Az okozhat gyujtashibat, ha pl. tultolt, de olyankor a gyujtasvezerlo tulfeszultseg elleni vedelme kompletten elveszi a szikrat. Ha nem tolt rendesen a rendszer, akkor meg a trafokat mukodteto tranzisztor nem nyit ki kellokepp, de ahhoz 8V ala kellene esnie a rendszerfeszultsegnek.
Elmondom, hogy mukodik, hatha segit kitalalni vagy megerteni, mit miert kerdezek.
A trafon athalad a delej. Fekete-feheren bemegy, a masikon kifolyik az aram. Ez onnan a gyujtasvezerlobe megy (TCI), ahol egy tranzisztoron kereszul a fold fele zarodik az aramkor. Amikor a gyujtas jeladoja a fotengely vegen jelet kap a fotengelytol, hogy jon a holtpont, kerem a szikrat, akkor a TCI trafoja lekapcsolja a trafot a testrol, azaz megszakitja az aramkort. A trafo kisul, szikra pattan, henger gyujt.
Ha gyenge a szikra, akkor a trafo nem tud feltoltodni energiaval. Ez akkor lehetseges pl. ha a betap oldalon nem kap eleg delejt, de ugye ezt megmerted, kicsit alacsony, de nincs rossz kontakt.
A masik lehetoseg, hogy a TCI testelese gyenge, emiatt a trafo nem tud feltoltodni energiaval.
A harmadik lehetoseg, hogy az akku gyenge, mint a szar es inditozaskor 8V kozelebe csuszik a rendszer feszultsege, s ennek kovetkezteben a TCI tranzisztorai nem nyitnak-zarnak kellokeppen.
Egy negyedik verzio lenne, hogy a tranzisztorok szarok es a tobbi elem allapotatol fuggetlenul nem tudjak a trafokat kello modon kapcsolgatni.
Szereny meglatasom szerint a penzbe nem kerulo opciokat kellene eloszor megvizsgalni, nevezetesen azt, hogy jok-e a kontaktok a TCI-n, rendben van-e a testeles, feltoltenem az akksit koppig es megmernem hogy inditozas kozben mennyire esik le a feszultsege.
Ezek azok, amiko kozvetlen befolyasoljak a szikraenergiat es a vizsgalatuk egy szem akkutoltovel es multimeterrel megejtheto.
Adj ra gyujtast es a trafonal a fekete-feher vezetek es a test kozt merj egy feszultseget. Merj egy akkufeszt is raadott gyujtassal. Ha jelentos a kulonbseg, akkor valahol a gyujtas tapvonalan veszteseg van (szar kontakt, oxidos erintkezo).
Sziasztok. Egy kis segítséget kérnék hátha valakinek volt már ilyen problémája.Honda hornet 2006 gyenge a szikra mind a 4 gyertyán .Gyertyák ujjak a kábelek és a trafók is.Mi lehet a probléma. Sajnos nem indul be. Szikra van de annyira pici hogy nagyítóval kell néznem.
Megmondom őszintén, kicseréltem az első lánckereket és ehhez levettem azt a csövet és kijött a hűtőfolyadék, de nem olyan sok (ezek szerint) után kellene töltenem vagy “majd megtöltődik”? Picit járattam, mentem vele 1-2km-t de semmit nem vettem észre, hogy pl gyorsabban melegedne vagy ilyesmi, minden rendben van, vagyis tűnik.. ez gond lenne?
Egy apróbb kérdés, a mellékelt képen, bekarikázott csőnek mi a szerepe, mire jó? Ha jól láttam es a blokkba vezet, csak egy nagyon picit mintha szivárognak az alján.
Az elsőt mindig cseréljük a láncal együtt, ezért zörög. Legtöbb esetben kettő láncot kibír a hátsó, mert jóval kevesebbet forog, így nem is kopik el hamar.
De nem nagy plusz költség azt is venni hamár csere lesz.
Lehet hogy a régi lánc az a mostani lánchoz jó volt, utánaolvastam a JTF1370.16 fogaskerékhez, ami 525-ös lánchoz jó, biztos aki biztos kicserélem a lánckereket is. Természetesen zajcsillapítós kivitelben
Csak az a furcsa, hogy lánccsere előtt nem zörgött, most igen és nem tudom miért, lánckerekek (még) nem lettek cserélek, várjak hogy majd kicsit “kopik”? Vagy nem tudom mit csináljak
Sziasztok!
Olyan (talán) problémám van, hogy cseréltem láncot, rendesen utána olvastam előtte és olyat rendeltem amilyen hozzá való, tudtommal gyári az első és hátsó lánckerék is. Feltettem a láncot, mentem vele egy keveset teszt jelleggel, és szokatlan hangot hallok az első lánckerék felől, olyan mintha a lánc hozzáérne valami.. vagyis valami hozzáér valamihez.. nem tudom hogy ez normális-e és idővel "kikopik" vagy keressem a probléma forrását? Lánckerekek nem lettek cserélve mert nagyon jó állapotban vannak. De ha kell, mert tudom hogy ezeket mindig szettben kell cserélni, akkor kicseréltetem. (PC41)
Elmondom, hogy mukodik, hatha segit kitalalni vagy megerteni, mit miert kerdezek.
A trafon athalad a delej. Fekete-feheren bemegy, a masikon kifolyik az aram. Ez onnan a gyujtasvezerlobe megy (TCI), ahol egy tranzisztoron kereszul a fold fele zarodik az aramkor. Amikor a gyujtas jeladoja a fotengely vegen jelet kap a fotengelytol, hogy jon a holtpont, kerem a szikrat, akkor a TCI trafoja lekapcsolja a trafot a testrol, azaz megszakitja az aramkort. A trafo kisul, szikra pattan, henger gyujt.
Ha gyenge a szikra, akkor a trafo nem tud feltoltodni energiaval. Ez akkor lehetseges pl. ha a betap oldalon nem kap eleg delejt, de ugye ezt megmerted, kicsit alacsony, de nincs rossz kontakt.
A masik lehetoseg, hogy a TCI testelese gyenge, emiatt a trafo nem tud feltoltodni energiaval.
A harmadik lehetoseg, hogy az akku gyenge, mint a szar es inditozaskor 8V kozelebe csuszik a rendszer feszultsege, s ennek kovetkezteben a TCI tranzisztorai nem nyitnak-zarnak kellokeppen.
Egy negyedik verzio lenne, hogy a tranzisztorok szarok es a tobbi elem allapotatol fuggetlenul nem tudjak a trafokat kello modon kapcsolgatni.
Szereny meglatasom szerint a penzbe nem kerulo opciokat kellene eloszor megvizsgalni, nevezetesen azt, hogy jok-e a kontaktok a TCI-n, rendben van-e a testeles, feltoltenem az akksit koppig es megmernem hogy inditozas kozben mennyire esik le a feszultsege.
Ezek azok, amiko kozvetlen befolyasoljak a szikraenergiat es a vizsgalatuk egy szem akkutoltovel es multimeterrel megejtheto.