Helló Joszef! "Már ne is haragudj, de Te nem érted, elmagyarázom, mint egy kétévesnek"! Meg kell barátkozni a gondolattal, le vagyunk írva, pedig ahogy Te mondtad, itt a tapasztalat, de erre senki se kiváncsi! E van.
Hát Szentendre valóban nem a szomszéd falu. Az is csoda, hogy Lajossal földik vagyunk ilyen ritka motorral Pláne, hogy amikor vettük egymásról sem tudtunk még
Nem érted Joszef. Elmagyarázom, mint egy kétévesnek Visszaraktam a kereket, meghúztam érzésre. Gumi megjön hétvégére, elmotorozok vele a gumishoz, ő újra leveszi, gumi le új fel. Majd eztán húzza meg nyomatékra Kapáska ?
Azért akkora jelentősége nincs a nyomatékkulcsoknak , a szerelőautóban ott van kéznél (FAM-os áramkötéseknél használjuk) de nem szoktam itthon elővenni, még sem volt eddig lazulásos problémám és meneteket sem szoktam eltépni. Mondjuk van ahova kell, pl hengerfejet utánhúzni vagy tőcsavarokat stb..., de kerékanyánál érezni lehet az egészséges határt.
Kár, hogy ilyen messze laksz...véletlenül van egy jóféle nyomatékkulcs a kocsim csomagtartójában...
3 napja készülök utánhúzni a hengerfejcsavarokat...
Termett már eddig is, mikor nem verte le a jég, nem csapta le a virágzást az állandó eső, stb, stb. Visszarakom valahogy a kereket, aztán majd a gumis lehúzza. 10e a legszarabb kulcs is...
Mert Neked mindig ilyen lehetetlen elvárásaid vannak !? A fák vannak azért kell kezelni. Aztán majd ha okosodsz, (később) akkor veszel ilyen "Házi-kerti gyümölcsfa " témával foglalkozó könyvet , és akkor talán teremni is fog . De én sem azért tartom a Kormos macskát, hogy egerésszen !
Na ez jó hír Akkor szerválnom kell egy nyomatékkulcsot. Hiába, nem mindíg a háztáji munka az olcsóbb. Olyan mint a gyümölcsfáim. Azokra is csak költök, szüretelni nem nagyon van mit, mindíg elviszi valami.
Igen, erre gondoltam és nem feltétlenül az abnormális nyúlásra. Jó lenne ha tudnál képet mutatni arról, hogy mennyit emelt a hátulján az új telópár. Optikailag biztosan jót tett neki, a láncon meg lazítasz egy kicsit és lehet rendbe is jön
A telócsere előtt nem motoroztam 120 fölött De most hogy mondod a hosszabb teló miatt lehet, hogy feszesebb lett a lánc egy picit és lehet hogy az a baj. Nem hiszem egyenlőtlen nyúlása van láncnak, mert akkor a remegés is pulzálóbb lenne, de egyenletesen bizsereg. Holnap megnézem a láncot
A telócsere előtt nem érezted? A tank gumibakon van és a nyereg felől is gumis a csavarfészek (gondolom ), azért nem tud a rezonancia átmenni. A CB-1 nél volt nekem egy olyan jelenség, hogy a láncom nem egyformán nyult meg, nem tudtam normálisan beállítani a feszességet, vagy nagy "hasa" volt, vagy feszült. Viszont rázta a motort mint a fene és főleg a lábtartón éreztem. A csere után elmúlt teljesen. Persze nem kizárt a gumibak sem, viszont az 1974-es CB 250 nem rázott egyáltalán, pedig fémesen nyugodott a blokk a vázban, igaz minden más, még a kormány is gumiágyban volt
A gyári adat 59 Nm a tengelyvég csavarra, a teló aljában lévő két-két nyolcas csavarra 21 Nm, a féknyereg csavaroké 31 Nm amiből bontáskor újat kellene visszarakni.
Mindezeket utólag sikerült megnéznem, mert a csapágycserére nem vittem magammal az útmutatót Így Laci szavaival élve "érzéssel" tépkedtem a csavarokat. Egyébként csak az egyik oldali csapágyam volt ki, viszont az újak feltünően könnyen szaladtak a tengelyen, így egy kis felületérdesítést követtem el azokon a helyeken ahová a csapágy esik. A vibráció erősen csökkent,de még mindig nem az igazi. A lábtartókon még mindig érződik némi rezonancia, a kormányon elhanyagolható, a tankon meg nulla. Szerintetek lehet, hogy a motortartó bakok vannak kikeményedve?
Ha jársz Debrecenben tudnék olyan gumist a Vámospércsi úton ahol párban kapod a gumit (vagy akár külön is) azzal a különbséggel, hogy teljesen újak is vannak raktárkészletről. Ez azt jelenti. hogy max 2-3 éves gumik (rajtuk a gyári matrica) nem volt még felnin csak készleten maradt. 40ezer körül van első-hátsó (párban) és 0 kilóméteresek.
Csak így köztünk szólva (ne mond tovább) Joszefet is bírom pedig a múltkor szőlőkaróval akarta szétverni a tudományt a fejemben
3 napja készülök utánhúzni a hengerfejcsavarokat...
Mindezeket utólag sikerült megnéznem, mert a csapágycserére nem vittem magammal az útmutatót Így Laci szavaival élve "érzéssel" tépkedtem a csavarokat. Egyébként csak az egyik oldali csapágyam volt ki, viszont az újak feltünően könnyen szaladtak a tengelyen, így egy kis felületérdesítést követtem el azokon a helyeken ahová a csapágy esik. A vibráció erősen csökkent,de még mindig nem az igazi. A lábtartókon még mindig érződik némi rezonancia, a kormányon elhanyagolható, a tankon meg nulla. Szerintetek lehet, hogy a motortartó bakok vannak kikeményedve?
Nem figyeltem.....