Egy igazi orvos mielőtt gyógyit, előbb megvizsgál...azaz szétszed . Kérdésed jogos. Már a babettámat is szereltem, amikor ti még nagyon kicsik voltatok (szerintem), és 5 centit lefürészeltem a könyökből mert az volt a tuning netovábbja. Tévedésből kerültem más pályára, de keresem a visszautat rendületlenül
Ja, eltávolitásához a légszűrőfedelet imbusz és keresztfejü csavarhuzóval leszerelni, a vákumcsövet erős húzással lehúzni majd tö,iteni pl egy csavarral 84-es). Kúposfogóval kiakasztani a flepniből a horgot, magát a vákumszerkezetet 90 fokkal balra elcsavarva kijön. A vákumcsövet a benzintulfolyó mögé rögzitjük hogy ne zörögön a csavarral a végén. A flepnit kis csavarással kiszereljük vagy a hátoldalát beragasztózva nyitott helyzetben fixáljuk. Ennyi volna.
A http://www.rogueracing.org/fla... oldalon tusz róla bővebben olvasni, eredetileg a CBR-re vonatkozott. Röviden, a zajszint alacsonyan tartásához tartozik a kipufogó és a szivózaj minimálisan tartása, főleg városi forgalomban, azaz alacsony fordulaton. Ennek elérésére szolgál a kétfázisú beömlőnyilás és egyes gépeken (és autókon) a pillangószelepes másodkipufogocső. A mi motorunkon a levegőszűrő fedelébe be van épitve egy vákumvezérelt kis lemez ami a nagyobbik szivócsőfelet alacsony fordulaton zárva tartja, később kinyitja. Ezt a kis cuccot könnyű kiszerelni, ezzel a járat légellenállását növelni. Fontos hogy a vákumcsövet alaposan be kell dugaszolni mert ott falsot sziv. Ha menet közben kicsit elemelem a bal combomat a tank oldalától hallani a motor teljes belső életét. Ezek apró dolgok, de összességében hoznak valamit. Ajánlom. Nézd meg az oldalt amit irtam.
Tényszerűen: PClll-mam nem volt, összehasonlitani nem tudom a kettőt, amit tudok hogy a doboz mérete annak kb negyede, jól elfér. Ezek mellett két map-et tárol amit menet közben váltogathatsz. Csatlakoztathatsz rá pár dolgot, sebváltóvezérlést, auto (automatikus) kalibrálót, kijelzőt amit a kormányra rögzithetsz és menet közben állithatsz a paramétereken minden sebességben, minden gázállásnál, minden fordulatszámon. Én 370 eurot fizettem a gépért egy map-pel, amit hozzá adtak és a hozzáférést a www.powercommander.com oldalon a többi lehetséges map-hez stb lifelon garanciával és supporttal. Kiválasztottam a sport filter, de-cat, stock exhaust map-et, és nem is nagyon mertem rajta változtatni mert egyelőre nem értem a táblázatot, hogy mit takar. Elviekben menet közben a laptopról tudnám nézni és állitani a paramétereket de ez nehézkes. Ha a dobot lecseréltem, szivesen megnézetném profival. Az élmény jelentősen javult az uj cuccokkal, hamarabb gyorsul, simábban börrög, kevésbé rezonál a kormány stb. 214 ig elgyorsitottam és majdnem lefujt a szél, de nagyon gyorsul, boldog vagyok. Nem tudom az elülső fogaskerék cseréje önmagában mit eredményezett volna de gyanitom hogy sokat, talán önmagában elég lett volna na de mi nem olyan gyerekek vagyunk hogy abbahagyjuk a dolgot ott ahol a józan ész diktálná (16 euro...) Ja még annyit hogy szépen sziszeg a gép mióta levellet a flepnit a szivónyilásból. Ezt ajánlom.
"Az úttörő ahol tud segít" Szóval szívesen, örülök, hogy sikerült!
Mi a helyzet a power commanderrel? Jól szuperál? Fogyasztás? stb?
Milyen programot tettél rá (esetleg elvitted padra)?
Kíváncsi vagyok, hogy gyakorlatban mennyivel tudhat többet a PC V.-ös mint a III.-as... Remélem nem kell megint zsebbe nyúlnom Szóval ne dicsérd agyon!
Feri, mégegyszer köszönöm az útmutatást, minden simán ment. Sőt, kiszedtem a vákumvezérelt flepnit a légszűrő utjából, hamár ott dolgoztam. Kivittem a motort, szépen gyorsul, és persze a motorfék is erősebb lett. Még a dobot kicserélem és befejezem az átépitgetést. Ja, mégsem mert a helyzetjelző helyére egy xenon reflektort tervezek...
Üdv és kösz
Gábor
Ja, rögtön be is mértek Oroszlón egy minden látható ok nélkül kitett 30-as táblánál 40-50 között.
Sziasztok!
Ha valaki megválna szíve csücskétől, akkor hitelátvállalásos dolog érdekelne CB1000R ügyben. Használtpiacon a motor ritkább, mint a fehér holló...
Köszi, ponus@freemail.hu címre.
Üdv
Feri, asszem megmentettél mert ugy van ahogy irtad, egyetlen csavart abbol a bizonyos 3-ból nem mertem kivenni, ez volt a baj. Most nekiállok megint, már bátrabban. Jelzem a végén mire jutottam és nagyon köszönöm az utmutatást.
Szia Gábor,
Nem kell levenni a vízpumpát, ez tuti. Valószínűleg nem vetted le külön a kuplung munkahengert, és egyben próbálod lehúzni a fedéllel - azért vagy bajba...
A kuplung munkahengert 3 csavar rögzíti a fedélre (és lehet hogy ezekből egy-vagy kettő a blokkhoz is...), azokat nyugodtan csavard ki, és vedd "ki a fedélből" a munkahengert, nem fog kifolyni sehol az olaj - ez egy komplett egység, csak rá va építve a fedélre! Ezután jobban bírsz majd a fedéllel.
Amennyiben így csináltad - akkor egyrészt bocs, amennyiben nem így, akkor ez segíteni fog. Ami biztos, én a vízpumpához és semmilyen folyadékokhoz nem nyúltam - és biztosan nem is kell.
Kíváncsian várom a fejleményeket, és persze segítek ha kell - és ha tudok...
Feri, az első fogaskerékcserénél emlékszel-e véletlenül hogy a vizpumpát le kellett-e venni? Nekiálltam nagy bőszen a szerelésnek de amikor a kupplung munkahengert ki akartam emelni (mivel egybeépült a fogaskereket elfedő lemezzel), annak alsó első pereme elakadt a vizpumpa boritásában és nem jöt át felette. Mivel sem kupplung folyadékom sem hűtőfolyadékom nincs itthon, félve attól hogy valamelyik elfolyik, nem mertem folytatni a szerelgetést...
Igazábol, Yamaha volt az első nagymotorom, még a barátnőm adta el nekem, bár akkor még nem volt a barátnőm. Bejártam a szalonba, és megismerkedtünk. Jó képű gyerek vónék, vagy micsoda
Túragépek mehetnek a levesbe.
Nagyon sok mocival motoroztam már, persze a barátnőmék jóvoltábol, tesztmotorok, beszámított motorok. Rengeteg túrát lenyomtam már, persze nem annyit mint Feri, nekem a leghosszab 3000km 1 hét alatt, Olasz, Horvát túra volt. Sokat eláztam, így már a hosszú túrák nem vonzanak, inkább a gyönyörű helyeken való motorozás, így szégyen, nem szégyen nyomom futóval.
Bár ha lenne egy vfr 1200-am, vagy egy új super tenérém, ki tudja...
Amúgy, félig meddig barátnőmmel dolgozok. A vállalkozásom amiből élek nem sok melót igényel, így bekapcsolódtam az olaj bizniszbe, Motul kenőanyag területi képviselősködöm, ha olaj, vagy láncspray kell, szóljatok extra kedvezmény, a márkatársaknak.
Barátnőmék szervezték: Yamaha Kalmár Szeged.
Ez már a 7-ik pünkösdi túra volt. A rekord 120fő, 80 moci.
Mindig pünkösd, és mindig Ausztria. Én eddig 3-on voltam.
Horvátországba is szerveznek szeptember elejére, arrol majd nyomok fel infót. Idő többnyire jó volt, sokat volt igen felhős azidő, mint az a képeken létszik de valami csoda folytán sosem áztunk szarrá. max 5 perces esőbe szaladtunk bele. semmi komoly. Összességében nagyon jó volt, rengeteg program, stb...
135euró/fő volt 4nap 3 éjszaka, fullos svédasztalos reggeli, vacsorával, szauna medence használattal, 4*-os szállóban. Javarészt szegedi, főként ügyfélkör jött, de volt aki Pestről, Pécsről, sőt, még Gyöngyösröl is jöttek.
Péntek óta Semmeringben vagyok. Igaz, futóval hoztam a gépet, de majdnem 3 nap olyan szerpentinezés mögött állok, hogy csuhaj
Igazábol most volt alkalmam élesben is kipróbálni a gépet mit is tud valójában. Naggyon komoly !
Igazábol 100 motorossal, és 70 motorral vagyunk egy túrán, de sajnos holnap vége irány haza.
Elviekben a Power commander arra képe, hogy minden sebességi fokozatban, minden fordulatszámon külön külön, minden gázkar állásban külön külön szabályozza az injektorokat, azaz a rajtuk kispriccelő benzin mennyiségét, mindezt ugy hogy figyelmen kivül hagyja a környezetvédelmi okokból visszafogott (főleg) alacsonyabb fordulatszámokon gyárilag beállitott kipufogógázok követelményét és mindezt ugy engedi egyedileg programozni hogy minden, általad végrehajtott változtatáshoz hozzá tudod passzintani (pl sportlégszűrő, katalizátor eltáv, folytós vagy üres kipuffogódob stb) a keverékképzést. Nem feltétlenül fog többet fogyasztani, viszont elmulnak a szegény keverékből adódó kisebb nagyobb rángások, összességében megváltozik a motor karaktere és bár egy a teljesitménynövekedésről ellentmondásos adatokat olvasni, jóval erősebbnek érződik a gép. Majd mondom mire mentem vele mert most kiviszem egy körre mielőtt megint elkezdene esni mint tegnap. Ha az egész nyár igy fog kinézni mint ez a hét akkor jól nézünk ki
Különben autót és motort szerelni jó dolog szerintem. különösen ha nem kötelező
http://www.tesztmotor.hu/muhely/air-brush/amikor-bathory-keze
ben-vadul-az-ecset.html
Komoly motor van készülőben?
Kösz a segítséget
Üdv
Gábor
Egy igazi orvos mielőtt gyógyit, előbb megvizsgál...azaz szétszed . Kérdésed jogos. Már a babettámat is szereltem, amikor ti még nagyon kicsik voltatok (szerintem), és 5 centit lefürészeltem a könyökből mert az volt a tuning netovábbja. Tévedésből kerültem más pályára, de keresem a visszautat rendületlenül
Elöl egyel kisebb fogaskerékkel 6.ban 250nél szabályoz
Te most motorszerelő vagy, vagy orvos?
Vagy mindkettő?
A http://www.rogueracing.org/fla... oldalon tusz róla bővebben olvasni, eredetileg a CBR-re vonatkozott. Röviden, a zajszint alacsonyan tartásához tartozik a kipufogó és a szivózaj minimálisan tartása, főleg városi forgalomban, azaz alacsony fordulaton. Ennek elérésére szolgál a kétfázisú beömlőnyilás és egyes gépeken (és autókon) a pillangószelepes másodkipufogocső. A mi motorunkon a levegőszűrő fedelébe be van épitve egy vákumvezérelt kis lemez ami a nagyobbik szivócsőfelet alacsony fordulaton zárva tartja, később kinyitja. Ezt a kis cuccot könnyű kiszerelni, ezzel a járat légellenállását növelni. Fontos hogy a vákumcsövet alaposan be kell dugaszolni mert ott falsot sziv. Ha menet közben kicsit elemelem a bal combomat a tank oldalától hallani a motor teljes belső életét. Ezek apró dolgok, de összességében hoznak valamit. Ajánlom. Nézd meg az oldalt amit irtam.
Üdv
Gábor
Mi ez a flepni a szívónyílásban, és mire szolgál?
Hogy lehet eltávolítani?
Üdv
Gábor
Esik az eső, alig hiszem hogy ma kimennék
Remélem nálatok jobb. Mindenkit üdvözlök.
Gábor
Mi a helyzet a power commanderrel? Jól szuperál? Fogyasztás? stb?
Milyen programot tettél rá (esetleg elvitted padra)?
Kíváncsi vagyok, hogy gyakorlatban mennyivel tudhat többet a PC V.-ös mint a III.-as... Remélem nem kell megint zsebbe nyúlnom Szóval ne dicsérd agyon!
Üdv és kösz
Gábor
Ja, rögtön be is mértek Oroszlón egy minden látható ok nélkül kitett 30-as táblánál 40-50 között.
Ha valaki megválna szíve csücskétől, akkor hitelátvállalásos dolog érdekelne CB1000R ügyben. Használtpiacon a motor ritkább, mint a fehér holló...
Köszi, ponus@freemail.hu címre.
Üdv
Gábor
Nem kell levenni a vízpumpát, ez tuti. Valószínűleg nem vetted le külön a kuplung munkahengert, és egyben próbálod lehúzni a fedéllel - azért vagy bajba...
A kuplung munkahengert 3 csavar rögzíti a fedélre (és lehet hogy ezekből egy-vagy kettő a blokkhoz is...), azokat nyugodtan csavard ki, és vedd "ki a fedélből" a munkahengert, nem fog kifolyni sehol az olaj - ez egy komplett egység, csak rá va építve a fedélre! Ezután jobban bírsz majd a fedéllel.
Amennyiben így csináltad - akkor egyrészt bocs, amennyiben nem így, akkor ez segíteni fog. Ami biztos, én a vízpumpához és semmilyen folyadékokhoz nem nyúltam - és biztosan nem is kell.
Kíváncsian várom a fejleményeket, és persze segítek ha kell - és ha tudok...
Feri, az első fogaskerékcserénél emlékszel-e véletlenül hogy a vizpumpát le kellett-e venni? Nekiálltam nagy bőszen a szerelésnek de amikor a kupplung munkahengert ki akartam emelni (mivel egybeépült a fogaskereket elfedő lemezzel), annak alsó első pereme elakadt a vizpumpa boritásában és nem jöt át felette. Mivel sem kupplung folyadékom sem hűtőfolyadékom nincs itthon, félve attól hogy valamelyik elfolyik, nem mertem folytatni a szerelgetést...
Előre is köszönöm ha van ötlet
Gábor
Túragépek mehetnek a levesbe.
Nagyon sok mocival motoroztam már, persze a barátnőmék jóvoltábol, tesztmotorok, beszámított motorok. Rengeteg túrát lenyomtam már, persze nem annyit mint Feri, nekem a leghosszab 3000km 1 hét alatt, Olasz, Horvát túra volt. Sokat eláztam, így már a hosszú túrák nem vonzanak, inkább a gyönyörű helyeken való motorozás, így szégyen, nem szégyen nyomom futóval.
Bár ha lenne egy vfr 1200-am, vagy egy új super tenérém, ki tudja...
Amúgy, félig meddig barátnőmmel dolgozok. A vállalkozásom amiből élek nem sok melót igényel, így bekapcsolódtam az olaj bizniszbe, Motul kenőanyag területi képviselősködöm, ha olaj, vagy láncspray kell, szóljatok extra kedvezmény, a márkatársaknak.
Ár is rendben.
Hogy bírtad a sok turagép között?
A barátnőd Yamahás? Hogyhogy Hondát vettél? Persze megértem, mert ott nincsen ilyen szép
Ez már a 7-ik pünkösdi túra volt. A rekord 120fő, 80 moci.
Mindig pünkösd, és mindig Ausztria. Én eddig 3-on voltam.
Horvátországba is szerveznek szeptember elejére, arrol majd nyomok fel infót. Idő többnyire jó volt, sokat volt igen felhős azidő, mint az a képeken létszik de valami csoda folytán sosem áztunk szarrá. max 5 perces esőbe szaladtunk bele. semmi komoly. Összességében nagyon jó volt, rengeteg program, stb...
135euró/fő volt 4nap 3 éjszaka, fullos svédasztalos reggeli, vacsorával, szauna medence használattal, 4*-os szállóban. Javarészt szegedi, főként ügyfélkör jött, de volt aki Pestről, Pécsről, sőt, még Gyöngyösröl is jöttek.
A túrát ki szervezte,a a 70moci jól hangzik:)
Péntek óta Semmeringben vagyok. Igaz, futóval hoztam a gépet, de majdnem 3 nap olyan szerpentinezés mögött állok, hogy csuhaj
Igazábol most volt alkalmam élesben is kipróbálni a gépet mit is tud valójában. Naggyon komoly !
Igazábol 100 motorossal, és 70 motorral vagyunk egy túrán, de sajnos holnap vége irány haza.
Különben autót és motort szerelni jó dolog szerintem. különösen ha nem kötelező