"Ha valaki elolvasta az idevonatkozó jogszabályokat (én vettem a fáradságot), akkor láthatta, hogy csak egyetlen egy kritériumnak nem felel meg (jelenleg) az index helyére beszerelt (E és DL számokkal elátott) DRL, hogy a tompított fénnyel együtt világít a gyújtás ráadásakor."
Ez viszont kizáró ok.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 44§ :
>>>44. § (7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Tehát, mindegy, hogy hová szereled, hány lámpa van és milyen jelzés van, a motorkerékpárokat folyamatosan ki kell világítani tompított fénnyel.
"Ez is csak a 2001 után gyártott XX-re vonatkozik, mivel ott a gázkaron lévő kapcsolóknál már nem tették bele a helyzetjelző, tompított, és világítás ki közös kapcsolóját. A DRL-t egyébként a földtől max. 150 cm-min 25 cm magasságban, egymástól pedig 60 cm-re kell elhelyezni ezeknek a kritériumoknak pedig megfelel. A hátsó indexre vonatkozó szabálynál pedig köteleő az egymástól 24 cm távolság. Tehát ha 2001 előtti XX-d van, vagy ilyen kapcsolók a gázkarnál és úgy kötötted be, hogy külön kapcsolható legyen a tompított, a helyzetjelző és a DRL, (mert a helyzetjelzőből még az izzót sem veheted ki, akkor teljesen szabályos. No tovább nem részletezem."
Nem is kell. Hiszen ha elolvastad az alábbi jogszabályokat akkor világossá kellett hogy váljon, hogy az eu-s előírásokat részben tudták átültetni a haza joggyakorlatba.
Ugyanis fel lehet tenni, indításkor égnie kell, viszont amikor elindulsz a motorral akkor már a tompítottnak kell égnie, amivel a DRL együtt nem világíthat.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet amely a járművekre (gépjárművekre) terjed ki.
>>>55/A. §140 (1)141 A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
>>>(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
>>>
>>>Viszont az 55/B. § paragrafus már csak gépkocsiról rendelkezik, tehát bár engedi, nem definiálja annak felszerelési módját.
>>>Ugyanakkor a rendelet 1/B. táblázata hivatkozik az ENSZ-EGB 53 és 74-es rendeletre, amely így rendelkezik a motorkerékpárok világító berendezései vonatkozásában:
>>>
>>>Ensz-EGB 53 rendelet:
>>>- 2.5.17 pontban definiálja a nappali lámpa fogalmát (a tompított fényszóró fogalmát külön, a 2.5.7. pontban határozza meg)
>>>
>>>- 6.1.3 pontokban kitér a nappali lámpa motorkerékpároknál történő alkalmazhatóságára
>>>
>>>A nappali menetlámpára vonatkozó jóváhagyásokat pedig az ENSZ-EGB 87 rendelete határozza meg.
Kb olyan mint a spot dob E jelzés nélkül. Elviekben tilos, mégis sokan használják. Elviekben itthon ritkán, kint gyakrabban büntetnek, de vannak akik simán megúszták eddig. Műszakin elviekben fényképezik a dobon lévő E jelzést mégis vannak olyan helyek ahol átmegy.
Annó körbe kérdeztem, a környező megyék megyei NKH vizsgaállomásait (a megye központit) és mindenütt nemleges választ kaptam a hivatalos használatra.
A menetfényt nem kell és nem.is tudod beleiratni. Két dolognak.kell a lámpán feltüntetve lenni, az egyik az E a másik a dlr két számjegyből állo kódja, hogy milyen a müködése. A 00 a sima menetfényfunkciós, ami átkapcsol helyzetjelzőre annak más, de azt fejből nem tudom.
nem minden átalakítást kell a forgalmiba bevezetni, de az E betű önmagában kevés, tüv (vagy azzal egyenértékű, eu-ban elfogadott) engedélyes tíous vagy típusazonos műbizonylat kell ahhoz is amit be kell vezetni és ahhoz is, amit nem és azt be kell tudni mutatni, tudomásom szerint
Ráadásúl azt hallottam ( lehet hogy baromság): hiába szabályos minden, és szervízbe építették be meg van benne E-betű,
Ha nincs bevezetve a forgalmiba akkor szabálytalan.
Javítsatok ki ha nem így van.
Sziasztok,
3 éve használom, tapasztalat szerint sokkal hamarabb észrevesznek, hasznos. Ha valaki elolvasta az idevonatkozó jogszabályokat (én vettem a fáradságot), akkor láthatta, hogy csak egyetlen egy kritériumnak nem felel meg (jelenleg) az index helyére beszerelt (E és DL számokkal elátott) DRL, hogy a tompított fénnyel együtt világít a gyújtás ráadásakor. Ez is csak a 2001 után gyártott XX-re vonatkozik, mivel ott a gázkaron lévő kapcsolóknál már nem tették bele a helyzetjelző, tompított, és világítás ki közös kapcsolóját. A DRL-t egyébként a földtől max. 150 cm-min 25 cm magasságban, egymástól pedig 60 cm-re kell elhelyezni ezeknek a kritériumoknak pedig megfelel. A hátsó indexre vonatkozó szabálynál pedig köteleő az egymástól 24 cm távolság. Tehát ha 2001 előtti XX-d van, vagy ilyen kapcsolók a gázkarnál és úgy kötötted be, hogy külön kapcsolható legyen a tompított, a helyzetjelző és a DRL, (mert a helyzetjelzőből még az izzót sem veheted ki, akkor teljesen szabályos. No tovább nem részletezem.
Én meg pont ezért megyek gyorsabban. Nem tudom nekem a sebesség biztonságérzetet ad. Legalábbis egy bizonyos pontig. Lakotton 50-es forgalomban 70-el 80-al haladva nagyobb biztonságban érzem magam mint 50-el. Viszont a 100 már sok. Tehát azt mondanám hogy a forgalomhoz viszonyítva egy olyan + 50%-os sebességgel érzem magam biztonságban. olyankor úgy érzem hogy kontroll alatt tartom a környezetemet.
http://onroad.hu/2017/01/29/nappali-menetfeny-motoron-szabad-vagy-sem/