Nekem most cserélték a szervizbe...
12ekm van benne, a könyve is azt írja hogy 12ekm-én csere!
Valahogy nem érdekel, hogy jó vagy sem (nem én találtam ki a periódust)
Ezekben van vagy 30ezer de inkább több. Szezon előtt csak kikaptam őket szemrevételezni azt mehettek is vissza a helyükre. Ja, pedig ez csak egy szemétdomb dukáti.
Azt nemt tudom hogy a gyertyánál miért van idő megkötve, de van ilyen. Azt se tudom hogy miért. Ezért vetettem fel itt a témát. Nem azért, higy ki legyek oktatva csak a tapasztalatokra voltam kíváncsi. A kérdések bennem is meg vannak csak válaszokat gondoltam megadja valaki akinek van ebben tapasztalata.
Ezért írtam még a legelején, hogy ahogy én használom meg amennyit, inkább kicserélem az olajat 5-6ezrenként a gyertyát meg 12ezrenként ennyi. Egy évben ennyit is megyek így az éves intervallumok is jók nálam. Mármint 5-6ezret.
A lényeg hogy ha tegyük fel 6000-et ad meg a gyár és te egy évben csak 4000-et megy. Nyugodtan beleteheti azt a maradék 2000-et akkor is ha túllépi az 1 évet.
A gyertyànál meg nem is értem hogy lehet időhöz kötni a cserét, mi tud tönkremenni benne 2év alatt ha alig van használva ?!
Ezek a cikkek egyaltalan nem bizonyitanak semmit. Nekem azonos tipusu auto varosi hasznalatban 12 ekm utan kerte a cseret a computer szerint, mig a masik autopalyan hasznalt long life olaj eseten 20 ekm felett szolt.
De motorra forditva. Adott 3 egyforma motor.
Az egyikkel palyanapokra jarnak, a masikkal csak a varosban, mondjuk dolgozni 5 km-re, a harmadikkal pedig turaznak es 100 km-nt allnak meg pihenni.
No nezzuk.meg az olajat egy ev es 5.000 km utan a 3 motorban, ami azonos tipusu.
Várom hogy végre valaki elmagyarázza hogy mi baja lesz az olajnak, vagy a motornak ha több mint 1éves de hát semmi
Még az is nagyon érdekel hogy milyen alkatrész megy tönkre a motorban ha csak tavasszal engedem le a motorból a használt olajat. Tudod, a savasodó olaj mit mar szét
Én továbbra is azt mondom amit eddig is azt írtam ha elveszíti tehát feltételes módot használtam. Tehát lehetséges, esetleg, hogyha, valószínűleg stb. Konkrétumot te állítottál hogy hülyeség hogy tönkre megy az olaj az idő múlásával. Én egyiket se állítottam csak feltételeztem. Ezért mivel te konkrétumokat állítottál gondoltam el is magyarázod hogy miért. Ja és az autóban 10ezrenként cserélem vagy évente az olajat.
Mutass egyetlen motort aminek bármilyen problémàja lett a több mint 1éves olajtól! Ne olyan ami 10éve egy helyben áll, olyat amiben a 2éves olaj mérhető kopást eredményezett.
Ja ilyet nem fogsz tudni. Cseréld le, dobd ki a pénzed. Gondolom az autódban is évente cseréled, mindent a könyvnek megfelelően.
Mivel magyarázod hogy nem veszíti vagy éppen hogy elveszíti. Van erre valamilyen tudományos magyarázatod vagy csak az hogy így van mert így gondolod vagy mert valaki így gondolja? Magyarázd el hogy megértsem vagy indokold az állításod. Mert én csak azt írtam ha elveszíti akkor ez lesz ha nem veszíti el akkor természetesen nem így lesz vagy nem így van. Én úgy gondolom hogy ha leírták hogy egy év után le kell cserélni akkor feltehetően nem szivatásból tették. De ha erre nekik semmilyen tapasztalatuk nincs akkor várom azokat a tapasztalatokat amelyek ezeket mind megcáfolják bár én inkább akkor is kifogom évente dobni a pénzt, de a tudományos magyarázatot elolvasom róla. De mondjuk a frászt meg a vicces lenne az nem annyira az számomra.
12ekm van benne, a könyve is azt írja hogy 12ekm-én csere!
Valahogy nem érdekel, hogy jó vagy sem (nem én találtam ki a periódust)
Szépen teszi a dolgát a szutyuki
De a Hornet-be is 12ekm és cseréltem
Nincs szervizkonyvem, irjatok meg a tapasztalatokat
Vagy
Kuldjetek.mar egy szervizkonyvet.
Es a konyv hianya ne a beszelgetes soran deruljon ki.
Tulajdonkeppen miert kerdezte akkor a tapasztalatokat?
Itt van a forumon pl K.Istvan. Bolond modon szereti a regi motorjat (van belole vagy 5.).
Van amive egy evben par szaz km-t megy,
Szerintetek ezer km utan 2 evente gyertyat cserel?
Filléres dolgokról beszélünk,nehogy már ne férjem bele a manual szerint előírt csere.
A gyertyànál meg nem is értem hogy lehet időhöz kötni a cserét, mi tud tönkremenni benne 2év alatt ha alig van használva ?!
De motorra forditva. Adott 3 egyforma motor.
Az egyikkel palyanapokra jarnak, a masikkal csak a varosban, mondjuk dolgozni 5 km-re, a harmadikkal pedig turaznak es 100 km-nt allnak meg pihenni.
No nezzuk.meg az olajat egy ev es 5.000 km utan a 3 motorban, ami azonos tipusu.
Még az is nagyon érdekel hogy milyen alkatrész megy tönkre a motorban ha csak tavasszal engedem le a motorból a használt olajat. Tudod, a savasodó olaj mit mar szét
Én már magasról leszarom hogy ki mikor cseréli a gyertyát, olajat, fék folyadékot stb...
Ja ilyet nem fogsz tudni. Cseréld le, dobd ki a pénzed. Gondolom az autódban is évente cseréled, mindent a könyvnek megfelelően.
Semmi baja nem lesz, nyugodtan maradhat a motorban addig amíg megvan a km.