Nekem ma volt olajcsere. Meg is kérdeztem, hogy reális-e a 10W50? Erre hangosan kiröhögtek, hogy a 600rr-be 10w30-as a legeslegjobb, ennél vastagabb olajat nem szabad beletenni. De, valóban voltak régebbi évjáratok ilyen viszkozitás igénnyel, de a mai, korszerű sportmotorokba a 10w30nál nincs jobb. Meg is kapta a megfelelő ELF fullsynth olajat.
Az előző PC40-esemet újan vettem és 0km-20000km-ig Castrol Power 1 10w-50 olajat tettek bele (kötelező szervizen). A motort utcai körülmények között használtam (semmi egy kerekezés stb.) .
Váltó és kuplung problémák jelentkeztek (kuplunglamellák közé nem tudott beférni a vastagabb viszkozitású olaj és szerintem a váltó sem kapott megfelelő kenést).
Garanciába felújították a motort, de olajszivattyút nem cseréltek, pedig kértem.
Később garancián kívül cseréltem olajszivattyút, mert szivattyúzási problémák jelentkeztek. Kopott volt az olajszivattyú (rotornál 0,37 mm kopást mértem) és nyomásszelepet is cseréltem.
Nem nem tévedtem el... egyik barátomnak kellene 2003-as 600rr-re fejodom.. Ha esetleg van valakinek, vagy tud tippet hol érdemes keresni azt megköszönném!
Az jóvan de 2006 óta a szervizben is 50es olajat raktak bele és ha viszem miért viszem hogy rendben legyen a szervizkönyv. most is 50es Racinget kapot De utánaolvasok
A lényeg az, hogy az alkatrészeket nem az olajnyomás, hanem az ÁRAMLÁS szeparálja el egymástól, de természetesen a kellő nyomásnak is meg kell közben lennie. Miki_i, és SzabiCBR is jól írja. Az igaz, hogy attól nem fog tönkremenni a blokk hogy melegoldali tulajdonságát tekintve "vastagabb" olaj van benne, de tény hogy az élettartamát rövidíti az elégtelen kenés miatt. De általában ezt sem tapasztalja meg a "vastag olaj hívő", mert addigra vagy eladja a motort, vagy összetörik a vas. Lassan húsz éve szerelem ezeket a mai motorokat, és ez alatt volt alkalmam egyszer beszélgetni egy Honda mérnökkel. Azalatt a fél óra alatt többet tanultam mint húsz év alatt! Azok a mérnökök olyanokat tudnak (sőt, számolnak, kiszámolnak!) hogy nekünk eszünkbe sem jutna, hogy egyáltalán olyan létezik. Na, ez a mérnök mondta, hogy normál használat, és megfelelő szerviz mellett (előírás szerinti olaj, stb.) egy 600-as blokknak 220-250 ezer km-ert el kell mennie! Hoppá! Úgyhogy a gyári előírások nem véletlenek, és okkal azok amik. Mindig sírva röhögök az olyan "majd én tudom" meg "mert Józsi szerelő is azt mondta" dumákon.
geryCBR neked üzenem, tiszta jó indulatból, és mert látom te is nagy Honda rajongó vagy mint én, hogy olvass egy kicsit a súrlódási veszteségről, áramlásról, hőmérséklet arányos olajhígulásról egy kicsit, és akkor tényleg tudni-érteni is fogod.
PC40-be 10W-30 olaj való, tessék kinyitni a szervizkönyvet. Mielőtt valaki azt gondolná, hogy "de én durván nyomom, nekem kell az a 40-es vagy 50-es" ennek semmi köze ahogy,h ki hogy megy. Verseny olajok gyakran "csak" 0W-20-asok szoktak lenni a korszerű blokkokban, mert az illesztési hézagok a vékonyabb olajat igénylik. A sűrűbb olajjal csak azt éred el, hogy nem lesz megfelelő sebességű az áramlás, ezáltal kisebb lesz a hűtés -- jobban melegszik a motor. Ja és minél nagyobb az áramlási sebesség annál "erősebb" olajfilm tud képződni. Az olaj minőségét egyébként az API minősítése határozza meg, ez mutatja,h milyen nyírásnak tud ellenállni. Minél nagyobb annál jobb. SG --SH -- SJ...
Ha valaki kicsit el akar mélyülni a motorolajok lelkivilágában akkor a mazda.hu-n van valahol egy elég terjedelmes írás az olajokról, google biztos kidobja.
A Hondánál már nagyon régen el kellett volna felejteni az 50-es (verseny)motorolajokat.
Már 2007-ben amikor a PC40 piacra került 10W-30-as motorolaj volt előírva. Ennek ellenére anno (egyes) márkaszervizek gondolkodás nélkül öntötték bele a 50-es versenymotorolajokat, nem is jutott el mindenhova megfelelő olajmennyiség.
Nincs mit.
Mivel ez a szakmám, én tanultam ezt az olaj témát is. Egyszer már az 1000RR topikban írtam erről egy egész regényt, ha érdekelnek a miértek, ott vissza tudod keresni. Gondoltam segítek ebben a kérdésben egy kicsit tisztábban látni, de egy két kivételtől eltekintve ott is majd mindenki a saját igazát akarta bizonygatni, anélkül hogy bárki is tisztában lenne a szakmai dolgokkal. Még a szerelők döntő többsége se tudja hogy mi az az áramlástan, meg molekula viselkedés, vagy cSt, meg ilyenek. Ezért mondanak több félét.
Tudja a fene mit csinál vele.... de sztem hosszútávon nem tesz jót neki! Nyilván Hondáról beszélünk, elmennek ezek rohadtsokat úgy is ha az ember egész télen is kinthagyja, mégse teszik sokan...
14000.
Van egy zsír új fekete 600rr 2008-as üléspúpom ha valakit érdekel!
bali105gsxr@gmail.com
06303210309
Váltó és kuplung problémák jelentkeztek (kuplunglamellák közé nem tudott beférni a vastagabb viszkozitású olaj és szerintem a váltó sem kapott megfelelő kenést).
Garanciába felújították a motort, de olajszivattyút nem cseréltek, pedig kértem.
Később garancián kívül cseréltem olajszivattyút, mert szivattyúzási problémák jelentkeztek. Kopott volt az olajszivattyú (rotornál 0,37 mm kopást mértem) és nyomásszelepet is cseréltem.
A motor ezek után csak suhogott....
Nem nem tévedtem el... egyik barátomnak kellene 2003-as 600rr-re fejodom.. Ha esetleg van valakinek, vagy tud tippet hol érdemes keresni azt megköszönném!
Tenksz
George
to kaizen: Írok neked privátot!
geryCBR neked üzenem, tiszta jó indulatból, és mert látom te is nagy Honda rajongó vagy mint én, hogy olvass egy kicsit a súrlódási veszteségről, áramlásról, hőmérséklet arányos olajhígulásról egy kicsit, és akkor tényleg tudni-érteni is fogod.
Ha valaki kicsit el akar mélyülni a motorolajok lelkivilágában akkor a mazda.hu-n van valahol egy elég terjedelmes írás az olajokról, google biztos kidobja.
Már 2007-ben amikor a PC40 piacra került 10W-30-as motorolaj volt előírva. Ennek ellenére anno (egyes) márkaszervizek gondolkodás nélkül öntötték bele a 50-es versenymotorolajokat, nem is jutott el mindenhova megfelelő olajmennyiség.
Mivel ez a szakmám, én tanultam ezt az olaj témát is. Egyszer már az 1000RR topikban írtam erről egy egész regényt, ha érdekelnek a miértek, ott vissza tudod keresni. Gondoltam segítek ebben a kérdésben egy kicsit tisztábban látni, de egy két kivételtől eltekintve ott is majd mindenki a saját igazát akarta bizonygatni, anélkül hogy bárki is tisztában lenne a szakmai dolgokkal. Még a szerelők döntő többsége se tudja hogy mi az az áramlástan, meg molekula viselkedés, vagy cSt, meg ilyenek. Ezért mondanak több félét.
Rendelek is nagyobb tételben....
(sajnos, a szakszervizben elég nagy ellentmondás van az olajválasztással kapcsolatosan)