Magas vezérlésű éles motor, ha tartósan a nyomatéksáv alján, vagy alatta erőltetik(pötyögnek vele) akkor telerakja a kartert meg a kiput olajjal, rendszerint a gyertyát is lekokszolja, iylenkor kell neki egy kis idő, hogy teligázon kitisztuljon.
Célszerű nem nyélen erőltetni, hanem ott tartani, ahol a tarakírozást elkezdi, és onnan lassanként megvárni miíg kitisztul.
Szia Keme! Egy kicsit most nálunk is begyűrűzött a pénzügyi válság, ezért szerintem maradunk ebben a hónapban Kecskeméten, most nem nagyon szeretnék még pálya-díjat is fizetni valahol. Igaz, nincs olyan közel hozzátok, mint mondjuk Bugyi, de szerintem a benzinköltséggel nagyjából ugyanott vagy Kecskemét vonatkozásában, mint mondjuk Bugyi, ahol fizetsz pályadíjat, mert hogy itt meg ugye ingyen van.
Az alaplap állítási lehetőségéhez képest van max előgyújtás. Matyival nézegettük, ő állította én még ezt meg sem néztem (úgy értem a gyertya helyén bedugva egy csavarhúzót, érzésre azt mondta, hogy szerinte kb 1,5 mm- re lehet felső holtpont előtt most. De hozzátette, hogy lehet, csalnak az érzései.) Husqy-t kérdeztem, hogy az övén milyen helyzetben van az alaplap (csak támpont miatt), és neki ugyanilyen helyzetben van és tökéletes a gyertya-képe is. Igaz, a karburálása valószínűleg más, mint nekem. Azt sem szabadna elfelejtenem, hogy nyilván a motor korából adódóan a karburátornak is van kopása, ezért koránt sem biztos, hogy a gyári beállításokkal működik rendesen. Egy a lényeg, mielőtt másik CDI-t próbálnék (lehet, hogy nem is kell másik), korrigálok kicsit a gyújtáson is, meg a karburáláson is (pl. levegőcsavarral - nagyon érzékeny erre).
Lehet ezért mondják sokan, hogy nem pályára való az 500-as, mert ha úgy akar kölzekedni vele az ember, ahogy kellene (amit a motor megkívánna, hogy jól menjen), akkor valóban nem lehetne megmaradni rajta, mert az brutális tempó!
Az is lehet, hogy mégis csak kéne egy kicsit higítanom a benyán is. Nem sokat, de valamennyit igen, mondjuk az 1:20-hoz képest max. 1:25 - 1:30- körülire. Bár ez szerintem nem befolyásolhatja annyira a leírt jelenséget, de lehet hogy az égés tökéletesebb lenne (gyertya-kép).
Oké teljesen értem már. Akkor bizti nem gyújtás probléma. Szerintem egyáltalán nincs probléma, ha nincs pörgetve akkor beharap egy cseppet. Az enyémnek szerintem alacsony egy cseppet az úszó szintje, mert ha sergetem rendesebben akkor hallok belőle kopogós égési hangot, de ha csak pötyögök vele akkor ugyan úgy beharap kajából mint a tiéd.
Kicsit próbálok változtatni az előgyújtáson is mielőtt kimennénk legközelebb. Most amennyire csak az alaplap engedi, ahhoz képest max. előgyújtáson van. Sajnos a felső holtponthoz képest ezt nem tudom pontosan mérni, mivel annyira szűk ott a hely, hogy nem fér be az indikátor óra. Nem akarok sokat változtatni, csak egy kicsit, aztán majd próbálom megint.
5 perce megnéztem a gyertyát, nincs kiégve ősz-barnára, hanem fekete kormos. Viszont nem vettem észre sajnos (csak most), hogy a szivatóm háza is valamennyire ki volt tekeredve (kézzel is tudtam húzni rajta). Ezt most meghúztam kulccsal is rendesen.
Figyu! A jelenség a következő: amikor az előbb leírtakat tapasztalom, akkor hiába húzom tovább, fennáll a jelenség. Ha elváltok egyet felfelé és meghúzatom mondjuk 3-ban, akkor már jobb, ha van hely és még egyet tudok váltani, akkor már kipörög. Ha utána visszarakom 2-be, úgy már ott is kipörög. Csak ha tartósan megyek lightos tempóban (ugye a tapasztalatlanság miatt én még eléggé ilyen módon közlekedek a mély homokban) és onnan akarok - mondjuk egy kanyarból kijövet - kilőni, akkor csinálja!
Igen, valami olyasmi. Érzed, hogy még menne... Olyasmi, mint amikor a hideg (úgy értem, hogy nem üzemmeleg) motornak kicsit jobban odahúzol és még nem tud kipörögni teljesen.
Heló Tesó! Hogy nagyon sok lenne még benne, azt nem gondolnám! Van még benne, de nem annyi szerintem, amennyit te most gondolsz. Emlékszel? Itt nálunk kint hátul a Metrónál (még a dugócsere és másik CDI előtt) a Viki is tolta neki, simán nem félt tőle. Most nem mert menni vele, pedig annyira azért nem beszarós! 2-3- ban (nagyobb sebességfokozathoz nem volt hely) lazán felveszi az elejét erőlködés nélkül, simán hanyatt is lehetne esni vele. Csak amit írtam pl. Matlénak az előző hozzászólásban, azt a jelenséget kellene még megszüntetni (de ez most már nem teljesen biztos, hogy gyújtás, lehet állítgatni kéne finoman a karburálást). Nem tudom biztosan, próbálgatnom kell!
Halihó! Való igaz, és nem csak kicsit harap jobban! Amit írtam, hogy kisebb tempónál még mindig nem pörög ki, ez például akkor okozott problémát, amikor az egyik balos mandínert gyakorolgattam és mikor a közepétől el kezdtem húzni, szépen tolta ki magát, de éppen a kkanyarból való kijövet pillanatában kellett volna még egy kicsi (hogy gázzal teljesen egyenesbe kerüljön), meg közel volt az ugró és arra is jobb lenne, ha kellően rá lehetne gyorsítani. Ha elváltottam egyet felfelé, akkor nem volt gond, de éreztem, hogy még kellene mennie (2-ben volt), csak a végét "ledadogta".
Célszerű nem nyélen erőltetni, hanem ott tartani, ahol a tarakírozást elkezdi, és onnan lassanként megvárni miíg kitisztul.
A ledadogásra mire gondolsz? Olyan mint, mikor a személyautóban a fordulatszám védelem bekorlátoz?
büszke lehetsz magadra