előző héten én is tulajdonosa lettem egy XX-nek :) Elolvastam a fórumon az ismert típushibákat. Sajna nálam hidegindítási probléma áll fent, indításnál körülbelül 600-as fordulaton jár egyenletlenül a motor. Ha a gázkarral tartom a fordulatot, egyből kisimul és megszűnik ez a kellemetlen járás. Ha üzemmeleg állapotban 1200 körüli a fordulat. Külföldi fórumon olvastam, hogy a hidegindító egysége meg tud szorulni a házában, ami elég sok tulajdonosnál elő is fordult. Ezzel kapcsolatban volt-e esetleg tapasztalatotok?
A fesszab egyszer csak elromlik. Sose bizonyithato mikor mitöl és hol. És ha a szerelöembernél adta meg magát, akkor mi van? Én azt gondolom, ha csak ennyi baja van egy motornak, meg ennyi költséggel jár, ha én lennék a vevö, én biztos nem ragoznám túl. De nem vagyunk egyformák, mások az elvárások, mások az elgondolások. Én is igyekszem mindent rendezetten eladni,de vannak amikre nem számol az ember vagy nem tud róla. Ez nem épp idevág, de a vevök se mindig teljesen hibátlanok - mintahogy az eladók sem. Én biztos nem rágódnék egy szabályzón, majdnem egy kategória meghibásodás szempontjából egy izzóval vagy egy relével. Egyszer csak szar lesz, ellenben mondjuk egy generátorral - de abba meg se az elado se a vevö nem lát bele. Ha motorikusan, esztétikailag megfelel az elvárásoknak, akkor tényleg ne legyen más baja, csak ennyi. Szerintem.
Sziasztok! 2017-ben, nyáron motoroztam kb. 100 kilométert, akkor szerintem még működött a feszszabályzó, gond nélkül indult a motor a több éves akkumulátorral (adtam hozzá egy újat is). Hogy az elmúlt 8 hónapban álló helyzetben ment tönkre, vagy esetleg a régi, rossz állapotú aksi vágta haza, miközben a vevő motorozott vele haza, vagy útközben simán megadta magát, nem tudom. Ilyenkor mit tegyek?
Jó értem én. Persze az enyém sem roncs. De ha pl most eladnám a malacot. Ahogy van. Nem rohannék alkatrészért azért hogy a lenyúlt láncot lecseréljem az új tulajnak. Persze cserélem . De abból az indokból nem költekeznék mert eladom. Erre gondoltam.
Én nem eladás előtt csináltatom/csinálom meg, hanem mindig karban van tartva. Nincs olyan állapota sokáig a motoromnak, hogy van ismert hibája. Az csak egy véletlen állapot, ha épp eladom
Bár motort még kézből kézbe soha nem adtam el de én egy picit más vagyok. Én nem locsolom rá a forintokat mikor eladom.Legalábbis a kocsiknál soha nem jártam el így. Minden egyes általam ismert hibát elmondtam a leendő gazdájának. Minden apró kis hibát amiről csak tudtam. Aztán ez után döntse el a leendő új tulaj hogy ezek tudatában kell e vagy sem. Azonban itt bőven 10 év feletti motorokról beszélgetünk. Melyek híresen stabil masinák de a kor és a futásteljesítmény már tetemes. Mindegyikben lappanghat bármi hiba. Az enyém is idén már 16 éves és lassan 130E km van benne. A vezlánc feszítőt már én is cseréltem. Nekem szerencsére a fesszabályzóm még nem dőlt be. A szokásos kuplung zörgése neki is meg van. De végülis olyan futásnál jár ahol egy kihegyezett sportmotor már nagy eséllyel a második blokkját rágja és lehet nem is tegnap kezdte azt enni.
Tovabbadni en is hibatlanul szoktam. Viszont vetel utan meg nem panaszkodok, megneztem, megvettem, kesz, enyem, javitom. Nyilvan igy nem gazdasagos a egyik tranzakciom sem . Feszszabalyzo, lancfeszito tipushiba. Feszszabalyzo meg egyik pillanatrol a masikra is feladhatja. Szerintem
Ha nem is tudott róla..a hiba akkor is fent àllt..és itt jön be a korrektség a képbe.. mondjuk nem mindenki olyan hülye mint én és F2 ,hogy leszervizelve adjuk àt a gépeket olykor frissen poliroztatva az amúgy is gyönyörű priméràt....igaz Feco?
Így van. Originál újat készít. A borda kell neki ami a hőleadó felület lesz. Új diódáta épít minden megcsinál bekávelez. Majd kiönti műgyantával. Olyan lesz mint a hyári és nagyon minőségi legalább mint a hyári vagy jobb. Néha a jó öreg szaktudás jobb tud lenni mint az eredeti.
Az a kozdarab gyarikent nem tudom hany mm2 es de kb mint egy falkabel a 220 nal lyan vastag es merev,es meg igy is a 3 polusu nem vizmentes sima csatlakozoba egy franko lyukat egetett egy nem teljesen jol osszetolt saru.
Igen,a tied mar 13 utani,mas a tarto es fh20aa.No meg hianyzik a kozdarab.A 13 utaniaknal kozvetlen a generatorra tettek a furukawa csatit,a 12v egyen fesz oldalit meg a kabelkotegre.11 ig meg ez a kozdarab van es regi fajta nem vizmentes csatlakozo. https://m.ebay.co.uk/itm/2014-....
Besuvasztottak a blokk hatuljaba a labtarto es a teleszkop magassagaban,elotte megy fel a kipufogo,hő eri rendesen es viz ,levego meg szinte soha.
Az elktte beepitett kokushan fele hajlamos volt a kiolvadasra.Gyarilag csereltek.
Ebayen vagy http://cycleterminal.com/ on lehet venni Furukawa 250 QLW Series R&R Connectors kitet es valami bika vastag vezetekkel racsatlakoztatni a japok elektromos rendszerehez.
Ezek a shindengen FH sorozatu cuccok hihetetlen stabil valamik.Nem semmi ahogy izzadnak a triumphon.Es birjak.
A trukk hogy tenyleg eredeti valassz,kicseszerr sok olcso hamis ugyanugy ő nezo kinai van fenn neten.
A jok nem mugyantaval kiontott hattal rendeljeznek hanem femlappal.
Legalabbis az en FH12AB-m.
Az FH20AA a leggyakoribb aftermarket cucc kb 30e korul merik ebeyen.Ami 10e vagy alatta van nem szabad megvenni.
Rendben működik, majd készítek videót, hogy mennyit tölt xy fordulatnál.
Ducati, Triumph, Yamaha, BMW, Suzuki ezzel a feszszabályzóval (illetve utódaival) szereli a frissebb modelljeit. Ebay-en 50-60 EUR-ért lehet találni.
Igazából a legutóbbi DL1000-es Suzuki feszszabályzóját akartam beépíteni. Azonban két dolog miatt eltekintettem tőle: 1.) - az ára; 2.) - a mérete:
Mármint, hogy van egy öreg Tatabányán, aki direkt Japán vasakhoz gyárt fesz szabályzókat. A szerelő mondta, hogy a meglévőt nem érdemes bontani, mert ki van töltve teljesen műgyantával, aztán azt nehéz értelmesen bontani, illetve újra úgy lezárni, hogy az víz/pára álló legyen
előző héten én is tulajdonosa lettem egy XX-nek :) Elolvastam a fórumon az ismert típushibákat. Sajna nálam hidegindítási probléma áll fent, indításnál körülbelül 600-as fordulaton jár egyenletlenül a motor. Ha a gázkarral tartom a fordulatot, egyből kisimul és megszűnik ez a kellemetlen járás. Ha üzemmeleg állapotban 1200 körüli a fordulat. Külföldi fórumon olvastam, hogy a hidegindító egysége meg tud szorulni a házában, ami elég sok tulajdonosnál elő is fordult. Ezzel kapcsolatban volt-e esetleg tapasztalatotok?