Ahogy a rutinvizsgán is meg kell nézni, hogy a kormánycsapágy lóg-e az első villánál:
- egyedül: motor felé állsz, első fél, bökdösöd előre, és ha a kerék helyben marad, de a motor tud mozogni (érezni fogod, hogy kotyog, nemtom jobban elmagyarázni), az nem az igazi
- ketten: egyikőtök ráül hátra középsztenderen álló motorra, így első villa a levegőben, jó irányban mozgatod, ha van lógása, az szintén nem az igazi.
Hátsó villa pedig oldalirányban nem mozoghat, mert az gáz.
Vásárlás utáni szerviznél én átnézettem mindent, főbb vonalakban:
- olaj, olajszűrő csere (én a Repsolnak a Racing olaját töltöm a kicsikébe, mert azt tudok olcsón szerezni ismerőstől, amúgy kb. 3000/liter)
- levegőszűrő csere (lehet gyári vagy sportlégszűrő ízlés szerint)
- lánc, lánckerekek vizsgálata, egyenetlen vagy túlzott nyúlás esetén csere, ha rendben vannak, akkor feszítés beállítása
- teleszkópok vizsgálata (nem ereszt-e) - nemtom milyen gyakran illik ezt cserélni, az én első teleszkópom az egyik eresztett, szimmeringcserénél ezt is letudtuk.
- injektorosról lévén szó, karbiszinkron nemigen kell , de egy hibakódolvasást megejtenék mindenképpen.
- fékbetétek, féktárcsák vastagságát ellenőrizni
- folyadékszintek: hűtő, fékolaj, olaj (értelemszerűen csere után jóra kell tölteni)
- gumin van-e egyenetlen kopás, sérülés, van-e még rajta elég minta
- ha idomok le lesznek bontva (le lesznek ;)), akkor azokon lehet sérüléseket keresni: vázon vagy idom rögzítőknél heggesztéseket átnézni.
- esetleg az első és hátsó villát meg lehet nézni, hogy lóg-e, bár nagyon nem kéne egy 20 ezres mocinál, ha nem tanyáznak vele nagyon csúnyát...
Elsőre én ezeket lesném meg, a tapasztaltabb kollégák majd kiegészítik a listát :)
Sziasztok!
egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! vásárlás után most vinném el a 600f4i-t először a szervízbe, hogy megnézzék hogy is állunk... az olajcsere az tuti (milyet tegyek bele, kb mennyibe kerül?)
ezen kívül van még valami amit érdemes ilyenkor cserélni, vagy megnézetni? (20.500 km van benne, a szerviz-előzményekről nincs infóm)
köszi,
tomi
Sziasztok mélyen tisztelt CBR-esek!
Téli álomból lassan-lassan felkeltem kis motoromat, és a hétvégén csodálkozni akartam benne kicsit. Megtisztogattam, beindítottam, túráztatgattam, és a végén políroztam rajta egy kicsit. DE! A polír anyag rákerült az ülésre. Ugye amilyen ügyes vagyok, otthagytam a kicsikét. Majd mikor le akartam szedni a pasztát szomorúan látom , hogy olyan szinten belebarmolt az ülés anyagába, hogy az durva. Olyan mintha húsz éves lenne az ülés. Naggggyon gáz:S Hogy lehetne segíteni rajta?
Szia, Franzi vagyok.
Segíteni szeretnék, mert nekem is volt gondom a fesszabályzoval a motoromon. Az egyém F1-es, azon a szabályzó a tank alatt van a hengerek fölött, elég nehezen lehet hozzáférni. Nekem is tönkre ment, nem szabályzott, ezért oda vágott az aksinak is. Még szerencse, hogy mikor a hiba előjött, nem mászkáltam hosszú úton, mert az aksi túlmelegedett és elrobbanhatott volna a seggem alatt. Mikor megálltam fütyült az aksi és fel volt dagadva.
Egyébként , az enyémhez 45000 ft a fesszab, de használtan sikerült szereznem 25000-ért.
Sziasztok!
CBR 600 F3 első felnit keresek,amit bele lehet tenni a 900 RR-be.Gondoltam megpróbálom ebben a topicban,hátha lesz valakinek.Segítségetek előre is köszönöm. ÜDV
- egyedül: motor felé állsz, első fél, bökdösöd előre, és ha a kerék helyben marad, de a motor tud mozogni (érezni fogod, hogy kotyog, nemtom jobban elmagyarázni), az nem az igazi
- ketten: egyikőtök ráül hátra középsztenderen álló motorra, így első villa a levegőben, jó irányban mozgatod, ha van lógása, az szintén nem az igazi.
Hátsó villa pedig oldalirányban nem mozoghat, mert az gáz.
Nekem legalábbis ezt tanították :)