Vegyél egy babetta hátsófék bowdent ami kurva hosszú meg egy csavaros diót kb 500ft és vágd méretre a régi bowden alapján, olcsó és jó megoldás ha nem akarsz 3-4e ft-ot gyárira költeni!
Emlékeztem én hogy Keme adjunktus anno összefoglalta a lényeget! :D
"Kezdd fentről. A kuplunkar befogója legyen kissé zsíros, és ne szoruljon benne a kar. A felső bowdenvég a kuplungkarban akadálymentesen forogjon, különben nem csak szorul, de elnyíródik, és leszakad a feje. A bowden legyen végig olajos, ha nem gyári teflonos. A bowden legyen végig törésmentesen, lazán vezetve, kormány forgatásra se csípődjön be, ne tegyen éles kanyarokat, ne legyen szorosan ideoda györskötözőzve vagy drótozva. Lent a bowden másik végén a szem szintén szorulásmentesen forogjon a mozgatókar végében. A mozgatókar tengelye ne kegyen görbe vagy kopott, belül, ahol a nyomórudat tolja, ne legyen el ellapulva, elnyalódva. A nyomórúd legyen teljesen egyenes, üveglapon akadálymentesen guruljon. A nyomórúd végén a golyót érdemes zsír újra cserélni, akkor is, ha szemre semmi baja. Az a vicces kis cilinder, amit nyom, legyen sima, ütődésmentes. Amit ez a tányér nyom, az a nyomólap, azzal nem nagyon szokott gond lenni. A lamellákkal sem, de a lamellák közti fémlemezek rendszerint összekopnak egyféle módon a kuplungkosárral, ezért én pl. ha leveszem a lamellaköteget, egyben veszem le, és ugyanúgy, ugyanazokba a hornyokba rakom vissza. Végül a leglényegesebb: a kuplungkosár ha be van verődve, a lamellák nekehez mozognak, lazulna fel, azaz a kuplung nehezen old ki. Ha a kosár be van verődve, és nem akarsz újat venni, érdemes teljesen síkba reszelni, csiszolni az éleit, mondjuk ezzel el is búcsúzhatsz a gyári edzett felülettől. Utolsó utáni, de lényeges pont: KURVA GYAKORI HAJTÓMŰOLAJ-CSERE."
Előre rakj egy 13as lánckereket,leggyorsabb,egyszerűbb,olcsóbb megoldás...aztán majd onnan lehet agyalni,de lehet az jó is lesz úgy...
Egyáltalán nem a végsebességre hajtok. Hát ha jól számoltam akkor ennyi a fogszám. Igaz, még ilyen nagy áttétel is hátravágott tegnapelőtt
És még valami. A kuplung ugye ennél a motornál bowdenes. De nagyon nehéz behúzni... lehet koszos már a bovden és szorul a házba vagy mi lehet a probléma?
Helló! Szerintetek milyen áttételt érdemes rakni egy 96-os CR 250-re? Most 15/51-es van fent. Endurora használom. Szerintem ez az áttétel elég nagy.. vagy nincs igazam?
Minden évjáratnál külön van(ami előnyös) Csak 5 fokozattal készültek. A szelepfészek anyaga 2006-tól keményebb, a szívó szelepek hamar "elfogynak" titán helyett acél szelepeket bele!
Olyan kérdésem lenne 450 es CRF eknél az összes évjáratban külön van a váltó és a motor olaj? Vagy melyik évjárattól osztották ketté? Ezek a gépek 5 sebességesek, vagy itt is van olyan évjárat ahol csak 4 sebességes váltót kapott a motor? 04 es évjárattal szemezgetek esetleg annak valami típus hibája? Válaszotokat köszönöm!
"Kezdd fentről. A kuplunkar befogója legyen kissé zsíros, és ne szoruljon benne a kar. A felső bowdenvég a kuplungkarban akadálymentesen forogjon, különben nem csak szorul, de elnyíródik, és leszakad a feje. A bowden legyen végig olajos, ha nem gyári teflonos. A bowden legyen végig törésmentesen, lazán vezetve, kormány forgatásra se csípődjön be, ne tegyen éles kanyarokat, ne legyen szorosan ideoda györskötözőzve vagy drótozva. Lent a bowden másik végén a szem szintén szorulásmentesen forogjon a mozgatókar végében. A mozgatókar tengelye ne kegyen görbe vagy kopott, belül, ahol a nyomórudat tolja, ne legyen el ellapulva, elnyalódva. A nyomórúd legyen teljesen egyenes, üveglapon akadálymentesen guruljon. A nyomórúd végén a golyót érdemes zsír újra cserélni, akkor is, ha szemre semmi baja. Az a vicces kis cilinder, amit nyom, legyen sima, ütődésmentes. Amit ez a tányér nyom, az a nyomólap, azzal nem nagyon szokott gond lenni. A lamellákkal sem, de a lamellák közti fémlemezek rendszerint összekopnak egyféle módon a kuplungkosárral, ezért én pl. ha leveszem a lamellaköteget, egyben veszem le, és ugyanúgy, ugyanazokba a hornyokba rakom vissza. Végül a leglényegesebb: a kuplungkosár ha be van verődve, a lamellák nekehez mozognak, lazulna fel, azaz a kuplung nehezen old ki. Ha a kosár be van verődve, és nem akarsz újat venni, érdemes teljesen síkba reszelni, csiszolni az éleit, mondjuk ezzel el is búcsúzhatsz a gyári edzett felülettől. Utolsó utáni, de lényeges pont: KURVA GYAKORI HAJTÓMŰOLAJ-CSERE."
Előre rakj egy 13as lánckereket,leggyorsabb,egyszerűbb,olcsóbb megoldás...aztán majd onnan lehet agyalni,de lehet az jó is lesz úgy...
És még valami. A kuplung ugye ennél a motornál bowdenes. De nagyon nehéz behúzni... lehet koszos már a bovden és szorul a házba vagy mi lehet a probléma?
http://www.jtsprockets.com/cat...
Itt van a gyári áttétel,a táblázatban meg látni hogy mennyit változik ha elöl v hátul módosítasz rajta,jó agyalást!
Amúgy sztem a gyári áttétel bőven jó lehet endurózáshoz,amennyiben az alatt nem az egyenesben ötödikben fullgázos száguldozást érted..
vagy elöl 13 ,és háhátul 52 es átétellel
előre si köszönöm, :)
csinálatok , esztergáltatok egy persejt azr aztabba egy ijen csapágy szerűséget?
Így vettem a motort!
szrintetek akkor h lehet ki javítani?
Olyan kérdésem lenne 450 es CRF eknél az összes évjáratban külön van a váltó és a motor olaj? Vagy melyik évjárattól osztották ketté? Ezek a gépek 5 sebességesek, vagy itt is van olyan évjárat ahol csak 4 sebességes váltót kapott a motor? 04 es évjárattal szemezgetek esetleg annak valami típus hibája? Válaszotokat köszönöm!
Itt találsz robbantott ábrákat:
http://www.ronniesmailorder.co...
Itt a címem : szika12@citromail.hu
Köszi a segítséget.
nemrég sikerült vennem egy 92-es Cr 125-öt. Keresek hozzá szervizkönyvet, de nem nagyon találok. Tud nekem valaki linkelni egyet, vagy segíteni?
Köszi a segítséget.