Bal kormánycsutkát hogy lehet legegyszerűbben cserélni 600 RR-en?
Felső villahíd le aztán ott is van, vagy jobban meg kell bontani?
Kormánycsapágy nem esik ki?
Nem, nem érdemes nekem megtartani ezt a motort.
Múlt héten 28-án T.siba a Penny melletti Cávázóba a te motorod mellé álltam ugye? Legalábbis pont olyan volt mint a miénk :) Fekete Peugeot-al voltunk, és valahogy csak melletted volt hely :D
Érdekes...anno nekem azt mondták kötelező szervizen a H szakszervizben a 10W-40 olajra, hogy "Chopper" olajat akarsz beletenni egy 600RR-be. Pedig nekik kellene jobban tudni, hogy 10W-30 az előírás.
A CBR 600RR PC37-hez 2003-2006ig 10W-40 viszkozitású és API SG vagy magasabb teljesítmény szintű olaj ajánlott.
A CBR 600RR PC40 2007-től, itt már előírás a 10W-30-as viszkozitású olaj. Többek közt a precízebb illesztések és a erősebb csapágyazás, fejlettebb henger hónolási technológia miatt.
Összességében a CBR 600RR PC40 a 10W-30-as olajra van optimalizálva, hézagolva.
Elsősorban a szivattyúzási súrlódási veszteség miatt előírás a 10W-30-as, üzemi hőmérsékleten pl:10W-40-50-esnél jóval nagyobb a szivattyúzási súrlódási veszteség, ami negatívan befolyásolja a kenést és váltó rendszer működését is.
Sziasztok!
Ha már ennyire szó van a motorolajról, akkor kikérném a véleményetek! 2004es CBR 600RRem van, gyárilag 10w40es olaj van előírva, szerintetek maradjak a 10w40nél vagy váltsak 10w30, 10w50re? És milyen márka? Motul, Shell, Repsol, Castrol?
Mielőbbi gyógyulást a motorodnak, meg persze neked is ha sérültél! Forgalmiban bent van a szín, de ráérsz a köv. műszakiig, akkor közlöd a színváltozást. Jármű adatlapot már az új színre töltik ki. Új forgalmi asszem 8000... Kishazánkban sajnos ez van, fingasz egyet és már küldenek is rá egy szép sárga csekket...
Üdv! Köszönöm szépen az értékes hozzászólást, mindenképpen olajat fogok váltani és megkapja a gyárilag előírtat. Jó hosszú a cikk, meg is ettem egy zacskó ropit mire végigolvastam, de megérte mert tanulságos. Asszem ez a Motul 7100 10W-30-as olaj fog legközelebb beleugrani, bár az árán sok-sok benzinkét vehetnék... Hát szelephézag ügyben kicsit megnyugtató, hogy vannak még rajtam kívül is trehányak akik nem ellenőrizték ennyi km után, de a hosszú téli estéken erre is, meg a telóolaj cserére is sort fogok keríteni.
100 fokos hűtővíz hőmérsékleten utcai körülmények között az olaj hőmérséklete 100-120 Celsius fok. Utcán piros lámpánál megy fel a hűtőfolyadék hőmérséklete 100 fokra, amikor a motor alapjáraton van kb, ergo a kopás minimális. 100-120 fokon az olaj viszkozitása 30-25
Versenypályán a motorolaj hőmérséklete 150-180 Celsius fok, ergo az 10w50-es olaj viszkozitása a nagyobb hő hátására felhigul és így ezen a hőmérsékleten az 50-es olaj viszkozitása kb 30-35 lesz.
Felső villahíd le aztán ott is van, vagy jobban meg kell bontani?
Kormánycsapágy nem esik ki?
Múlt héten 28-án T.siba a Penny melletti Cávázóba a te motorod mellé álltam ugye? Legalábbis pont olyan volt mint a miénk :) Fekete Peugeot-al voltunk, és valahogy csak melletted volt hely :D
Autó kell, rákaptam a Hátsókerék hajtásra, és nincs visszaút....
Szégyen....
A CBR 600RR PC37-hez 2003-2006ig 10W-40 viszkozitású és API SG vagy magasabb teljesítmény szintű olaj ajánlott.
A CBR 600RR PC40 2007-től, itt már előírás a 10W-30-as viszkozitású olaj. Többek közt a precízebb illesztések és a erősebb csapágyazás, fejlettebb henger hónolási technológia miatt.
Összességében a CBR 600RR PC40 a 10W-30-as olajra van optimalizálva, hézagolva.
Elsősorban a szivattyúzási súrlódási veszteség miatt előírás a 10W-30-as, üzemi hőmérsékleten pl:10W-40-50-esnél jóval nagyobb a szivattyúzási súrlódási veszteség, ami negatívan befolyásolja a kenést és váltó rendszer működését is.
Ha már ennyire szó van a motorolajról, akkor kikérném a véleményetek! 2004es CBR 600RRem van, gyárilag 10w40es olaj van előírva, szerintetek maradjak a 10w40nél vagy váltsak 10w30, 10w50re? És milyen márka? Motul, Shell, Repsol, Castrol?
ÚJ forgalmi kell!... szívás de ez van.
Ha más színű idomszettet rakok fel rá új forgalmi kell, nem tudja v.ki?
100 fokos hűtővíz hőmérsékleten utcai körülmények között az olaj hőmérséklete 100-120 Celsius fok. Utcán piros lámpánál megy fel a hűtőfolyadék hőmérséklete 100 fokra, amikor a motor alapjáraton van kb, ergo a kopás minimális. 100-120 fokon az olaj viszkozitása 30-25
Versenypályán a motorolaj hőmérséklete 150-180 Celsius fok, ergo az 10w50-es olaj viszkozitása a nagyobb hő hátására felhigul és így ezen a hőmérsékleten az 50-es olaj viszkozitása kb 30-35 lesz.
Tehát utcára megfelel a 30-as olaj. Szerintem