Ez is olyan mint a GSX-R kupa. Van egy rakés tökegyforma pályaidomos motor ami egy márkakereskedés tulajdona. Ha versenyezni szeretnél ebben a sorozatban akkor csak annyit kell tenned hogy bemész hozzájuk, leperkálsz X összeget és utána csak el kell jutnod a verseny helyszínére. A motort kiviszik neked, feltankolják, szervizelik stb. stb.
A CBR kupa esetében 6 futamból áll a bajnokság. Ez a tegnapi egy plusz 7. kivételes alkalom volt, mert ezt nem a Hondások írták ki, hanem csak meghívták őket, hogy itt is mehetnek egy plusz versenyt ha van kedvük. Beleegyeztek és kijöttek versenyezni. De mivel ez nem az ő rendezvényük volt hanem a Kakucsring-eseké, ezért a Kakucsringesek mondták meg hogy mi kik mehetnek.
Engem múlthét vasárnap az egyik Kakucsring-es hívott meg, mondván, hogy látja hogy minden hétvégén kint vgyok, miért nem indulok szombaton a CBR kupásokkal együtt. Belementem és hoztam magammal még két CBR-es haveromat. Szal az én eredményem a CBR kupa bajnokságba nem számít bele, de mivel itt nem is a Hondások szervezték a versenyt, ezért megkaptam a 3. helyért járó serleget és ajándékot.
A 4-5. helyet szerettem volna megkaparintani. Úgyéreztem hogy a dobogóra nincs sanszom mert a Hungaroringen láttam hogy a CBR 125 bajnokságot vezető 3 versenyző nem tréfál és mennek mint állat. És ez így is volt. Nem tudom hogy jött össze de valahogy utolértem a verseny második felében a 3. CBR-est és jópár körön keresztűl mentem mögötte. Próbáltam felvenni a ritmusát és figyelni hogy hogy megy. Elég durva tempót ment de muszály volt követnem mert nem akartam hogy leszakítson. Nagyon paráztam mert a lábtartóink végig lent voltak és láttam ahogy neki is szikrázik a kanyarokban (ja egyébként ő volt az a sárga bőrruhás akiről tettem fel képet). Mentünk mint az örült, mejnek köszönhetően az 5. srác szerencsére leszakadt tőlünk. Aztán két körrel a vége elött egy jobbos kanyarban az orrom elött megcsúszott a CBR-e és elesett. Ezt látva picit visszavettem a tempóból nehogy énis utánacsináljam. Szerencsére elég előnyöm volt már ahoz hogy nyugisan befejezzem az utsó két kört. A második meg már egy fél pálya elönnyel ment elöttem szal nem lett volna értelme tovább kockáztatni.
A legparásabb különbség a verseny és a sima pályanap között hogy itt hiába teszed be a motorod valaki mellé, az nem enged el csak úgy hanem gondolkodás nélkül rádborít.
Nagyon fárasztó az is hogy nem lehet csak úgy kiengedni egy-két kör erejéig, amíg lehiggadsz egy nagyobb hiba után, hanem úgy kell továbbmenni szívroham közeli állapotban, mintha misem történt volna. Ja és az a tudat közben hogy jön valaki mögötted aki bármikor bepróbálkozhat és közben arra is figyelni hogy az elöttedlévőt utolérd... hát nem egyszerű. Mostantól más szemmel fogok nézni minden motorversenyt az biztos.
- ha tuttam volna, h van ilyen, akkor még oda is pofátlankodtam volna nézni!