Elméletileg igen,csökken!
A nyitott dobok inkább a felső fordulatszám tartományt nyitják meg!
De szerintem a csökkenés,illetve a felső fordulat nem számottevő,nem érezhető!
Talán egy komplett rendszernél,és ott is csak a "márkásabb"cuccoknál.
Én inkább úgy mondom,"biztonsági szempontból" jók a nyitott dobok!
Illetve a nyitott dobnál csak egy jobb van,ha nincs dob!
Azért írtam, hogy ez nem rendszer, csak egy vég és nem számottevően befolyásolja a teljesítményt. Nem változtatta meg a motor karakterisztikáját, se a nyomaték görbét.
Egy próbapadon elvégzett mérésnél lehet látszik a különbség, sőt. Az is lehet, hogy egy versenyző is érzékeli, én nem! Mindösszesen 5 ezer km-t mentem a gyári dobbal!
Szóval ki van belezve. Ez nem rendszer csak két slip on cső!
1-2 decivel többet fogyaszt. Lehet a gyárival 3.5 mp. alatt van 100-on, ezzel a sport dobbal meg 3.2 mp! Tehát én annyira nem érzékeltem a változást! Viszont a hang az beszarás! Nekem ez volt az elsődleges szempont! Az Arrow's kifejezetten az XX-hez fejlesztette.
Vezérmű feszítőt még nem cseréltem, gyertyát sem, féktárcsát sem, fékbetétből viszont gold frent vettem, "ócsó" volt 10e körül talán,olyan is , soha többet !, a pályamotorra brembó került (20-24e HUF sc,majd rc) na az már igen ;-)
Légszűrő: ebayről K&N, vagy a Nagyvason találsz Hiflofiltro-t (én személy szerint maradok ennél az utángyártott NEM sportszűrőnél kb 8000.e HUF)
Valamint mindenkinek kívánok km-ben gazdag, műszaki hiba és balesetmentes boldog új évet ;-) !
A nyitott dobok inkább a felső fordulatszám tartományt nyitják meg!
De szerintem a csökkenés,illetve a felső fordulat nem számottevő,nem érezhető!
Talán egy komplett rendszernél,és ott is csak a "márkásabb"cuccoknál.
Én inkább úgy mondom,"biztonsági szempontból" jók a nyitott dobok!
Illetve a nyitott dobnál csak egy jobb van,ha nincs dob!