Annyi előfeszítést kell adni, hogy elöl 30-35mm, hátul 25-30mm legyen a "sag" (utcai használatra). Sajnos magyarul (még) nem tudom, mi ez, de a lényege kb. hogy ennyit ülhet be a futómű a teljesen terheletlen állapothoz (azaz a motor súlya sincs rajta) képest, amikor rajta ülsz. http://youtu.be/bBlqVx4mWUw
Erről jut eszembe... Benéztünk hétvégén csak úgy a bevásárlás előtt a Wilker-hez. Volt ott két 600F4 is, de full "ostoba" első telókkal. Nem értettem, mert a 2001-es F4i-n, amit vettünk, minden állítható. Az elsőnél azt hittem, megtörték, és cserélték, aztán ilyen volt. A másodiknál már gyanús volt.
Esetleg arról van szó, hogy, amikor kijött az RR, kicsit nyitották a piaci rést a kettő közt, hogy ne legyenek annyira egymásnak konkurencia?
Az előző tulaj kb huszassal volt nehezebb, ellenben ez az utolsó évjárat, ezen már nem lehet mást állítani, csak a hátsó feszítést. Lehet, hogy nekem is ültetnem kéne? Lassan összejövünk annyian, hogy valakinek érdemes legyen ráállnia és gyártania pár átalakítót
Én még elég kezdő vagyok ebben a témában (az öreg VFR-en szinte nuku az állítási lehetőség), de én úgy gondolom, hogy ha utassal érződik jobbnak, és egyedül rosszabbnak, akkor én nem tennék rá több előfeszítést, mert ezek szerint neked szimpatikusabb érzést ad egy jobban összeült rugóstag. Ha többet adsz neki, még kevésbé fog összeülni, fentebb fog dolgozni. Egyébként a RaceTech profi futóműves amcsi oldal adatai alapján az F4 75kg-os motoros számára van méretezve (rugó állandók, stb.), az F3 73kg-os. Én ezeket azért nem venném véresen komolyan, de az biztos, hogy nem vagy egy nehéz rider.
Én azzal kezdeném, hogy ellenőrizném, gyári beállításokon van e a futómű (lsd. manual). Lehet, hogy el van tekergetve (előző tulaj?) és az a gond. Aztán néha csak megszokás kérdése. Pl. nem tudom, mióta van meg a mocid, mit vezettél előtte, de utassal kevésbé hegyes a kormány geometria, kevésbé élesen kanyarodik, de jobb az egyenes futása. Szólóban fordítva. Itt megint felmerül, hogy egy esetleges előző tulaj, nem engedett e az elején.
Na, ennyi okoskodás tőlem elég mára. De ha érdekel a téma, és tudsz magabiztosan angolul, akkor tudok dobni linket.
Jó estét uraim!
Kellene nekem egy kis segitség első teló szimeriget cerélnék és nem tudom menyi olajat tegyek belle meg milyet?a gép könyvbe nem találom
Sziasztok.
Legyen egy kis nyugi mára szerintem, aztán holnap majd tiszta lappal folytathatjátok a csevegést! OK?!
Én megértelek LaciCRM teljesen, hiszen csak jót akartál egy ötlettel, hogy egy lakatos szaki (mint pl apósom) a bolti ár töredékéért hegeszt ilyet bodzafából, még talán hasonló minőséget is. Tehát RESPECT!
A másik felet is meg lehet érteni ám, hiszem jogos a felháborodás azon, hogy képesek kisebb vagyonokat elkérni egy SZ@ROS VASDARABÉRT, amin van 3 lik. Csak azért mert 'motor alkatrész'!
Nem így van?!
Egyszerűen csak nem egymás ellen kellett volna beszélni, hanem egymás mellett, ennyi volt a szitutok.
No para, peace! (Ahogy a VV-s Elvisz mondaná)
Alapból igen ,feszíteni kellene, hogy merre, azt meg látod ,ha tekered v.merre , a rugó talpa felfelé menjen azaz a rugó jobban feszüljön. De nem fogsz rajta segíteni
A visszarugózást is lehet állítani a régebbi évjáraton. ott tudnál igazán segíteni a bajon------vagy az olaj patronon ,vagy a rugóstag alján 1 pici csavar
Félreértettetek keményen nekem nincsen lézervágóm , ellenben más egyéb eszközöm van, magamnak meg tudnám csinálni, ha kellene, sőt csináltam is olyat ami a központi telót toldja meg f1esbe emelés gyanánt ... Csak azt jegyeztem meg hogy sem a munka sem az anyag nem ér 20ezret
Nyilván valakinek nincs lehetősége, vagy affinitása hozzá hogy egy ilyet készítsen.
Én nem tudok Neked csinálni mert nincs F4esem amiről méretet tudnék venni, messze vagy stb.. stb.. nem is vállalok ilyeneket.
De pl általában minden városban faluban vagy valahol... vannak esztergályos, vagy fémmel foglalkozó szakik , akik megcsinálják neked 4-5ezer forintból, mert ők még nem multicégek, nem megy keresztül 15 "emberen" -eladón- kereskedőn a cucc
Na nem akartam én ilyen nagy feneket keríteni a dolognak. Aki akarja vegye meg, ő dolga..
Egyéb:
futóműves szaki mondta itt a fórumon hogy attól hogy össze vagy szét tekered a rúgót ( előfeszítést állítasz) attól lehet alacsonyabb vagy magasabba gép ha rá ülsz, de megváltozik a futómű is, nem úgy fog működni ahogy annak kell.
az meg hogy:
" mutasd a vebshopodat ahol 8 ezer "
meg
"lökjed a méreteket "
kösz... építő jelleggel próbáljon az ember tanácsot adni ezek után..
a magam 68 kilójával kicsit magasnak/bizonytalannak érzem a hátulját, utassal sokkal stabilabban mennek a kanyarok, mint egyedül, ilyenkor feszítenem kellene a rugón? ja, és ehhez merre kell tekernem?
Se lézerem, se tudásom hozzá. Akinek van, logikus, hogy megcsinálja. Én értem, hogy Te mit mondasz, csak van, akinek a drágább az olcsóbb, mert ezek a lehetőségei nem adottak, akinek meg igen, az gondolom, drága pénzért vette a lézer vágót, stb. aztán ebből akar megélni. Ez már csak így megy...
De ha tudsz ilyet, pont aktuális. Mennyiért készítesz egy 3-4 centit ültető szettet F4i-hez?
amúgy az elejével nincs is gondom, a hátulját érzem kicsit bizonytalannak, egyenesben is, kanyarban is - két személlyel ez elmúlik
http://youtu.be/bBlqVx4mWUw
Esetleg arról van szó, hogy, amikor kijött az RR, kicsit nyitották a piaci rést a kettő közt, hogy ne legyenek annyira egymásnak konkurencia?
ezért nem szeretnék felszedni 6-8 kg-ot
Az előző tulaj kb huszassal volt nehezebb, ellenben ez az utolsó évjárat, ezen már nem lehet mást állítani, csak a hátsó feszítést. Lehet, hogy nekem is ültetnem kéne? Lassan összejövünk annyian, hogy valakinek érdemes legyen ráállnia és gyártania pár átalakítót
Én azzal kezdeném, hogy ellenőrizném, gyári beállításokon van e a futómű (lsd. manual). Lehet, hogy el van tekergetve (előző tulaj?) és az a gond. Aztán néha csak megszokás kérdése. Pl. nem tudom, mióta van meg a mocid, mit vezettél előtte, de utassal kevésbé hegyes a kormány geometria, kevésbé élesen kanyarodik, de jobb az egyenes futása. Szólóban fordítva. Itt megint felmerül, hogy egy esetleges előző tulaj, nem engedett e az elején.
Na, ennyi okoskodás tőlem elég mára. De ha érdekel a téma, és tudsz magabiztosan angolul, akkor tudok dobni linket.
meg szimeringet hol tudok jó árba beszerezni az van rá irva BR1922J
Kellene nekem egy kis segitség első teló szimeriget cerélnék és nem tudom menyi olajat tegyek belle meg milyet?a gép könyvbe nem találom
(Munkavédelmi boltban 200 ft
Legyen egy kis nyugi mára szerintem, aztán holnap majd tiszta lappal folytathatjátok a csevegést! OK?!
Én megértelek LaciCRM teljesen, hiszen csak jót akartál egy ötlettel, hogy egy lakatos szaki (mint pl apósom) a bolti ár töredékéért hegeszt ilyet bodzafából, még talán hasonló minőséget is. Tehát RESPECT!
A másik felet is meg lehet érteni ám, hiszem jogos a felháborodás azon, hogy képesek kisebb vagyonokat elkérni egy SZ@ROS VASDARABÉRT, amin van 3 lik. Csak azért mert 'motor alkatrész'!
Nem így van?!
Egyszerűen csak nem egymás ellen kellett volna beszélni, hanem egymás mellett, ennyi volt a szitutok.
No para, peace! (Ahogy a VV-s Elvisz mondaná)
SENKI NE MENJEN SEHOVA, ITT A HELYETEK CIBERÉSEK!
A visszarugózást is lehet állítani a régebbi évjáraton. ott tudnál igazán segíteni a bajon------vagy az olaj patronon ,vagy a rugóstag alján 1 pici csavar
Nyilván valakinek nincs lehetősége, vagy affinitása hozzá hogy egy ilyet készítsen.
Én nem tudok Neked csinálni mert nincs F4esem amiről méretet tudnék venni, messze vagy stb.. stb.. nem is vállalok ilyeneket.
De pl általában minden városban faluban vagy valahol... vannak esztergályos, vagy fémmel foglalkozó szakik , akik megcsinálják neked 4-5ezer forintból, mert ők még nem multicégek, nem megy keresztül 15 "emberen" -eladón- kereskedőn a cucc
Na nem akartam én ilyen nagy feneket keríteni a dolognak. Aki akarja vegye meg, ő dolga..
Egyéb:
futóműves szaki mondta itt a fórumon hogy attól hogy össze vagy szét tekered a rúgót ( előfeszítést állítasz) attól lehet alacsonyabb vagy magasabba gép ha rá ülsz, de megváltozik a futómű is, nem úgy fog működni ahogy annak kell.
az meg hogy:
" mutasd a vebshopodat ahol 8 ezer "
meg
"lökjed a méreteket "
kösz... építő jelleggel próbáljon az ember tanácsot adni ezek után..
én leléptem innen
a magam 68 kilójával kicsit magasnak/bizonytalannak érzem a hátulját, utassal sokkal stabilabban mennek a kanyarok, mint egyedül, ilyenkor feszítenem kellene a rugón? ja, és ehhez merre kell tekernem?
de ,ha totózol vele 2 napot ,már nem érte meg
a technikát meg egyenlőre hagyjuk
De ha tudsz ilyet, pont aktuális. Mennyiért készítesz egy 3-4 centit ültető szettet F4i-hez?
Azon meg már nem csodálkozom, hogy, ami motorhoz kell, az előtt mindig van egy jó kis szorzó (mer' hogy ez "luxus")