megdicsérlek, jó izlésed van. Hja, az autóhifi szép dolog, én párszor már tönkrementem rajta (anyagilag), audison...focal...a kábelek...
Utánanézek a csipogóknak és jelzem mi a helyzet. Még jó hogy a motorra nem kell hifit szerelni, ettől olcsóbb
Hali,
Nekem most kopott el szövetig a gyári gumi, akciósan raktattam fel Pirelli Diablo Corsa-t, eddig jónak tűnik, én is gondolkodtam a Metzeller M5-ön, de puhának és gyorsan kopónak tűnt. Mivel nem nagyon pályázok ezért nem választottam, azért várom a tapasztalatokat vele kapcsolatban.
Sziasztok,
Régen szóltam már hozzá bármihez, de azért figyellek ám benneteket!
Gumitéma, én a Michelin Pilot Power 2CT -t használom mindkét motoromon, (néhány garnitúrát lejártam már ...) mind futásteljesítményben, mind tapadásban nagyon meg vagyok vele elégedve. ("Vízen" is nagyon jó...) Szerintem jó választás lehet ez is.
Mindazon által ez is olyasmi lehet, mint maga a motor márka és típus kiválasztása, valahol mindegyik jó (azonos kategórián belül...), kinek ez, kinek az jön be, miközben sok különbség nincs köztük és ugyanazon célt szolgálják.
És tulajdonképpen hasonlíthat ez a bukósisak választáshoz is. Igazából csak akkor derül ki, hogy megfelel-e az elképzelésednek, miután elkezdted használni. Ha tetszik, valószínűleg legközelebb is olyat veszel - és azt ajánlod másoknak, ha nem tetszett - akkor...
Ezt azért is írom így, mert téma volt nemrég itt a sisak is, ahol Xchris azt említette, hogy gyakorlatilag óvakodjunk a XR1000 és XR1100-tól... Én XR1000-et használok a CB-n, és nagyon jók a tapasztalataim. Nagyon jó a szellőzése, "kicsi" héjméret, stabil (nem rángatja a szél..). És azt kell mondjam, hogy a CB-n csendesebb a sisak mint a "hasalósabb" motoron. Van egy Scala Rider bluetooth cucc beszerelve, és 150-160 környékén még "simán" tudok telefonálni... Nem vitaindítónak szántam, és nyilván vannak jobb sityakok is, csak a tapasztalatomat szeretném megosztani veletek.
Ja, és engem is érdekelne ám minden összezörrenés, de "sajnos" nagyon elfoglalt vagyok mostanában...
További szép nyarat mindenkinek, vigyázzatok magatokra!
Tapasztalati véleményem a tavalyi BT15-tel megtett Dolomit túra, és az idei Dunlop 207RR Grossglockner túra alapján, nekem jobban bejön a Dunlop.
Üdv
Gábor
Sajnos a BT15 nagyon szarul tapad nálam is.
Igaz most ebben a melegben szerintem mindeggy.
Én is gondolkodom a cserén, de csak szezon végén, amikor, majd fújatom a kerekeket.
Én az új Metzeler M5-re váltanék, nagyonk komolynak tünik a tesztek alapján. M3-am már volt, azzal is maximálisan megvolam elégedve.
Mostár csak BMW-böl kellene ezeket a tipusokat beszereznem
Én a gyári bridgestone battlax BT 15-öt az első szerviz után levettem és dunlop sportsmartot raktam föl, ami a régebbi dunlop qualifier 2 utódja nagyjából. Ezzel nem fogok olyan sok kilómétert elmenni, mint amennyit a bridgestone elment volna de mivel a dunlop jól ragad, kicsit bátrabban merek dönteni az orfüi (a strand és kerékpárút épitések miatt poros) kanyarokban. A tapasztalatok alapján 6-8 ezer kilométert fog elmenni. Pécsen többen mennek mostanában pirellivel, dicsérik. Nagyon izlés dolga, és persze vezetési stilus dolga is.
Igen, amúgy erre a túrára én is megyek egy barátommal, a karasna szervezi, szerintem nem lesz rossz. Ha gondoljátok, nézzetek rá a karasna.hu-n. 40 ropi amúgy.. Amit viszont már rég fel akartam hozni témaként, hogy volt-e már valaki a köreinkből a safety-n és ha igen, mi a véleménye?
Angolok által végzett fékpados mérés szerint a katalizátor kiiktatása Y csővel jobb esetben csak pár lóerő mérhető teljesitményt ad hozzá. Az én tapasztalatom az hogy szinte sosem megyünk a maximális teljesitmény közelében, ezért ez nem nagyon felmérhető. Kicsit keményebb (nem biztos hogy ez a legmegfelelőbb kifejezés) lett a hangja és talán érzésre hirtelenebb reagál a gázadásra. Persze lényeges különbséget akkor észlelsz ha a power commander lambdaszonda kiiktatóját használod és a programot is átirod. Összességében pozitiv érzés szerintem a cső, az elülső fogaskerékcsere mellett ezt tartottam a legjobb invesztálásnak utólag nézve. A motorod jó pár kilóval könnyebb lesz és a KAT fojtása megszünik.
A bukódra van egy magánvéleményem: én Shoei Synchrotech II-vel megyek és nagyon hiányolom a beépitett szemüveget. A Schubert németországban a legnagyobb darabszámban eladott bukó, több modeljébe is épit napszemüveget, bár nem olcsóbb mint a Shoei vagy az Arai. Esetleg nézd meg a neten.
Üdv all!
Igen Wilker, alku része volt, tehát ingyenbe került. Szóval nekem nagyon megérte és nagyot dob a mocin.
Én Schubert S1 Pro-t használok, csendes, kényelmes, belső napellenzővel. Viszont ezt inkább külföldről érdemes beszerezni (Louise-nál láttam már 300-400 EUR-t is akcióban).
Ha a szellőzök nyitva vannak és lakott területen kívül nem szabályosan közlekedsz , akkor azért nem olyan csendes mint hirdetik. Nekem bejött, igaz hogy én használok szűrős füldugót .
Most láttam a Shoei honlapján, hogy jön a Raid II leváltója, a Quest (állítólag 60%-al csendesebb a promó szerint). Szóval, lehet ha várok még egy ideig, mirre olyant is lehet venni.
Szia Szabiz1,
Én egy Scorpion Exo sisakot használok, pumpálható és napszemüveges. 2 éve használom és semmi gondja nincs, elégedett vagyok vele. Csak azt a rohadt sok bogarat kell minden motorozás után takarítani róla
Ma reggel kaja közben néztem, a TV2 mokka című műsorát, és benne Kovács Áron müsorvezető mutogatta új motorját, egy vadiúj fekete CB 1000 R-t. Állítása szerint, tegnap vette át, és első útja a Balatonra vezetett vele, majd hónap végén Ausztriába indul Murau-ba.
Kis reklámot azért csinált a karasnának, élő adásban.
Motorjárol kérdezte Klaudia, mire Áron: "Az ember karasna sem találna ennél jobb motort" és persze virított rajta a karasnás matrica
És ami lemaradt. az XR-1000, és az új 1100azért lessz hangos, mert azokat fekvőpozíciójú sportmotorokhoz fejlesztették ki. Naked-en egyenesen ülsz, és igen csak ér a szél. óvakodj az ojan sisakoktól, amin hátul van az a szélterelő rész. Ajánlanám inkább a sima kicsit jobban lekerekített modelleket.
És a végszó: "Mindenki annyit költsön sisakra, amennyit neki a feje megér!"
Korábbi kommentjeimben írtam, hogy a barátnőmék motoros boltot üzemeltetnek, és forgalmaznak shoei-t.
Magánvélemény: én nem ajánlom a napszemüveges modelleket, mivel lehet, hogy nagyon praktikus, de biztonsági szempontbol, elég gáz. Nemhiába nem gyárt ilyet, sem a shoei sem az arai.
Gondolj csak bele, ha esel véletlenül (nem csúszol, hanem mondjuk frontálisan ütközöl, és lerepülve esel a motorrol) szinte 90%-ban fejre esel, és ekkor jön jól a jó minőségű sisak. A napszemüveges modellekben, a napszemüveg, és annak a mechanikájának a helyét egész egyszerűen, a bukú vastagságábol spórolják ki, így azon a 2 tenyérnyi felületen, ahol ez helyezkedik el, ott sokkal vékonyabb a sisak, tehát nem véd annyira. Nemhiába nem nyomják ezt a nagy gyártók. Barátnőmék árulnak caberg-et, és aston-t, aminek van szemüveges modellje és bizony előfordul velük a garanciális probléma: egész egyszerűen nem bírják a mechanikák, sorra törnek el. Bár ez szerintem használatfüggő.
Én momentán Shoei Raid II-t használok, hófehér színben, fekete plexivel. Nagyon ütős
Én mondjuk nem motorozok sötétben, így nemigen van szükségem a fehér plexire, bár hosszab túrákra azért elviszem magammal, esőben jobb mint a sötét, bár mondjuk az sem veszélyes.
Ha Bp-en az IMET-ben jársz, e téren kérd ki Attila véleményét, meg fogja erősíteni az álltalam mondottakat.
Remélem tudtam segíteni.
Egy kis érdekesség....
kicsikocsim