Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem akarom elkiabálni, de ha az Istenke megsegít, lesz pár hátsó telóm, már csak az árban kell megegyeznünk az eladóval. Holnap már lehet hogy többet tudok.
Addig is nyugodalmas jóccakát
......
Biztos mindenki meccset néz
Hahóóóó! Ámbérék ószanaaak?
AZ enyém is sokat csendesedett, mondjuk egy friss olajtól illő is ilyen eredményt várni, azéert a régi nyilván elhígult márt egy kicsit. Vasárnap este felé é megkergettem egy kicsit a lovakat, de a hőfok most sem ment 80 fölé, és egy csöpnyi ciripelés sem jön a szelepek felől. Nem volt rossz választás az olaj az tuti.
Végre a hétvége esős időjárása után napsütéses idő van. Most tudtam először motarra ülni olajcsere után. Az olaj remek. Füstölés nuku, ellenben mintha a motor járása még csendesebb is lenne. A váltón éppen nem vettem észre nagy különbséget, de a Honda azért elég jó váltókat csinál, az a régi olajjal is pontos és puha volt Mindenesetre úgy érzem ez az olaj jobb, mint ami benne volt. Mivel az ára is jó, a döntés abszolút helyes. Ellenben a levegőszűrők látványa kellemes meglepetés volt. Mindkét motorban elég jó állapotú volt a régi szűrő is. Persze azért kicseréltük, hamár beszereztük az újat, de ha nagyon akartunk volna spórolni egy kompresszoros kifuvatás is elég lett volna. El is tettük a régi szűrőket is, biztos, ami biztos, lesz kéznél egy. (Így lehet jól ellomosodni )
Az új cuccomnak is leteszteltem a kabát részét. Nagyon kényelmes viselet, bélés nélkül, szellőzőzsebek zárva pont megfelelt a reggeli 17 fokban. Nadrágot nem volt kedvem 10 perc motorozásért felvenni még
Köszönöm szépen
Na akkor nincs gond, az tényleg pára lehetett. Még tegnap éjjel miután írtál a jelenségről egy csomó topikot átnéztem úgy, hogy beírtam a keresőbe ("keresés ebben a topikban") kulcsszónak a Motul 10w-50-et. Sehol nem olvastam negatív kritikát és nagyon jók a vélemények. A Debreceniek fórumára szokott írni a Powercity boltvezetője és Ő is nagyon dícséri, nem csak túramotorokban hanem sokkal combosabb 100ló feletti gépekbe is helytáll az olaj.
Megnéztem a Sevenfifty specifikációit és az API SG teljesítményszintet is bőven felül teljesíti az olaj, a JASOMA minősítés is OK, így ezek után nyugodtan feküdtem le
A pára az nem gond, gondolhattam volna, hiszen felmelegítve engedtétek le a régit és amikor beletöltöd az újat a még meleg blokkba kicsapódik a pára, én is tapasztaltam, sőt az X4-es haverom egy olajcsere alkalmával felhívott, hogy a kémlelő ablakon fehér emulziót lát . Persze ahogy felmelegedett a motor teljesen eltünt, pedig hírtelen még a hengerfejtömítés is felmerült.
Jó olaj a Motul szerintem szeretni fogja a Honda is
Szép napot mindenkinek, neked Laci elsősorban, boldog névnapot! A füstölés érdekes dolog, nem tapasztaltam olajcsere előtt egyáltalán. A füst színe inkább fehéres volt, mintha vízpára lett volna. Elég sok kondenzvíz jött le a kipuból is járatáskor. Az olaj tuti jó, minden minősítése korrekt, abban biztos vagyok én is, hogy nem amiatt füstölt.
Az még nem sok egy Honda motornak, lehet amikor az önindítót próbálgattátok kissé megszívta magát. A cimborám az Apriliába (Pegaso 650) a másik meg a CX-be is ezt használja, a CX 84-es kiadású és az sem füstöl.
51000 km
Olvastam, hogy akinek előzőleg csipegette (a már nem emlékszem milyen típusú) olajat, annak a Motulból nem fogyasztott semmit, sőt mint említettem a túra során a nehezebb körülményeket is derekasan állta. Nem hinném, hogy az olaj miatt füstöl. Meg aztán az is kérdés milyen színű a füst? Ha olajfogyasztás van akkor kékes, ha viszont karburálási probléma akkor fekete. Mennyit futott a motorod?
A mai nmár nem
Biztos, hogy a Te söröd is alkoholmentes volt?
Csak ismételni tudom önmagam: Joszefnek mint mindig, most is igaza van!
Gondoltam mint elektro-motor segítesz ötletekkel, nem mint pinavadász
Remélem be fog jönni az olaj. Az én motoromnál erőteljes füstölés volt elsőre amíg át nem melegedett a rendszer. Ennek nagyon nem örültem, de mikor mérgemben jól megforgattam, akkor megszűnt. Ma esett, legfeljebb holnap tudom újra próbálni. Remélem füst nélküli lesz.
Hú bakker télleg
Köszi az infót! A tapasztalatgyűjtéshez meg kellene némi jó idő....
A lég-olaj hűtésű motoroknál az akár extrém hőterhelés lehetősége is fennáll, ezért is illesztik nagyobb tűréssel. Rákerestem és 9,3 a gyári értéke a Sevenfiftynek, szerintem nem valószínű, hogy a tied 9 alatt lenne, a hangja nem egy kopott motorról árulkodott
A szerelő cimbim mondta, hogy akár 160°-ig is felmehet a hőfoka a lég-olaj hűtésű konstrukcióknak , nem tudom nem mértem még, de nagy melegben elég rajta maradni főleg lámpánál. Ezért is javasoltam a Motul 10w-50-et mint magas hőtűrésű olajat, de nem csak én a CB 500-as cimbik is elégedettek vele, kíváncsi leszek ti milyen véleménnyel lesztek.
Jajaja! A kipufogó rendszer lebontást kihagytam a jelentésből Viszont megerősítem, hogy nem a bal- hanem a jobboldalit bontottuk le
Az igazat megvallva nem néztem utána a gyári kompressziónak, és lehet, hogy ment volna feljebb is, csak nem akartam kínozni az akksit, érdekes volt mert legelőször nem is igazán volt mérhető, mivel rögtön az olajfelöntés utáni első forgatásokat mértem, és gondolom a szelepek, az olajhiányos hidrotőkék hatására nem úgy dogoztak ahogy kell. Aztán mire annyit tekertem, hogy elaludt az olajnyomás lámpa, akkor mértem 8-9 közötti értékeket. Ja és csak rányomós gimi fejjel tudtam mérni. A cimbi zx9-r -jén 12-13-at mértem, de gondolom az más kategória.
"Végül pár kép, több nincs, mert melóztunk, nem fotóztunk"
Azért remélem a vizes homlokotokat volt aki megtörölgette, a "nehéz" "munka" közepette. Én legjobban fehér ruhás nagylányokat szoktam felkérni eme tevékenységekre .
Az olajcseréhez annyit még, hogy az én baloldali kipufogó rendszeremet leömlőtöl a dobig le kellett szedni, másképp nem jött volna ki a leeresztő csavar. De megoldottuk, Lajos segítségét itt is köszi (Volt alkoholos söröm is, de motorhoz asszem nem való ) Végül pár kép, több nincs, mert melóztunk, nem fotóztunk
Igaz! Butaságot írtam és az is megtévesztett amikor hallottam a tiedet hiszen olaj hűtésű motorhangot meghazuttolóan csendesen járt szinte mintha vízhűtésű lenne. A Suzu zajosabb, hiszen a szelephimbák eleve zajosabbak mint amikor a vezérbütyök simán csak a szelepszárat tologatják a lapka közvetítésével. Pedig volt itt szó róla az olajválasztásnál, hogy a túl sűrű olaj miatt zajossá válnak a hidrotőkék. A gyári kompresszió érték mennyi a Sevenfiftynél? Meglepett a 8-as kompresszió, mert mikor még a régi CB 250-est mértük 9-körüli volt az értéke.
Nem lapkás, hanem hidrotőkés, így nem nagyon van mit állítgatni
Üdv Lajos!
Ügyesek vagytok, így kell ezt csinálni , amúgy meg a minimum az, hogy az olajat ki tudjuk cserélni, sőt a következő lépés a szelepbeállítás lesz, nekem már az is megy mint az ágybafingás
Nektek azt hiszem lapkás a mechanizmus, na ott kicsit észnél kell lenni de nem veszélyes az sem