Jó estét motorosok! Olajtéma után még egy-két dolog érdekel. A motoromban most kb:34000 km van. A szelephézag még nem volt ellenőrizve. A szervizmanual szerint azt hiszem 24000km-nél kell az ellenőrzést végrehajtani. Kinél hogy van ez? Vagy mindenki csak megyen, oszt karbantartás meg smafu? Ago szerint a vörsönyparipák hézagait félévente ellenőrzik, de keveset kell utánállítani, pedig azok aztán kapnak a szájukra... A másik dolog a teleszkópokban az olajcsere, a kormánycsapágyak, lengőkar csapágyak kenése... Valakinek tapasztalata? Nyugodtan nyomja, többiek kajolják! Azért kérdezgetem, mert az enyémen nem szarik be semmi, pedig az út minősége erre olyan, hogy majd kiesik a tömés a fogamból...
Valóban, ahogy #SzabiCBR is írta 10W-30-as az előírás. Utána néztem és a kezelési könyv is ezt írja.
Megnéztem mit is írnak a Motul 7100 10W-30-asra és kimondottan a korszerűbb motorokhoz ajánlják, különösen a Honda és a Yamaha modelljeihez, ahol az SAE 10W-30 az előírás.
pl: CBR 600RR, CBR 1000RR, VFR 1200 stb.
Nem véletlen előírás a 10W-30-as, ahogy #SzabiCBR is írta. Valószínűleg termodinamikailag is és a precízebb hézagolás miatt is a 10w-30-as az előírás.
Természetesen utcai körülmények között.
fékfolyadék csere 5.1re , aztán meg fémfékcső és ennyi. alapos légtelenítés és van egy határozott Qrvajó féked. esetleg még a féktárcsát átszegecseltetni de az már költségesebb és a fékcsővel meg a fékfolyadékkal többet érsz.
Jó estét emberek! Ez az olaj téma engem is érdekel! Én régóta Shell Advance 10W-40-es olajat használok, de rábeszéltek Castrolra. (ócsó vót...) Már az állaga is gyanús volt, mert olyan volt mint a víz. A meglepi akkor jött, mikor elindítottam a paripát! Mintha szögeket ráztam volna vasvödörben! Ráfogtam, hogy biztos vénülök, és javul a hallásom, de kis idő múlva pont azok kérdezték meg, hogy nincs-e bajom az olajjal, akik ajánlották...Kiderült, hogy "hivatalból" ezt kellett ajánlaniuk, mert ezt forgalmazta a MÁRKASZERVÍZ! Később meg megszűnt a szervíz... Megvártam a köv. olajcserét (6000km-ként cserélek olajat) és visszatértem a Shell-hez. A csörömpölés megszűnt, és finomabb lett a sebbességváltás. Ettől függetlenül sok jót hallottam a Motul olajokról, de ugyanazt a hibát nem akarom kétszer elkövetni! Tapasztalatokat kérek!
eddig mindig márkaszervizbe vittem olajcserére (Motul, Honda, Shell) volt benne. Most Shell Advance 10/40W van benne, egyikkel sem volt rossz tapasztalatom, váltóhang meg pláne nem, bár lehet a 2Bro hangja miatt nem hallok semmit a motor indításakor! :P
motul 300v 15w-50-et használok (jövőre is ezt vettem a tavaszi szervízhez), előtte motul 300v 10w-40 volt benne. a magasabb nyári hőmérséklet miatt váltottam a 15w-50-re idén, mert pályán jobb a motornak, lassaban gyilkolódik szét vele (amúgy ezzel is szétgyilkolódik, csodák nincsenek:)). egyikről sem tudok rosszat mondani, piszkosul jó, semmi zörej, semmi csörgés, tökéletes váltó, fogyasztásom is teljesen konstans (folyamatosan mentem telefonomba, nincsen eltérés). max az árát tudom felhozni ellene, de azt nagyon, botrány.
nagyon hidegen, hetes állás után nagyon halkan fémesen ciripel a blokknál/ban valami, amíg be nem melegedik, de ez szalonból kitolt új korában is jelentkezett a gyári olajjal is, ahogy felmelegszik a blokk, azonnal eltűnik.
normál, utcai használathoz viszont teljesen felesleges az ilyen olaj még ilyen motorba is, mert nem kap konstans magas fordulatszámot.
alles patent szemre, hajtom is, de nagyon odafigyelek a dolgokra és nem sajnálom tőle a gyári és minőségi alkatrészeket, ez a minimum a biztonságom érdekében :)
más már szétrúgta a seggem, hogy leszek szíves ilyen használat mellett évente legalább 2x fékolajat cserélni amint érzem, hogy nyúlik.. még mindig olcsóbb végülis mint egy komplett fék csere. ez igaz :D ki kell tapasztalnom
Én mindent jegyzetelek, pontosan 30228km-nél váltottam Motulra és 41561km-nél volt a 11.-dik olajcsere.
Elsősorban a precízebb (megmunkálás, hézagolás, illesztési, hónolási technológia stb.) miatt célszerű a 10W-30-as viszkozitású olaj használata.
Sőt! ennél magasabb viszkozitású olaj használata és API SH-nál magasabb teljesítmény szintű olaj használata negatívan befolyásolják a kenést és a váltó működését is.
SzabiCBR!
Te hányadik olajcserénél jársz és mikor váltottál Motulra? Én szenvedtem a versenyolajokkal, (Repsol, Castrol Power1, Shell) akadozós volt a váltó és csúnya csörgős hangok jöttek ki. Én is Motul-t használok 10W40-est, de kifogom próbálni a 10W-30-ast. A Motul-al egyébként sokat finomodott.
Érdekes... a márkaszervizek a magasabb viszkozitásút preferálták (nem a gyári specifikációjú 10W-30-ast)
Te milyen olajat használsz? Én Motul 7100 10W-30 használok, eleinte Castrol, Repsol 10W-50 használtam, de nem érezte jól magát. Nincs mese 10W-30 való bele, egyébként gyári előírás szerint is. Jelenleg 44000km van benne és sokkal passzosabb hangja van, mint 6000-nél.
Engem csak a fék része érdekelt. Nézd meg a fékbetétet mert ha elkopik ne csodálkozz azon hogy esetleg elmelegszik a féked. Fékfolyadékot szerintem bőven elég évente egyszer cserélni ha pályázol. Ha nem akkor 2 évente.
ledobáltam róla végre a gyári idomokat és ócska vacak műanyag kinai fényezetlen gány vette át a helyét, ez törhet nyugodtan, pont nem érdekel :)
fékek bontatlanok.
először a folyadékcserékkel kezdem, aztán meglátom, hogy meddig birja újra. max sokkal sűrűbben fogom cserélni a fékfolyadékot, ki akarom tapasztalni, mielőtt a fékbe konkrétan belenyúlnék. olcsóbb is sűrűn cserélgetni mint komplett másik rendszert rárakni. :)
esések ellenére nagyon tiszta, ápolt motor, nagyon vigyázok az alkatrész cserékre és folyadékokra.
Nálam minden gyári! Teljesen meg vagyok elégedve vele, pályán is mentem 1x, és ott se éreztem, hogy gond lenne a fékkel, igaz nem is mentem csúcsidőt. 2007 600rr, szupi moci, úgy ahogy van! :) Leginkább utcán használom, ott viszont sokat! 41000 km
pályázok ha lehet.
igen, nyúlik, csesződjön meg, azért egy ilyen motortól elvárnám, hogy ne nyúljon már meg. 11e km-t tettem eddig bele, ebből szerintem úgy 3e km-t mentem pályán összesen. egyre nagyobbakat kell húznom rajta.
tavasszal 11ezres kötelező szervíz, biztosan lecserélem a teló olajat is és a fékfolyadékot is, tiszta lappal kezdjük a szezont. :)
páran ajánlják, hogy tegyek rá egy 1-2 éves komplett gyári r6 rendszert a hozzá tartozó brembo főfékhengerrel.
Nem tudom, te mit hogy csinálsz, de alapvetően nem sok baja van a gyári féknek. Picit nyúlós, de legalább állandóan, így megszokható.
De az igaz, nekem sem a gyári már, Galfer fehér kerámiahátú betét, Galfer fémfékcső, 5.1-es fékfolyadék és egy 19es IRC radiális főfékhenger lett változtatva.
Eredmény? A fémfékcsőtől többre számítottam, én konkrétan semmi változást nem éreztem. Illetve pályán is tartotta magát, nem változott semmi a legnagyobb hőségben sem. A betétek sokkal jobbak és még tovább is bírják kicsit a gyárihoz képest, csak eleinte megijesztett a zizegős hang. A főfékhengertől még mindig nem lett olyan, mint DangerDani R1-én a Brembo-val, de sokkal határozottabb nyomáspontja lett, viszont megmaradt az adagolhatósága is és sokkal kevesebb erő szükséges a fékezéshez.
Ehhez már csak apróság a felhajló fékkarok.
Megnéztem mit is írnak a Motul 7100 10W-30-asra és kimondottan a korszerűbb motorokhoz ajánlják, különösen a Honda és a Yamaha modelljeihez, ahol az SAE 10W-30 az előírás.
pl: CBR 600RR, CBR 1000RR, VFR 1200 stb.
Nem véletlen előírás a 10W-30-as, ahogy #SzabiCBR is írta. Valószínűleg termodinamikailag is és a precízebb hézagolás miatt is a 10w-30-as az előírás.
Természetesen utcai körülmények között.
kiváncsi vagyok tényleg!
nagyon hidegen, hetes állás után nagyon halkan fémesen ciripel a blokknál/ban valami, amíg be nem melegedik, de ez szalonból kitolt új korában is jelentkezett a gyári olajjal is, ahogy felmelegszik a blokk, azonnal eltűnik.
normál, utcai használathoz viszont teljesen felesleges az ilyen olaj még ilyen motorba is, mert nem kap konstans magas fordulatszámot.
más már szétrúgta a seggem, hogy leszek szíves ilyen használat mellett évente legalább 2x fékolajat cserélni amint érzem, hogy nyúlik.. még mindig olcsóbb végülis mint egy komplett fék csere. ez igaz :D ki kell tapasztalnom
Én mindent jegyzetelek, pontosan 30228km-nél váltottam Motulra és 41561km-nél volt a 11.-dik olajcsere.
Elsősorban a precízebb (megmunkálás, hézagolás, illesztési, hónolási technológia stb.) miatt célszerű a 10W-30-as viszkozitású olaj használata.
Sőt! ennél magasabb viszkozitású olaj használata és API SH-nál magasabb teljesítmény szintű olaj használata negatívan befolyásolják a kenést és a váltó működését is.
Te hányadik olajcserénél jársz és mikor váltottál Motulra? Én szenvedtem a versenyolajokkal, (Repsol, Castrol Power1, Shell) akadozós volt a váltó és csúnya csörgős hangok jöttek ki. Én is Motul-t használok 10W40-est, de kifogom próbálni a 10W-30-ast. A Motul-al egyébként sokat finomodott.
Érdekes... a márkaszervizek a magasabb viszkozitásút preferálták (nem a gyári specifikációjú 10W-30-ast)
Te milyen olajat használsz? Én Motul 7100 10W-30 használok, eleinte Castrol, Repsol 10W-50 használtam, de nem érezte jól magát. Nincs mese 10W-30 való bele, egyébként gyári előírás szerint is. Jelenleg 44000km van benne és sokkal passzosabb hangja van, mint 6000-nél.
fékek bontatlanok.
először a folyadékcserékkel kezdem, aztán meglátom, hogy meddig birja újra. max sokkal sűrűbben fogom cserélni a fékfolyadékot, ki akarom tapasztalni, mielőtt a fékbe konkrétan belenyúlnék. olcsóbb is sűrűn cserélgetni mint komplett másik rendszert rárakni. :)
esések ellenére nagyon tiszta, ápolt motor, nagyon vigyázok az alkatrész cserékre és folyadékokra.
igen, nyúlik, csesződjön meg, azért egy ilyen motortól elvárnám, hogy ne nyúljon már meg. 11e km-t tettem eddig bele, ebből szerintem úgy 3e km-t mentem pályán összesen. egyre nagyobbakat kell húznom rajta.
tavasszal 11ezres kötelező szervíz, biztosan lecserélem a teló olajat is és a fékfolyadékot is, tiszta lappal kezdjük a szezont. :)
páran ajánlják, hogy tegyek rá egy 1-2 éves komplett gyári r6 rendszert a hozzá tartozó brembo főfékhengerrel.
Tud valaki olyanról, hogy utólagos ABS beszerelés, ami működik rendesen? Nagyon érdekelne. Azzal lehet, hogy meg tudtam volna állni...
600RR-be és 1000RR-be is érdekel.
Köszi!
Tudja valaki, hogy mitől van ez a zizegés?
De az igaz, nekem sem a gyári már, Galfer fehér kerámiahátú betét, Galfer fémfékcső, 5.1-es fékfolyadék és egy 19es IRC radiális főfékhenger lett változtatva.
Eredmény? A fémfékcsőtől többre számítottam, én konkrétan semmi változást nem éreztem. Illetve pályán is tartotta magát, nem változott semmi a legnagyobb hőségben sem. A betétek sokkal jobbak és még tovább is bírják kicsit a gyárihoz képest, csak eleinte megijesztett a zizegős hang. A főfékhengertől még mindig nem lett olyan, mint DangerDani R1-én a Brembo-val, de sokkal határozottabb nyomáspontja lett, viszont megmaradt az adagolhatósága is és sokkal kevesebb erő szükséges a fékezéshez.
Ehhez már csak apróság a felhajló fékkarok.