivattyú helyét,és kevernék bele benyát,két tankot,és kiderül,hogy
így nem nő a szint,mert más oda nem mehet bele.
de simnál is a hajtomüolajam fogyott mikor szimerignes volt szal nemtom.
Jah és szerintetek simóba 10w 40 a blokkba ? mbx be, rs b, is 10 w 40 van akkor simóba is jó lenne , ?
Itt hamarabb kapok választ mint simson fórumban :D
KÖSZI ! : D
Ha meg nő a váltóolaj mennyisége, akkor nem annyira:)
a blokk olj pedig a váltót kuplungot stb. elvannak zárva egymástól ! :D
Vagy próbapadon üzemszerűen forgatva, és megterhelve, vagy magában amotorban megtehelve kell mérni.
Amit írtál az mindkettő heyles érték, cska nem azponos tipusu a tekercs.
-Belsőtrafós
-Külső trafós 6 voltos
-Külső trafós 12voltos ( az 51esekbe már csak iylet szereltek)
-Tiris gyula tekercse.
Simónak tekercsnek: gyujtótekercsnek hány ohmnak kell lenni az elenállásának :S ?
A simsoné, is igen egyszerű, de lényegében 3 telejsen független tekercs van benne, plusz a gyújtás.
Iylen a 60as évek üta.
(amugy Bosch lopás:)
A hondáé jóval egyszerűbb, de nem mondanám, hogy kevésbé hatékony, vagy inkorrektebb volna.
Ami a hondában tényleg szar az az ellenállásos fesszabáylzó,az egy baromság, annál tényleg jobb a simson szontén 50 éves megoldása.
De érted ez nem "ki a jobb" kérdés.