Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ráadásul a motorkerékpároknál a motor olajt használja a váltó is. Tehát sokkal hamarabb megy tönkre. És mivel nagyobb fordulatszámon működik így nem csak az olaj hanem a gyertya is hamarabb megy tönkre még akkor is ha te nem veszed észre. De ennek ellenére mindeki saját maga dönti el hogy mit hogy csinál.
Én akkor cserélem ha valamelyik hengernél nem indul pöcre.De még ilyet ezen kilométer állásnál nem tapasztaltam.Mindig 4 henger indul!Természetesen tartalék gyertya van az űlés alatt,meg a kocsi csomagtartójába.Én nem azt montam,hogy az én példámat kell követni.
Az olajhoz meg nem is kell a futott teljesítmény hiszen szépen elveszíti a kenőképességét ezért cserélem az autóban és a motorban is évente.
Akkor szerinted a gyertyát csak akkor cserélni ha tönkrement?
Egy 30 ezret ment olajat öntsél rá egy deszkalapra,3-4 nap múlva mikor lecsorgot,beszívódott nézd meg mi marad rajta.Valószínű a leggközelebbi olajcserét megejted az előírt kilométer 80%-nál.
Ezeket ugye most nem komolyan kérdezitek és írjátok?
Milyen galibát tud okozni a túlkoros olaj ? Persze gondolom nem 20éve egy helyben álló motorokról van szó
A túlkoros olaj tud galibát okozni,de a gyertya ha nem utángyártott-hamisított, akkor az mi kárt tesz a motorba?
Megszereztem a gyári szervízkönyvet. Mivel 2002-es ezért a szervízkönyvében a 12ezer km vagy 2 év szerepel. Tudom hogy akár 100ezer km-et is elmehet egy gyártyával, de nem szeretném kipróbálni. Májusban jár le a 2 év hogy cseréltem benne és kb 10ezret futott addigra a kilométer is meg lesz hozzá így cserélem. Nem akkora összegről van szó hog, ne tegyem meg. Bár sokan olajat se cserélnek minden évben de én azért megteszem ha megyek 5ezret hanem ennyit megér a motorom. Azért a 73ezret elég soknak találom ahogy 91ezret is még ha autónál is van. Ez számomra annyira irreális mint a 30ezres olajcsere, de mindenki maga tudja mennyit ér az autója vagy a motorja. Köszönöm a véleményeket.
CBF600-ban 73ezernél a gyári gyertya köszöni jól van. Skoda Fabia 1,4 16V 91ezernél,azt sem tudom hol van!
én is 12ezrenként cserélek, bár a legutolsó csere óta kicsit több futott bele (14ezer), így holnap fogom az olajcserével megoldani. Valamennyire releváns a kérdés, motorostárs szerint "Minek cseréljem, ha nincs vele gond?? Majd 30 ezernél kicserélem. Az Audimba (2004 A3) a megvétel óta meg sem néztem, ment bele vagy 100e km." Szóval vannak "elvakultak" :D
Nem is rád gondoltam.
azt ne tőlem, nekem más motorom van...
Köszönöm és várom a személyes tapasztalatokat is.
ez 2004-es..

12 ezer km-t irt.

https://www.manualslib.com/man...
2002-es. Nincs szervizkönyvem. Leginkább a tapasztalatok érdekelnének és az hogy ki mikor cserél gyertyát. Nem feltétlenül szoktam mindenben a szervizkönyvre hagyatkozni.
Milyen evjarat? Nincs szervizkonyved?
Arra gondolok hogy ti hogy cserélitek? Persze ha valaki tudja a szervízkönyv szerintit azt is írja le.
Mire gondolsz?

Szerviz könyv szerint cserélik, vagy meddig megy a gyertya amig egyáltalán be indul? Vagy a hamísitott gyertyák hány km után adják meg magukat?
Sziasztok! Érdekelne ki mennyi kilométer után cserél gyertyát a hornetben? Vannak-e valakinek ezzel kapcsolatban érdekes tapasztalatai. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményeitekre. Köszi.
Sziasztok, 2007-es Hornet-re keresek doboztartó konzolt+esetleg platnit rá. Ha valakinek porosodik otthon használtan egy ilyen, érdekelne. Előre is köszönöm!
köszönöm szépen .
Egyrészt nitrogénnel van töltve, másrészt otthoni barkács körülmények között finoman szólva is veszélyes piszkálni. Műhelyek közül sem sok vállal felújítást. Ültetni így szerintem nem fogsz tudni.
Köszi!
Igazából egy esés miatt lett átfényezve,akkor nem voltam annyira boldog,de így utólag már azt mondom "megérte".Sokkal szebb lett. :)
Szép lett a "poszméhe" meglestem a képeid között.