De én túrázós vagyok, nem kanyarvadász mint te Zsolti
Nekem így jó!
Amit mögmondtam, azt mögmondtam, a lú a Sanyigyeröké
Albert, megpróbálom a moci hangját (amilyen most lett) elküldeni óriáslevélként mail-be. Jelezd ha megkaptad, ide nem akarom feltölteni, ne blamálja nekem a sok melegszendvics evő .
Hát kénytelen vagyok hinni neked, én eddig azzal a tudattal voltam, hogy az enyém 15-39 fogszámmal gyári áttétel. Az előző tulaj cserélt rajta lánckerekeket eladás előtt és ő azt mondta gyárit rendelt és ezért gondolhattam mert nem néztem utána. Az az érdekes , hogy még így is nyújtani akartam az áttételt, mert túlságosan pörgősnek gondoltam és szerettem volna egy adott sebességet alacsonyabb fordulattal kihozni. Mivel a gyári 41 helyett nekem 39 van hátul, ezért még így is hosszabbak a fokozatok mint gyárilag, a túrákhoz ez a jobb szerintem.
Két éve használom a mocit és ez most derült ki, még jó hogy nem variáltam még jobban az áttételt mert ez így tökéletes még ha nem is a gyári. Valószinű ha cserélem is ilyet veszek, mert ha 41-est vennék még jobban pörögne és azt nem akarom.
http://www.nagyvas.hu/motorosb...
a manualba is láttam valahol,de majd utánna nézek!
ezen az oldalon amit adtál az alkatrészek megszerzésére,itt is irja!kikeresed a lánckerkeket,ako h Honda CB-1 re,és ott irja piros betükkel h a 15ös első meg a 41es hátsó fogaskerék után h a gyári fogszám!
nekem mondjuk nincs benne furat de az lenne a kissebb gond
de az 1-ik ismerősömnek nemfogja semmi az tuti de ritkán látom és még nemkészült róla kép sem
Szia Zsolt!
Trükk! De nektek elárulom , Maga a szükítő test amit betolok a végcsőbe meg van alul fúrva egy 4mm-es lyukkal, a külső végcső szintén miután a helyén van a szűkítés a két lyukat popszegeccsel egymáshoz húzatom. De ez még nem elég mert van nekem folyékony fémem, vagy ki hogy ismeri csapágyragasztónak is mondják, ez két komponensű anyag amely félóra után kikeményedik és fúrható menetet is metszhetsz bele. Na ezzel ragasztom bele mert ez hőálló is és tömíti körbe a csövet. Kiszereléskor nehezen bomlik de kiszedhető csak kell célszerszám hozzá. Ilyen egyszerű, más nem tudom hogy csinálja.
Albert a fülembe ültetted a bogarat, most ezerrel keresem a manualba a lánckerék méreteket mert eddig azt hittem, hogy az enyém gyári áttételű
igaz,jó ez a szinkron modszer is,de most szem a levegőn is kell állitani,mivel kitisztitottam!a manualba ugy irja h 1,5 kört kikell csavarni?majd utánanézek,és majd ezt is megcsin a karbikon!
a gyári előlátott fogaskerekek nem a 15-41?mert ugy irja a manualba!
Még valami, az áttétel módosítás nekem is eszembe jutott, de mikor két személlyel lépni kell akkor kell a fordulat, ha meg túl hosszúra sikerűl akkor 6.ban kinlódik a moci.
Nekem a gyári 15-39 fogszámú lánckerekeim vannak fenn, bízva a Honda mérnökeiben, valószínű ez a legideálisabb.
Mégegyszer mondom, a ti csöves módszeretek is nagyon dícséretes és azzal is pontos szinkront lehet beállítani, abban az esetben ha minden egyébb karbi paraméter adott a helyes beállításhoz. Mivel a motorszerelő tudja mit miért állít én azért viszem hozzá, mást mindent (pl. lásd szelepbeállítás) én csinálok, de amihez sok év tapasztalat kell azt csinálja a szerelő.
Láttam a Zoli karbi szinkronját és a tiedet is, le a kalappal nekem ez nem jutott volna eszembe, de sajnos ez csak akkor jó ha minden más (pl. levegő-benzin arány megfelelő) stimmel.
Nállunk 4fok van amúgy, de csupa víz minden, legalább a kocsit le tudtam mosni már nagyon ráfért.
Szia Laci!
nemrég ébredtem,már elfeküdtem a hátam!
olyan uncsi idő ez a vasárnapi nap h nincs kedvem semmihez! Amilyen az idő,olyan kedvem is van!
Hát a karbi szinkronizálást szépen leirtad,nem is tudtam h ennyire bonyolult! akor amit én csin a szinkronizálást az fikát se ért! Azé kell 1 igazi mester!
jó sikerült a kipuff fujtásod,igazi mester vagy! legalább most bizti jobb, mérgesebb,dögösebb hangja van!ha megesz az enyémre is a vége,akor majd csin én is fujtást!
ami a szinkronizálást meg a levegő állitást illeti,nállam az bizti nem jó van beálllitva,mert amikor megvetem,nekem a moci 6 litert fogyasztott,ha zavartam akor akarta majdnem a 8litert is meginni! Ez az unokatesóm akonek van a GSXR 400 assa,neki 6 litert eszik,ha mocizik erre arra,városi motrozás!mikor meg nyilt uton hajt akor alig 4litert fogysztott neki,akor is ha a 180at tartja,mert Ő szerinte a motor 5-6 ezer fordultaon nyög és akor többet megesz mint 12ezer fordultaon!nekem javasolta h ha cserélem a hátsó fogaskereket,akor vegyek hátra nagyobbat 1-2foggal,akor 6digkba bizti kihuzza a 200at! de az turára nem anyira jó,ha lazán utaznak!nekem most 41es van rajta a gyári,de szerintem annál maradok ha veszek ujjat!
Zoli,szép a kép,jó a kilátás bizti! Néllunk alig van 5 cm hó,de már az is olvad mert 0 fok felett van!
Albertkém még mindíg alszol?
Mivel nem engedte az idő a festést a garázsban, nekifogtam kicsit a motor kipufjának renoválásához, ugyanis kissé halovány volt a hangja. Ezzel akkor szembesültem igazán mikor a vidit készítettük a multkori gyorsulgatások után. Nem történt különösebb variálás mert a szűkítőt benne hagytam, csak a kicsi 25mm-es végcsövet kicseréltem 40mm-es csőre. Így alapjáraton nincs az a sziszegő hang, hanem öblösebb mélyebb dorombolást hallat. Fordulatra számottevően nem változott, inkább mélyült de nem lett hangosabb. Ha jobb lesz az idő csinálok egy hangos vidit és elküldöm óriáslevélben, vagy felrakom a Youtube-ra.
Ime a munkafolyamat:
A Hondától megveheted az agyon kompjuterizált modellek bármelyikét is, komoly kiforrott technika az, kérdés hogy mi tetszik.
Nálam is bejön az analóg műszerfal talán még jobban mint az új hi-tec dolgok, de ha lenne pénzem rá a legmodernebbet venném az tuti. A CB 1300-ról már mindent elolvastam amit csak le mertek írni, kivárom míg az én pénztárcámhoz igazodik használtan az ára, aztán az lesz az igazi beteljesülés, ott aztán találkozik az ízlésem a megalkotó ízlésvilágával, bár az is komoly műszaki ill, komputerizált tartalommal rendelkezik, de bitangúl tetszik úgy ahogy van!
Hmm... néha keverem még a Simsonos emlékeket! Ott volt levegő/benzin/alapjárat állító az biztos. A vákuumosnál már jobb a helyzet.
Egyébként elárulok egy titkot: utáááálom az agyon kompjúterizált motorokat! Utálom a digitális műszerfalat, utálom az induláskor karácsonyfázó, villogó műszerfalakat. Az én szememben egy megbízható motor a karburátorok legkiforrottabb változatát a vákuumost tartalmazza! Minél több elektronika annál több hibaforrás... Persze haladni kell a korral ezt megértem. Mindig is a ésszerűen minimalista, szép letisztult kidolgozottság tetszett.
A jelenlegi gépek közül pl. (minő véletlen :)) a CBF1000 még mutatós órát használ.
Szivesen Zoli
Csak azt írtam le amit láttam, hallottam. Benzinállító csavarról én nem tudok, egyes típusoknál a tű helyzetének változtatásával lehet mahinálni a benzinmenyiséget.
Ha egy mód van rá legközelebb injektoros mocit kell vennünk, azzal nincs ilyen gond
köszi a felhomályosítást Laci! Nem terveztem, hogy állítgatom a levegő/benzin csavarokat. (vákuumos karbin van benzin csavar? ) Kap még egy szinkront a kicsike oszt jóvan. Most már szerelés helyett motoroznék! :D
Hasonló elképzelésem volt nekem is a levegő beállításáról! Amúgy a gyertya képem teljesen rendben van! A fogyasztás is jó úgyhogy inkább nem nyúlok hozzá. Azért unalmamban beleolvasok a manuálba, hogy mit javasol!
Mááázlista! :D Laci te legalább a motorod közelében vagy...Én hétvégén sem folytathatom a szerelést (beragadt teló csavar) most Békésben vagyunk barátnőméknél... A FENE MEGESZ MÁR a motorom meg darabokban
Amúgy itt szikrázó napsütés és 15 cm hó van. Szép az idő szó se róla! Motorozni itt sem indulnék el, hideg van és vizesek az utak.
Szia Zoli!
Amikor a levegőcsavar helyes beállításáról kérdezősködtem hozzáértő emberektől nem egészen egyforma válaszokat kaptam.
Az igazi szerintem az lehet mint amikor a régi karburátoros autókat elvittük zöldkártyázni és ott a szerelő a CO és egyébb értékek alapján addig csavargatta míg be nem állt a gyári érték, már ha ez sikerűlt. Persze ehhez tudni kéne a gyári értékeit.
Mivel ez körülményes lenne ezért az öreg rutinos szerelők a jól bevált módszer alapján lövik be a helyes levegő beállítási arányt, ebben segít nekik a gyertyakép, az alapjárat milyensége, a gázreakció és ha szerencséd van a sokéves gyakorlatuk.
A CB-1 levegőcsavarja a teljes ütközésig betekeréstől számítva kifele tekerve 1,5fordulat (ez általánosságban elmondható a sonégyeseknél de nem mindnél igaz). A service manualban 1,5 van írva, de már láttam olyan tipus specifikációt ahol 1,8 volt írva, de a tank kapacitásra is 15l írtak ami nem igaz, úgyhogy vannak elírások is rendesen.
Nálam ez úgy működött, elvittem a szerelőhöz tankot leszedte, póttankot szerelt fel, mérőcsonkot becsavarozta, mind a négy levegőcsavart becsavarta ütközésig majd egyenként kicsavarta 1,5 re. Beindította majd belőtte a szinkront, úja gyertyaképet nézett, a középső két henger tökéletes gyertyaképet mutatott a szélső kettő volt kissé sötétebb, két szélső karbinál 1/4 (negyed) fordulatot betekert majd újra szinkron és végűl ismét gyertyakép ellenörzés. Így lett tökéletes, a két középső karbinál 1,5 fordulat, a két szélsőnél 1,25 fordulat. Végülis a gyári értékekhez közeli állapot, de ehhez az kell hogy megfelelően legyen tömített a karbi és a motor kondíciója is jó legyen. Ha már valahol bejut a levegő elmegy az egész beállítás ill. ha kopott a motor jóval több levegőre van szükség ahhoz hogy élni tudjon. A sornégyeseknél a középső két henger magasabb üzemi hőfokát is figyelembe kell venni, nállam is ez okozhatta a pici de korigálható különbséget.
Nem akarok senkivel vitába szállni, lehet más jobb megoldás is, nem állítom, hogy az én szerelőm módszere a legjobb, azt tudom mint laikus, hogy a motor egyenletesen jár nem fogyaszt sokat és könnyen indul. Remélem segítettem neked Zoli, az biztos neked sokkal könnyebb a helyzeted mert két hengered van amik azonos üzemi körűlmények között dolgoznak, a manualban nézz utánna a levegőcsavar helyes bellításának és ha rendben tömítettek a karbijaid biztos vagyok benne, hogy jó lesz a beállításod.
Szia Albert!
Jól sikerült az este, nem maradtam el sokáig és sikerült normális keretek között maradni az alkohol fogyasztással is. Remélem a következő összeröffenés már bogrács mellett fog történni. Arra ébredtem hogy süt a nap, de a rengeteg hó annyit úgyse olvad, hogy elő tudjam venni a gépet, pedig már de jó lenne egyet motorozni
Huhh Laci, csak most olvastam vissza a korábbi hozzászólásod! Mázli, hogy nem lett semmi bajod! Könnyen meg van a baj, legyetek óvatosak!
Tamás, Laci! Hogy szokták szakszerűen beállítani a levegő/benzin arányt? Csak a gyertyaképre hangolják? Biztos van valami trükkös módja! (műszerrel persze)
Nekem így jó!
Amit mögmondtam, azt mögmondtam, a lú a Sanyigyeröké
Albert, megpróbálom a moci hangját (amilyen most lett) elküldeni óriáslevélként mail-be. Jelezd ha megkaptad, ide nem akarom feltölteni, ne blamálja nekem a sok melegszendvics evő .
Két éve használom a mocit és ez most derült ki, még jó hogy nem variáltam még jobban az áttételt mert ez így tökéletes még ha nem is a gyári. Valószinű ha cserélem is ilyet veszek, mert ha 41-est vennék még jobban pörögne és azt nem akarom.
a manualba is láttam valahol,de majd utánna nézek!
ezen az oldalon amit adtál az alkatrészek megszerzésére,itt is irja!kikeresed a lánckerkeket,ako h Honda CB-1 re,és ott irja piros betükkel h a 15ös első meg a 41es hátsó fogaskerék után h a gyári fogszám!
de az 1-ik ismerősömnek nemfogja semmi az tuti de ritkán látom és még nemkészült róla kép sem
Trükk! De nektek elárulom , Maga a szükítő test amit betolok a végcsőbe meg van alul fúrva egy 4mm-es lyukkal, a külső végcső szintén miután a helyén van a szűkítés a két lyukat popszegeccsel egymáshoz húzatom. De ez még nem elég mert van nekem folyékony fémem, vagy ki hogy ismeri csapágyragasztónak is mondják, ez két komponensű anyag amely félóra után kikeményedik és fúrható menetet is metszhetsz bele. Na ezzel ragasztom bele mert ez hőálló is és tömíti körbe a csövet. Kiszereléskor nehezen bomlik de kiszedhető csak kell célszerszám hozzá. Ilyen egyszerű, más nem tudom hogy csinálja.
Albert a fülembe ültetted a bogarat, most ezerrel keresem a manualba a lánckerék méreteket mert eddig azt hittem, hogy az enyém gyári áttételű
ép azon gondlokoztam én is,elfeljtetem Lacitól kérdezni,mert engem is érdekel!
nagykérdés
áruljátok már el mitől nem repül ki ez a dugó?
nekem olyat fúj ki a moci a kipufogón hogy hátralök
énisgondolkodom ilyenen
a gyári előlátott fogaskerekek nem a 15-41?mert ugy irja a manualba!
Nekem a gyári 15-39 fogszámú lánckerekeim vannak fenn, bízva a Honda mérnökeiben, valószínű ez a legideálisabb.
Láttam a Zoli karbi szinkronját és a tiedet is, le a kalappal nekem ez nem jutott volna eszembe, de sajnos ez csak akkor jó ha minden más (pl. levegő-benzin arány megfelelő) stimmel.
Nállunk 4fok van amúgy, de csupa víz minden, legalább a kocsit le tudtam mosni már nagyon ráfért.
nemrég ébredtem,már elfeküdtem a hátam!
olyan uncsi idő ez a vasárnapi nap h nincs kedvem semmihez! Amilyen az idő,olyan kedvem is van!
Hát a karbi szinkronizálást szépen leirtad,nem is tudtam h ennyire bonyolult! akor amit én csin a szinkronizálást az fikát se ért! Azé kell 1 igazi mester!
jó sikerült a kipuff fujtásod,igazi mester vagy! legalább most bizti jobb, mérgesebb,dögösebb hangja van!ha megesz az enyémre is a vége,akor majd csin én is fujtást!
ami a szinkronizálást meg a levegő állitást illeti,nállam az bizti nem jó van beálllitva,mert amikor megvetem,nekem a moci 6 litert fogyasztott,ha zavartam akor akarta majdnem a 8litert is meginni! Ez az unokatesóm akonek van a GSXR 400 assa,neki 6 litert eszik,ha mocizik erre arra,városi motrozás!mikor meg nyilt uton hajt akor alig 4litert fogysztott neki,akor is ha a 180at tartja,mert Ő szerinte a motor 5-6 ezer fordultaon nyög és akor többet megesz mint 12ezer fordultaon!nekem javasolta h ha cserélem a hátsó fogaskereket,akor vegyek hátra nagyobbat 1-2foggal,akor 6digkba bizti kihuzza a 200at! de az turára nem anyira jó,ha lazán utaznak!nekem most 41es van rajta a gyári,de szerintem annál maradok ha veszek ujjat!
Zoli,szép a kép,jó a kilátás bizti! Néllunk alig van 5 cm hó,de már az is olvad mert 0 fok felett van!
Mivel nem engedte az idő a festést a garázsban, nekifogtam kicsit a motor kipufjának renoválásához, ugyanis kissé halovány volt a hangja. Ezzel akkor szembesültem igazán mikor a vidit készítettük a multkori gyorsulgatások után. Nem történt különösebb variálás mert a szűkítőt benne hagytam, csak a kicsi 25mm-es végcsövet kicseréltem 40mm-es csőre. Így alapjáraton nincs az a sziszegő hang, hanem öblösebb mélyebb dorombolást hallat. Fordulatra számottevően nem változott, inkább mélyült de nem lett hangosabb. Ha jobb lesz az idő csinálok egy hangos vidit és elküldöm óriáslevélben, vagy felrakom a Youtube-ra.
Ime a munkafolyamat:
Nálam is bejön az analóg műszerfal talán még jobban mint az új hi-tec dolgok, de ha lenne pénzem rá a legmodernebbet venném az tuti. A CB 1300-ról már mindent elolvastam amit csak le mertek írni, kivárom míg az én pénztárcámhoz igazodik használtan az ára, aztán az lesz az igazi beteljesülés, ott aztán találkozik az ízlésem a megalkotó ízlésvilágával, bár az is komoly műszaki ill, komputerizált tartalommal rendelkezik, de bitangúl tetszik úgy ahogy van!
Egyébként elárulok egy titkot: utáááálom az agyon kompjúterizált motorokat! Utálom a digitális műszerfalat, utálom az induláskor karácsonyfázó, villogó műszerfalakat. Az én szememben egy megbízható motor a karburátorok legkiforrottabb változatát a vákuumost tartalmazza! Minél több elektronika annál több hibaforrás... Persze haladni kell a korral ezt megértem. Mindig is a ésszerűen minimalista, szép letisztult kidolgozottság tetszett.
A jelenlegi gépek közül pl. (minő véletlen :)) a CBF1000 még mutatós órát használ.
http://www.bikercafe.co.uk/ima...
Na ez messze vezetett a levegőcsavar beállításától
Csak azt írtam le amit láttam, hallottam. Benzinállító csavarról én nem tudok, egyes típusoknál a tű helyzetének változtatásával lehet mahinálni a benzinmenyiséget.
Ha egy mód van rá legközelebb injektoros mocit kell vennünk, azzal nincs ilyen gond
Hasonló elképzelésem volt nekem is a levegő beállításáról! Amúgy a gyertya képem teljesen rendben van! A fogyasztás is jó úgyhogy inkább nem nyúlok hozzá. Azért unalmamban beleolvasok a manuálba, hogy mit javasol!
Amúgy itt szikrázó napsütés és 15 cm hó van. Szép az idő szó se róla! Motorozni itt sem indulnék el, hideg van és vizesek az utak.
Amikor a levegőcsavar helyes beállításáról kérdezősködtem hozzáértő emberektől nem egészen egyforma válaszokat kaptam.
Az igazi szerintem az lehet mint amikor a régi karburátoros autókat elvittük zöldkártyázni és ott a szerelő a CO és egyébb értékek alapján addig csavargatta míg be nem állt a gyári érték, már ha ez sikerűlt. Persze ehhez tudni kéne a gyári értékeit.
Mivel ez körülményes lenne ezért az öreg rutinos szerelők a jól bevált módszer alapján lövik be a helyes levegő beállítási arányt, ebben segít nekik a gyertyakép, az alapjárat milyensége, a gázreakció és ha szerencséd van a sokéves gyakorlatuk.
A CB-1 levegőcsavarja a teljes ütközésig betekeréstől számítva kifele tekerve 1,5fordulat (ez általánosságban elmondható a sonégyeseknél de nem mindnél igaz). A service manualban 1,5 van írva, de már láttam olyan tipus specifikációt ahol 1,8 volt írva, de a tank kapacitásra is 15l írtak ami nem igaz, úgyhogy vannak elírások is rendesen.
Nálam ez úgy működött, elvittem a szerelőhöz tankot leszedte, póttankot szerelt fel, mérőcsonkot becsavarozta, mind a négy levegőcsavart becsavarta ütközésig majd egyenként kicsavarta 1,5 re. Beindította majd belőtte a szinkront, úja gyertyaképet nézett, a középső két henger tökéletes gyertyaképet mutatott a szélső kettő volt kissé sötétebb, két szélső karbinál 1/4 (negyed) fordulatot betekert majd újra szinkron és végűl ismét gyertyakép ellenörzés. Így lett tökéletes, a két középső karbinál 1,5 fordulat, a két szélsőnél 1,25 fordulat. Végülis a gyári értékekhez közeli állapot, de ehhez az kell hogy megfelelően legyen tömített a karbi és a motor kondíciója is jó legyen. Ha már valahol bejut a levegő elmegy az egész beállítás ill. ha kopott a motor jóval több levegőre van szükség ahhoz hogy élni tudjon. A sornégyeseknél a középső két henger magasabb üzemi hőfokát is figyelembe kell venni, nállam is ez okozhatta a pici de korigálható különbséget.
Nem akarok senkivel vitába szállni, lehet más jobb megoldás is, nem állítom, hogy az én szerelőm módszere a legjobb, azt tudom mint laikus, hogy a motor egyenletesen jár nem fogyaszt sokat és könnyen indul. Remélem segítettem neked Zoli, az biztos neked sokkal könnyebb a helyzeted mert két hengered van amik azonos üzemi körűlmények között dolgoznak, a manualban nézz utánna a levegőcsavar helyes bellításának és ha rendben tömítettek a karbijaid biztos vagyok benne, hogy jó lesz a beállításod.
Jól sikerült az este, nem maradtam el sokáig és sikerült normális keretek között maradni az alkohol fogyasztással is. Remélem a következő összeröffenés már bogrács mellett fog történni. Arra ébredtem hogy süt a nap, de a rengeteg hó annyit úgyse olvad, hogy elő tudjam venni a gépet, pedig már de jó lenne egyet motorozni
Tamás, Laci! Hogy szokták szakszerűen beállítani a levegő/benzin arányt? Csak a gyertyaképre hangolják? Biztos van valami trükkös módja! (műszerrel persze)