Az olajcseréről meg annyit, hogy a régi 600f-be 4 litert kell venni, mert kb 3,5 belemegy. Az új 600f-be viszont elég 3 liter is, mert nem megy bele abból az egész, onnan tudom, hogy haveromnak új Hornet van és annak elvileg ugyan az a blokkja, mint a 600f-nek.
Szia!
Köszi, csak vettem alu blokkhoz való fagyálló hűtőfolyadékot, aztán ki akarom cserélni, mert elvileg 4 évente nem árt. Csak nem tudtam mennyit keverjek be.
3 liter az kevés de mit agyaltok ezen egyenes talajra középszenderre fel azt azért van a motor jobb oldalán lévő kémlelőablak meg a rárajzolt min max jel, hogy a kettő között legyen a szint! Én soha nem azt nézem mennyi megy bele felöntöm max alá egy picivel első indításnál telenyomja az olajszűrőt lejjebb megy a szint egy kicsit pár nap múlva ránézek ha minden ok akkor 6e km-ig semmi gond!
Mondjuk mi csináltuk drift autónál, ha nagyon meg lett kínozva, féltünk hogy megégett az olaj, ezért lecseréltük szűrő nélkül, mert ott inkább az üzemidő, mint a km volt a mérvadó
Lehet arra gondolnak, hogy ha nagyon megkínzod pályán... de ez csak ötlet.
Nem biztos hogy érdemben fogsz kapni választ mert saccra a te motorod a legfiatalabb az itteniek közül, biztos vannak műszaki eltérések ilyen téren is.
CBR 600 F 2011 motorról van szó, a kézikönyv a feltöltési olajmennyiségről ezeket írja:
- olajcsere olajszűrőcsere nélkül: 2.7l
- olajcsere olajszűrőcserével: 2.8l
- szétszerelés után: 3.5l
Ha jól sejtem, ez azt jelenti, hogy nem lehet az utolsó cseppig leengedni az olajat és mindenképpen kb. 7 dl maradni fog a blokkban az előző régi olajból?
Ma ismét voltam egy szerelőnél a kuplungzörgés miatt, és ez is azt állította, hogy a rugó csere nem fogja megoldani. Tatabánya környékén a szerelők nem bíznak a rugócserés megoldásban. Kersem tovább "A" szerelőt.
Utána néztem megpróbálom újraprogramozni hátha sikerül.
Csak még ki kell találni hogyan mert kellene hozzá szerintem emelőpad vagy házilag kitalálok valamit.....
Ezek szerint van egy kvázi saját brand (prop tech van ráírva) meg van a gipro feliratos: "A PropTech gyártja, fejleszti és forgalmazza a Healtech Gipro X-tipe fokozatkijelzőt, ami univerzális, tehát régebbi hagyományos karbis motorokra is felszerelhető."
Nekem sem villog, bár az enyém prop teches, 18e volt. Állítólag a sztori az volt, hogy a prop tech megcsinálta ezt a fajta fokozatkijelzőt majd eladták a technikát másnak is és az alapján készült a gipro. Gondolom a 18 és a 22 közti rész a haszonkulcs/db
Persze, de ha nem címzed meg kinek küldöd a hozzászólást nem fogom látni.... véletlenül akadtam rá. Adatlapon van mél cím meg telszám a hirdetés rovatnál a többit ott!
Atis
Köszi, csak vettem alu blokkhoz való fagyálló hűtőfolyadékot, aztán ki akarom cserélni, mert elvileg 4 évente nem árt. Csak nem tudtam mennyit keverjek be.
szűrőset kell figyelembe venni.
szétszedés után azt jelenti, csont száraz, fullra szétkapott motornál kell annyi.
Én a helyedben 3lityit vennék. Esetleg a biztonság kedvéért 4et és akkor legközelebb elég lesz csak 2litert venni.
Kiegyenlítő 0,3
Összesen 3L
Nekem is ugyan ezeket produkálja a motorom ,vègül mi lett a megoldás?
3,9 litert olvastam olajcserènèl.
Lehet arra gondolnak, hogy ha nagyon megkínzod pályán... de ez csak ötlet.
Hát ezek szerint nem mindenki cseréli az olajszűrőt...:)
Ha jól értem, amit mondtál, akkor elvileg csontra le lehet engedni az olajat?
Nekem 3 liter felett ment bele az olajcserénél, a 4littyós kannába alig maradt valami......
Meg miért adnak meg ilyen értéket hogy olajszűrő csere nélkül......azt nem minden olajcserénél cserélni kell?
Vagy valaki fent hagyja?
Laikusként lenne egy általános kérdésem...
CBR 600 F 2011 motorról van szó, a kézikönyv a feltöltési olajmennyiségről ezeket írja:
- olajcsere olajszűrőcsere nélkül: 2.7l
- olajcsere olajszűrőcserével: 2.8l
- szétszerelés után: 3.5l
Ha jól sejtem, ez azt jelenti, hogy nem lehet az utolsó cseppig leengedni az olajat és mindenképpen kb. 7 dl maradni fog a blokkban az előző régi olajból?
Előre is köszi a választ!
Csak még ki kell találni hogyan mert kellene hozzá szerintem emelőpad vagy házilag kitalálok valamit.....
Ha gondolod utánanézhetek...
Az enyém is rendesen mutatja a fokozatot csak villog menet közben a
szám a kijelzőn.
Atis