Köszönöm, ez hasznos! Hát, valóban nem drága, ennyit fizetek az RS50-nél is, és a 2T olaj (Motul 710) még nincs is benne. A gumik még drágábbak voltak és a láncszettem is. Teljesítményadót és műszakit nem kell fizetnem, de az évente műszaki+11e az nagyon pofátlanság. OK, legyen évente műszaki, nagyon sok országban így van, de ne 11e-ért...
Jó lenne, ha valakinél Pécs környékén meg tudnám nézni élőben...
Üdv! Két személlyel sajnos nincs tapasztalatom, de a többit tudom mondani, amivel már "találkoztam".
- a teljesítményadója egész évre kb. 7000 Ft, két részletben fizetendő
- a kötelező biztosításom egész évre (baleseti lóf*sszal együtt) valami 4000 Ft
- láncszett (első+hátsó lánckerék+lánc) 8600 Ft
- első gummi: 11600 Ft, a hátsó is kb. ugyanennyi
- a műszaki vizsga jelenleg 4000párszáz, de a rohadékok fel akarják emelni 11000-re, ráadásul évente(!) mert a biztonság, meg ígymegúgy, ahapersze, csak egy újabb lehúzás
- olaj 4-8000-enként kb. 3000 körül
- gyertya 8000-enként 2500 körül
- levegőszűrő 12000-enként 3000 körül
Na így hirtelen ennyi jutott eszembe. Kérdezz-felelek!
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat és tanácsokat! Én is inkább a CBR felé hajlok, bár az RS az, ami igazán bejön, de szinte minden érv a CBR mellett szól.
1) valójában teljesen jól néz ki a cbr, igaz, nem olyan sportos, mint az RS, de tetszik (leszámítva a virsli gumikat, amikről elhiszem, hogy jók, de annyira vicces:))
2) amire használom (most is az RS50-et), napi szinten melóba járok, sokkal inkább megfelel, mint az RS125. Kevesebbet fogyaszt, gyakorlatilag, mint egy robogó, kényelmesebb is vezetni, nem kell 2T olaj sem.
3) az RS125-nél valóban számolnom kell a gyakoribb felújítással, a leírtak alapján a cbr-nél, ha vigyázok rá, márpedig nagyon kényesen odafigyelek minden járművemre, a blokkot olajcserén kívül nem is kell nagyon megbontani.
4) a CBR is tudja a 100 körüli tempót, ami igazából nekem már elég. Ha több kellene, akkor inkább nagyobb motor. Az szép, hogy az RS lazán megy 140-el is, de nagyon ritkán használnám ki, max 1-2 alkalommal havonta.
Összegezve:
CBR: 2,5 pont (üzemeltetési költség 1 pont, felújítás 1pont , még megfelelő sebesség 0,5 pont
RS125: 1,5 pont (kinézet, stílus, feeling, sebesség, ami jóval nagyobb, de nincs igazán szükségem rá, ezért 0,5 pont)
Nincs véletlenül egy kedves motoros társ, aki Baranyában (Pécs) lakik, van CBR-e és engedné, hogy kipróbáljam vagy legalább megnézzem közelebbről?
Még két kérdésem lenne:
1) mennyi az éves költsége a CBR-nek, biztosítás, adó, műszaki...,
vagyis mennyibe kerülnek a kötelező dolgok egy évre?
2) alkalmas-e két személlyel (én kb. 80kg + feleségem kb. 60kg) egy 200km körüli út viszonlyag kényelmes megtételére (közúton, a megengedett max 90km/h)? Esetleg dobozokkal?
Elnézést a hosszú poszttért, de nagyon sokat segített és remélem mások számára is érdekes!
Üdv!
Szerintem összességében a cbr a jobb döntés. Kényelmesebb, mint az RS125, kevesebbet eszik stb., mint írták.
Amit hozzá kell még tegyek, hogy a 100-as tempót utazóban simán viszi, még a 193 centimmel nem összekuporodva (állítólag érdekesen festek a gépen ) és megpakolt dobozzal is. (Mondjuk sportdobom van, ráállított karbival, de nem annyira lényeges.)
RS50-t mindenben veri. Talán olcsóbb a gyakorlatban a fenntartása a cbr-nek. Meg a nyomatékról se feledkezzünk meg, ami szerintem 2t-n nincs ilyen jó, de javítsatok ki ha tévedek.
A virsli gumiról meg annyit, hogy a csizma orrkoptatójáig le lehet dönteni, forgalomban szerintem elég, városban kiváló a kezelhetősége... Legalábbis nekem eddig ennyi a tapasztalatom.
Visszatérve a gumi kérdésre, van prémium IRC gumi a Hondánál. 10%-os akcióval 49 075 Ft egy szett, ha jól emlékszem
CBR125 + JT-264-14 :D Szóval tegyél fel előre egy foggal kisebb kereket, lesz 6. sebességed és 2 személlyel is tartod majd a 90-95-öt is. Én 40km-erre használtam napi szinten + a városban lévő ingázásra. Egy dolog volt idegesítő, hogy 90-el mész és lehúzódik előtted az autó, hogy engedjen. :) Lehet vele előzni de nem úgy mint egy nagyobb motorral. Azért ott már kivárós a dolog.
Mivel elég bizonytalan a magyar használt piac, vegyél inkább 4t-t, nem lesz vele annyi szívás. A 2t-nél tényleg sokat kell bontani. Nekem is az volt az első gépem. RS50.
Van egy kis tekerhető -műanyag- állító "eldugva" a hátsó fék környéken, ha van kézikönyved, abban benne van. Túl ki van tekerve az alja, így fennt összeér a kapcsoló, tekjerd a gyűrűt felfele, vagy igazítsd meg, mert ma néztem hogy forog benne a cucc, és ha féllel elfordult lehet ilyen.
Remélem sikerült elmagyarázni...
Sziasztok! Valaki SOS-ben segítsen nekem! A CBR-en a féklápmpa alapból világít ha rálépek a lábfékre akkor veszi le a fényét helyzetjelzőre és nyomvatartott lábfék mellett viszont a kézifék úgy működik ahogy kell. amugy alapjáraton a kézi féket húzom egy minimális fénykülönbség van csak szinte észre vehetetlen. Szóval a lábfék működik fordítva sztem és az tartja folyamatos a féklámpa! Kérlek segítsetek mit csináljak velem mert nagyon hamar meg kell csinálnom!
Hali, hát azért hozzászólnék én is végül is nekem is cbrem van.
1.)hát nekem ha nyélen járok vele akkor sem eszik 2.8 többet(igaz enyém már injektoros kivitel)normál esetben úgy hogy ki tolom a garázsból 5percet mindig röfög míg felöltözöm+összeszedem a papírokat.Így kb 2.6L a fogyi , múltkor voltunk 1 túrán 450km 2.45 L volt a fogyi.
2.)hát azért ha nincsen erős szembe szél gond nélkül lehet 100 menni (90-100) szoktam menni.Ha szélcsendes idő van akkor 110 lehet vele gurulni 6. ban.Hát ha jó hátszelet kifogsz simán lehet vele repülni 120 fölött is.rá hasalva eddig midig tudtam 120 fölé menni a rekord 140 erős hát széllel meg kb 2-3km út is kell :D
3.)rs50 bármikor megfingatja mint gyorsulásban mint végsebességben mint fogyasztásban !
189cm+88kg alatt ,a te 75kg al gondolom jobban szaladna ! +szir újan lett véve a gép 1200km volt szépen fokozatosan bejáratva addig 10000 RPM főlé nem volt pörgetve ! kb ennyi amit tudnék mondani így kapásból
((helyesírási hibákért elnézést !))
hali. Annyi van nekem is ha hidegen inditom akkor elöször csak 1500-ra megy fel a fordulat majd pár másodperc után emeli fel 2000-re a fordulatot amikor már szépen jár majd bemelegszik és visszaáll 1500-ra akkor már ott is szépen megy:) És igen leáll kb 10-ből 8-szor ha sima benzint teszek bele. Én shell v-power nitrot használok azzal még sosem állt le hidegen. (cbr250r)
Azt mondtam, hogy az ÜZEMÓRÁS 4t nem tart emmivel sem tovább mint a hasonló 2t, vizsont egy üzemórája jóval drágább.
Ez csa egy példa volt, ami ezt lett volna hivatott megvilágítani, hogy nem attól tartós valami hogy 4t.
Üdv! Ha van időd visszakeresni a hozzászólásaimat, megtudhatod, hogy én is az RS125 és a CBR125 között vaciláltam, de végül az ész érvek a CBR mellett döntöttek. Egyébként kizártnak tartom, hogy a 4T-t drágább legyen fenntartani (volt 2T-m, Rieju RS50, ugyanúgy Minarelli AM6-os blokk, mint az Aprilia), és egy apróságra azért felhívnám a figyelmedet: AZ APRILIA RS125 esetében 16000 km-enként KÖTELEZŐ DUGÓCSERE! Az én kis Ciberémben 21k fölött van, de ugyanúgy megy, mint amikor kihoztam a szalonból. Van itt olyan, akinek 90000(!) km után kellett kuplungozni, egyébként nem volt megbontva a blokk. A 100-at könnyedén tartjuk, és AKÁRHOGY IS NYÜSTÖLTEM, nálam 3 liter fölé még nem ment a fogyasztás.
Köszönöm a válaszokat! Érdekesek a válaszok, mindkét fórumban. Baromi nehéz dönteni. A teljesítmény-korlát nem hiszem, hogy gond, ahogy K1ng is írta, szinte mindegyik 15LE, így elméletileg ez nem lehet gond (ha a papírjában 15LE szerepel, akkor ezt utólag nem bírálják felül, pl. műszakin vagy bárhol?).
Alapjában véve napi szinten (tavasz-ősz, amíg az idő engedi) használom, kb 15km naponta. Ezen felül max hétvégén járkálok vele, ha van időm, de mivel az RS50-el nem vihetem a feleségem, ezért sokszor marad az autó. Az RS50-el váltom ki az autót, elsődlegesen benzint spórolok vele, mert kb 3.5-el megjárom a 100-at. De mivel nem csak városban kell mennem, hanem közúton is, ezért baromira zavar, hogy 70-ig megy, az is max sebességgel. Szeretnék egy olyan motort, amelyiknél nem kell csutkára húzni a gázt, de lehet B125-el vezetni, nem akarok többet költeni a jogsira és az asszony nem is enged nagyobb (pl Ninja 600) motort
Robogót nem akarok, még ha praktikusabb is. Az RS125 teljesítményre (kényelmes 100 körüli utazó), szükség esetén akár 140-es sebesség is (pl. előzéskor), fantasztikus kinézet: a szív és félig az ész is ez mellett szól. Elméletileg nyugis vezetés mellett 4-5l lenne a fogyasztása, ha ez igaz (és persze a 2T olaj). Ha jó állapotban van, akkor nem sokat kell rá költeni.
Félek, hogy a CBR gyakorlatilag ua lesz mint az RS50-es, gyorsulásban biztos, hogy kb azt tudja, és a 100km/h már nem biztos, hogy megfelelő utazó neki. De mindenhol azt írják, hogy a blokkra gyakorlatilag nem kell költeni. És persze a 3,5l körüli fogyasztás... De a CBR-el már nem biztos, hogy érdemes 150-200km útra menni ketten.
Ki kell majd próbálnom a CBR-t, mert azt még nem vezettem, talán az segít majd. Az RS125 az félelmetes, sokkal nagyobb 4T motorokkal simán tartja a lépést.
Emígy 180cm és 75-80kg vagyok, az RS50-es kényelmes, amennyire egy ilyen jellegű motor kényelmes lehet:)
Nem 2t vagy 4t a kérdés, hanem hogy megy e vagy nem.
Amelik nem megy, az problémamentesebb mindkét motortipusból.
Amelyik 4t megy az sem bír többet mint a 2t.
(konkrétan az üzemórs 4t fenntartása jóval drágább mint az üzemórás 2t, a difi csak annyi, hogy a 4t súlya pár 10 százalékkal több)
bocs, hogy beleszólok.
Pécsett a Plázánál lévő kereskedésben van egy:
cbr
körbe tudod nézegetni, ha mást nem találsz