Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na ezek a képek jók, még erre jön a szelepcsésze ami teljesen körbe veszi, az meg szorosan illeszkedik a hengerfejben nincs hely ahol kiesne a lapka.
Dehogy haragszom , okosan szemléltetted. Nekem nem jutott volna eszembe, én úgy csináltam mikor még festetlen volt a cső óvatosan lefektettem a motort rá a csőre és megbizonyosodtam, hogy a cső viszi el a terhet. Az egyik csövön igazítani is kellett mert nem volt elsőre 100%-os.
Hidd el ha nincs megfelelő alapjárat attól is csörömpöl, mert rángatózik az egész belvilága.
Unokatesód beállítja és jó lesz majd meglátod
jaj köszönöm Laci,ezt amit irtál megnyugtattál vele,meg helyére ült a szivem! mit is csinálnák meg tudnák ha te nem segitenél!
ebben én is megbizonyosodtam,meg viszaemlékeztem h hogy is ált az a lapka a helyén!meg vannak fotók is rólla!
ép most jöttem be,csináltam pár vidit,de most nemakart ugy csörögni ah tegnap,no azért hallani 1 picit,de az ép az alapjáraton!meg akor hallani legjobban mikor már leakar fulladni,mert nagyon alacsony a fordulat,meg a szinhron hiánya miatt bizti egyik duggatyu a másiktól más más nyomást csin és brt-brt leáll,akor hallani!majd most áthalgatom a vidiket és felrakok 1-2öt majd a youtube-ra!majd kiválogatom!
Remélem nem haragszasz mivel rajzoltam a képedre és felraktam,h lássad a fekvés iráznyát!
Na ezen a képen amit felraktál Albert tisztán látszik, hogy miért oda raktam én a bukócsövet. Úgy látom neked is ott van lesikálva a festék, máshova ezért tartottam értelmetlennek tenni, mert semmi haszna csak csúfitja a motort.
A kipuffom nekem nem gyári rendszer, és ezért maradt szabadon a felfogatás, de ettől még te rakhatod arra a pontra csak hosszabb csavarra kell kicserélned a felfogatást és melléhúzatod a bukócsövet. De te tudod ha tudsz jobbat akkor tedd oda, de nekem az a pont amit mutattál nem lett volna kényelmes, na nem mert hosszú a lábam hanem mikor leteszem a talpam lábszárnál kitartott volna a cső és mivel alacsony növésű vagyok így is telitalpal éppen hogy leér a lábam.
Igértél vidit a tiedről, hogy mit csinál. Nem csináltad meg?
Sziasztok!
Lehet van olyan motorkonstrukció ahol a lapka kieshet nem kétlem, de hogy a CB-1nek nem tud kiesni az tuti! A lapkának van a lapka átmérőjének megfelelő (7.5mm) fészke ami legalább 1,5mm mély, erre jön felülről a szelep csésze ami esélyt sem ad a lapkának a csészéből való kikerülésnek. Ebben biztos vagyok mert még friss a szeleplapkázás emléke. Az a csörgés még az egyenetlen alapjáratból is fakadhat ami ha egyenletesen jár a motor nem is fogsz hallani, arról nem is beszélve hogy az olajszivattyúnak is van meghajtó lánca és lehet az nyúlott már kicsit és azt hallod csörögni. A dugattyúk kopása is adhat alapjáraton hangot, ugyanis a megnövekedett illesztési hézag következtében a szoknya alja a hengerfalhoz verődik ami fordulatra elmúlik, de ettől még ugyanannyit képes futni mint amennyit eddig és ez nem okoz különösebb motorkárt. Olvastam a Totalbike-on hogy az olajszivattyú kopása során, legalsó fordulaton már nem képes gyári olajnyomást produkálni és ez is csörgéshez vezet. Mind ez csak felesleges találgatás, a karburálást tedd rendbe és ha nagyon zavar a dolog akkor keresd a csörgés okát, de bármi lehet és lehet meg sem találod. Ahogy az a motor akasztotta az órát az alapján én azt mondom, hogy nincs annak semmi baja csak be kell állítani.
a bukócsövedet tisztán a legjobb helyre tervezted ki! még hiányik a bukógomba és már megvagy védve!
és ahogy Balázs mondta,hasznát SOHA nem fogod venni!
Ezel szépited a motrot is!
na itt a képen látszik
Szia Laci!
ép most ujra nézegetem a képeket a blokkvédőt amit csináltál,és rájöttem h az alsó felfogást a motor alá erősitetted!nekem pont oda van felfüggesztve a moci kipufogója!
Tamás,még 1 kérdésem lenne a szinkronteszterrel,azt te csináltad?és milyen órák azok,h hivák őket?tudom h vákumot mérnek,de h tudjam h kérni ha keresek!
Sziasztok!
Találtam 1 új vidit a youtube-on!
http://www.youtube.com/watch?v...
na ilyesmit se hallotam h elbir mozdulni a helyéről! akor szerinted nyissam fel ujra?de az a gond h mikor cseréltem azt a 2 szelepet,akor a többihez hozzá se nyultam! meglehet megkellet volna néznem mindegziket,bizti ráakadtam volna a bajra!Köszi Tamás a példát,majd akor muszi lesz még1szer felnzitnom!és mikor viszarakjátok a szelep deknit akor megkell szilikonnal kenni a gumit?vagy elég az a gyári gumi ami rajta van dihtungnak?mert én a multkor bekenntem vékonyan!
Én az olajat most akarom tavaszra cserélni,eddig 5200km hajtottam bele,és ah hallottam 5000kell cserélni!a Motultól ez a mineral olaj olcsóbb,mint a fulszintetikus a 10-40es!nemtom de én maradok ennél a mineralnal,alig 1 decit evett meg amióta benne van! majd holnap begyujtom ujra,átmelegitem és levidizem h meghajjátok a szelepcsörgést!
Na én mára mentem!jó éjt!holnap ujra itt!
Üdv!
Tudod az Üvegtigris túrát azt meglépjük, csak kicsit lenne már jobb idő. Majd csak eljön az is, addig meg marad a fórum, én olyannyira függő vagyok, hogy nappal is mikor melózok ránézek mindíg a telefonon, hogy van e új bejegyzés
Üdv
Szia Albert!
Nekem Repsol olajat javasoltak, egyszer tettem bele Q8-at de visszatértem a Repsolhoz. Egyikből sem fogyasztott egy picit se igaz én 6ezrenként cserélem.
Nem tűntem el ám!
Figyelem minden nap szinte a fórumot !

Ha tesztelted és ok! nem szóltam 1 szót se!
és ennyiből kihozni! hmm.. Minden elismerésem!
Remélem a hasznát soha de soha nem fogod venni!

üdv: szobbal
Szia nem üti hanem nem emeli ki rendesen és igy nem ürül ki rendesen a henger vagy nem kap elég naftát cb-1-nél azert megy akoris a motor aránylag jol (ha kiesik a lapka)mert 16 szelepes.olaj én kiprobáltam már elég sok fajtát motult ,valvolint de már 3 éve chaolins zzr 400 fulszintetiket használok és nagyon bevált a legroszabb a valvolin volt a legroszabb mert egy két olajcsere közt megevet belöle másfél litert,ebből pedig maximum 2 decit.
na szisztok!
nem voltam ithon 1 ideig,és nembirtam irni!
Tamás,szerintem én is a szinkront várja a mocim,meglehet elállitódtak mikor tisztitottam a karbikat!
A tűt nem vettem ki,mivel azt lehet állitani a mélységét!azt nem akartam piszkálni!tisztitáskor kifujtam minden lukat!
Néztem az utasitásban azt a pilot-a csavart amit lehet állitani!az mire van?
a gyertyákat tavaj cseréltem mikor megvettem a mocit!
Laci,a vezérlés az 100% a helyén van,mert a szelepállitás után nem halladszódott semi,meg rendessen dolgozott,mig nem szedtem szét a karbikat!
Tamás,ha a lapkát kidobta volna a helyéről,akkor nem ütné oda a duggatyúhoz a szelepet?
Meg milyen olajat használtok ti a mociba?én mikor cseréltem,Motul olajat vettem de Minerálissat,az sürübb!azt javasolták mivel a mocimba 50ezer km felett volt!és a szelep csörgés megint bal felöl hallani!és én jobb felöl találtam a 2 szelephézak köyötti nagy különbséget!
Szia Balázs!
Már kezdtem aggódni mert régen jelentkeztél. Mielőtt nekifogtam a blokkvédőnek rekonstruáltam milyen sérülést okozhat egy dőlés, nagyon széles a blokk és képtelenség hogy teljes oldalt sikáljon a beton. Sajna a hátsófék felőli oldalon látszik is az alsó peremen mit okoz a beton (nem én voltam úgy vettem) ez is iránymutató volt.
Mielőtt festetlen volt a cső óvatosan lefektettem mindkét oldalt és ennek megfelelően a legkritikusabb helyre kerűlt a bukócső. Persze ha nagyot taknyolna az ember biztos nem védene ez se, de a blokktörést szerintem megúsznám.
Ami lényeg, anyagköltség: 1db fekete zománc spray 650 Ft, 4db 1/2"-os patent ív 410 Ft, alapozó festék volt itthon, cső volt itthon, kb 10szál 1,5-ös elektróda volt itthon, ez mindösszesen 1060 Ft
Ennyit megért szerintem.
Itt a kép amin látszik a korábbi sérülés, szerintem jóval szélesebb a mi blokkunk mint a tietek ezért sérül a blokk alsó széle inkább. Ahhoz hogy a teljes oldal csússzon le kell törni a lábtartóknak és be kell épülni a tankba a kormánynak, de akkor már régen rossz
Szóval előzetes gondos tervezés előzte meg a projektet
Helló!

Laci gratulálok a művedhez! nagyon precíz!

én még 1 picit kintebb helyeztem volna nekem ugy tünik hogy túl közel van a blokkhoz de így képről biztos másabb mint élőben

De Gartulálok még1x szép lett!

üdv: szobbal

Rövid telet!
Hát a karbi takarításon én azt értem, hogy tűszelep szűrő meg az összes fúvóka kiszed és kitakarít. Másképp nincs értelme, vagyis félmunka. Majd ha előkerűl elmondja mit csinált, még arra sem válaszolt hogy takarítás előtt volt e ilyen tünet.
A másik dolog, hogy csinált ő szelep állítást is, mi van akkor ha egy foggal elrakta a vezérlést? Vajon akkor produkálhat ilyet?
Nagyon könyű eltéveszteni, elsőre én is eltettem a szívó oldalt egy foggal csak időbe rájöttem mert körbeforgatva van a jelek között pici eltérés majdnem rá is hagytam, de motoszkált bennem a kisördög és újra levettem a vez.tengely és korrigáltam.
Hát nem tudom hogy Albert menyire szedte szét a karbit az uszot igazábol elég nehéz elálitani mert müanyag és csak a kőzepén lehet állitani nem tudom azt sem hogy albert kivette e a tüszelepet és alata kitakaritota e a kis szürőt (ha van benne) a karbiszintet könyen lehet elenőrizni csak kell egy mérőedény és külön külön le kell engedni a az ülepitőket.
Köszi Tamás, ez volt a cél hogy a blokk maradjon lehetőleg minél kisebb takarásban. Az egyik legszebb motorblokk a CB-1 blokkja szerintem, ezért is vaciláltam mellette, hogy legyen bukócső vagy sem, azt hiszem megtaláltam a középutat.
Mostmár csak Albert mocijának kellene megtalálni a baját, de szerintem is a szinkron lehet ha eddig nem csinálta, csak takarítás után.
Szerinted az nem lehet, hogy az úszót nyomta meg és elállítódott?
Esetleg egy henger sokat kap vagy hasonló, meg kéne nézni a gyertyákat is, sokat elárulhat.
Szia Laci tisztára mindha gyári lenne és nem csufitja el a blokot.
szia Albert szerintem álitsd be a szinkront az lehet ott a probléma , milyen hangos a szelep mert ha nagyon akor szed le a szelepdeknit és nézd meg hogy minden lapka a helyén van e mert halotam olyat cb-1-nél hogy kidobta a lapkát és visszarakták és teljesen jo lett utána. a lángok teljesen normális dolog mivel a szabályzásnál a nem elégetet üzemanyag a kipufogoba gyulad be.nekem ilyen szinkronteszterem van nem nehéz csinálni meg ilyen csonkot kell esztergalni négy darabot.
Szia albert!
Azt javaslom várd meg a jóidőt és vidd el a szerelődhöz. Sok minden lehet, még az is, hogy egy egyszerű gyertya hiba, de akár egy durva szinkron eltolódás ami tisztítás után keletkezhetett.
Mielőtt hozzányúltál nem volt semmi ilyesmi? Lehet Tamás többet tud mondani ő sokat szerel.

Ma befejeztem a bukócsöveket és ahogy igértem itt vannak a fotók. Szemből és hátulról azért csináltam képet hogy lássátok a bukócső a blokk legszélesebb pontja, tehát az első pont ami boruláskor leér.
Elég egyedi lett, de a célnak megfelel és ami lényeg, hogy nem csúfítja el a blokkot.