Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

vágom a borsót. Én ezért nem járok találkozókra. Féltem a motort.
ritkán járok Pesten motorral.

De kocsival nagyon utálom. 8km-t 1óra alatt teszek meg.
És nem azért mert béna vagyok :-)

Pesten intézni a dolgom addig tart mint felérnem Pestre.

Pénteken jártam párszor. 15-17 óra fele. Na azóta szombatonként járok.
Nöm................dögmelegben 2-ben plömpögni pest belvárosába a bal oldalon egy diló gixxeres tiltásig bőgeti elül egy robis repedtfazék egykerózik jobb oldalt meg egy simós gépészkedik.
És mindezek tetejébe pirosban kell átslisszolni meg ilyenek.
sok az okos?
A citadella gyilkos de nem a motornak hanem az agysejteknek.
Citadella tényleg elég gáz ebből a szempontból, bár én csak egyszer voltam egy nyári hónapban. Sima hétköznapi pesti dugóban nekem ritkán kapcsol a venti, de ott azért sokszor elindult, mondjuk hamar vissza is hűti. Nem tudom miért, de kicsit zavar, ha elindul, pedig nyilván bírnia kell.
Én a dugóban ácsorgást úgy gondoltam, hogy kurva sok kocsi. állandóan egyesben elmenni mellettük. piros lámpa megfog. nem tudsz 3nál feljebb kapcsolni stb. akkor hiába mész el mellettük meg fog rottyani a víz. pesten kívül még nem volt ilyen. de pesten se mindig. Állítolag a citadella menet is gyilkos. predakon írta talán.
körforgót én is így csinálom.
Én se nagyon értem. Ma elhúztam egy hosszú kocsisor mögött álldogáló GSR mellett.
Körforgalomnál is előremegyek, ahol csak lehet. Legfeljebb a legelső kocsit engedem el, és még jófej is vagyok...
Nem is értem, hogy ti miért álltok be a dugóba, meg miért araszoltok, ha nagy a forgalom. Azért van a motor, hogy haladjunk!
És én idén q8-at fogok belerakni, és kész. Eddig motul volt, meg 1x mol racing, de unom a sok csakarepsol, meg csakacastrol dumát, ugyhogy csakazértse.
Ma reggel nekem is sikerult az eddigi 23 betoltott eletevem leporgetnem a szemem elott,egy szempillantas alatt...varosba menet,elvezem a kornyezetemben elterulo gyonyoru szep,hegyi kanyarokat, amikor az egyik hosszu nyujtott kanyarban,lapra fektetve a motor,90- 100 km/h sebessegel,es mi az amit latok szembol jove,egy gyonyoru szep nagy kek,piros lampaval villogo mentoauto(semmi hang vele persze ), teljesen az en savomban,velem szembe tart...elso fek behuz,hatso fek megtapos,motor kiegyenesit,mentoauto mellet epphogy elferek,jon a sanc,a motor hatulja keresztben, pattog, ugral,valahogy elfordulok dolok,elso kerek is megcsuszik es a franc tudja,de szerencsemre az uton maradtam,annak ellenere hogy mar az ut szelen tudtam osszekapkodni a technikat Reggeli adrenalin loket
Hát az csúcs.
A castroltól a blokk jó hangos lesz. Én használt annó több motoromban. Most a motul 5100 10w50-et választottam. Szerintem jó. Árban is kedvező a 4 liter 9500 Ft.
Én is ugyan azt az olajat rakom bele már 5. éve a gépbe mint Nalim8, nekem ez jött be a legjobban. 10W40 full szintetikus Repsol. Általános motorozáshoz mibe azétr belefér egy-két pályanap bőven elég ez a fajta olaj, a 10W50 és Racing olajak feleslegesek.
Ha a kezelési könyvtől nem nagyon akarsz eltérni, akkor keress API SF/SG teljesítményszintű olajat! ;) Na, ilyet ma már (remélem,) nem találsz boltban. Ez a Motul 5100-as már tudja az SL szintet. Persze ez felfelé eltérés, ami jó. Ez a mondandóm lényege. Teljesítményszintben van egy minimum, amitől felfelé el lehet térni (sőt...). A viszkozitást meg a gyártók sokszor adott hőmérsékleti viszonyokra adják meg. Itt a manual-ban valóban 10W-40 van, de pl. az SR20DE blokkos autómhoz vagy 3 különböző viszkozitást ajánl a gyártó klimatikus viszonyoktól függően.

A mi 600-asunk néha kapja az ívet versenypályán akár nyári melegben is. 2 nyélgáz, 3 nyélgáz, 4 nyélgáz, féééék, 2 nyélgáz, 3 nyélgáz, féééék, 2 nyélgáz .... itt azért egészen más termikus terhelést kapnak a cuccok blokkban (és ehhez nem kell vmi húúú de fasza köridő, a soltvadkerti fagyishoz guruláshoz képest már egy kezdő szint is egészen más terhelést jelent)
A városi araszolásban ugyan a hűtőfolyadék melegebb, de az olajjal kent/hűtött alkatrészek hőmérséklete meg sem közelíti egy terhelésen szinte folyamatosan 9-14e közt forgatott motorét.
Na, az eszme az volt, hogy az amúgy is utcai felhasználásra szánt 5100-ból talán ez a verzió jobban bírja ezt a strapát.

Egyelőre nem tudom, jobbat teszünk e vele. Még várom egy tribológiát velünk ellentétben nem csak a Blikk-ből ismerő szakember véleményét a két adatlap alapján:
10w-40: http://www.motul.com/system/pr...
10w-50: http://www.motul.com/system/pr...
Pont tök jó, hogy kitértetek az olaj témára mert épp fel akartam dobni kérdésnek. Ráadásul pont ezt a 10w40 vs 10w50 témát szerettem volna feszegetni.
Kicsit elhalt a váltóm, 4-5-6 ban troli hangja van a motornak és egyelőre úgy fest, hogy csak csapágy ment szét és azért van 3 fokozatban ilyen hangja. Ezzel egy időben lecserélem a 10w40 motul 5100-et is ami már augusztus óta benne van és pár ezer km van benne. Több olajon is vacilláltam. Fullszint vagy félszint, 40 vagy 50-es, milyen márka? Első és legfontosabb szerintem a viszkozitás. Elég sokat használom magas fordulaton a motort egy kerekezés, néha pályázás és baromkodás miatt. Továbbá elég kemény is a váltóm és néha lyukat váltok vele (ami lehet saját balfaszság). Ezek miatt agyaltam az 50es olajon. Mit gondoltok, érdemes beletenni? Elég sokat araszolok a városban is, ahol jellemzően megy a propellerem is. A motul 300V olaja szerintem nem tud annyival többet, amennyvel többe kerül, szóval az kilőve.
Az alábbi olajokat néztem ki:
IPONE R4000 RS 10W-40 ROAD (full szint.)
CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50 (full szint. és ebből csak 50-est találtam)

Mit mit ajánltok? Én személy szerint lehet, hogy a Castrol Power 1 Racsing 10w50-et locsolnám bele és remélném tőle, hogy finomabb lesz a váltó és csendesebb a blokk.
Nekem az van benne....
Tudom nem szép dolog de volt fél deci - 1 deci motul olajam. maradék.

Égettük a lemetszett ágakat. De ugye ezek nem száraz ágak voltam.
Nehezen égett. Volt még szutykos gázolaj amiben a krossz hengerét mostam. Kicsi petróleum is volt benne ahogy mostam le a gázolajat a edény felett az alkatrészeket. Az adott lendületet a dolognak.

gondoltam rádobom az olajat is úgyse tudok vele már mit csinálni.
Rádobom. Nagyon nem akart elégni. Rajta volt vagy 10 percig.
Aztán megválasztottuk a pápát olyan fekete füst lett :-)

bírják ezek a hőt.

Én a lentebb leírtak miatt raktam bele 10w-50et. Szempont volt az is, hogy 1-200 forinttal volt csak drágább.
Átgondolva a leírtakat CBR600F4I-be 10W40 szintetikus olajat raknék az a tuti.
Sziasztok!

Először is a 10W50 hidegindításkor ugyanolyan vastag, mint a 10W40, az első a hidegindítási viszkozítás, ami 10W, a meleg oldal az elvben a optimális működési hőmérsékletre van beállítva, ami nálatok 40 kéne legyen, de hát ki hogy használja.
A versenymotorokat ne nézd, mert ha más a hűtő, eleve arra van tervezve, hogy 200-al körözzön, akkor hiába forgatja, nem fog neki megégni. Oké, hogy pörög, de egyben forgatja is keresztül a hűtőn az olajat, amit közben hűt 200-al..
Nektek olajhűtőtök van, tehát ha nem éri extrém körülmény (pl. bólyázás 30 fokban 1-2-ben ), nem fog megrottyanni az olaj, elvben tök jó a 10w40, de melegben nem fog ártani a 10w50 sem, de igazad van, hogy vastagabb kicsit
Jómagam a léghűtésessel, nem véletlenül álltam át 10w50-re, nekem nyáron azért van gondom a melegedéssel az autók között poroszkálva.
Nem járt ma valaki a Budapest, Virág Benedek utcaban?

piros-fehér-kék gépet láttam.
10w-30al könnyebben mozognak az alkatrészek így nagyobb teljesítmény érhető el.
5w-30al meg még jobb de a motor kárára megy.

10 fok felett szerintem a hidegindításnál elhanyagolható a különbség. Viszont ha rohadsz a dugóban. Vagy Pesten kell erőltetni a gépet nyáron 40 fokban. akkor szerintem jól jön a 10w-50.

Mi sokat bójázunk. Végig 1es 2esben. motornak melege van rendesen. Barátaimnak akinek 10w-40es van a gépben. (márka most mindegy) annak egy idő után felkeményedett a váltó. Meg kellett állnia pihentetni a technikát. Én a 10w-50el király voltam.

Idén 7100 10w-40et raktam a motorba, hogy teszteljem.

egyébként a fullszintetikus 10w-40 jobban bírja a strapát mint a félszint 10w-40.
Tovább bonyolítja a dolgot, hogy vrsenymotorokban gyakran használnak 10W30 -as olajat. Vajon miért?

Hát azért, mert a 30-as olaj " vékonyabb" jobb az áramlása, ezéltal a hűtés is javul.

Namostakkor?
Mert azt hiszik, hogy az jobb. Én is azt hittem régen.

A 10W50-es olaj melegoldali viszkozitása magasabb, vagyis az olaj magasabb üzemi hőmérsékletet bír ( amik előfordulnak nagy üzemi fordulatszámon, versenypályán és mondjuk 30 fokban 14.000 -es fordulaton szerpentinezve)

De: a 10W50-es olaj valószínűleg "vastagabb" is, mint a 10W40...

A motorkopás 99%-a hidegindításkor jelentkezik, amikor a vastag olaj éppenhogy hátrány....

Utcára felesleges szerintem.
meleget jobban bírja.

nálam ezért lett benne 10w-50.

idén 10w-40et raktam én is.
Mindenki véleményére kíváncsi vagyok... Köszi.