A parázást amúgy megértem, engem 2009-ben elütött egy piroson áthajtó autós (nem lett bajom szerencsére), na utána kb. újra kellett tanulnom motorozni. Minden közlekedési helyzetben magamat láttam repülni, borulni stb....ha akkor nem megyek el egy vezetéstechnikai oktatásra akkor valószínűleg abba hagytam volna a motorozást.
A laza motorkezelés nagyon fontos, nem csak azért mert a parától csak ráfeszülsz a motorra hanem azért is mert eszméletlen kényelmetlen lesz a motor nyergében ülni :)
Mindig úgy motorozz ahogy Te jól érzed magad, a többiek majd megvárnak.
Nyugodj meg, nem fogod elmérni a féktávot mert mindenhol sokkal lassabban fogsz menni, mint amennyivel be lehet venni a kanyart, vagy amennyiről meg lehet állni. Csak rá kell majd érezni, meg kell tanulni rendesen fékezni, meg bedönteni a motort a kanyarba, és nem a fék után nyúlni, ha soknak érzed. Attól meg főleg ne félj, hogy túl mélyre döntöd a motort, mert biztos nem fogod! A tempót meg ne is akard senkivel tartani, mert abból van a baj. Mindig menj a saját tempódban, a megbeszélt helyen úgyis utoléred a többieket. Ha egy tapasztaltabb, gyorsabb motorost akarsz követni pl. szerpentinen, akkor nem fogod élvezni a motorozást, mert szétesik a mozgások, túl nagy gáz, túl nagy fék folyamatosan, és még jobban lemaradsz, vagy leesel az útról. Szóval ha megvan a papír, menj amennyit csak lehet, akár egyedül is, aztán élvezd! Az a lényeg. És egyszer csak azt veszed majd észre, hogy te érsz fel először a büféhez. Persze csak ha nem leszek ott.
Ha meglesz a jogsid akkor gyakorolni kell de egyedül.
Hiszem ha csapatba menni is máshogy kell.
Elsőre ne állj be sehova mert lehetnek olyan helyzetek amit egy rutinos pilóta megold de te lehet nem. Ebből meg lehetnek gondok.
hátulról belemész valakibe. valaki előtt elesel. vagy csak leszorítod véletlen :-) és miattad összetöri a mociját akkor az nem lesz boldog
stb.
Lesz DTMK szerintem havonta 2x. technikai meg gyorsabb pálya.
Jó fejek vagytok mindannyian! Ez a legjobb ebben a fórumban. Ha meglesz a jogsi, azonnal jelentkezem a DTMK-ba, gondolom szerveztek ti is egy kis bólyázást +eztazt.
Ha lenne egy ilyen találkozó (én biztosan ott lennék), akkor nem hiszem, hogy tudnám tartani veletek a lépést. Ahogy elképzelem magamban a motorozást, attól tartok, hogy elmérem a féktávot, vagy túl mélyre döntöm, a csúszkálásokról nem is beszélve. Igazából az a legnagyobb gondom, hogy ilyen nagy motorral még nincs tapasztalatom (hogy viselkedik alattam stb). A Sámsonnal sosem pereceltem. Egyszer egy körforgalomhoz lendülettel érkezve meg kellett állnom, mert egyszerre érkeztem egy renó megánnal, és láttam a nő fején, ha bemegyek tutira felvesz a motorháztetőre. Reflexből a lábfékkel állóra fékeztem a hátsót, amitől elég rendesen riszált a segge. Ettől eltekintve nem volt cinkes helyzetem, mégis rosálok.
Viccen kívül, ha valakinek van eladó sárvédője, akkor szóljon. Vagy esetleg csináltatok Basival...