……egy 1990es évjáratú Honda CRM 125 R típusú olasz import motorról van szó. A motor 160as polini hengerrel, pollini membránnal és arrow kipufogórendszerrel van szerelve. Ezzel a kombinációval a motor olyan erő és súly arányú amivel számomra igazi élményt jelentett a motorozás a többi 125ös endúróhoz képest. Nyáron tökéletesen indult egészen addig, amíg az idő hidegebbre nem fordult ez betudható, annak hogy a motoron Dellorto karburátor van, amit elég sokat kell kalibrálgatni. Amikor a motort vásároltam az előző tulaj szerint 40 lóerő rejtőzött a blokkban, de szerintem abból kb 30-33 jöhetett ki egészen a kerékig. Erejével maximálisan meg voltam elégedve 1-es és 2-es sebességi fokozatban „gázra jött kerékre” és minden sebességi fokozatban kiválóan húzott, 6. sebességi fokozatban 12ezres fordulaton 145km/h-s sebességre volt képes a járgány.
Futóművével, amíg nálam volt nem volt gondom. Az első marzocchi gátlók kiválóan ellátták a feladatukat (leszámítva, hogy semmiféle állítási lehetőség nincs rajtuk) és terepen egyszer sem sikerült lekoppantanom, de lehet ez egy komolyabb pilótának már sikerült, volna. Hátul szintén probléma nélkül működött a himbarendszerrel ellátott központi teleszkóp, se olajfolyás se koppanás viszont csak a rúgó-előfeszítést lehetett rajta állítani. Az elsőfék működtetése viszonylag nagy erőt igényelt, ahhoz hogy hatásos legyen köszönhető ez a két dugattyús grimeca féknyeregnek és a sima gumi fékcsőnek. A harapósabb fékhatás elérése érdekében tehettem volna fém fékcsövet, de erre nem került sor. Mivel hogy egy endúrórol van szó a hátsó fék, ha tapostam csúszott, ha nem, nem 42es cross csizmán keresztül több következtetést nem tudtam levonni. Itt is 2 dugattyús grimeca féknyereg lassította a gépet csak itt nem egy oldalon helyezkedett el a két dugattyú hanem egymással szemben. A motor átlagfogyasztása csuklófüggő volt akár 5 literből is kijöttem, de volt hogy a 11 be is beleugrott, ami szerintem a nagyobb henger miatt lehetett ilyen magas és szélsőséges. Vázgeometriájával én meg voltam elégedve, egyenesfutása jó volt, ugyanis a váza az 1990es évek elején gyártott CR-nek a mintájára készült, ugyanúgy mint az idomok ülés és egyéb apróságok amiben a közös vonások felfedezhetőek. A motor berúgókarral kelt életre amit én egy idő után meguntam és mivel olcsón hozzájutottam egy önindítóhoz ezért azt fel is szereltem, ami ezek után tökéletesen ellátta a feladatát és ha szükségvolt rá akár egy gombnyomásra keltette életre az egy nyolcad literes gépezetet. Néhány hónap terepen való használat után belekóstoltam a supermoto-ba is mivel szert tettem 2 db 17 colos öntött kerékre, így sikerült saját magamnak is megbizonyosodnom arról hogy a kis CRM akár pályán is megállja a helyét. Műszakilag a motorral 1 évig semmi gondom nem volt, aztán egyszer megállt az külön olajzás motorja és így került sor egy főtengely cserére, amit én magam végeztem el, így sikerült a motort kívül belül teljesen megismernem. Összességében én egy nagyon jó motornak tartom ezt a típust, alkatrészellátása viszonylag jó, mert a blokkhoz más típus (nsr 125) alkatrészeit is fel lehet használni, és egy kis odafigyeléssel és karbantartással még a második x-hez közel is ki tudja szolgálni a gazdáját, akár napi szintű munkába járásról, akár hétvégi terepen való megőrülésről vagy egy gokart pályán való kanyargásról legyen szó.
Hello van egy 125-ös CRm-m ami sajnos eladásra került jogsi miatt a motorról annzit hogy:Krosszra átalakítva Honda CR rezó különolajzás kikötve és augusztusban teljes motorgenerál.A generált a cseréltalkatrészekkel tudom bizonyítani.Akit érdekel írjon e-mail: matykoko@freemail.hu
jó az a alapjáratot én is ugy gondoltam, hogy 4 t vel nyomatékból tudsz menni,főleg ha 53 lánckereked van hátul mint nekem, de azért én is szoktam néha neki huzogatni a bajcát
Én a 4T-vel se megyek alapjáraton , hanem ami kifér. Éppen ez miatt nem mer felülni mögém senki(nem is bánom)terepen a legnagyobb porban-sárban is 80-90-100
De de bejön az xl, csak 4 t vel nem olyan izgalmas mocizni mindenhol alap járaton pöfögsz vele bezzeg 2 t nél mikor nyit a power de am jó az xl, kapott most új olajat megy mint a táltos
Szerezz egy szervizkönyvet, abban benne vannak a helyes adatok, fejből nemtom pontosan. az úszószinten tudsz állítani, hogy kevesebb nyálat kapjon. A levegőcsavart meg óvatosan piszkáld, mert azzal faszán el lehet szegényíatenia keveréket, annyira hogy kárt tegyen a motorban. tekerd be teljesen, aztán 2,5-re vissza. Az úszószint meg benne lesz a szervizkönyvben.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy nem tudjátok véletlenül,hogy kell beállítani a karbit,túl sok kaját kap a gép és nem úgy veszi a fordulatot ahogy kéne! A levegőcsavart hiába állítgatom nem csinál semmit,valamit az uszóházban kellene korrigálni,de én nem értek hozzá! Új dugó,gyűrű van a motorban elől 12-es fogaskerék,új akksi a power miatt! Állat módjára kéne harapnia,de hallom a hangján,hogy sok a kaja és nem bírja elégetni,segítsetek légyszi,köszi előre is!
szevasztok . egy olyan kérdés felétek..ugynézki elado lesz a gép..ez am nem 100%..aztan itt van róla több kép...és annyit sztnék h sztetek megér 280 000 - 300 000 Ft-ot én ilyen árba gondolkodok eladni. vélemény.sztetek...most nem azt sztném h ki mennyit adna érte hanem h sztetek ennyit megér e?... sztem am igen .mert pöpec a gép nem csörög zörög stb:D
Köszönöm hogy foglalkoztatok a témával
Erik ccrm : tudom hogy már írtál,csak gondoltam hátha van másnak is valami tapasztalata
Amúgy nekem is csak löki a vizet, egy gázhúzásra kb 5 csepp víz megy el nem az összes . NEked tényleg gázos lehetett az a hengertörés :S
Elég sok olaj van most a moccban, mivel utolsó tankolásnál kicsiz meszaladt az olaj (én keverem) , szal most a dugó biztonságba van , meg a vizet is leengedtem...
Szerintem hengerfej tömítéses. Nekem az volt a 250-essel és kinyomta a vizet állandóan de nem teljesen csak fújt ki belőle. Utána sajna meg megette az összest és meg is ragadt a dugóm:D. De hogy kicseréltem a hengerfej tömítést azóta egyszer sem fújt ki a vízből még 1 centilitert sem.
THX