A kipu nálam rendben van szerintem. A perforált cső egészséges (néztem) és a gáz is elég nagy nyomással jön kifelé a cső végén, amikor be lett indítva, még Matyi is odahívott, hogy tegyem oda a kezem a dob végéhez. ...hát mit mondjak? ...szinte eltolja a kezed!
Na mivan apa, már hiányollak! Tegnap sajna nem mentem, mert Kakukkal mentem volna, de otthon maradt, meg 8kor feküdtem le. A gép most darabokban, majd pénteken rakjuk össze Kemével. Hátsó telo felújitás, rezóhorpasztás vár rá. Aztán vasárnap egy rövid bejáratás után mindenkit szeretettel várok a vallatásra .Gyere te is!
ez e jelenség ki van zárva.olyan erővel-nyomással jön ki onnan a méreg hogy lökdösi a kezed ha a dob vége közelébe rakod.másrész a hang sem hanyagolható,lopakodásra alkalmatlan
rendicsek!fekete pont annak aki ilyeszgetett a fötengelyel remélem azért jól aludtál,itt anyira nem lehet.minimum 2 betonkeverő zug a szomszédba,meg néha egy rozzant bobcat is
Szia! Lehet butaság amit mondok, de Kemének is valami ilyesmi baja volt a mocival. Nem pörgött ki, mert a kiáramló gáz útja gátolva volt egy kicsit (perforált cső 3ba tört és elcsúszott), valamint tele volt olajjal a kipu. Tehat szerintem ki kéne égetni a kiput, gyapotot megnézni, ha még nem tetted, és mondjuk 1 30as keverékkel használni.
Szasz Maty. Aludtam egyet a dologra, és MINDKETTEN basztattuk vagy fél órát a hajtókart (kivertük neki), és jó volt az még...ez karbi gond lesz
Amúgy lassan összefuthatnánk, nálam van a minisüsüd, és hiányolom a pofázmányodat...
A korábbi CDI valóban házilag épített volt, csak hogy most egy gyári '88- as CR 125-ösé van fent (összehasonlítottam az említett évjárat és típus gyújtásalkatrészeinek paramétereit - ellenállás - és teljesen megegyezik a '86- os CR 500-éval), úgy mint alaplapi tekercsek, jelfogó). Persze a 125-ös egy pörgős valami, ezért lehetséges, hogy még ez a CDI sem az ideális, de össze sem lehet hasonlítani a csinált CDI-vel mutatott menetteljesítménnyel. Ég és föld a 125-ös CDI javára. És mint említettem, cross-pályára ez még így is sok (nekem legalább is), csak megpróbálnék törekedni rá, hogy a hengerben az égés közel olyan legyen, mint ahogy azt a gyártók kitalálták.
ez a jobbik eset,akkor próbálgatással állítgasd amikor kimész vallatni.van amelyikbe alig reagál a levegő csavarra.kemének is 90 es cr en karbi állítgatás után brutális lett.állandóan hanyatt vágott volna,pedig már túl volt a 40 üzem órán és x gyürüs lánc fogta a mocit
szerintem a keverési arányt ne cseszegesd,egyszer elcsesztem és jóval sürűbb lett mint 1:20,olyan 10-15 környéke lehetett,okádta a füstöt de ugyan úgy leforgott anno a 86 os,karbit próbáld meg állígatni.
Igaz elégé eltérőek a 2T gyújtáskarakterisztikák, de az mindegyikre igaz hogy az alapjárati fordulathoz tartózó előgyújtáshoz képest növekszik kb 4-6000-es fordulatig majd onnan visszahajlik egyes típusoknál e-feletti tartományban akár újra hullámozhat is a karakterisztika.
De ezt a bonyolult karakterisztikát csak a bonyolult analóg gyújtáselektronikák tudják lekövetni, és a programozottak. A gyári CR500 gyújtásban ezt egy magas integráltságú szilícium lapkára integrál vezérlő végzi. Ilyet otthon nem csinálsz ha nem tudsz mikróvezérlőt programozni. Az előgyújtás meg akár 15fokot is változhat, ezért házilag 2állásu cdi gyújtásokat szókat építeni jobb esetben.
A cr500 egyébként meg nem pörgős motor asszem max 9000-et forog.
Akkor a problémánk hasonló. Még nem állítottam rajta (Már öreg vagyok és sokat gondolkodok mielőtt szerelek )
Hétvégén megerősödött bennem a gyanú, hogy karbi baj lesz nálam. Mentem hazafelé úgy haladósan betonúton és egyszer csak el kezdett kopogni úgy csúnyán, húztam neki egy tőgázt és behorkolt a vas. A benzin elfogyott. Ebből gondolom én csíkos hátú kismalac, hogy amikor a pályán is elkezd kopogni, csattogni, amikor hajtom, hogy a baj az üzemanyag szinttel van vagy valami dugulás és nem folyik utána kellő tempóban.
Csak megjegyzem mellékesen Matyival beszélgetve a motorodról, mondta, ha fel lesz újítva, lehet el kell szorítani a benzincsövet, hogy ne menjen annyira. Lehet amikor nem figyeltél eléggé akkor mint egy lehetséges opció, elvégezte neked
Olvasgattam a panaszodat! Lehetséges, hogy a karbin is kell állítani, de én inkább a gyújtásra tippelnék. A CDI-d egy épített valami (nem mondom hogy rossz) a gyári CDI ben az előgyújtás fokozatosan nő a fordulatszám hatására. Tehát a te cdi-d valószínűleg állandó előgyújtással működik, jobb esetben 2 állású. Tehát ha alapból maxra van tekerve az előgyújtásod, akkor alacsony fordulaton nem veszi úgy a lapot mint amennyire kell. Ha ehhez hozzáadjuk, az olajos gyertyát, akkor lehet hogy 1-2 szikra ki is marad. (lehet elég lenne a jeladónak a 2 vezetékét megfordítani)
Mire nem reagáltam? Ja, hogy nem tudtok jönni
Dehogy is, ez természetes, semmi baj. Majd megyünk mi is Kecskemétre még, meg akkor jöttök Bugyi felé, amikor tudtok, most nekem se nagyon szórják a pénzt, munkahelyem is bizonytalan kicsit, érthető teljesen, amit mondasz.
Egyáltalán nem tartom a hozzászólásodat se kioktatásnak, se rossz néven nem veszem! Örülök neki, ha tippeket kapok, valószínűleg előbb-utóbb ez vezet majd eredményre. ...úgy hogy szivesen veszek bármilyen alkotó, vagy megoldáshoz vezető tanácsot!
Szevasztok!
Vasárnap kipróbáltam a motort a felújított kipuffal, most már fölépörög 8ezer fölé, viszont nagyon érdekes jelenséget produkál, rendszertelen, éles, csattogó hangot ad ki.
Két tippet hallottam eddig, az egyik, h karburálási gondok miatt elfogy a kakaó belőle nyélen, a másik a hajtókar alsó tűgörgőjének hibája. Elvileg a hajtókarral nem lehetne baj, mert mikor szét volt kapva a blokk, azt leelenőriztük, és minimális kis játéka volt, szinte észrevehetetlen.
Sokadix, neked hogy jött ez az úszószintes gond ki? Terhelés alatt bőgetve elkezdett éles, rendszertelen csattogást kiadni?
Elnézést, nem akart sem szájbarágás, sem beleugatás lenni, nem ismerjük egymást, nem tudhatom ki mit tud vagy mit nem.
(persze, akkor meg minek szólok bele:)
Amúgy lassan összefuthatnánk, nálam van a minisüsüd, és hiányolom a pofázmányodat...
De ezt a bonyolult karakterisztikát csak a bonyolult analóg gyújtáselektronikák tudják lekövetni, és a programozottak. A gyári CR500 gyújtásban ezt egy magas integráltságú szilícium lapkára integrál vezérlő végzi. Ilyet otthon nem csinálsz ha nem tudsz mikróvezérlőt programozni. Az előgyújtás meg akár 15fokot is változhat, ezért házilag 2állásu cdi gyújtásokat szókat építeni jobb esetben.
A cr500 egyébként meg nem pörgős motor asszem max 9000-et forog.
Hétvégén megerősödött bennem a gyanú, hogy karbi baj lesz nálam. Mentem hazafelé úgy haladósan betonúton és egyszer csak el kezdett kopogni úgy csúnyán, húztam neki egy tőgázt és behorkolt a vas. A benzin elfogyott. Ebből gondolom én csíkos hátú kismalac, hogy amikor a pályán is elkezd kopogni, csattogni, amikor hajtom, hogy a baj az üzemanyag szinttel van vagy valami dugulás és nem folyik utána kellő tempóban.
Csak megjegyzem mellékesen Matyival beszélgetve a motorodról, mondta, ha fel lesz újítva, lehet el kell szorítani a benzincsövet, hogy ne menjen annyira. Lehet amikor nem figyeltél eléggé akkor mint egy lehetséges opció, elvégezte neked
Ez egészen biztosan nem így van.
Forgós 2t motorok gyujtásgörbéje visszahajló.
Dehogy is, ez természetes, semmi baj. Majd megyünk mi is Kecskemétre még, meg akkor jöttök Bugyi felé, amikor tudtok, most nekem se nagyon szórják a pénzt, munkahelyem is bizonytalan kicsit, érthető teljesen, amit mondasz.
Vasárnap kipróbáltam a motort a felújított kipuffal, most már fölépörög 8ezer fölé, viszont nagyon érdekes jelenséget produkál, rendszertelen, éles, csattogó hangot ad ki.
Két tippet hallottam eddig, az egyik, h karburálási gondok miatt elfogy a kakaó belőle nyélen, a másik a hajtókar alsó tűgörgőjének hibája. Elvileg a hajtókarral nem lehetne baj, mert mikor szét volt kapva a blokk, azt leelenőriztük, és minimális kis játéka volt, szinte észrevehetetlen.
Sokadix, neked hogy jött ez az úszószintes gond ki? Terhelés alatt bőgetve elkezdett éles, rendszertelen csattogást kiadni?
(persze, akkor meg minek szólok bele:)