Pedig azok jó gumik hírében állnak, viszont tanulsága van a dolognak.
A motorral kapcsolatban én mindent magamnak intézek. Amikor pl. megvettem a Suzut elvittem szerelő ismerősömhöz szelepbeállításra ahol ott állhattam míg a művelet tartott, holott a CB-t magamnak lapkáztam át ami sokkal nyűgösebb mint a csavaros beállítás. Azóta már megcsináltam a Suzun is magamnak, háromszor több ideig bíbelődtem de most hajszál pontos és így vagyok nyugodt.
A gumival egyszer nyúltam mellé, mert nem ott rakattam fel ahol vettem és mikor felraktuk derült ki, hogy szálszakadásos, kellemetlen volt mert mondhatta volna azt is, hogy szerelési hiba, vagy én okoztam a sérülést. Végül kicserélték, de akkor megfogadtam mindig ott rakatom fel ahol megveszem, ha új a gumi akkor is.
Metzeler Roadtec Z6.
Egyébként sajna azzal is problémám van. A közepe kockára van koptatva. Most egyezkedek az eladóval, hogy cseréljük ki. A bosszantó az az egészben, hogy pont olyat kerestem, amilyen hátul is van nekem. Pont még egy ugyanilyen biztos nem lesz neki... Ja a gumit nem én hoztam el, hanem az öcsémet kértem meg rá, aki egy gyógyszer nagykernél árúterítőként járja az ország keleti részét. Nem motorozik, így fogalma sem volt milyen gumit hoz el...
Nemrég ebből volt némi problémám...A kerékcsavarokat jól meghúztam, de a fék felőli csapágyat beszorító alu csavart, valószínűleg nem, ezért kicsavarodott, és szépen eldarálta a féknyereg tartója...Mint kiderült, a fő probléma az volt, hogy a lánckerék felőli oldalon, a két csapágy közül, az előző tulaj kifelejtette a távtartót...
Azt hiszem Hondánál fordult elő, hogy túlhúzták és az aluba belenyomódott a távtartó hengeres cső, ezzel elmászott az egész futóműgeometria. Érzéssel kell, szerintem lehet azt érezni
1 Nm az annyit jelent mint 1méteres rúd végén 1kg súllyal keltett forgatónyomaték. Kicsit sokallom a 60-70-et mert az olyan mintha egy méteres krovaszárra teljes testsúlyommal tehénkednék.
Normális erővel kell meghúzni. Mióta motorozok még egyszer fordult csak elő, hogy csavarokat nyomatékkulccsal húztam meg. és egyik sem esett szét. De rákérdezhettél volna a nyomatékra merre hány Newtonmeter! És lehet egyből kiderült volna a mellé beszéd.
A gumis ma előadást tartott a kerék ki és vissaszerelésről. Pl, hogy milyen nyomatékkal kell meghúzni, a csavarokat, mert akár a tengelyt is tönkretehetem. Igaz lehet ez, vagy csak a kerékcsere árát is szerette volna megkeresni?
Nekem volt fám, maradt a tetőből anno, alákerült az Juteszembe, megtaláltam az alátétedet Az udvar közepén volt. Hogy hogy került oda dunsztom sincs, de legközelebb odaadom, mégiscsak original alkatrész mégha csak egy alátét is
Nem árt azért óvatosnak lenni, mert van a dugattyúnak egy természetes útja ami a fékpofák szorításáig tart. Ha túlnyomod (pofák nélkül) és esetleg beül nem százas már a gumigyűrű be is szorulhat.
A motorral kapcsolatban én mindent magamnak intézek. Amikor pl. megvettem a Suzut elvittem szerelő ismerősömhöz szelepbeállításra ahol ott állhattam míg a művelet tartott, holott a CB-t magamnak lapkáztam át ami sokkal nyűgösebb mint a csavaros beállítás. Azóta már megcsináltam a Suzun is magamnak, háromszor több ideig bíbelődtem de most hajszál pontos és így vagyok nyugodt.
A gumival egyszer nyúltam mellé, mert nem ott rakattam fel ahol vettem és mikor felraktuk derült ki, hogy szálszakadásos, kellemetlen volt mert mondhatta volna azt is, hogy szerelési hiba, vagy én okoztam a sérülést. Végül kicserélték, de akkor megfogadtam mindig ott rakatom fel ahol megveszem, ha új a gumi akkor is.
Egyébként sajna azzal is problémám van. A közepe kockára van koptatva. Most egyezkedek az eladóval, hogy cseréljük ki. A bosszantó az az egészben, hogy pont olyat kerestem, amilyen hátul is van nekem. Pont még egy ugyanilyen biztos nem lesz neki... Ja a gumit nem én hoztam el, hanem az öcsémet kértem meg rá, aki egy gyógyszer nagykernél árúterítőként járja az ország keleti részét. Nem motorozik, így fogalma sem volt milyen gumit hoz el...
Fáradt vagyok, ma is meleg volt