Az enyém gyárilag fehér volt ,én ugy tudom hogy minden évjáratnál volt aprob változtatás pl:hátso lábtatokonzol,motor oldaldekni,sőt álitolag jőt ki gyári tuningelektronikás is,meg a hátsolámpák is külőmbőznek egyik kijebb a másik beljebb van a hátsoidomba,meg volt valami loerő külömbség az évjáratok kőzőt.
Akkor 15-39-el én vagyok a legcsigább , a dúrva az egészben, hogy még így is hosszítani akartam az áttételt, még jó hogy nem tettem.
Az lehet hogy a 4,6-os fogyasztás ennek is köszönhető, akkor viszont nem bánom , nem szeretem ha szétpörög alattam, kisebb fordulat hosszabb motor élettartam, vagy nem?
ép az h nagyobb a fogaskereked hátul,logika szerint lassabban kell hogy menjen.de igy a sebeségeket az 5diket meg a 6dikat kibirod pörgetni totál,mert több erej lesz és nagyobb elsz a végsebesség!
Nem rég szedtem én is szét, de már annyira nem emlékszem, inkább az Albertére hasonlít az enyém, a kilóméterspirál becsatlakozása tuti nem ilyen volt arra emlékszem.
A tied gyárilag fehér alaplapos volt, vagy te is átalakítottad?
Amúgy a neten amiket nézegettem CB-1 mocik között is vannak minimális különbségek, készült ebből több model is?
Na csak kimentem 45/15 a gyárim 41/15 de eméletileg ezel kevesebbet kéne menilye de ezek szerint enyivel többet forog mert az orám az hiteles mert többször is bemértük ismerősökel ja és ezmég nem volt szabájzás csak valamiér lenulázot az orám szerintem elkoszolodot a mágnes.most hogy megnéztem a gyári lánckereket nehogy feltegyem egy probára.
Ez igy igaz hát én sem vagyok az a száguldozos tipus csak ez most jol eset,lefényképeztem a régi kilométerorámat hát az is lehet hogy a mágnes 190 van kalibrálva.
Amúgy nem izgat ez a dolog, úgyis keveset használom én olyan sebességnél mondhatnám néha napján. Akikkel mocizok ők is szelíd motorosok 100-110 öreges tempó a mienk. Állítólag néha azért meg kell zavargászni ezeket a nagyfordulatú motorokat mert simább lesz a járásuk és muszáj a motor belső tisztasága miatt.
Szerintetek mi igaz ebből, nem én találtam ki, le volt írva valamelyik motoros újságba, de már régebben olvastam, de lehet a motordoktorban olvastam a Totalbike oldalon, már nem emlékszem
Megmondom a frankot ezt énsem tudom már szedtem szét egy jopár orát bár az én orám másfajta volt mint a tietek az enyémbe 45fokban csatlakozot a spirál de szerintem a mutato viszahuzo spirálrugo már 190 kopra feltekeredet az az érdekes hogy néztem albert amit felrakot képet a fordulatmérő hátuljárol és neki két vezeték csatlakozik nekem pedig három van (volt).
Sziasztok!
Na mind 2őtök kérdésére válaszolok 1ben!
Jó h még fölugrottam a fórumra,ép 1 mésik számitógéppel bajlódok,és az ényém kivan kapcs.!
Na akor sorba:
Tamás,a fordulatmérő digis,nemtom nemirja raja h milyen fajta,ezt még a faterom vette kint németeknél még akkoriba mikor ő fiatal volt!ugyh őkori,de jó kis szerkezet!
Ami a ragasztást illeti,Laci,én szerintem azért ragasztottam meg,mivel elvolt mozdulva a mutató,és a fordulat mutatóját könyen leszedtem előszörre,a km órával bajlódtam sokat mig leszedtem!
a digis fordulatmérőt nembirtam rákötni azokra a kimenetekre ahova van kötev a gyári óra,mert nem reagált!
és fater szerint a bombinára(magas feszültségü tekercs,ami az áramot fejleszti és megy az elosztóra) kötte az autón,és ugy müködött!és én ugyanigy arra köttem,mint ahogy a képen mutattam még délben amit irtam,és azért szerintem felit mutatta!
a fordulatmérőm sokat mutatott,ugy mikor a 0ra van állitva!igy lejjeb raktam mint ahogy te mondtad,mert nállad lejjeb volt és most pontos!
ugy mikor nállam 2000en dolgozott,az nállad 1500!és a vidi szerint ahogy hallotam a hangját,ráismertem h az enyém ugy mükszik 2000en!azért volt sok bajlódásom azzal h leereszem a fordultaott 1500ra,és nembirtam mivel befulladt meg leált!az akor már tul alacsony volt,kb 1000 fordulat!
Nállunk szakad az eső már 14órátol!
Tamás,neked nincs tiltásod a fordulaton,de milyen fogaskereket használsz h kinyomod 190en felett is?
Szia Tamás!
Nem is neked címeztem , csak a tiedet olvastam utoljára és arra nyomtam a választ. Albert ragasztotta a mutatót de majd elmondja miért.
Akkor te jól odapírítottál a gépnek, nem is csodálom hogy többet megy mint 190 mert te még hegyeztél a motoron ha jól emlékszem, a fordulat felső határa neked több mint a gyári.
Az enyém is, meg az Alberté is kiforog 190-ig pedig gyári nincs piszkálva. Néha eddig vagy 3-4 alkalommal én is megnéztem rövid időre a végsebességet, de egyet nem értek, a km óra szinte mint a cövek leáll a 190-es vonásnál de picit a ford. mérő még mozdúl felfelé. Szerinted ez miért van, még érződik hogy picit gyorsít de a km mutató nem mozdul. Lenne az órába tiltás vagy szerinted mi ez?
Azt tudom, hogy a valóságban főlé mérnek az órák és a 190 nincs csak 180, de miért áll meg 190-nél az óra?
Szia Laci nálunk is nagy a hó és nem akarja abbahagyni.én nem müszerfalal jártam ugy mint albert én játékautonak a kismotorjával ,tegnap menem kellet meszebb és (aránylag jo volt az ut) elővettem a cb-t gyertya csere otta nem is probáltam ki és meglepöen más lett ugyhogy jo gazda modjára kikormoltam a verdát csak az a baj hogy nem tudtam megnézni a végét mert 190 kiakadt valamiért az orám lehet hogy koszos a jeladom most meg akora hó van
Szia Albert!
El sem hiszed mekkora a hó nálunk, még most értem haza, ráadásul még mindíg szakad . Ha így halad nem tudom reggel hogy megyek melózni, a nagykapumat alig tudtam benyomni nem is sikerűlt csak félig úgy kellett a hóhegyet elhányni az útból.
Szuper lett az órád, nem is kívánhat jobbat az ember .
A digit fordulatszámmérő illesztését meg biztos meg lehet oldani, hogy pontos legyen, párhuzamosítani kéne az analóggal csak valami illesztő ellenállással vagy valami kütyü biztos va rá, nekem erősáramú végzetségem van és nem akarok hülyeséget mondani. Zoli azt hiszem jártas gyengeáramba őt kéne kérdezni.
Most akkor jól értettem sokat mutatott az analóg órád és most pontosítottál rajta úgy, hogy a mutatót a nulla felé állítottad? A digitális pedig felét mérte a ténylegesnek?
Szia albert milyen a fordulat mérő? pontos?meg menyibe kerül mert mint tudod nekem nincs,amugy nekem sárgán is nagyon tetszik amugy a pilanatragasztoval már jártam én is hasonlo képen csak én olyan pilanatragasztot vettem amihez adtak pilanat ragaszto oldot ,gondoltak rám
Szia minden tiszteletem a tiéd hogy épitetél motort én is már egy párat ,de ismered a cb-1? vagy probáltál már turbót ráépiteni hogy ennyire biztos vagy a végeredménybe és ha igen akor ozd már meg velem is részletesen hogy miért nem lesz jo,mert látál 12-es füstbement tervet ez olyan dolog hogy valaki szabályoztat és beszakad a szelep a másik meg tőbb százszor annak pedig nem.a másik például én egy évig kinlodtam a motoromal ahogy megvetem nem volt tőkéletes a gyujtása hortam olyan emberekhez akik a motorszerelést tanitják meg motorszerelésböl élnek és nem tudták megcsinálni csak öszebarmolni a tankom festését .és végül egy szál vezetékel én csináltam meg.
Én hozzá merek nyúlni a motoromhoz, sőt építettem is nem egyet. A mostani motoromnál a japók csak kipufogó vezérléssel+sok ráfordítással oldották meg a kis fordulatú nyomatékhiányt, én egy óra bütyköléssel, minden elektromos kütyü nélkül megcsináltam, azóta is jól működik, még kevesebbet is eszik. A turbó különlegesebb ennél. Én már láttam bukott 12-es turbo projectet, ami hozzá való gyári alkatrészekből, hozzá értő emberek által épült és már a beállítás alatt elfüstült.
Szia Laci!
na ma öszedobtam az órát!ráraktam a digis fordulatmérőt és ráköttel a képen látható helyre!az az első képe!és én szerintem kevesett mutatott alapjáratom,alig 700 fordulatot! ami pl a mutatós fordulatmérőn 1500! és szerintem ez a fele,mivel a gyujtásra az áram 2 elosztórol megy,ugyh rákéne kötni a másikra is(lásd a második képet),de akor rövidre lesz zárva a 2 elosztó!
de valahol szerintem rá lehetne kötni a harmadik képen amit bejelültam,mert onna osztódik szét a 2 elosztóra!de anyira már szétszedni nem volt kedvem,ugyh hagytam!ha már felit mutatja,akor ugy állitottam be a mutatót h 1500 fordulat az alapjárat!
tetem még képet a plexiről,h látszik a fehér folt ahol dörzsöli az órákat,meg fölül a szivacsok amivel ráfekszik az órára!meg az uj fehlr tahó!
Jó látszik a 3dik képen h hogy van odarögzitve! ok,holnap majd felrakom amit sikerül megcsinálnom,meg majd lefénképezem az én pleximet!nekem pl nem kellte semi rögzités középen,vannak szivacsok a 2 szélén ami ráfekszik az órára!de azért rezegni rezeg mert az óra hátlapján lekopott a festék!
No mentem én is!
Jó éjt!
Jól néz ki nagyon, maga a sárga alaplap is. Közben kiugrottam a mocihoz fényképet csinálni arról, hogy én hogy rögzítettem az órát. Az a baj a füstszinű plexin nem lát át a fényképező pedig meg is világítottam . A lényeg nekem középen meg kellett merevíteni a plexit mert remegett, ahhoz egy kicsi lemezcsíkot használtam amire az órát ragasztottam, vagyis a vele adott tépőzárat, így levehető az óra. Remélem látszik azért valamelyest.
Majd holnap mutatsd meg mit alkottál, most én bujok az ágyba mert a holnap sok melót igér.
Jó éjt!
Na beszéltem a haverral ő azt mondta, hogy sík tolattyús karbival meg lehet oldani mert ott a membránt mozgatod és nem tudja a tul nyomás lefujni a membránt ja és te hogy képzelted a légszűrőt
Az lehet hogy a 4,6-os fogyasztás ennek is köszönhető, akkor viszont nem bánom , nem szeretem ha szétpörög alattam, kisebb fordulat hosszabb motor élettartam, vagy nem?
A tied gyárilag fehér alaplapos volt, vagy te is átalakítottad?
Amúgy a neten amiket nézegettem CB-1 mocik között is vannak minimális különbségek, készült ebből több model is?
az én konst tempóm az a 130-140!
Szerintetek mi igaz ebből, nem én találtam ki, le volt írva valamelyik motoros újságba, de már régebben olvastam, de lehet a motordoktorban olvastam a Totalbike oldalon, már nem emlékszem
Na mind 2őtök kérdésére válaszolok 1ben!
Jó h még fölugrottam a fórumra,ép 1 mésik számitógéppel bajlódok,és az ényém kivan kapcs.!
Na akor sorba:
Tamás,a fordulatmérő digis,nemtom nemirja raja h milyen fajta,ezt még a faterom vette kint németeknél még akkoriba mikor ő fiatal volt!ugyh őkori,de jó kis szerkezet!
Ami a ragasztást illeti,Laci,én szerintem azért ragasztottam meg,mivel elvolt mozdulva a mutató,és a fordulat mutatóját könyen leszedtem előszörre,a km órával bajlódtam sokat mig leszedtem!
a digis fordulatmérőt nembirtam rákötni azokra a kimenetekre ahova van kötev a gyári óra,mert nem reagált!
és fater szerint a bombinára(magas feszültségü tekercs,ami az áramot fejleszti és megy az elosztóra) kötte az autón,és ugy müködött!és én ugyanigy arra köttem,mint ahogy a képen mutattam még délben amit irtam,és azért szerintem felit mutatta!
a fordulatmérőm sokat mutatott,ugy mikor a 0ra van állitva!igy lejjeb raktam mint ahogy te mondtad,mert nállad lejjeb volt és most pontos!
ugy mikor nállam 2000en dolgozott,az nállad 1500!és a vidi szerint ahogy hallotam a hangját,ráismertem h az enyém ugy mükszik 2000en!azért volt sok bajlódásom azzal h leereszem a fordultaott 1500ra,és nembirtam mivel befulladt meg leált!az akor már tul alacsony volt,kb 1000 fordulat!
Nállunk szakad az eső már 14órátol!
Tamás,neked nincs tiltásod a fordulaton,de milyen fogaskereket használsz h kinyomod 190en felett is?
Nem is neked címeztem , csak a tiedet olvastam utoljára és arra nyomtam a választ. Albert ragasztotta a mutatót de majd elmondja miért.
Akkor te jól odapírítottál a gépnek, nem is csodálom hogy többet megy mint 190 mert te még hegyeztél a motoron ha jól emlékszem, a fordulat felső határa neked több mint a gyári.
Az enyém is, meg az Alberté is kiforog 190-ig pedig gyári nincs piszkálva. Néha eddig vagy 3-4 alkalommal én is megnéztem rövid időre a végsebességet, de egyet nem értek, a km óra szinte mint a cövek leáll a 190-es vonásnál de picit a ford. mérő még mozdúl felfelé. Szerinted ez miért van, még érződik hogy picit gyorsít de a km mutató nem mozdul. Lenne az órába tiltás vagy szerinted mi ez?
Azt tudom, hogy a valóságban főlé mérnek az órák és a 190 nincs csak 180, de miért áll meg 190-nél az óra?
El sem hiszed mekkora a hó nálunk, még most értem haza, ráadásul még mindíg szakad . Ha így halad nem tudom reggel hogy megyek melózni, a nagykapumat alig tudtam benyomni nem is sikerűlt csak félig úgy kellett a hóhegyet elhányni az útból.
Szuper lett az órád, nem is kívánhat jobbat az ember .
A digit fordulatszámmérő illesztését meg biztos meg lehet oldani, hogy pontos legyen, párhuzamosítani kéne az analóggal csak valami illesztő ellenállással vagy valami kütyü biztos va rá, nekem erősáramú végzetségem van és nem akarok hülyeséget mondani. Zoli azt hiszem jártas gyengeáramba őt kéne kérdezni.
Most akkor jól értettem sokat mutatott az analóg órád és most pontosítottál rajta úgy, hogy a mutatót a nulla felé állítottad? A digitális pedig felét mérte a ténylegesnek?
na ma öszedobtam az órát!ráraktam a digis fordulatmérőt és ráköttel a képen látható helyre!az az első képe!és én szerintem kevesett mutatott alapjáratom,alig 700 fordulatot! ami pl a mutatós fordulatmérőn 1500! és szerintem ez a fele,mivel a gyujtásra az áram 2 elosztórol megy,ugyh rákéne kötni a másikra is(lásd a második képet),de akor rövidre lesz zárva a 2 elosztó!
de valahol szerintem rá lehetne kötni a harmadik képen amit bejelültam,mert onna osztódik szét a 2 elosztóra!de anyira már szétszedni nem volt kedvem,ugyh hagytam!ha már felit mutatja,akor ugy állitottam be a mutatót h 1500 fordulat az alapjárat!
tetem még képet a plexiről,h látszik a fehér folt ahol dörzsöli az órákat,meg fölül a szivacsok amivel ráfekszik az órára!meg az uj fehlr tahó!
No mentem én is!
Jó éjt!
Majd holnap mutatsd meg mit alkottál, most én bujok az ágyba mert a holnap sok melót igér.
Jó éjt!