Hello! Fent van a videok között a hajtókarom, légyszi aki tud segitsen, hogy cseréljem vagy még elvisz egy dugót? 0.9 a limit oldalirányba és én 0.7-et mértem. Terhelés irányba nem érzek kottyanást, de nem tom mérni! A segitséget megköszönöm!
1ébként rászokták írni h milyen alu ált t98as meg hasonlóból csinálják a hátsó alufogaskereket. azért számít sokat ám a súlya, mert minél nehezebb a hátsó kereked annál lassabban gyorsul(bár ezt nem lehet annyira észrevenni) és annál nehezebb is lefékezni a nagyobb tehetetlenségi energiája miatt, ezen kívül nagyobb a giroszkópikus hatása is(nehezebb bedönteni a kereket)fél kiló sztem biztos van a 2 anyag között. az acél első azért kopik jobban mert 4x többet forog lényegében, bár ez is agyag és lánc függő és persze a lánckenés is nagyban befolyásolja az élettartalmat.
olajra kanyarodva pedig telóba hőmérséklet és "keménység" szerint szoktak olajat rakni. 5w az elterjedtebb de van 3 és 7w-s is attól függ hogyan viselkedik a drága. motorolaj pedig sae 10w-40es -17 fölött már használható.
Nekem az alu nem kopik annyira mint az első acél igaz, az 4 szer annyit forog de akkor is jobban kopik arányiban. Haveral mindig együtt motorozunk, tehát mindig ugyanannyit megyünk és kb 1 időben cseréltük a lánckerekeket. És neki a JT acél hátsó is jobban kopik mint nekem az alu. Az alu egyébként meg valami kemény magnézium ötvözet, nem sima három9es alu.
alu lánckerék könnyebb (ez számít a versenyzőknek)de nem tartós ,van jó minőségű alu is , de az nagyon drága,
az acél fogaskerék olcsóbb és tartósabb ,mint egy ugyanannyiba kerülő alu szerintem acél
Végül is nagyon könnyű összekeverni a 2őt. Az egyikhez az van írva ,hogy 95 a másikhoz meg D és mellette parkol el szétrohadt IFA. A gázol ráadásul sokkal büdösebb is .
Azért 5W mert az való bele! Ha kisebbet raksz bele akkor a telóban lévő szelepeken gyorsabban áramlik az olaj és ugratásnál le fog koppanni, mert nem lesz elég kemény és idővel úgy szétvered a telót hogy többé nem fog mozdulni se. Ha sűrűbbet raksz akkor meg olyan kemény lesz hogy a rugózása olyan lesz mint a vascsőnek.
Gázolajról jut eszembe,mikor jogsin a városba mentem elfogyott a robiból a benya,aszondja az oktato várjammeg mindjárt hoz....hozott beleöntöttük nemindul nemindul..ott szétkaptuk a mocit az ut szélén gyertya légszűrő stb...aztán kenyérgázzal hazament másnap kiderült gázolajat hozott De hogy mégjobb legyen aki velem volt annak a mocijába is tett ,mondván abba is kevés van féluton azis megállt ..legalább nem csak én toltam(legszebb öröm a káröröm)
Minél közelebb van a 0-hoz annál kisebb az esély, hogy hidegben sűrű. A 10-el kezdődő nagy eséllyel nem szintetikus olaj, hanem ásványi, kopottabb és régebbi típusú motoroknál használják, ahol az illesztések nem olyan pontosak, kicsik.
Motorolajjal azért ne próbálkozz a telóba
Nem véletlen fejlesztenek ki különböző fajta olajakat.
De, ha gondolod tehetsz gázolajat is a motorodba, az is üzemanyag.
én is szét akarom