Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez nem szép ám, Joszef! Úgy látom, hogy Te, komolytalanra veszed az én igen komoly, mélyenszántó felvetéseimet, amiből ráadásul mások igen sokat tanulhatnának!
Ennek tükrében, csak akkor tudom respektálni a Te témádat, hogyha a beszámolódban igen részletes, rajzos, grafikonos, táblázatos, fényképes melléklet hegyekkel fog futni! Tehát lássuk!
Én például, a téli időszakra beterveztem egy kutatási programot a "Rózsaszínű teflonpalacsinták násztánca"-ról ! Ezt a témát fogom tüzetesen megvizsgálni, és a kutatási eredményekről részletes beszámolókat tartok !
Vasárnap akkorát motoroztam a láncfűrésszel, elhasználtam 3tank benzin-olajat ! Igaz nem mentem egy métert sem, de az a hang, és ahogy szórta a forgácsot?!?
Sámli baj, Laci mindent meg lehet beszélni, a motoros dolgokat is, még ha konkrétan nem is motorról van szó, de a MOTOROSOKKAL esik meg ! Meg aztán sok minden van amiből okulhatunk.
Majd kitalálunk valamit, ez még úgyis odébb van. A többiek is beszállnak, télen talán jobban ráér az emberfia, hamarabb sötétedik, a maszek meló is kevesebb.
Ma pld autót takarítottam, a 3 gyerek után úgy nézett ki, mint 1 szemetes kuka, - papír zsepi, csokis papír, különböző papír fecnik, stb - csak itt annyival másabb, hogy oldal- és padló tároló rekeszek vannak, és így nem lehetett kiborítani. Pedig az lett volna a leg kézenfekvőbb.
Szó nincs hátrálásról, de a beköszönő hideg idő miatt egyre kevesebb lesz a motoros téma, az meg nem lenne izgalmas ha ilyeneket írnánk: ott áll a motorom a garázsban letakarva és szomorúan várja a tavaszt. Amúgy az általad említett témakörökben sajnos nem tudok segíteni, de megtalálhatóak a Spektrum, National Geographic, Discovery és még számtalan TV csatornán
A tücsök, bogárról jut eszembe, hogy még nem is érintettünk olyan izgalmas témákat, mint pld. a bogarak nemi élete, vagy az atomfizika rejtelmei, és máris kihátrálnál a fórumból?
Teljesen igazad van, nem kéne tücsköt-bogarat összehordani
sajnos kevesen vagyunk és azok közül is alig írnak, nincs téma így jönnek a hülyeségek
Ezután tárgyilagos leszek igérem és csak a motor köré építem a mondandómat, már látom is a hosszú szünetet a télen...
ja és útálok füvet nyírni
Ja, fagyiztunk is.
"Kedvenc macskám" nevű topikot átnevezzük " magas feszültségű villanyszerelő " topikra.
Válaszolva kérdésedre: mivel tegnap megkaptam megjavított cordura kabátomat, - majd megmutatom, jó lett - így semmi akadálya nem volt, hogy kicsit motorozzak.
De hogy megnyugtassalak, a fűnyírás is majdnem olyan jó, mint a motorozás!
Észnél kell bizony, nem viheted magaddal a gondokat a szerelőkosárba... Először fura érzés volt, mert attól még, hogy a földpotenciáltól teljesen szigetelve vagyunk a speciális gémszerkezet által a söntkábelen folyó komoly amperek testközelben igencsak fura bizsergőérzést okoznak A söntkábel az amivel áthidaljuk azt a kapcsolószerkezetet amin beavatkozást végzünk a burkolások után. Az első időkben menekülni akartam, de nem kapkodnak az emberek után sehol, aztán lassan beletörődtem A debreceni régióban egy ilyen speciális csoport van és büszke vagyok rá, hogy közéjük tartozok.

Na de ne dógozzunk állandóan kinél mi az újság? Miki volt ma motorozás? Gondoltam rád amikor nyírtam a füvet mert még ahhoz is elég hűvös volt
Gondolom, roppant észnél kell lenni egy 20 KV -on feszültség alatt végzett munkánál, mert ott nem lehet megmagyarázni, ha valamit elqrsz ?! Nem lehet a "válságra", és a nemzetközi helyzetre,esetleg az ellenzék zavarására ráfogni az elqrást. Főleg, hogy nem igen van második esély !Vigyázz magadra Laci.
Régebben történtek fura dolgok amiről az idősebb sokat látott kollégák előszeretettel meséltek, csajok, pia és egyéb kacifántos dolgok Azóta sokat változott a helyzet minden tekintetben, laptopra jön a munkautasítás és bizony ha kiküld mondjuk villanyórát cserélni percre pontosan tudja mennyi időt töltöttél a fogyasztónál arról nem is beszélve, hogy a szerelőautóban GPS is van amit a koordinátorod nyomon követhet bármikor. Fejlődött a szakma is nagyon sokat, nem tudom mennyire emlékszel a 20kV-os (ma már 22kV) hálózatok szerelvényeire és a technológiákra, ma már arra törekednek, hogy egyre kevesebb legyen a kikapcsolás ha ezeken a hálózatokon kell dolgozni. Csak nagyon indokolt esetben van "fogyasztói zavartatás". Szinte bármit megcsinálunk feszültség alatt (szig.csere, szálkisodródás, áramkötés cserék stb...) de még oszlopkapcsoló (OK.) cserét is ami ugye 22ezer voltnál elég izgalmas művelet. Mutatok néhány képet mert a feszültség alatti munka (FAM) nem állt meg sima OK. cserénél. Egyre több távirányítású OK.-t kell felszerelni a sima kéziműködtetésüek helyet, hogy hiba esetén az üzemirányító is tudjon kapcsolni a vezérlőből ami akár 50km-el is lehet arrébb. Az első képen a sima OK. látható amiről két működtető pálca fut egy kapcsolókarra amivel kapcsolható, ezt Te is ismered csak esetleg még a régi kaposvári kivitelűt. Az új távirányítású OK. (SF6-os gázos ívoltó rendszerű) teljesen zárt, túlfeszkorlátozót kell hozzá kiépíteni midkét oldalon, a telemechanikához feszváltót és a mérésekhez áramváltót is fel kell szerelni. Ezek a tegnapi munkánk képei, lebontottuk a régit és feldíszítettük az oszlopot az újabb jóval modernebb szerelvényekkel.
A többiektől bocs, de Joszefnak látni kell a változásokat
Hiába, látom sokat fejlődött a technika, mióta nem követem a "szakmai" fejlődést ?! Történt, hogy egyik távvezeték építési gyakorlat közben odahozott a kompresszoros egy ilyen brazil lányt. A kolléga, a ruházatán meglátta, hogy nem mostanában látott vizet, átgondolva milyen állapotok uralkodhatnak a "lényeges "részén heves rókavadászatba kezdett. Érzékeny volt a gyomra szegénynek. No meg a kompresszoroson kívül mindenkinek
Ettől jobban már nem is lehetne szétoffolni a fórumot
Látom nem múlt el nyomtalanul az áramszoláltatós időszak, ezért foglalkozzunk komolyan a kérdéssel Az általad leírtak csak azért is mennének nehézkesen, mert már nem lehet használni nálunk a régi jó munkahelyzet beállító derékövet, helyette teljes testhevederzet van. Ha a portáloszlopos történetet akarnánk gyakorolni akkor ugyebár mindkét félnek be kellene öltöznie mert első a munkabiztonság (sisak, kesztyű, zuhanásgátló, Y kötél, testhevederzet) A férfiembert nem is korlátozná ez nagyon (a lényeget elő lehet venni), viszont a testhevederzet alsó két pántja a lábak között fut összekapcsolódva a derékövvel, na most ez a leányzót erényövként védelmezné a külső "behatásokkal" szemben . Maradna a susnyás, de az meg nem igazán elegáns
"Szorgos munka feledteti a bujaságot - aki szorgalmasan dolgozik az nem vágyik kicsapongó életre" Felettébb érdekes látvány lenne, (gondolom kollégák azért díjaznák) a portál oszlop tetején kötélen kihajolva dugni ! Lelki szemeimmel elképzelem ahogy tornázik a dolgozó, majd jobb belátásra tér, és inkább a susnyásban teszi ugyanezt.
Szép napot, jó szórakozást "erkölcstelen" benzinpusztító honpolgárok !
Reggel sütött egy picit, majd megint sütött egy picit, most azonnal kellene egy digitális homálytizedelő, mert megint beborult! Hallatlan.
Én se véletlen raktam oda a röhögő emotikonokat
"aki szorgalmasan dolgozik az nem vágyik kicsapongó életre" Megmondom őszintén, ez az én esetemben nem fedi a valóságot. Pedig szorgalmasan dolgozok!
A pozitív gondolkodás a lényeg (állítólag ), persze ez nekem se megy mindig, pl.szélben vízszintesen eső (mikor milyen halmazállapotú) csapadéknál akár 30-40méter magasban is... ilyenkor nem szakadok meg a röhögéstől
Viszont az igaz, hogy mindenben van valami jó.
"Szorgos munka feledteti a bujaságot - aki szorgalmasan dolgozik az nem vágyik kicsapongó életre"
Ja, és ez maradéktalanul a mienk is, és más nem is tart igényt rá!
Nem akarom lekicsinyíteni a Te cumid nagyságát, de ha tényleg a 9. emelet focizik, kis lifttel, akkor az enyém nagyobb!
Legalább akkora mint mikor nem fér a nyílászáró a liftbe és irány a 9.
Tudtam én, hogy csak simán cumi.
Na, jóccakát!
Nem szeretet kérdése része a kenyérkeresésnek, de nyugi bepótolom
Nézem is gyorsan a hosszútávú eőrejelzést, aztán meg irány az ágy
Most hétvégén ilyen idő lesz, de vannak akik szeretnek ügyelni. Ki mit szeret.....Én inkább motorozok.....
Na most a látszat ellenére ebben semmi káröröm nincs!