Műszaki meg van, csak a forgalmi engedélyt és a rendszámot nem kapom meg, amég a BM közlekedési főosztályán nem bővítik a kód táblát a motor vázszám formátumával. Ezt várom régóta.
Heló PeterG!Két éve vettem,az átiratásnál tököltek/ha jól tudom 7-10 napot/,hogy típusidegen a vázszám.megjött és már írták is át a nevemre.Ez is svájcból származik,de én a második magyar tulajdonosa vagyok,de ígyis egy kicsit megvárattak ezzel a pár nappal.40000km-ert mentem vele Repsol 10w40 sintetic olajjal.Most 40000km vittem szelep-gyújtás-karbi szinkron-tisztítás-vez.m.lánc feszítő beállításraVan egy kis hangja a feszitőnek,és erre a szerelőm javasolta a Motul5100 15w50-es olajat.Ez valamennyit tompít a feszítő csörgésén.Ne gondolj valami ordenáré zörgésreMég így elmegyek pár 10-20000 km-ert,és kicserélem a komplett feszítőt,láncot stb.Most van a motorban 81000km.Egy "csak"lánc,gyertya,cserét csináltam.Még egy izzot nem kellett cserélnem.36000 km volt benne mikot vettem./2015 mátc/MJ
Sziasztok! Ez az érdekes, hogy Svájcból jött és ugye lekérdezték nemzetközi jogsegély keretében, hogy nem lopott. Vissza is igazolták, hogy nem. Vámolva eredetvizsgálva, műszakizva is van és mégis nem mozdul a helyzet. Pedig mindenhol (papíjaiban, és persze a vázon is) ez a vázszám van.
Más.
Ti milyen motor olajat használtok? Van aki a Repsolt dicséri, van aki a motult és a Castrolt is. Melyik a +legjobb" a mi gépünknek?
Sziasztok! Boldog tulajdonosa lettem egy mozdonynak. 93' Dual. Forgalomba helyezéskor jelezték az okmányirodában, hogy ehhez a típushoz nem ilyen formátumú alvázszám tartozik. Közel 80 napja váratnak a kódtáblázat bővítése jogcímmel. Érdekes, hogy nem csak ez az 1 Honda CBR 1000F Dual van az országban. Az én vázszámom úgy kezdődik, hogy SC24.és jön a számsor. Esetleg tudnátok annyiban segíteni, hogy a Tilétek hogy káll össze? (DUAL-osok). Előre is köszönöm!
Nem igazán stimmel a példád, vicces is egy Simsonhoz hasonlítani az 1000-1400 köbcentis gépeket, de ne menjünk tudományos fejtegetésekbe: maradjunk abban, hogy ez nem ilyen egyszerű.
Pont erre akartam utalni. Nem úgy van, hogy növelem a végáttétel = gyengébb lesz a motor. Ez konkrétan marhaság - bár sajnos sok motoros fejében él.
Ez egy mérnöki illesztés, amelyet a legkomolyabb versenycsapatok is pályáról pályára elvégeznek (de egyszerű lenne nekik, gyártatnának kis lánckereket és kész a motorfejlesztés!).
De visszatérve a konkrét esetre, mert azóta volt pár utam amikor teszteltem. Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet növelni a végáttétel a CBR-en (persze nem azért mert gyenge lenne!). A tanulságok:
1, gondom leginkább azzal van, hogy nagyon magasra került az egyes. Ez elöny és hátrány is, határeset. Tény, hogy városban nem kell annyit váltogatni, de nagyot kell kuplungolni.
2, meglepő módon nem lett gyengébb országúton, viszont minden faluba érkezéskor vissza kell kapcsolni. Ez mondjuk számomra komfortosabb, mint 5-10 lámpánál oda-vissza végigzongorázni (értelmetlenül) az 1-6-ot....
Tehát még magam sem döntöttem el mi lesz a vége. Talán egy enyhébb növelés jobb lenne...
Pont azért jobb lenne a rövidebb àttétel, hogy pld alacsonyabb fordulatszàmon nyomatékosabb legyen..gyàri àttételel 240 -nél fogy el a harmadik fokozat..de minek. Az cbr 1100xx 4.-ben ment ennyit. . Van egy ösrégi példàm. Simson 3seb. 2,ba 50 et ment de 3. Ba màr nem gyorsult...16-os első lanckerékkel. Kapott 14-est..valamivel lassabb lett 2.ban de végre 75lett.. ja és ott hàtsö kerèken mèri a .. hosszú àttétellel azt érted el hogy kevesebbet pörög adott sebességnél. Érzetre meg olyan mint egy màzsàs utas
Ha egy váltós kerékpáron elől a legkisebbre teszed a láncot hátul a legnagyobbra, vígan tekersz hegynek felfelé.
Ha elől a legnagyobb lánckerékre teszed a láncot és hátul a legkisebbre sík úton is megszakadsz. Az erőd nem változik, a végeredmény igen. Na a motornál is ez a helyzet. Ha nem is ennyire sarkítva.
Az elejét elvileg meg lehet ültetni. Akkor alacsonyabb lesz az egész.
Hátul, ha csökkented az előfeszítést, akkor kicsit lejjebb fog ülni, de ez szerintem a vezetőt kevéssé érinti, csak az utast.
Ezt biztosan nem az én hozzászólásomból olvastad ki...
Csak hogy tisztázzuk: a motor erejének semmi köze a végáttételhez. Ha rövidíted a végáttételt, azzal "csak" azt éred el, hogy kisebbet esik a fordulat két fokozat között.
Fogalmazzunk úgy, hogy nekem a 132LE akkor is elég lenne, ha 4 fokozatú lenne a váltó... (ha így vesszük lett egy 4-es váltóm, ami még rövidebb, mint a gyári)
Namost, ha te a zx14 190 vagy több lóereje mellett úgy érezted, hogy mondjuk a 265-el 4.ben az a kanyar már kicsit kevés, tolnál egy 5.-et csak ott meg gyenge... nos akkor volt értelme áttételt csökkenteni.
Szia. A papírjai szerint az egyém is sc24. Valahol lehet mert a volt gazdájának felemelték. Nekem meg lekéne, mert sajnos nemvagyok egy húde magas csaj..
Ugyan ezek az adataim, mégsek tudják kiadni a forgalmit és a rendszámot. Lehidalok..
Más.
Ti milyen motor olajat használtok? Van aki a Repsolt dicséri, van aki a motult és a Castrolt is. Melyik a +legjobb" a mi gépünknek?
Nekem is így van a forgalmiban. SC24 majd számok......94es dual
De a típusa "sc21" a forgalmi szerint,okmány iroda szerint csak ezzel a kódot adta ki a rendszer.
Eladó szeretett 25 KW-os motorom.
https://new.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/er-6f/kawasaki_er-6f_25kw_35kw-11460039
Pont erre akartam utalni. Nem úgy van, hogy növelem a végáttétel = gyengébb lesz a motor. Ez konkrétan marhaság - bár sajnos sok motoros fejében él.
Ez egy mérnöki illesztés, amelyet a legkomolyabb versenycsapatok is pályáról pályára elvégeznek (de egyszerű lenne nekik, gyártatnának kis lánckereket és kész a motorfejlesztés!).
De visszatérve a konkrét esetre, mert azóta volt pár utam amikor teszteltem. Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet növelni a végáttétel a CBR-en (persze nem azért mert gyenge lenne!). A tanulságok:
1, gondom leginkább azzal van, hogy nagyon magasra került az egyes. Ez elöny és hátrány is, határeset. Tény, hogy városban nem kell annyit váltogatni, de nagyot kell kuplungolni.
2, meglepő módon nem lett gyengébb országúton, viszont minden faluba érkezéskor vissza kell kapcsolni. Ez mondjuk számomra komfortosabb, mint 5-10 lámpánál oda-vissza végigzongorázni (értelmetlenül) az 1-6-ot....
Tehát még magam sem döntöttem el mi lesz a vége. Talán egy enyhébb növelés jobb lenne...
A példánál maradva ez olyan, mintha városi bicajozáshoz 3 sebességes agyváltó helyett 3x9-es versenycuccot raknál fel: értelmetlen.
Képben vagyok a nyomatékillesztés alapjaival. Ez a példa eléggé sántít. De hagyjuk.
Ha elől a legnagyobb lánckerékre teszed a láncot és hátul a legkisebbre sík úton is megszakadsz. Az erőd nem változik, a végeredmény igen. Na a motornál is ez a helyzet. Ha nem is ennyire sarkítva.
Hátul, ha csökkented az előfeszítést, akkor kicsit lejjebb fog ülni, de ez szerintem a vezetőt kevéssé érinti, csak az utast.
Csak hogy tisztázzuk: a motor erejének semmi köze a végáttételhez. Ha rövidíted a végáttételt, azzal "csak" azt éred el, hogy kisebbet esik a fordulat két fokozat között.
Fogalmazzunk úgy, hogy nekem a 132LE akkor is elég lenne, ha 4 fokozatú lenne a váltó... (ha így vesszük lett egy 4-es váltóm, ami még rövidebb, mint a gyári)
Namost, ha te a zx14 190 vagy több lóereje mellett úgy érezted, hogy mondjuk a 265-el 4.ben az a kanyar már kicsit kevés, tolnál egy 5.-et csak ott meg gyenge... nos akkor volt értelme áttételt csökkenteni.