Nah én ma egy 3 órát motoroztam kirrályság
Mondjuk mindig max 20 percet mentem egyhuzamba, de nem ment fel vízhőfok csak 77ig ha járattam megállás után akkor vártam egy 5 percet 84ig ment csak fel. Ez normális ?
Huh majd lehet róla szó, de inkább március április, ugyanis még csak kresz vizsgám van meg . Március 1 után lehet csak kezdeni vezetést, úgyhogy csak max helyben kerülök..
Véleményeket nem kérek, hogy miért kezdek ekkora motorral
Ha nagyon meg akarjuk tudományosítani a kérdést, akkor nem egyszerű a helyzet. Ugyanis az, hogy a hűtőfolyadék hány fokos, az egy dolog. Csont hideg motor indítása után helyben járatáskor az olaj melegedése "késésben" van. Lehet találni talán éppen itt a videók közt olyat, hogy valaki szerelt egy olaj hőfok és/vagy olajnyomás mérőt is a motorjába, és látni, hogy attól, hogy a hűtőfolyadék 80 fokos, az olaj még messze nem az igazi.
No, nem azt mondom, hogy túl kell ezt parázni, mert szerintem ha kiállsz a garázsból, járatod míg becsukod a kaput, felveszed a sisakot, kesztyűt, stb. akkor utána nyugisan el lehet vele indulni, és ha menet közben elérte a 80 fokot, akkor indulhat a boogie.
Ami érdekesebb ebből a szempontból az, hogy önbecsapás a jéghideg motort beindítani, terhelés nélkül járatni, azt látni hogy felment 100 fokig, és azt hinni, hogy faszaság van. A hengerfej valóban átmelegedett, meg a leömlő, de terheletlenül sosem kapja meg azt a termikus terhelést a blokk sem, mint terhelve. Sőt, a perifériásabb részek (váltó, kuplung, kipu dob, stb.) meg messze nem. Szóval az olajban pl. savasítottunk faszán.
Ha a motornak akarunk jót, nyugodtan békén lehet hagyni 4 hónapig (akksi más kérdés). Ha imádjuk a hangját, és magunknak akarunk jót, az megint más kérdés, csak ahhoz nem kell "tudományos" önigazolást gyártani.
Mondjuk mindig max 20 percet mentem egyhuzamba, de nem ment fel vízhőfok csak 77ig ha járattam megállás után akkor vártam egy 5 percet 84ig ment csak fel. Ez normális ?
Véleményeket nem kérek, hogy miért kezdek ekkora motorral
No, nem azt mondom, hogy túl kell ezt parázni, mert szerintem ha kiállsz a garázsból, járatod míg becsukod a kaput, felveszed a sisakot, kesztyűt, stb. akkor utána nyugisan el lehet vele indulni, és ha menet közben elérte a 80 fokot, akkor indulhat a boogie.
Ami érdekesebb ebből a szempontból az, hogy önbecsapás a jéghideg motort beindítani, terhelés nélkül járatni, azt látni hogy felment 100 fokig, és azt hinni, hogy faszaság van. A hengerfej valóban átmelegedett, meg a leömlő, de terheletlenül sosem kapja meg azt a termikus terhelést a blokk sem, mint terhelve. Sőt, a perifériásabb részek (váltó, kuplung, kipu dob, stb.) meg messze nem. Szóval az olajban pl. savasítottunk faszán.
Ha a motornak akarunk jót, nyugodtan békén lehet hagyni 4 hónapig (akksi más kérdés). Ha imádjuk a hangját, és magunknak akarunk jót, az megint más kérdés, csak ahhoz nem kell "tudományos" önigazolást gyártani.
solti vagyok
70 felett kezdem húzgálni kicsit. 4-5 ezerig.
80 felett már húzom. 1-2x megtiltatom, járatom még kicsit aztán ha leállt a venti akkor leállítom.
Akkor ma megvárom hogy addig felmelegedjen, kipróbálom.
Ezt a kérdést én is feltettem anno a Z fórumban, mert 100nál nem kapcsolt be semmi. látni meg nem láttam.
de van rajta és 105nél kapcsol
Ma sikeresen felraktan a helyére a bukógombát,simán betudtam csavarni az imbusz csavart. Különben direkt ehhez a típushoz készült.
üdv.