Mai kínlódás, sajna Józsié nem jött össze, tömitetlen szelep, holnap bontom, remélem szelephézag,pedig állitottam , amúgy szépen járt, de csak a max elfogadott
Szia,
Kicsit tekerni kell feljebb az alapjáraton, akár manuális kapcsolót is ki lehet építeni a ventilátornak.
Annó volt egy ilyen hibám nekem is, már mindent kipróbáltam, de a probléma az volt, h a gyújtáskapcsolón keresztül esett 2-3V feszültség, és nem volt a motorvezérlőnek elég. Ez miatt állt le ha túlmelegedett...
Szoktalak is látni a környéken.
Szia!
Nekem az a tapasztalatom, hogy ilyen melegben is visszahűl kb 300m alatt ha megyek legalább 60-70 km/h val ez alatt tényleg hajlamos nagyon megmelegedni... Viszont le még sose állt, volt olyan ellenben, hogy lefulladtam vele pirosnál, és ott alig akart beindulni, nem tekert rendesen az indítómotor...
Tényleg nem nekik való ilyenkor a város, de nekünk se :)
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy ebben a nagy hőségben nektek nem okoz problémát hogy városban lámpázásnál nagyon melegszik a motor? Most futottam bele hogy átmentem Oroszlányról Székesfehérvárra persze semmi gond nem volt. Viszont fehérváron piros lámpa piros lámpa után és semmi menetszél. Szerencsétlen motor megmelegedett és ugye a hőmérséklet mérő skála felénél már indult a hűtő ventilátor de így is kuszott feljebb és kb mikor a skála 3/4-ét elérte egyszer csak leállt már nem tudta tartani az alapjáratot világítással és ventilátorral (1000 rpm most a beállított) indulni indult azonnal újra csak míg visszább nem hűlt nem volt alapjárat. Ez normális? Tudom hogy nem egy várósi motor és nem szereti a tötymörgést de íjesztő volt. Esetleg tapasztalatok vagy javaslatokat szívesen fogadok! :) Előre is köszönöm! 1991-es SC24 a vas.
Gondolom megosztom veletek. Még eddig ezt az oldalt nem ismertem, akinek újdonság mint nekem, az használja egészséggel. Ja és jó vastag pénztálca kell hozzá: http://www.partzilla.com/parts...
Szia Imre. Látom 21est javítgatsz. :) Ha esetleg valami aprósággal elakadsz, írd meg nyugodtan.. én betáraztam mindenféle tartalék alkatrészt.(2komplett motort :D) Meg egy plusz blokkot...
tike1000f:
Köszöntem szépen a találkozót. Hasznos volt nagyon.
Update: a karburátort kitakrítottam, átnéztem a fúvókákat is, nem volt eltömődés, most már "rendesen" működik, nem szorul (természetesen ezt most még csak mechanikailag értem, a többi működés közbeni dolog majd kiderül). Vissza is építettem a motorba, markolatra kicsit még kelletlenül reagál (szerintem a bowdenekre is rászorul a takarítás, kenés). Kitakarítottam a vízkört is, nincs eltömődés. Rendbe raktam az elektronikai részt is (most már működik minden világítás, féklámpa is, gyújtás is, motor forgatható stb.). Már "csak" a vízpumpa "fedél" törött csonkját kell kijavítanom és akkor feltöltés után megpróbálkozom egy indítással, ahogy tanácsoltad. Az majd megmutatja, hogy mire számíthatok ezután.
basi22:
Ez a legszebb az egészben, hogy nem vagyok időhöz kötve. Hobbizásnak szereztem be ezt a régi vasat, nem baj ha egy év is lesz, mire nagyjából elkészül.
elektro-motor:
"A '86-os gyártású CBX750-es Honda motoromat én SK. 4 évig javítottam"
Mint mondtam ez a része nem érdekel. Mármint, hogy meddig tart.
"Ha Te nem tudod komplett feljavítani akkor bontsd el és áruld ki az alkatrészeket, már ami használható még belőle"
Ez nem opció, mivel lényegében nem az enyém a motor egy jó ismerőstől kaptam ingyen, hogy ha tudok vele mit kezdeni, akkor nekem adja. Csak akkor kerül átírásra, ha működőképessé tudom varázsolni. Ha nem sikerül, akkor visszaadom a tulajának és kezdjen vele azt amit akar, addig meg legalább volt hobbim a szerelgetésből. Forgalomból ki van vonva, tehát ténylegesen, anyagköltségen kívüli pénzbe (forgalomba visszaállítás és átíratás) csak akkor fog kerülni, ha életre kelt. De eddigi anyagköltségek csak az olajok, szűrők ilyesmik voltak, tehát nem jelentős.
"Vagy letöltöd a "service manual"-t és nekilátsz hetekig hónapokig ezzel foglalkozni...."
Egyelőre ez a forgatókönyv.
"no és legalább egy gépipari szakközép kell hozzá."
Könyvtáros vagyok... De elég sok mindent megoldottam már így is... Építettem például egy CNC marógépet, és épp most fejeztem be a lézergravírozómat is. És már túl vagyok 2 motor felújításán is. Ha csak nem futok bele valamilyen nagyon komoly szerkezeti anomáliába (törött/repedt motorblokk, ténylegesen csak vagyonokból javítható/cserélhető alkatrész vagy bármi ilyesmi), akkor apránként szerintem sikerülni fog. Nem hajt a tatár.
Most is igazából (amikor a segítségeteket kértem) csak az első sokk miatt voltam annyira bizonytalan, ilyen bonyolultságú motorral még nem volt dolgom. De aztán felkötöttem a gatyát és mire tike1000f megérkezett már lényegében végeztem is a karburátorral. A következő ilyen amitől félek azok a fékek javítása, de lehet az is olyan lesz, hogy el kell kezdeni és majd lesz valahogy. Lehet annak is egy alapos takarítás/kenés után rendbe jön a lelkivilága.
És köszönöm szépen, a fentiektől függetlenül is nagy szükségem lesz rá!!!
Elég nagy fába vágtam a fejszémet...
A '86-os gyártású CBX750-es Honda motoromat én SK. 4 évig javítottam, mire a télen a blokk szervizzel oda értem, hogy komplett lett, pedig nem volt ennyire oda, menetképes volt ha kisebb hibákkal is. Javaslatom: Ha Te nem tudod komplett feljavítani akkor bontsd el és áruld ki az alkatrészeket, már ami használható még belőle. És vegyél egy menetképeset. Vagy letöltöd a "service manual"-t és nekilátsz hetekig hónapokig ezzel foglalkozni, no és legalább egy gépipari szakközép kell hozzá. Sok sikert!
Hozzájutottam egy 87-es Honda CBR 1000F Hurricane motorhoz. "Szörnyű" állapotban van szegény, 7 évig állt egy garázsban (néha kinn), tehát teljes generálra szorul. Nagyon sok mindent kell rajta ténylegesen javítani (első fékek például szorulnak, de nagyon), valamint jelenleg nem is indítható (gyújtáskábelek kikötve, karburátorok szorulnak)) és még ennél is több dolgot kell tisztogatni, kozmetikázni (festés, olajos mocsok eltávolítása stb.). El kezdtem leszedni a burkolati elemeket és a váz (jövőbeli) festéséhez az útban lévő dolgokat (akkumulátor doboza, kábelezés nagyja stb.) mindent képekkel dokumentálva a meglévő leírások mellé, biztos, ami biztos alapon, hogy azért még összerakható legyen. ;]
A szerkezeti/kinézeti/elektromos dolgokkal és az ezekhez kapcsolódó teendőkkel nagyjából tisztában vagyok. Nem ez az első darabokra szedett és nulláról újjáépített motorom (Simson S51, ETZ 250, Yamaha XT 600). Viszont messze ez a legbonyolultabb felépítésű és eddig a blokkokhoz soha nem kellett hozzányúlnom, mindig úgymond "működő" gépeket festettem át / újítottam fel szerkezetileg, kinézetileg.
Most viszont elkerülhetetlen a "műtét", legalábbis a karburátorsor szintjén... Azon gondolkodom, hogy inkább átadnám a lehetőséget egy megbízható szerelőnek a motorblokk és a fékek teljes rendberakására és én "csak" a szerkezeti szereléseket, festést, elektromos dolgok rendbetételét stb.-t végezném most is.
Ha valaki tud megbízható, nem elborult áron dolgozó (és nem lehúzós) szerelőt Albertirsa - Örkény körzetben, azt megköszönném. Én csak egy autószerelőt ismerek, azt sem a környéken, de ő nem vállalta el, mert saját elmondása alapján eddig csak autókkal foglalkozott és becsülöm is, hogy bevallotta és nem akart kontárkodni.
Vagy ha van olyan vállalkozó kedvű ember a közelben aki el tudna jönni egy napon hozzám Örkényre (például amikor épp jön az Euro-Ringre motorozni ;) ) és segítene egy kicsit a szerelésben, a főbb hibalehetőségek felkutatásában, vagy egyáltalán csak úgy egy általános iránymutatásban (és azért ért is hozzá, mert hát ugye kontárból már van egy a portán ), azt is megköszönném.
A fő problémám (ehhez kellene a szerelő, vagy egy ügyes-kezű segítő):
A karburátor jobb szó híján "be van állva". Gázbowdennel nem lehet megmozdítani, tehát mindenképp le kellett szedni és alaposan meg kellene vizsgálni/takarítani/javítani. Na ez az amit nem szeretnék magam végezni, vagy legalábbis nem egyedül (eddig egy 600-as egyhengeres enduró karburátora volt a legkomolyabb, amihez hozzányúltam (csak tisztítás), ez meg egy négyhengeres vízhűtéses motor és vagy 200-al több darabból áll ez a rész, ráadásul valószínűleg nem csak takarítgatni kell).
Van valami ötletetek, hogy kihez forduljak? Vagy valaki esetleg tudna segíteni szerelgetésben? A motor jelenleg nem járóképes (gurulni gurul persze) és nincs utánfutóm sem (haza is csak szívességből hozták el 60 Km-ről). Első körben ezért zárnám ki a messzebb (30+ Km) lévő szerelőket, másrészt pedig azért mert nem ismerek megbízható helyet, ahol nem cseréltetik ki velem a fél blokkot miközben nincs rá szükség. Relatíve közelben lévő szerelőhöz meg tudom oldani a szállítást, de messzebbre nem szeretném (csak ha muszáj), főleg mivel mások tapasztalatait, felújítási munkanaplóit is átnyálazva még az is lehet, hogy csak egy "egyszerű" kiszerelés/tisztítás/újra összerakás megoldja a karburátor problémát, más nagy problémáról pedig egyelőre nem tudok (vagyis amiről tudok, azt meg tudom magam oldani). Ezért nem szeretnék rögtön egy sok-tízezres szervizes / szállítós dologba belefolyni, ha meg tudom oldani olcsóbban / közelebb is.
Na ehhez kellene egy hozzáértőbb szem/kéz és/vagy a tanácsok...
Tisztelt fórumtársak!
Van egy kis plusz pénzem és nincs amit kezdjek vele. Bárkinek szívesen odaadnám és még vissza sem kell adja! Csupán egy apróságot szeretnék cserébe kérni. A képen látható sötétben világítót
Értem. Akkor neked az a fajta van amelyiknek vannak irányjelzői is? Készíts egy képet lássam konkrétan mit akarsz megtudni. Hol mi mozog. Tudok olyat is akinek az a típus van a gépén és azon megnézem.
Igen, erre gondoltam. Kaptam a motorhoz, de nem volt felszerelve. Most feltettem, de az indexek mozognak a helyükön, valami gumi távtartó hiányzik. Ennek a méretére lettem volna kíváncsi.
Erre gondoltál e? Mert ha igen akkor elég borsos ára van. Két részből áll. Az egyik amit rögzítened kell a vázhoz. A másik maga a Wingrack amit rögzítesz a vázra szerelt tartóhoz. Ha ezt a készletet választod akkor nem kell leszereld az irányjelzőket sem. Lazán elférnek az oldaldobozok. Van az irányjelzős típus is de az még drágább.
Üdv. lupus
A képek magukért beszélnek! Nagyon szép lett a moccantó és egyedi is! Gratulálok!!! Eszméletlen sok munka meg pénz van ebbe a motorba beletéve 100 % ra tudom! Mivel én is egyszer csináltam egy ilyen totális generált. Balesetmentes közlekedést és több ezer kilométert kívánok hozzá!
Már kicsit hiányzik, de legyen inkább nagyon jó! :)