Meg van a verdikt az egyik magyar egyetem gépészmérnöki karának tribológiai szakijától a Motul 5100 10W-40 és 10W-50-es adatlapok összehasonlítása után.
Eszerint ha nem 10 fok alatt használjuk a gépet, akkor olyan 0,02 - 0,5%-kal nagyobb kopással kell számolni hideg üzemben (ha nem terheli az ember a motort azonnal), hajtva viszont nem határon van az olaj (feltételezte, hogy bőven 100 fok fölött van a hőmérséklete), így ott meg jelentősen kevesebbel.
Szóval melegben pályán hajtva a 10W-50-ben van tartalék, így nekünk, akik papírkutyák, hidegben nem használjuk, nem indítjuk, ellenben nyáron néha nyúzzuk, ez jó. Aki fordítva használja, annak meg a másik.
meg ügye amíg kinyitom a kaput, kiállok a kocsival, becsukom a kaput.
este ugyan ez fordítva.
addig a robogóra felülök, kiskapun ki és már oda is értem mire kocsival elindulnék.
Nagyot meg sajnálom elindítani 5perces útért. Meg a művelet ugyan az annyival, hogy azzal mindig visszaállok az udvarba. A 15perc séta meg ugye nem játszik
" Most robogózok. Nagyon élvezem, hogy odanyelezem aztán megy 50-70el. Mosolygok rajta rendesen. Olyan mintha megint 15éves lennék.meg 2ezerből tele a tank?"
:) Mintha en irtam volna. :)
Mosolygos tud lenni az is, es a gep hatarat a nagyokon meg sem merem kozeliteni, itt meg kisajtolom belole a szuszt, folyton nyelen ... 50nel :D
Olajos témához hozzászólva. Én személy szerint MOL Dynamic 10W40 et használok.
Haverom a GSXR 1000 K5-ben és BMW K1200R-be is ilyet tett.
Másik haverom a CBR 600 f4-ben is ilyet használ.
Sokan félnek a MOL-tól. Mert Magyar.
Sok neves olajmárkát picsán ver teljesítményszintben!
linkelnétek be pár oldalt? nagyon köszönöm!
Eszerint ha nem 10 fok alatt használjuk a gépet, akkor olyan 0,02 - 0,5%-kal nagyobb kopással kell számolni hideg üzemben (ha nem terheli az ember a motort azonnal), hajtva viszont nem határon van az olaj (feltételezte, hogy bőven 100 fok fölött van a hőmérséklete), így ott meg jelentősen kevesebbel.
Szóval melegben pályán hajtva a 10W-50-ben van tartalék, így nekünk, akik papírkutyák, hidegben nem használjuk, nem indítjuk, ellenben nyáron néha nyúzzuk, ez jó. Aki fordítva használja, annak meg a másik.
jó, hogy írtál mert pont félre raktam ezt az email. Aztán már el is felejtettem :-).
megy a válasz
Küldtem mailt gumi ügyben.
este ugyan ez fordítva.
addig a robogóra felülök, kiskapun ki és már oda is értem mire kocsival elindulnék.
Nagyot meg sajnálom elindítani 5perces útért. Meg a művelet ugyan az annyival, hogy azzal mindig visszaállok az udvarba. A 15perc séta meg ugye nem játszik
:) Mintha en irtam volna. :)
Mosolygos tud lenni az is, es a gep hatarat a nagyokon meg sem merem kozeliteni, itt meg kisajtolom belole a szuszt, folyton nyelen ... 50nel :D
Haverom a GSXR 1000 K5-ben és BMW K1200R-be is ilyet tett.
Másik haverom a CBR 600 f4-ben is ilyet használ.
Sokan félnek a MOL-tól. Mert Magyar.
Sok neves olajmárkát picsán ver teljesítményszintben!
én se hallottam jókat róla.
valvolint nem is próbálta senki?
múltkor írt egy srác. castrol magnatec volt a motorban ami szerintem autóba való olaj. lehet én vagyok lemaradva.
Mi van veled? Kerestelek!
Malaguti Centrom van. 50es
link
Lehet küldeni mint a veszettürge.
Én 2 perc alatt kint vagyok a főúton. Amíg ti kiértek addig én már meg is jöttem.
Viszont ha pesten szoknék minden nap akkor én is nyugira vágynék.
Most robogózok. Nagyon élvezem, hogy odanyelezem aztán megy 50-70el. Mosolygok rajta rendesen. Olyan mintha megint 15éves lennék.
meg 2ezerből tele a tank?