Nekem pl cr250 tekercse van a 125-ön, és ugyan úgy megy szerintem, mint elötte, nem vettem észre különbséget, bár lehet, hogy van. Majd ha működik, akkor összehasonlitjuk kakukk motorjával.
Beszéltem a barátommal... Mondta, hogy a cr-eknél előfordult az, hogy egy éven belül több féle gyújtással szerelték. A bökkenő az, hogy nem nagyon szabad keverni a különböző típusokat mert nem fog rendesen működni.
A CDI nem javítva lett (mert hogy hiányzott is a motorról), hanem 0-ról lett készítve hozzá. Ezért sajnos nekem nem volt szerencsém megtapasztalni, hogy milyen lenne, ha úgy működne ahogy kell. Arra vonatkozó infóm nincs, hogy a korábbi gazdájánál kipörgött-e? ...de ennek megpróbálok utánajárni!
Szeva! Gyújtáshibával vettem meg. Valakivel megtekercseltették az alaplapon levő tekercseket, csak az valamiért nem jól sikerült és tönkretette a CDI-t. Legalább is nekem ezt mondták. A CDI-t már úgy csináltattam (Ottmár Zsolt csinálta). Mástól már hallottam visszajelzést a srácra, azt mondták jól dolgozik és nagyon ügyes. Matlé azt mondta, hogy el kellene kezdeni cserélgetni az alkatrészeket, mint pl. trafó, forgórész, CDI, ...ilyenek. Talán így ki lehetne szűrni a hibát. Valamit majd próbálunk vele. (A forgórész látszólag és a valóságban is a helyén van, szerintem a kúpszöge is stimmel a főtengelyével, rendesen a helyére megy.)
Lenne egy pár kérdésem. A cr-t úgy vetted, hogy hibás volt a gyújtása, vagy nálad romlott el? Mentél e vele valaha úgy hogy felpörgött rendesen? Arra akarok igazán kilyukadni, hogy a cdi javításával összefüggésbe lehet e hozni a hibát? Van egy barátom aki foglalkozik elektronikával és mesélt egy érdekes esetet. Hasonló volt a probléma mint a tiéddel. A probléma az volt, hogy vásároltak egy gyári új lendkereket a motorra nem tudni miért. A probléma az volt, hogy nem teljesen rávaló volt. De ezt mechanikusan nem lehetett észrevenni mert az stimmelt. A probléma az volt, hogy a mágnes erővonalai nem ugyanoda estek, ahova kellett volna. A megoldás az volt, hogy a gyújtásalaplap alá kellett 3 mm hézagolást tenni, ami után megjavult a berendezés. Ez egy egyedi eset volt. Ha esetleg nem boldogultok a problémával végső megoldásként van segítség, csak egy kicsit messze tőletek.
Hahó Matlé Pajtás! Megint csak hozzád fordulnék segítségért a motorommal kapcsolatban. Mivel nekem nincsenek plusz gyújtás alkatrészeim, ezért nem igazán van lehetőségem az egyes alkatrészek cserélgetésével próbálkozni. Ha lenne majd (és természetesen nem most azonnal) időd, kedved és energiád, akkor akár még el is húznám futón hozzád a mocit amikor úgy gondolod, hogy alkalmas lehet (ha kell ott is hagyom, ha nem gond, amennyiben a rendelkezésre álló idő alatt nem jutunk vele eredményre). Rohadtul bosszant, hogy nem pörög ki! Ha egy kicsit megenyhülne az idő és elmúlnak a mínuszok akkor ha mondasz valami időpontot (akár hét közben is - tudod, hogy ráérek), elszállítmányoznám hozzád. Persze csak ha jó így neked?
Sziasztok! A hibakereseésben ugyanígy haladj tovább! Ha a gyertya nem ad szikrát kint se, akkor a gyertyapipát is vedd le a nagyfesz-kábelről, a kábelt 2-3 mm-nyit csupaszítsd le és ezen keresztül (pipa és gyertya nélkül) nézd meg, hogy áthúz-e a szikra (ha van egyáltalán). Ha így lenne, akkor nyilván a pipa (is) rossz (én jártam már úgy, hogy a pipa szivatott meg). Ha nincs szikra így se, akkor valószínűleg trafó-csere (arra azonban vigyázni kell, hogy a trafó amit felteszel csereként, tutira működőképes legyen, mert ha csak leveszel egyet valahonnan a polcról, amiről nem tudod, hogy jó-e, akkor megint csak átkúrod magad). Ha feltetted az új (másik) trafót, akkor ugyanez a játék megint (gyertyapipa és gyertya nélkül ad-e szikrát), ha ad akkor már nem sok a tennivaló (de akkor is ellenőrizd, hogy a pipa visszatételét követően a gyertyánál megvan-e a szikra). Ha így sincs akkor a gyújtást kell ellenőrizni tovább (természetesen ezeket a mutatványokat megelőzően az üza. ellátásnak rendben kellene lennie).
Hi!
A gyűrű mérete 43x3-as, illetve van egy fém alátét. Az alátétet a motorhoz rendeltem (1400 Ft), "O" gyűrűt pedig csapágyboltban vettem, nagy hőtűrő képességűt, kb 400 Ft volt.
Meg nem árt még megkenni Fbs-el az egészet.
Hú azért csúnyán hangzik, hogy megállt, remélem nincs komolyabb baja! Ha kell segitség a szerelésében szivesen segitek, most (épp ) úgyis szerelni kell az enyémet, és benne vagyok... Ha kellenek telefonszámok, hogy hova vidd méretni stb, tudok adni. Nálad szereled vagy kememesternél?
Köszi a segítséget.... A múltkor a rezonátornál fújt ki a kipufogó és az itt tanácsoltak alapján faszán megoldottam, szóval fogok még kérdezősködni.
Jó itt a csapatok, örülök hogy segítőkészek vagytok!
Üdv
Lenne egy pár kérdésem. A cr-t úgy vetted, hogy hibás volt a gyújtása, vagy nálad romlott el? Mentél e vele valaha úgy hogy felpörgött rendesen? Arra akarok igazán kilyukadni, hogy a cdi javításával összefüggésbe lehet e hozni a hibát? Van egy barátom aki foglalkozik elektronikával és mesélt egy érdekes esetet. Hasonló volt a probléma mint a tiéddel. A probléma az volt, hogy vásároltak egy gyári új lendkereket a motorra nem tudni miért. A probléma az volt, hogy nem teljesen rávaló volt. De ezt mechanikusan nem lehetett észrevenni mert az stimmelt. A probléma az volt, hogy a mágnes erővonalai nem ugyanoda estek, ahova kellett volna. A megoldás az volt, hogy a gyújtásalaplap alá kellett 3 mm hézagolást tenni, ami után megjavult a berendezés. Ez egy egyedi eset volt. Ha esetleg nem boldogultok a problémával végső megoldásként van segítség, csak egy kicsit messze tőletek.
A gyűrű mérete 43x3-as, illetve van egy fém alátét. Az alátétet a motorhoz rendeltem (1400 Ft), "O" gyűrűt pedig csapágyboltban vettem, nagy hőtűrő képességűt, kb 400 Ft volt.
Meg nem árt még megkenni Fbs-el az egészet.
Egy kis érdekesség! Mit tud művelni a tűgörgő!
Jó itt a csapatok, örülök hogy segítőkészek vagytok!
Üdv