Ötezer párszázat mentünk ebből ötszáz kilométer körüli volt a burkolatlan út. Mondjuk ebből az ötszázból kétszázötvenet (egy tankolást leszámítva) egyben húztunk le (ez azért fárasztó volt nekem is). A burkolt utak meg olyanok voltak mint itthon a nagyátlag másod és harmadrendűek, bár voltak meglepően jó szakaszok is.
A túrátokon aszfalt elvétve volt, az is rossz volt. Még te is szívtál néha a rosszabb utakon és le is maradtál a krosszmotoros társaktól. Mit csinálnék én ott a sportmotorral? Tolnám?
900-asokat nézegetem, és az az igazság, hogy néha kedved érzek elhagyni az aszfaltot, na nem tökig sárba csapatás végett, csak földút. Láttam Dipshit kolléga utolsó túráját a motolog-on és csöpögött a nyálam, azt a mostani gépemmel nem lehet teljesíteni.
Engem mások véleménye általában hidegen hagy ha motort választok (már ami a széles kategóriákat illeti), mert problémás típusról simán le lehet beszélni. Egyik motoromat se mások véleményére alapozva vettem. Mondjuk a GS-t kicsit de, mert azt mondták róla hogy jó első motornak és onnan majd bármerre elindulhatok (igazuk is volt).
Biztos itt a baj, mert én tizenévesen is az RT-re néztem úgy, hogy a MOTOR.. szóval nekem a három doboz meg a magas kormány égett be a retinámba. Jelentős része volt ennek abban, hogy végül megvettem a Divit, és nem kajtattam inkább egy enduró után (pedig az lett volna a logikus). Szóval én valószínűleg az a kivétel vagyok, aki majd egyszer azért vesz sportmotort mert sportmotorozni/pályázni szeretne azt pedig sportmotorral lehet, és nem azért mert az S4, csutkakormány és sok műanyag tarka festéssel az álmom.
Ja, meg utálom ha rossz úton pattog a motor, vagy hogy lassítani kell egy úthibánál... jó utakon alig megyek, így nálam a közlekedős sportmotor az teljesen kizárt, mert többet szenvednék rajta mint amennyi élvezetet nyújtana.
Nálunk is állt a bál, még jó, hogy két fülem van.
Kezdésnek vettem a 600 FS-t márciusban, azóta mentem 7000 km-t és egyben vagyok, mond meg az asszonynak. Ebbe a sportos kategóriába nem igazán van kisebb használtba, 400as zxr-ek meg már nagyon korosak. Én is úgy voltam vele, hogy elképzelhetetlen, hogy ne egy burkolt sportos motorom legyen. A rajta töltött kilométerek után most azt mondom, hogy jó volt szép volt, de kényelmesebbre ülnék, és nyomatékosabbra. Kiszemeltek között szerepel a VFR, ha nagyon elborulok és én is Albániába akarok menni úttalan utakra, akkor valami túra-enduró talán TDM.
De a bakancslistámon ott a pipa a sportmotor mellett! Így a halálos ágyon majd csak mosolygok, hogy ez is megvolt.
Persze ha reálisan nézzük akkor nem kéne nekem sem cbr, elég lenne ha vennék egy suzuki burgmant és az is ugyanúgy kiszolgálná sőt még jobban is az igényeimet. Én nem járok túrázni, pályára, csak melóba járásra meg ide-oda szaladgálásra használom a motorokat, gyakorlatilag jó ha éves szinten 3-4 ezer km-et megyek, amit egy igazi motoros lehet 1 hónap alatt beletesz. Én egyszerűen szeretem ha van egy szép motorom, szeretek ráülni, és szeretek vele ésszel tempósan menni. A 1999-2000 Cbr600f régóta tetszik, a leírások,beszámolók alapján jól is járnék vele. A gond ott kezdődik, hogy szeretem azt az érzést amikor gyorsul a motor, így a mostani kis 250-em is húzom és valószínű a 600-assal is ezt tenném. Persze nem száguldozásról van szó, csak tempós haladásról, előzgetésekről mondjuk 70-80km/h -ig. A feleségem azért nem szeretné ha megvenném a cbr-t,mert attól fél hogy ennek is húznám csak amíg a mostani 8-9mp alatt van százon ez meg 3-4 körül és ezért valami balesetem lenne. Szóval nem tudom mi legyen. Egy részről jogos a dolog, de ugyanakkor meg fosszam meg magam egy jó dologtól és majd 70 éves koromba is arra kelljen gondolnom, hogy basszus ezt se tettem meg mert mindig reálisan és józanul döntöttem....
A honda által nem kimondottan de a 600 rr kihozása után áttolódott a sporttúra kategóriába.
Kb abba amit én szoktam művelni ha tudok.
A beteg patakátkelésekre nem való.De szerintem a motorok 80%-a nem való.
Több kérdést is fel lehetne tenni ebben az aktuális témában, de bennem az motoszkált, hogy Téged miért ennyire a mások véleménye foglalkoztat a motorválasztás kapcsán. Aztán persze a bennem lakó Csernus megtalálta a választ a 20519-es hsz-ben.
Komolyra fordítva a szót, sok igazság van abban, hogy egy csomó embernek arra, amire ő használja, sokkal jobb lenne egy túra motor (plusz sok sportmotorosnak kerekedik a szeme, ha meglátja, egy valóban ügyes ember miket tud művelni egy CBF/Fazer/stb. motorral). De van itt még egy dolog, amit butaság lenne kifelejteni. Ha egyszer valaki mondjuk tizenévesen beleszeretett egy CBR600-ba, és azóta is ez az álma, akkor sorolhatjuk az érveket estig, neki akkor is az a szerelem, és azzal valósítja meg az álmát. (BTW, nem köt örök hűséget, ha majd úgy érzi, más kell neki, eladhatja).
Még egy gondolat. Különböző nézőpontból nézve más-más választ kapunk arra a kérdésre, hogy ma sportmotor e a 600F. Nem is akarok ebben állást foglalni. Viszont szerintem nem nagyon van olyan dolog, amire ne lenne alkalmas a hétköznapi életben. OK, vízmosásokban, meg Albánia nem létező útjain menni nem jó *, de ezt kevesen akarják erőltetni.
Kiszámítható és nem rosszindulatú az erőleadása, villahíd feletti a kormánya, könnyű, és szép. Ha valaki a burkolt sportos motorokra bukik (ezt vegyük mondjuk adottságnak), akkor ez azok közül egy biztonságos, jó kompromisszum. Szerintem.
* A google maps tavaly beszopatott. Ezen az úton vitt http://goo.gl/maps/Uoh8O Na, ma már nem arra tervezi az utat, ami nem véletlen, mert ez egy időszakosan vízmosássá váló, helyneként meredek és oldlat is dőlt földút a szőlők közt. Mivel egyetlen keréknyom volt, az is omlott be a kerekeim alatt, esélyem sem volt megállni; megfordulni max toronydaruval lehetett volna. Így kénytelen voltam végigmenni rajta csomaggal megpakolt CBR1000RR-rel mintás pályagumival.
Szomszéd lakatos (foglalkozásilag) viszont egyszer átjött mikor kilincset cseréltünk a kapun. benyomott 4 popszegecset majd fél évre rá szólt, hogy tartozunk 1000 pénzzel mert berakta a kilincset...
Bár szerintem a magaslábú túraizék aszfalton azért korlátozottan használhatók.
Nem adják azt az érzést mint egy sportos gép.
http://www.sportmotor.hu/motor...
De mint dípshit példája mutatja vannak furcsa emberek.
Biztos itt a baj, mert én tizenévesen is az RT-re néztem úgy, hogy a MOTOR.. szóval nekem a három doboz meg a magas kormány égett be a retinámba. Jelentős része volt ennek abban, hogy végül megvettem a Divit, és nem kajtattam inkább egy enduró után (pedig az lett volna a logikus). Szóval én valószínűleg az a kivétel vagyok, aki majd egyszer azért vesz sportmotort mert sportmotorozni/pályázni szeretne azt pedig sportmotorral lehet, és nem azért mert az S4, csutkakormány és sok műanyag tarka festéssel az álmom.
Ja, meg utálom ha rossz úton pattog a motor, vagy hogy lassítani kell egy úthibánál... jó utakon alig megyek, így nálam a közlekedős sportmotor az teljesen kizárt, mert többet szenvednék rajta mint amennyi élvezetet nyújtana.
Mindkettő utálta.
Kezdésnek vettem a 600 FS-t márciusban, azóta mentem 7000 km-t és egyben vagyok, mond meg az asszonynak. Ebbe a sportos kategóriába nem igazán van kisebb használtba, 400as zxr-ek meg már nagyon korosak. Én is úgy voltam vele, hogy elképzelhetetlen, hogy ne egy burkolt sportos motorom legyen. A rajta töltött kilométerek után most azt mondom, hogy jó volt szép volt, de kényelmesebbre ülnék, és nyomatékosabbra. Kiszemeltek között szerepel a VFR, ha nagyon elborulok és én is Albániába akarok menni úttalan utakra, akkor valami túra-enduró talán TDM.
De a bakancslistámon ott a pipa a sportmotor mellett! Így a halálos ágyon majd csak mosolygok, hogy ez is megvolt.
Egy sima 500-as is fenn van 6-7 mp-alatt 100-on.
És jobb egy előzést 3-6 Mp-alatt megcsinálni mint 10-12 mp-ig a másik sávban lenni.
Asszonypajtit meg le kell szerelni egy-két agyigpakolt cbr fotóval hogy ez túúúúúúúramotor.
Persze ha reálisan nézzük akkor nem kéne nekem sem cbr, elég lenne ha vennék egy suzuki burgmant és az is ugyanúgy kiszolgálná sőt még jobban is az igényeimet. Én nem járok túrázni, pályára, csak melóba járásra meg ide-oda szaladgálásra használom a motorokat, gyakorlatilag jó ha éves szinten 3-4 ezer km-et megyek, amit egy igazi motoros lehet 1 hónap alatt beletesz. Én egyszerűen szeretem ha van egy szép motorom, szeretek ráülni, és szeretek vele ésszel tempósan menni. A 1999-2000 Cbr600f régóta tetszik, a leírások,beszámolók alapján jól is járnék vele. A gond ott kezdődik, hogy szeretem azt az érzést amikor gyorsul a motor, így a mostani kis 250-em is húzom és valószínű a 600-assal is ezt tenném. Persze nem száguldozásról van szó, csak tempós haladásról, előzgetésekről mondjuk 70-80km/h -ig. A feleségem azért nem szeretné ha megvenném a cbr-t,mert attól fél hogy ennek is húznám csak amíg a mostani 8-9mp alatt van százon ez meg 3-4 körül és ezért valami balesetem lenne. Szóval nem tudom mi legyen. Egy részről jogos a dolog, de ugyanakkor meg fosszam meg magam egy jó dologtól és majd 70 éves koromba is arra kelljen gondolnom, hogy basszus ezt se tettem meg mert mindig reálisan és józanul döntöttem....
Kb abba amit én szoktam művelni ha tudok.
A beteg patakátkelésekre nem való.De szerintem a motorok 80%-a nem való.
Komolyra fordítva a szót, sok igazság van abban, hogy egy csomó embernek arra, amire ő használja, sokkal jobb lenne egy túra motor (plusz sok sportmotorosnak kerekedik a szeme, ha meglátja, egy valóban ügyes ember miket tud művelni egy CBF/Fazer/stb. motorral). De van itt még egy dolog, amit butaság lenne kifelejteni. Ha egyszer valaki mondjuk tizenévesen beleszeretett egy CBR600-ba, és azóta is ez az álma, akkor sorolhatjuk az érveket estig, neki akkor is az a szerelem, és azzal valósítja meg az álmát. (BTW, nem köt örök hűséget, ha majd úgy érzi, más kell neki, eladhatja).
Még egy gondolat. Különböző nézőpontból nézve más-más választ kapunk arra a kérdésre, hogy ma sportmotor e a 600F. Nem is akarok ebben állást foglalni. Viszont szerintem nem nagyon van olyan dolog, amire ne lenne alkalmas a hétköznapi életben. OK, vízmosásokban, meg Albánia nem létező útjain menni nem jó *, de ezt kevesen akarják erőltetni.
Kiszámítható és nem rosszindulatú az erőleadása, villahíd feletti a kormánya, könnyű, és szép. Ha valaki a burkolt sportos motorokra bukik (ezt vegyük mondjuk adottságnak), akkor ez azok közül egy biztonságos, jó kompromisszum. Szerintem.
* A google maps tavaly beszopatott. Ezen az úton vitt http://goo.gl/maps/Uoh8O Na, ma már nem arra tervezi az utat, ami nem véletlen, mert ez egy időszakosan vízmosássá váló, helyneként meredek és oldlat is dőlt földút a szőlők közt. Mivel egyetlen keréknyom volt, az is omlott be a kerekeim alatt, esélyem sem volt megállni; megfordulni max toronydaruval lehetett volna. Így kénytelen voltam végigmenni rajta csomaggal megpakolt CBR1000RR-rel mintás pályagumival.
Szomszéd lakatos (foglalkozásilag) viszont egyszer átjött mikor kilincset cseréltünk a kapun. benyomott 4 popszegecset majd fél évre rá szólt, hogy tartozunk 1000 pénzzel mert berakta a kilincset...