Sziasztok most lettem egy gyönyörű szép hornetnek a tulajdonosa. Milyen sport kipufogót használtok? mit tudtok nekem ajánlani hozzá amivel szép hangja van. Egy barátom árul hozzá egy Mivv double gun-t. Használ valaki ilyen típust?
Mind a hármat megmértem 3szor egymás után. 1-2, 1-3, 2-3. Köszi Cefi ezt az áram szivárgást még nem mértem. A többi mind meg volt és mindegyik határértéken belül van. Ja és új feszszabályzó van rajta. De terhelés alatt nem az igazi nagy fordulaton világítással leeseik 13,5re és azt tartja.világítás nélkül 14,1 alá nem esik semmilyen fordulat tartományban.
1. Akkumulátor mérés- teljesen töltött:13-13,2V nem megelelő: 12,3V alatt, vagy terheléskor (indítás) jelentős feszültség esés esetén kuka.
2. Áram szivárgás mérés- gyújtás off, akku negatív csati lekötve, multiméter amper mérés módba kapcsolva, magas mérés tartományban,
a műszer + oldala a test kábelhez, a - oldala az akku negatív pólusához kötve.
A szivárgás mértéke nem lehet nagyobb 1,2 mili ampernél, ha ennél nagyobb, akkor a rendszerben valahol zárlat lehet.
Ha egyenként széthúzzuk a csatikat akkor az érték csökkenésével kiszűrhetjük a zárlat pontosabb helyét.
3. Töltés mérés- járó motornál, távolsági fényszóró bekapcsolva, kb 5000-es fordulaton , multiméteren olvasva kb 14V max 15,5V
4. Generátor töltés tekercs- bal oldalsó burkolat alatt egy gumi sapka alatt több csatlakozó, ebből a 3 sárga vezetékes csati a 3 töltés szál. Csatlakozó vizsgálata.
A 3 vezeték egymáshoz képest 0,1-1 Ohm lehet, testhez mérve nem lehet folytonosság.
A 3 sárga vezetéken széthúzott csatlakozónál, terhelés nélkül, magas fordulaton, a multimétert váltófesz állásba téve 50-70V a töltő feszültség.
5. Feszültség szabályzó- a tank alatt 5 vezetékes csati a szabályzón, szintén kontakt ellenőrzés. Vezetékek mérése széthúzva,
a multiméter negatív oldal testen, a pozitív a piros-fehér lábon =akkufesz, sárga és sárga vezetékek között 0,1-1 Ohm, Zöld illetve test között folytonosság.
6. Ha minden komponens a töltés rendszerben rendben van és nincsenek laza kontaktok a kötegben, csatlakozókban akkor a ludas valószínűleg a feszültség szabályzó.
Biztos hogy amikor a generátor vizsgálatakor az 50 akárhány voltokat mérted, akkor mindhárom irányból megmérted? Én mindhárom irányból egyforma értékeket kaptál?
Csak hangosan gondolkodom, de olyasminek tűnik, mintha az egyik tekercsed / vezetéked szakadt volna, és csak egyetlen fázistekercs adna villanyt a fesszabályzónak - ezért nem bírja el a fényszórót?
Az az érdekes ha világítás nincs felkapcsolva akkor teljesen normális értékek vannak. Kipróbáltam másik akksival azzal is ugyanaz történik. Se a fék lámpára se az irányjelzőre nem reagál. Csak a világításra.
Egy kölcsön akkuval. Vagy feltöltöd külső töltővel, és elviszed terhelővillás mérésre egy autóvillamosságishoz: 10 másodperc, pénzt sem szoktak érte kérni.
Lehúzod a generátor 3-pólusú csatiját a szabályzóról, beindítod a motorodat és mérsz 3 váltófeszültséget a 3 lehetséges módon 1-2, 2-3, 1-3 között. 5000 fordulatra felpörgetve a motort kb. 75 voltot (igen: hetvenöt!) kellene mérned mindhárom lehetséges kombinációban. Ezenkívül - már leállított motornál - megméred a 3 pólus és a test közötti ellenállást: végtelen nagy értékeket kell kapjál, nem "fütyülhet" a test felé egyik sem! Ha ez a két mérés rendben, akkor kár levenni a deklit, a generátorod biztosan jó.
http://youtu.be/HVnM0xMih-A
1. Akkumulátor mérés- teljesen töltött:13-13,2V nem megelelő: 12,3V alatt, vagy terheléskor (indítás) jelentős feszültség esés esetén kuka.
2. Áram szivárgás mérés- gyújtás off, akku negatív csati lekötve, multiméter amper mérés módba kapcsolva, magas mérés tartományban,
a műszer + oldala a test kábelhez, a - oldala az akku negatív pólusához kötve.
A szivárgás mértéke nem lehet nagyobb 1,2 mili ampernél, ha ennél nagyobb, akkor a rendszerben valahol zárlat lehet.
Ha egyenként széthúzzuk a csatikat akkor az érték csökkenésével kiszűrhetjük a zárlat pontosabb helyét.
3. Töltés mérés- járó motornál, távolsági fényszóró bekapcsolva, kb 5000-es fordulaton , multiméteren olvasva kb 14V max 15,5V
4. Generátor töltés tekercs- bal oldalsó burkolat alatt egy gumi sapka alatt több csatlakozó, ebből a 3 sárga vezetékes csati a 3 töltés szál. Csatlakozó vizsgálata.
A 3 vezeték egymáshoz képest 0,1-1 Ohm lehet, testhez mérve nem lehet folytonosság.
A 3 sárga vezetéken széthúzott csatlakozónál, terhelés nélkül, magas fordulaton, a multimétert váltófesz állásba téve 50-70V a töltő feszültség.
5. Feszültség szabályzó- a tank alatt 5 vezetékes csati a szabályzón, szintén kontakt ellenőrzés. Vezetékek mérése széthúzva,
a multiméter negatív oldal testen, a pozitív a piros-fehér lábon =akkufesz, sárga és sárga vezetékek között 0,1-1 Ohm, Zöld illetve test között folytonosság.
6. Ha minden komponens a töltés rendszerben rendben van és nincsenek laza kontaktok a kötegben, csatlakozókban akkor a ludas valószínűleg a feszültség szabályzó.
Csak hangosan gondolkodom, de olyasminek tűnik, mintha az egyik tekercsed / vezetéked szakadt volna, és csak egyetlen fázistekercs adna villanyt a fesszabályzónak - ezért nem bírja el a fényszórót?
Ha esetleg generátor kellene az is van.Ez pl.18ekm-es,de van még bontásban pár db.98-06 közötti.
Tel:70-3179083
Udv Pali