Én mikor húsnagykerben voltam raktáros, leettem a táblányi császárszalonnáról a színhús csíkokat.... de ez régen volt...meg nem is tudom, hogy jön ide.
Van sok olyan is aki rendesen kicseréli,de a hiba okát nemtudja,mi mié lett, azt megint szítmegy a cucc,azt megint szerelde.Mostanában hozzám így gyünnek máshunnan.Remélem,nem mennek másfelé
azért ezt nem tudja mindenki jól megcsinálni, azok a finom kis fogások amitől az alkatrészcserélő szerelővé válik.
Én mikor szerelőként dolgoztam mindíg visszaadtam az ügyfeleknek a megmaradt csavarokat, mert nem akartam öket megkárosítani.
Az embernek olyan motor kellett, ami megbízható. Megrendelhettem volna neki 60 ropiért a gyári új hajtókart, és a dugót, csak nem ment volna el egy erőteljes szezonnál többet, átlagos menetteljesítményekkel. . A motorszerelés alapjában véve egy nagy nulla. Kicseréled ami kopott, törött vagy amit szarnak vélsz. Bárki megcsinálja, ha nem sík buta. ALKATRÉSZcserélő=szerelő. A mérnök kigondolta, megtervezte már helyetted. De mi van ha fos lett. Széttárod a kezed és belenyugodsz, márkát váltasz. Vagy orvosolod amit a tervezőasztalon elszúrtak. Néha nem egyszerű.
ÁÁÁ,nehogy azt hidd Mindent ember talált ki,teljesen mindegy,hogy 1 db-ot vagy 100 ezreket csinálnak.Milyen duma az,hogy gyári mikor beszállítók vannak,tehát a gyári szó értelmezése egy valamilyen gyárban készült.Az ősmotorok vagy bármi meg, szar fa viskókban vagy csűrben mittudomén,azt az is jó vót.De a gyárban,ha jó valami az is nagy általánosságban annak a parasztnak köszönhető aki a gépet kezeli ami a gyártáshoz kell,me,ha elbassza akkor annyi,akkor gány az is Nem a tervezőnek,mert nem az csinálja mint régen,ha úgy lenne akkor középkori szinten lennénk Tehát ,azt is Jóska Pistának köszönhetjük.Írnám még,de megszakadt a gondolatmenetem,azt se tudom mit írtam
Még valami ehhez a témához.
Nagyon jól megcsináltad, biztos, de amikor majd el lesz adva három kézen a motor és tönkremegy megkeresnek egy boltot azzal, hogy ehhez kell alkatrész, a bolt meghozza hozzá típus szerint és nem jó, majd elkezdik keresni méretek alapján stb.... stb....
Sajnos nagyon sok ilyenbe belefutok és szerintem ez ezért nem jó.
Ha te magad csinálod meg a motort, akkor azt csinálsz vele, amit akarsz, és mindent meg lehet csinálni.
De amikor alkatrészeket árulsz és mások szerelik be, akkor nagyon oda kell figyelni, mit adsz oda, mert ha valami nem jó, akkor te leszel a hibás.
Ha az ember a nyugodt tutizásra vágyik, ahhoz katalógus kell, ha meg ilyen megoldásokra, mint amit ti csináltok, ahhoz meg tapasztalat.
Nincs ezzel semmi baj, mindkettő járható út, csak másképp.
Gányolásra egy példa: (tavaly követtem el)
Adott egy TE 350 blokk, hajtókar, henger,dugó kuka, embernek 2-szer csinálták, 200e- Ft ból motorozott kb. 10 órát.
Gyárilag 30x38x18 alsó görgő hajtókarostól elhajítva, KTM 520 hajtókar, 35x43x20 alsó görgő, lépcsős csap, sonkából leköszörülve 1-1 mm. KTM hajtókar hosszabb 4 mm-t, ehhez laposabb tetejű SMR 510 dugó 97 mm átmérővel (gyári 84), egyedileg készített öntvény hüvely a növelt furat miatt. 350-ről 465 ccm. Husaberg acélszelepek, hengerfejben fészkek átcserélve, szelepek 0,5 mm-rel mélyebbre marva, kompresszióviszony 10:1-re beállítva (és mérve többször ellenőrizva) Csapszeg 20 mm, a hajtókar felső szeme oldalirányban 2 mm-t köszörülve a dugó miatt. fél év garit adtam rá, mert ismerem azokat a cuccokat amiket beleraktam, és azt, hogy az egyes típusokban milyen igénybevételt kapnak, és ott mennyit futnak el. 1,5 éve hajtják azt a hányást, most kell bele majd egy vezlánc mert csörög.....
igen ilyenek vannak.
Szerencsére nagyon sokan megkeresnek és nagyon sok emberkének segítettem alkatrészt keresni méretek alapján olyan motorokhoz, amihez sehol nem találtak.
De ezt nagyon nehéz webáruházon keresztül megcsinálni, mert ha mégis rosszat küldesz, akkor jogosan visszaküldik és lehet hogy sohasem adod el, mert olyan egyedi méretekkel rendelkezik.
Nem csak a hibát kell nézni, hanem hogy mitől lett olyan.
Én mikor szerelőként dolgoztam mindíg visszaadtam az ügyfeleknek a megmaradt csavarokat, mert nem akartam öket megkárosítani.
EZT neked
Nagyon jól megcsináltad, biztos, de amikor majd el lesz adva három kézen a motor és tönkremegy megkeresnek egy boltot azzal, hogy ehhez kell alkatrész, a bolt meghozza hozzá típus szerint és nem jó, majd elkezdik keresni méretek alapján stb.... stb....
Sajnos nagyon sok ilyenbe belefutok és szerintem ez ezért nem jó.
Vallásos percek
De amikor alkatrészeket árulsz és mások szerelik be, akkor nagyon oda kell figyelni, mit adsz oda, mert ha valami nem jó, akkor te leszel a hibás.
nem pedig az évjárat tipus köbcenti szin gumiméret sisak forma csizma márka stb stb!
Nincs ezzel semmi baj, mindkettő járható út, csak másképp.
Adott egy TE 350 blokk, hajtókar, henger,dugó kuka, embernek 2-szer csinálták, 200e- Ft ból motorozott kb. 10 órát.
Gyárilag 30x38x18 alsó görgő hajtókarostól elhajítva, KTM 520 hajtókar, 35x43x20 alsó görgő, lépcsős csap, sonkából leköszörülve 1-1 mm. KTM hajtókar hosszabb 4 mm-t, ehhez laposabb tetejű SMR 510 dugó 97 mm átmérővel (gyári 84), egyedileg készített öntvény hüvely a növelt furat miatt. 350-ről 465 ccm. Husaberg acélszelepek, hengerfejben fészkek átcserélve, szelepek 0,5 mm-rel mélyebbre marva, kompresszióviszony 10:1-re beállítva (és mérve többször ellenőrizva) Csapszeg 20 mm, a hajtókar felső szeme oldalirányban 2 mm-t köszörülve a dugó miatt. fél év garit adtam rá, mert ismerem azokat a cuccokat amiket beleraktam, és azt, hogy az egyes típusokban milyen igénybevételt kapnak, és ott mennyit futnak el. 1,5 éve hajtják azt a hányást, most kell bele majd egy vezlánc mert csörög.....
Szerencsére nagyon sokan megkeresnek és nagyon sok emberkének segítettem alkatrészt keresni méretek alapján olyan motorokhoz, amihez sehol nem találtak.
De ezt nagyon nehéz webáruházon keresztül megcsinálni, mert ha mégis rosszat küldesz, akkor jogosan visszaküldik és lehet hogy sohasem adod el, mert olyan egyedi méretekkel rendelkezik.